Servisní klíček

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Odpovědět
Uživatelský avatar
misak-plysak
Příspěvky: 10
Registrován: pon 27. čer 2011 14:24:53
Bydliště: 321203353
Kontaktovat uživatele:

Servisní klíček

Příspěvek od misak-plysak »

Ahoj chlapi, chci se zeptat opravdu jen ze zvědavosti. Na XV jsem se bavil s Baluem, zda jde servisním klíčkem otevřít spolujezdcova schránka. Už nevím k jakému jsme dospěli názoru, ale mě to jde. Ale o tom mluvit nechci. Přišel jsem na jednu zajímavou věc. Pokud používám orig. klíč s DO, zaparkuju, vypnu zapalování a otevřu dveře, začne mi pískat palubovka, že jsem nechal klíč v zapalování (v pořádku, klíč tam opravdu je).

Včera jsem přišel ale na jinou věc. Servisní klíč nosím pořád u sebe, protože ten s DO občas zapomenu v práci. Tak že jsem přišel do auta, nastartoval, odjel... A když jsem zaparkoval, vypnul motor a otevřel dveře, palubka na mě nehvízdala a vůbec jí nevadilo, že je klíč stále v zapalování.

Můj názor je ten, že si někdo předemnou nechal udělat nový klíč (zřejmě ten servisní) ale nenakódovali ho a tak si původní majitel nechal odpojit imobilizér, přesněji řečeno imo je funkční, ale nic neovlivňuje. Tomu by odpovídalo i to, že mám na kartičce seškrábané to okénko s kódem. Tak že mám servisní klíč bez imo a DO klíč s imo, který je tam stejně k prdu :D

A co si o tom myslíte vy? Píská vám servisní klíček v zapalování? Můžete na něj normálně jezdit?
Citroën Xantia Break HDi 100kW - NO SMOG NO FUN :D
PetrS82
Příspěvky: 8
Registrován: pát 02. bře 2012 13:53:23

Re: Servisní klíček

Příspěvek od PetrS82 »

Ahoj,
no jestli píská nevím, ale nastartovat se s ním nedá (jak jsem kdysi marně zkoušel, když jsem nemohl najít klíče...).
MiraCB
Příspěvky: 125
Registrován: pon 27. čer 2011 1:50:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní klíček

Příspěvek od MiraCB »

Tak jsem si to byl zkusit. Můj náhradní klíč, co mám k autu je bez dálkového ovládání, ale jinak umí všechno, jako klíč s DO. To znamená - odemknu a zamknu auto, odemknu a zamknu schránku před spolujezdcem, nastaruju. Když nechám klíč v zapalování, auto píská. Je to prostě druhý klíč včetně imobilizéru.

Chování je v rozporu s návodem, kde píší, že servisní klíč odemkne a zamkne boční dveře, nádrž a nastaruje auto. Jinak nic. Neměl by odemknout schránku před spolujezdcem a ani kufr auta. ( o tom kufru ale pochybuju, protože výstup centrálu je pouze jeden společný pro všechny zámky DO - jedině, že by servisním klíčem nefungovalo centrální zamykání. Potom by se neodemknula ale ani nádrž ).

Servisní klíč by měl mít dle manuálu šedivou barvu. (můj je černý - pravděpodobně mám přidělávaný klíč).

MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
jack
Příspěvky: 54
Registrován: sob 18. úno 2012 15:57:50

Re: Servisní klíček

Příspěvek od jack »

Náhradní klíč mám taky černý a je to plnohodnotný klíč akorát bez dálky.
2.0 HDi 80kw Break
Yamaha XJR 1300
Uživatelský avatar
misak-plysak
Příspěvky: 10
Registrován: pon 27. čer 2011 14:24:53
Bydliště: 321203353
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní klíček

Příspěvek od misak-plysak »

