Zdravím - dělal někdo opravu polámaných vodičů do dveří kufru u Xant.2 Break? Mám dotazy:
1. Jak se dostat ke kabelům v karoserii a ve dveřích tak, abych je mohl (úseky) nahradit jinými (bez rozsáhlé demontáže) - nezdá se mi trvanlivé jejich propojení spájením a přeizolováním (tvrdý úsek v ohybu + izolace). Od předch. majitele jsou tam i vodivé válečky z "čokolád" vč. šroubků... 2 ks ;
2. Ví zde někdo jaké vodiče (kam - na co, příp. barva) vedou levým kabelem a pravým kabelem (pohled ve směru jízdy)?
Dík za info!
Létal
Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Jednou jsem to opravoval, ale není to ono. Nejlepší je podle mě vyndat celou kabeláž a opravit to na stole. Není to taková hrůza to vyndat. Mám jednu takovou kabeláž vyndanou a opravenou a teď musím na druhé xantii kabeláž vyndat a nahradím ji rovnou tou opravenou.
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Já to dělal nedávno, podle rad MíryCB jsem vytáhl celý svazek ven a na stole vyměnil větší kusy káblů,tak aby spoje byly vždy mimo ohyb ve dveřích. Nic na tom není,stačí to dělat káblík po káblíku a nemůžeš nic splést.
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Dík za info - i potvrzení, že je to dobré udělat pořádně (kdysi jsem dostal radu od býv. servisáka Citroen, že mám pryž. harmoniku na jedné straně stáhnout, najít přeruš. drát - spájet jej, převinout izolepou a harmoniku zastrčit zpět...).
Co mne trápí - zatím jsem nenašel propojení P a L kabel. přívodu ve střeše (s demont.střeš. čal. jsem nad kufrem) - je to tam vůbec nebo se projevuje má vada zraku (mám na ni "papír"...)?
A na obou Xantiích (té rozebírané i koupené - obě Xa2 break r.98) vzadu pod střechou uprostřed mám červ. kablík - vede od zadní strop. lampičky a je "odborně ustřižen" na konci čalounění - co to je za fintu - ví někdo?
Létal
Co mne trápí - zatím jsem nenašel propojení P a L kabel. přívodu ve střeše (s demont.střeš. čal. jsem nad kufrem) - je to tam vůbec nebo se projevuje má vada zraku (mám na ni "papír"...)?
A na obou Xantiích (té rozebírané i koupené - obě Xa2 break r.98) vzadu pod střechou uprostřed mám červ. kablík - vede od zadní strop. lampičky a je "odborně ustřižen" na konci čalounění - co to je za fintu - ví někdo?
Létal
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Zdravím, všechny potřebné konektory jsou za zadníma světlama, tam to rozpoj. Musí se rozebrat obložení kufru. Svazky vedou od zadních světel nahoru po zadních sloupcích do průchodek.
MíraCB
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011
Xant.2 break - 3. brzd. světlo - jak vyndat?
Kabel v 5. dv. break (víko kufr) demontuji až teď. Narazil jsem ale na problém - nemůžu demontovat horní (3.) brzd. světlo abych se dostal k jeho odpojení i k odpojení/napojení hadičky ostřikovače.
U pův.Xant. 2.0TD Break r..98 z které to demontováno jsem snadno vytáhnul celé brzd. světlo - ale u té co opravuji (Xant. 1.9SD Break r.99) jsem sundal jen plast. červ. kryt LED diod - a dál nejsem schopen to demontovat. Je tam těleso světla - slabý dural. plech ve kterém jsou diody - a bez násilí odolává vytažení...
Kdo poradí jak dál - nechci toto 3. brzd. světlo zničit. A jinou cestu jak se tam dostat (bez vybrání 3. brzd. světla)k výměně kabelu za opravený nevidím.
Létal
PS: Popraskané vodiče v úseku ohybů nakonec nahrazeny káblíky z dob bud. světlých zítřků - z W 353 a Š120 (r.v. 84 a 87) - byly (na rozdíl od těch z BX r.v.90) pořád s měkkou izolací...
U pův.Xant. 2.0TD Break r..98 z které to demontováno jsem snadno vytáhnul celé brzd. světlo - ale u té co opravuji (Xant. 1.9SD Break r.99) jsem sundal jen plast. červ. kryt LED diod - a dál nejsem schopen to demontovat. Je tam těleso světla - slabý dural. plech ve kterém jsou diody - a bez násilí odolává vytažení...
