Palubní počítač do Xantie

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
Odpovědět
michalcepelak
Příspěvky: 4
Registrován: ned 26. čer 2011 20:33:39

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od michalcepelak »

Zdravím bude to fungovat aji na 1,8 16V 99? To sis montoval sám nebo sis to nechal dělat? dík za odpověď
Citroen xantia 1,8 16v 1999
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Prosím-tě, co chceš rozepsat, v podstatě HDi ma elektronicky řízený vstřik do válce, skoro jako benzín. takže když to vezmeš podle jejich návodu od toho palubního počítače. Plus a kostra jsou více než jasné, plus je trvalka, to znamená ne za , ale před klíčkem. jeden vodič jde na živý impuls od náhonu tachometru, počítá pulsy, další jde na vstřik, úpně je jedno který vybereš, chce to jen délku impulzu pro otevření vstřiku a poslední aktivní je k plováku, divím se jen že nepoužili i impulsy od otáček, měření by bylo daleko přesnější. Zbytek práce procesoru pro výpočet na displej je jen v naprogramování. Plná nádrž až prázdná je úměrná nějakému počtu otevření vstřiku a nějakému počtu impulsů z náhonu elektronického tachometru. Vždyť je to jednoduchý, kdybych měl elektronický vstřik, dávno by to makalo i u mně. Anebo ne, možná by mě trefil šlak když na to dupnu :mrgreen:
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
bobe
Příspěvky: 52
Registrován: pon 18. črc 2011 21:53:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od bobe »

No jo ale rozdíl je asi v napájení vstřiku. HDi má větší napětí na otevření vstřiku než benzín.
Xantia kombi HDi 80kW
Diagnostika Lexia Praha - Zásmuky
Uživatelský avatar
Franky
Příspěvky: 34
Registrován: stř 10. srp 2011 19:31:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od Franky »

Zdravim.
To Bobe: HDI nema 12V baterku? Nebo ma nejaky menic v ridici jednotce?
Co se tyka vstriku, tak civka je napajena 12V a ridici jednotka druhy konec civky pripojuje na minus. Palubni pocitac sleduje zmenu napeti (resp.pokles). Mam dojem, ze tenhle detail vyrobce palubaku popisuje na svych strankach. Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Bobe, neřekl bych větší napětí, u benzínu či u diesla, pořád jen 12 až 14,5 voltů, ale když jukneš na kabeláže vstřiků HDi a benzínu, je tam znát rozdíl v síle vodiče. Tudíž HDi bude potřebovat k otevření vstřiku kde překonává několikrát násobně větší tlak, i daleko větší proud. ;)

A na stránkách výrobce toho počítače píší že vstupy jsou ošetřeny oddělovacími komparátory, takže vstup počítače pouze zaregistruje náběh impulsu pro otevření a proud k počítači půjde v řádu mikroampér. Pro tebe z toho plyne to, že když teoreticky použiješ na připojení počítače stíněnou dvoulinku od sluchátek, vodiče to elektricky vydrží, ale ne mechanické namáhání na autě :lol: (jsou tak tenoučké, že za týden se samy uklepou)
:geek: Líbí se mi tam jejich řešení, spočívá v tom, že použití oddělovacího komparátoru ,,univerzáluje,, zapojení. Na citroenech totiž třeba impuls pro tacho je v úrovni napětí 12voltů, ale třeba skupina VW má tento v úrovni 5voltů a pro připojení třeba univerzálního tempomatu nebo taxametru už musí být spešl krabička se sledovačem a oddělovačem.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Xantiak
Příspěvky: 26
Registrován: ned 04. zář 2011 21:20:01

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od Xantiak »

HDi má napětí pro vstřiky vyšší než 12-14,5V, musel bych kouknout do diag, ale myslím, že to je kolem 70V, jestli to chcete přesně tak na to zítra kouknu, proud bude taky vyšší jak jste psali, síla vodiče o tom svědčí.
Xantia HDi 80kW Lucifer
Uživatelský avatar
Franky
Příspěvky: 34
Registrován: stř 10. srp 2011 19:31:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od Franky »

Zdravim. Tohle by mne zajimalo. Neni tam jak to delaji? Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od Derby-Senda »

Tak sem našel napětí na vstřikovačích HDi sice to je z C5 klubu ale na xantii to bude stejné
Špičkové napětí 80 V, potřebné na začátku zdvihu jehly vstřikovačů nafty
Napětí 50 V, potřebné pro udržování otevřeného stavu vstřikovačů nafty

odkaz na článek http://www.c5club.cz/clanky/vseobecne-i ... kovani-hdi

jak se napětí vyrabí napsáno přimo není ale u autozesilovaču se používá měnič napětí podobný princip s kondenzátorem bude použit asi i u vstřikování navíc je v článku uvedeno cituji "POZOR : Ovládací stupeň se nemůže nabít za přítomnosti anomálie v napájecím vedení vstřikovače nafty" asi bych se nehrabal do ovladacího vedení vstřikovačů

jen pro zajímavost uvedu i proudy

18.9. Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Fáze přitažení

Fáze přitažení má za cíl vyvolat rychlé zvednutí jehly elektromagnetického ventilu.
Elektroventil vstřikovače nafty je napájený následujícím způsobem :

Napětí přibližně 80 V
Proud přibližně 20 A

POZNÁMKA : Fáze přitažení je omezena na několik milisekund (0,3 ms).

18.10. Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Fáze udržení

Fáze udržení umožňuje pokračovat v napájení elektromagnetického ventilu s nižším elektrickým příkonem.
Elektroventil vstřikovače nafty je napájený následujícím způsobem :

Napětí přibližně 50 V
Proud přibližně 12 A


18.11. Ovládání elektroventilů vstřikovačů nafty : Zvláštnosti elektrického ovládání

POZOR : Je zakázáno napájet vstřikovač nafty 12 V (zničení elektroventilu).
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Uživatelský avatar
j.mcg
Příspěvky: 15
Registrován: úte 19. črc 2011 20:27:11

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od j.mcg »

Tak já použiji PP z 406 hdi sehnal jsem ho za 400Kč z sbazar.cz z rozbořeného auta.
Postup je obdobný jaku u pc z XM který je snad nesehnatelný.
Našel jsem na foru i schéma zapojení PP z 406 a návod na xantii lze použít z popisu instalace PP XM.
Tady je odkaz na fórum o 90 stránkách
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... 07&page=50

Té firmě na ten univerzál PP jsem psal a napsali pouze benzín asi kvůli tomu napětí.

Přeji hezký den
Citroen Xantia HDI Chip 95kW 320nM Kola 17" 215/45 R17
Tom169
Příspěvky: 54
Registrován: stř 29. čer 2011 9:57:58
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač do Xantie

Příspěvek od Tom169 »

Tak pp dorazil, příští týden v pátek jde do auta, akorát přemejšlím kam ho v tom autě dát. Buď ho umístím jako v prvém příspěvku a nebo ho dám do popelníku-pro mě jakožto nekuřáka naprosto nevyužitý prostor...Nebo ještě možnost je dát ho v pravo od volantu(v té zakulacené liště na tlačítka na ovládání střešního okna a tak) Co myslíte, kam by jste dávali?


PC je nainstalován, příští týden vyfotím a ukážu výsledek. :D
Přílohy
17022012119.jpg
17022012121.jpg
X2 1,8i 66Kw, r.v. 1998
Odpovědět