Zajímavé.. To vypadá že mám asi nefunkční imodebilizér.. Tak že to můžu startovat klidně i šroubovákem :D Díky za info ;) Třeba se ještě někdo ozve a přispěje svým poznatkem.
Citroën Xantia Break HDi 100kW - NO SMOG NO FUN :D
mevi
Příspěvky: 142
Registrován: ned 26. čer 2011 14:22:28

Re: Servisní klíček

Příspěvek od mevi »

To slyšim prvně máte někdo ten šedivej klíč případně nějaké povídání o něm? k žádné z mejch 15ti xantii jsem ho neměl a ani ho neviděl u dalších min 10 xantii co prošli rodinou nebo kamošema Beru všema deseti jakekoliv info či podklad vedoucí k odhalení šedivého servisního klíče pro xantii :D
MiraCB
Příspěvky: 125
Registrován: pon 27. čer 2011 1:50:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní klíček

Příspěvek od MiraCB »

mevi píše:To slyšim prvně máte někdo ten šedivej klíč případně nějaké povídání o něm? k žádné z mejch 15ti xantii jsem ho neměl a ani ho neviděl u dalších min 10 xantii co prošli rodinou nebo kamošema Beru všema deseti jakekoliv info či podklad vedoucí k odhalení šedivého servisního klíče pro xantii :D



Český návod k obsluze, strana 22.
Možná, že záleží na zemi původu auta. Nedalo mi to a kouknul jsem do německýho manuálu a tam (pokud mi moje němčina dovolí) nic o šedým klíčku není.

MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní klíček

Příspěvek od Majk.Z »

Co já vím, tak v citroenu udělají jen plnohodnotný klíč s čipem (bez dálky nebo s dálkou) a jestli si ho necháš nakodovat nebo ne, to už je na Tobě. Ale jinde (v klíčkárně nebo na netu) se dá koupit i klíč bez immo čipu, který jen vyřežou. Čip se dá ale koupit zvlášť. Ovšem nejsem si jist, jestli potřebují kartičku s kodem, obvykle prý přehrají kód z jednoho klíčku do druhého. V Citroënu kartičku nepotřebují, ovšem teď nově chtějí za zjištění kódu k immo asi 1600 Kč, pokud tu kartičku nemáš. Zrovna teď jsem se okolo toho motal kvůli C5. :-)
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Uživatelský avatar
misak-plysak
Příspěvky: 10
Registrován: pon 27. čer 2011 14:24:53
Bydliště: 321203353
Kontaktovat uživatele:

Re: Servisní klíček

Příspěvek od misak-plysak »

Já jsem také o šedivém klíčku nikdy neslyšel a ani jsem ho neviděl na žádné fotce, jako že jsem už na pár starých fotek narazil, kde byla vyfocená klasická "výbava" k autu - klíč, servisní klíč, serviska, návod atd.

S přiděláním klíče bez čipu je problém, to ti podle mě nikdo nevyřeže. Teda aspoň mě to nikdo vyřezat nechtěl a mohl jsem ukazovat origo klíče jak jsem chtěl. Bez kartičky mi to nikde vyříznout nechtěli, i kdyby to bylo bez čipu. Konkrétně šlo o mojí bývalou X1, která měla klávesnici a servisní klíček měl z neznámého důvodu čip (zřejmě předvýroba pro X2??), který u X1 byl stejně k ničemu. V zámečnictvích ten klíček dycky vzal, dal ho k nějaké krabičce, tak pískla že má klíč čip a měl jsem smůlu. Vrátili mi ho, že mi ho bez kartičky neudělá. Ani si nenechal vysvětlit, že X1 má místo imo klávesnici..

Ale zpět k tématu, mě šedivý klíček nezajímá ani tak jako ten můj (ne)funkční imodebilizér se servisním klíčkem. Spíš mi napište i vy ostatní, jestli jste to taky zkoušeli ;)
Citroën Xantia Break HDi 100kW - NO SMOG NO FUN :D
Odpovědět