Kdo poradí jak dál - nechci toto 3. brzd. světlo zničit. A jinou cestu jak se tam dostat (bez vybrání 3. brzd. světla)k výměně kabelu za opravený nevidím.
Létal
PS: Popraskané vodiče v úseku ohybů nakonec nahrazeny káblíky z dob bud. světlých zítřků - z W 353 a Š120 (r.v. 84 a 87) - byly (na rozdíl od těch z BX r.v.90) pořád s měkkou izolací...
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Brzdové světlo na brejku je přidělané zezadu 2 šroubky ...
vlézt do kufru a podívat z kufru auta na horní hranu víka otevřeném ....
vlézt do kufru a podívat z kufru auta na horní hranu víka otevřeném ....
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Vyměnil jsem kabel v 5. dv. Breaku - pravý za opravený (starý měl 6 káblíků prasklých - vč. opravovaných, a roztrženou gumou... z jiné Xant.Break byl jen s 2 kablíky poruš...) - ale stále mi nejde centrál 5. dveří (zkoušeno 2 servomotorky). Našel jsem na schematech, že by to měly být kablíky: 1. č. 6218, 2. č. 6208.
Dotaz konkr.: Potřeboval bych vědět, na kterých pozicích a které svorkovnice (1.-5. vodič, svork. bílá, hnědá) jsou zapojeny (na schematech co jsem našel to nepoznám). Jedná se o svorkovnice pod P zad. světlem v karoserii - na kabelu pod čalouněním kufru vedoucím po P boku zepředu k PZ světlu - pro proměření zda proud/impuls centrálu do nich vůbec jde. Na kabelech čísla nejsou rozluštitelná (před demontáží jsem si je musel označit dle svork. i pozic). Protože předcház. majitel opravoval (snažil se) taky centr. zamykání víčka nádrže (taky nefunkční) - mám podezření, zda to není přerušené v jíném místě (blíž zdroji - jedn. centrálu).
Nechce se mi ten kabel. svazek - vše odpojovat a kuchat ven (a možná zbytečně)...
Dotaz konkr.: Potřeboval bych vědět, na kterých pozicích a které svorkovnice (1.-5. vodič, svork. bílá, hnědá) jsou zapojeny (na schematech co jsem našel to nepoznám). Jedná se o svorkovnice pod P zad. světlem v karoserii - na kabelu pod čalouněním kufru vedoucím po P boku zepředu k PZ světlu - pro proměření zda proud/impuls centrálu do nich vůbec jde. Na kabelech čísla nejsou rozluštitelná (před demontáží jsem si je musel označit dle svork. i pozic). Protože předcház. majitel opravoval (snažil se) taky centr. zamykání víčka nádrže (taky nefunkční) - mám podezření, zda to není přerušené v jíném místě (blíž zdroji - jedn. centrálu).
Nechce se mi ten kabel. svazek - vše odpojovat a kuchat ven (a možná zbytečně)...
Re: Kabely 5. dv. Xant.2 break - oprava
Pokusím se ti to popsat.
Dráty pro zamykání kufru a nádrže jdou z konektoru, který je u nohou spolujezdce 30 pinový černý. Jeden je na pozici H1 a druhý na H2. Tyto dráty vedou do černého 5 pinového konektoru za pravým (po směru jízdy) světlem. Jeden na pozici 3 a druhý na pozici 4. Současně ze stejné strany - od přívodu - vedou dráty k motoru nádrže. Z druhé strany konektoru vedou dráty do motoru 5. dveří.
Všechny dráty, které popisuju jsou zelené.
Pokud ti funguje centrál u nádrže, bude problém v konektoru a nebo drátech ve dveřích - propípnout.
MíraCB
Dráty pro zamykání kufru a nádrže jdou z konektoru, který je u nohou spolujezdce 30 pinový černý. Jeden je na pozici H1 a druhý na H2. Tyto dráty vedou do černého 5 pinového konektoru za pravým (po směru jízdy) světlem. Jeden na pozici 3 a druhý na pozici 4. Současně ze stejné strany - od přívodu - vedou dráty k motoru nádrže. Z druhé strany konektoru vedou dráty do motoru 5. dveří.
Všechny dráty, které popisuju jsou zelené.
Pokud ti funguje centrál u nádrže, bude problém v konektoru a nebo drátech ve dveřích - propípnout.
MíraCB
Xantia 1,9 TD 1999, C5 2.0 HDi 2011