C5 III (alias X7) Tourer 2.0 HDi 143k
Napsal: pát 11. lis 2011 11:33:14
Po viac ako ročnej skúsenosti by som rád napísal pár postrehov, ktoré sa môžu hodiť pre prípadných záujemcov. Jazdil som 4 roky XA 2.0 HDi Break. Auto má momentálne brat a stále je spoľahlivé ako hodinky, hoci už má niečo cez 300tis. BTW, v C5 I/II som nikdy nesedel ani ju neriadil. Jednoducho XA mi príde krajšia, preto som celú túto generáciu radšej preskočil.
- bezpečnosť, bezpečnosť, bezpečnosť. Všade kde sa pozriete - výstuhy v motorovom priestore, hrúbka dverí, airbagy, všetky tie elektronické fičúry...
- C5 má minimum POUŽITEĽNÝCH odkladacích priestorov. XA tiež nebola nič extra, ale aspoň mala väčšie kapsy vo dverách. V C5 do predných dvier dáte tak škrabku a do zadných vizitky Za to zadná lakťová opierka je fajn (miesto, držiaky na nápoje), keď máte ale 3 deti máte smolu...
- C5 je je priestorovo asi podobne ako XA, v predu je na tom trocha lepšie. Má ale o dosť menšie zadné dvere, takže sa trochu horšie nastupuje / manipuluje s detskými sedačkami.
- čo sa týka riadenia, XA je oproti C5 športové auto. C5 sa neriadi, C5 sa kormidluje
- čo sa týka pohodlia, C5 je pohodlná, ale moc sa nepohupuje. Skôr drží "rovinu", ale nie je tvrdá, nenatriasa. Je stabilnejšia na ceste (nezávislé zavesenie vpredu/vzadu). Ale straty pohodlia sa báť netreba.
- Ticho. To môžu závidieť aj konkurenti (Passat, Superb, Mondeo...)
- oproti XA aj pevnosť karosérie. Nič nevŕzga, nepraská, nekrúti sa.
- oproti XA menší výhľad z auta. Jednoducho chvíľu si budete zvykať, že sedíte v tanku.
- spotreby sa báť netreba, viď môj podpis (napriek +300kg voči XA, šírka gúm, FAP...)
Inak kto nedá dopustiť na pohodlie, iná reálna možnosť ako prechod z XA na C5 neexistuje. Ako som už spomínal, starú generáciu nemôžem hodnotiť, bolo by dobré keby tu tiež niekto hodil pár postrehov.
Trocha väčší rozbor viď: http://moje.auto.cz/sgt/pelc.html
edit: V sobotu prí výmene kolies som zistil, že ručná brzda je na zadok
- bezpečnosť, bezpečnosť, bezpečnosť. Všade kde sa pozriete - výstuhy v motorovom priestore, hrúbka dverí, airbagy, všetky tie elektronické fičúry...
- C5 má minimum POUŽITEĽNÝCH odkladacích priestorov. XA tiež nebola nič extra, ale aspoň mala väčšie kapsy vo dverách. V C5 do predných dvier dáte tak škrabku a do zadných vizitky Za to zadná lakťová opierka je fajn (miesto, držiaky na nápoje), keď máte ale 3 deti máte smolu...
- C5 je je priestorovo asi podobne ako XA, v predu je na tom trocha lepšie. Má ale o dosť menšie zadné dvere, takže sa trochu horšie nastupuje / manipuluje s detskými sedačkami.
- čo sa týka riadenia, XA je oproti C5 športové auto. C5 sa neriadi, C5 sa kormidluje
- čo sa týka pohodlia, C5 je pohodlná, ale moc sa nepohupuje. Skôr drží "rovinu", ale nie je tvrdá, nenatriasa. Je stabilnejšia na ceste (nezávislé zavesenie vpredu/vzadu). Ale straty pohodlia sa báť netreba.
- Ticho. To môžu závidieť aj konkurenti (Passat, Superb, Mondeo...)
- oproti XA aj pevnosť karosérie. Nič nevŕzga, nepraská, nekrúti sa.
- oproti XA menší výhľad z auta. Jednoducho chvíľu si budete zvykať, že sedíte v tanku.
- spotreby sa báť netreba, viď môj podpis (napriek +300kg voči XA, šírka gúm, FAP...)
Inak kto nedá dopustiť na pohodlie, iná reálna možnosť ako prechod z XA na C5 neexistuje. Ako som už spomínal, starú generáciu nemôžem hodnotiť, bolo by dobré keby tu tiež niekto hodil pár postrehov.
Trocha väčší rozbor viď: http://moje.auto.cz/sgt/pelc.html
edit: V sobotu prí výmene kolies som zistil, že ručná brzda je na zadok