ventilátor-kabinový

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Odpovědět
staubein
Příspěvky: 3
Registrován: pon 01. srp 2011 0:09:45

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od staubein »

zombeek píše:Bacha na jednu podstatnou věc - výkonové tranzistory regulují nižší otáčky, relé je pro MAX rychlost, na odlehčení tramzistorům - takže MAX funguje i když jsou ty tranzistory v háji.
Takže tak nějak ve zratce:
- pokud jede pouze MAX - nefungují tranzistory
- pokud na MAX chvilku jede a delší chvíli ne - neufnguje relé (tranzistory se přehřívají a ventilátor se vypíná - a automatickou klimou; nevím, co to udělá v případě manuální klimy nebo bez klimy, tj. jestli je tam taky nějaká kontrola přes ten termistor nebo to prostě časem shoří)
- nejde vůbec - teoreticky v háji jak tranzistory tak relé, spíš ale bude problém v napájení (utavený konektor nebo tak něco)

A neboj se, to postupně pořešíš :) Držím pěsti. Ventilátor jsem měl taky jednu z much po koupi.

Ahoj, taky se mi teď objevil problém s ventilátorem topení, který jede pořád jen naplno a nejde regulovat níž (zkoušel jsem koukat i na panel ovládání otáček ventilátoru a ten mi připadá OK, navíc i když byl odpojenej, jel naplno). Chápu tedy dobře že problém je téměř jistě v nefungujících tranzistorech (počítám, že by to mělo jít podle tohoto návodu, žejo? http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002)? Nebo mám před pokusama s tranzistorama zkouknout ještě něco jiného?
Dík moc
filo
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 14. črc 2011 18:53:37

Ventilator topeni - porad na max

Příspěvek od filo »

Ahoj

Co mama spravit, kdyz mi ventilator topeni bezi porad na maximum, bez ohledu na polohu regulacni packy? V zime to prestalo reagovat a bezel porad, coz mi tolik nevadilo, ale ted v teple uz me to prudi... Pri startovani se vypne, ale jinak bezi imrwere... (a stejne moc nefouka...).

Dik

Honza
X1 TurboD Break 1997. Liberec
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni - porad na max

Příspěvek od vikicv »

Možná máš nasypaný uhlíkový prášek z uhlíků na těch dvou tranzistorech a v tom tišťáku regulátoru... nějaký zkrat

Zkus si projít odkaz: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002

Nejprve bych ten vnitřek vyčistil a pak řešil, co dál.

V.
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
vikicv
Příspěvky: 68
Registrován: ned 26. čer 2011 21:39:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni - porad na max

Příspěvek od vikicv »

Nebo je spečené nějaké to bypass relé, které to tuším spíná, když dáš páčku na max.
C5 II V6 Break,LPG,Aisin 6st,LeatherPack,NaviDrive,JBL,BiXenon,Panorama
Uživatelský avatar
zombeek
Příspěvky: 72
Registrován: pon 27. čer 2011 18:24:46
Bydliště: 51001866
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni - porad na max

Příspěvek od zombeek »

Pokud fouká skutečně na MAX, problém bude asi v ovladači (uvnitř je polámaný a zůstal v nastavení pro MAX). Pokud fouká tak trochu, je to nejpravděpodobněji špatným spojením někde mezi ovladačem/jednotkou klimatizace/ventilátorem/snámačem teploty ventilátoru.
Jak psal vikicv, nejdřív to pořádně pročisti - očistit tišťák z obou stran vč. relé (já to prostříkal kontoxem), konektory procvakat, případně znovu napružit - a pak uvidíš. Kdyžtak se zkus prokousat tímhle viewtopic.php?f=2&t=142 a tímhle viewtopic.php?f=2&t=183.
X2 Break 1.8i 16V Gris Quartz 05/1998 ABS/klima/tažné : Obrázek
marian.hutira
Příspěvky: 38
Registrován: pon 27. čer 2011 9:33:29

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od marian.hutira »

Nie je snáď nič jednoduchšie ako vybrať ventilátor, otvoriť ho a premerať tranzistory. Prerazený tranzistor sa zistí ľahko. U dobrého tranzistoru je PN prechod báza-emitor, alebo báza-kolektor vodivý len v jednom smere (polarite). Meranie medzi emitorom a kolektorom je nevodivé v oboch smeroch. Akonáhle to medzi ktorýmikoľvek vývodmi ukáže vodivosť v oboch smeroch, tak to je prerazené.

Stačí aby bol jeden tranzistor prerazený a už vetrák hučí naplno. Tak som to mal aj ja. Vymenil som pre istotu obidva tranzistory. Musia byť rovnaké, pracujú v paralelnom zapojení. Ináč by jeden z nich prenášal viac výkonu a odišiel by zakrátko.

MarianH
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
dpadevet
Příspěvky: 5
Registrován: pát 29. črc 2011 9:48:16

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od dpadevet »

Zdravím, měl jsem podobný problém s větrákem - občas se rozběhnul, ale spíše ne a bylo jedno v jaké poloze bylo ovládání. Rozebral jsem ho, vyčistil uhlíky a komutátor a opět běží. Uhlíky jsou ale již dost krátké - nevíte prosím někdo, kde sehnat nové? Pokud jsem dobře měřil, tak by měly být 8x8mm a 2cm dlouhé. Uhlíky nejsou v ose rotoru, takže jsou sjeté dost do oblouku - nevím, jestli tam jdou dát obyčejné nebo jsou do toho nějaké speciální a kde je sehnat?
pavonel
Příspěvky: 1
Registrován: ned 28. říj 2012 0:49:27

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od pavonel »

Uhlíky tam pasují z dynama JAWA 250, 350 aj. Jen je potřeba je přepilovat na šikmé uložení vzhledem ke komutátoru ventilátoru, na to jde použít jako šablona původní uhlík. Uhlík z JAWY zbavíme oček a připájíme místo původního uhlíku ventilátoru na svorku. Nic složitého to není.
roman_moty
Příspěvky: 28
Registrován: úte 28. čer 2011 13:21:59

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od roman_moty »

Zdravím pánové,
když dám ohmmetr mezi pin 4 na konektoru co jde do ventolátoru a kostru a budu hýbat páčkou na ventilátor bude se měnit odpor? Ventilátor mi fouká jen na jednu rychlost -střední. Na pohyb páčky vůbec nereaguje a to ani na polohu OFF. Mám podezdření na ten plošňák v páčce.
Dík Roman
berline HDI 80kW,1999
Ulyssný Fiat 2,0 1995
HonzaBK
Příspěvky: 5
Registrován: úte 24. led 2012 12:59:25

Re: Funkce vetraku

Příspěvek od HonzaBK »

já mám tuto závadu.
Při zapnutí klíčku mě větřák funguje cca 5 sekund (občas o chvilku dýl). Následně vypne. Pokud vypnu a zapnu klíč, tak opět funguje cca 5 sekund a tak se to pořád opakuje. Pokud se ale zahřeje teplota vody na cca 85 stupňů tak jede už podstatně dýl, někdy pořád. je jedno, jestli mám regulaci na automatiku nebo na maximum. když mám automatiku, jede pomalu, když mám maximum jede na maximum, ale vždy jen chvilku. Mám tam originál eberspecher s dodatečnýma hodinama, ale to nemá vliv, to je jen přidaný jedno relátko před větřák. Funguje to stejně i když tam mám zapojenu tu přechodku na relátko před větřákem (má to originál konektory), nebo to zapojím přímo tak jako originál. Čím mám začít, co typujete?
děkuji
Odpovědět