Tak mám zase problém. Potom, co mi kámoš automechanik vzal auto důkladně Vapkou, mi motor skočil do nouzového režimu. Téměř se s tím nedá jet, motor si přidává a ubírá, jak chce, na plynový pedál reaguje minimálně a se zpožděním. Diagnostika vyhazuje snad všechny chyby co existují a ještě několik neznámých. Vstřikovací čerpadlo mám Lukas Epic a čekal bych problém někde kolem něj. Jenom že je tam hromada drátů a nevím, čeho se chytit. Některé dráty jsou již letované od minulého majitele, ale tyto spoje vypadají funkčně. Budu velice rád za každou radu
Ilem.
Nouzový režim X2 2.1 TD
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Za prvé , dát auto do teplé garáže, odpojit baterku. Všechny konektory rozebrat , vyfoukat stlačeným vzduchem ( popřípadě použít kontaktol ) , nechat vše řádně vyschnout . Zkontrolovat ukostření baterie na karoserii. A po té nastartovat , a pak řešit diagnostiku.
Xantia Break 1.8 16V r.v. 2000
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Díky za odpověď.
Teplá garáž bude problém. Auto parkuje venku a žádnou garáž nemá, natož teplou. Ale asi máš pravdu. přibližně po 3 hodinách různého popojíždění po městě to začalo téměř fungovat. Kontrolka motoru se rozsvítila, jen tehdy, když jsem neměl nohu na plynu. Pak jsem ale potřeboval předjet autobus, víc jsem přidal, motor zhasl a od té doby zase jede na nouzák stále.
Teď už začínám věřit, že postupem času se to doopraví samo.
Teplá garáž bude problém. Auto parkuje venku a žádnou garáž nemá, natož teplou. Ale asi máš pravdu. přibližně po 3 hodinách různého popojíždění po městě to začalo téměř fungovat. Kontrolka motoru se rozsvítila, jen tehdy, když jsem neměl nohu na plynu. Pak jsem ale potřeboval předjet autobus, víc jsem přidal, motor zhasl a od té doby zase jede na nouzák stále.
Teď už začínám věřit, že postupem času se to doopraví samo.
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Tak když to vyschlo, dalo to pokoj. Až do nedávna. Občas mi to skočilo do nouzáku, když jsem projel nějakou louži. Ale jelo to normálně, jen se zvedly volnoběžné otáčky. Stačilo vypnout a zapnout motor a bylo to OK. Jenomže se to zhoršilo. Teď už je to každou chvíli i za sucha a už nepomáhá ani znovunastartování. Nesetkal se s tím někdo? Odhadoval bych to na nějaké čidlo volnoběžných otáček, pokud tam něco takového je. A pokud je, tak vůbec nevím, kde ho hledat. Poradí někdo. Nechci radu typu: "běž na diagnostiku". Pokud nikdo neporadí bez diagnostiky, budu tam muset. Problém je, že nemám kdy.
Díky moc za všechny případné rady.
Díky moc za všechny případné rady.
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Jsem našel trochu času a vletěl na diagnostiku. Tak že prý snímač plynového pedálu. Teď už ho jen najít
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
je na boku vedle nádobky LHM k motoru pod hadicí sání ... je totožnej jak na HDI
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Pame díky!!!. Vyčistil jsem konektor od snímače a dalo to pokoj. Až do předvčíra. To jsem tak tak doskákal domů. Ale teď je to trochu jinak. Otáčky kolísají, jak se jim chce, občas vyletí nahoru a v zápětí to chcípne. Čištění kontaktů u snímače plynu už nepomáhá. Ale nějak mám pocit že snímačem to tentokrát není. Někdy funguje bez problémů, ale v zápětí při libovolné poloze pedálu si začnou otáčky dělat, co chtějí. Zde na fóru jsem se dočetl, že kromě snímače pedálu to může být teplotní čidlo na boku motoru, nebo přidřené vstřiky. Do auta už chci investovat co nejméně, protože se tam rozpadá vše na co sáhnu, ale nedávno se ho ještě podařilo protáhnout technickou, tak bych ještě chvíli rád jezdil, aby se vrátila investice do technické.
Otázka1 tedy zní:
Jakou hodnotu odporu by mělo mít teplotní čidlo? Zkusil bych ho na chvíli nahradit odporem, abych ho mohl potvrdit, nebo vyloučit
Otázka 2. : Totéž bych potřeboval u snímače plynu. Tam je odporů víc a ještě potenciometr, tak bych potřeboval všechny hodnoty a zapojení na konektor. Udělal bych si přípravek, který by simuloval funkci snímače, abych ho mohl vyloučit.
Pokud jsou přidřené vstřiky, dám Xantii sbohem.
Otázka1 tedy zní:
Jakou hodnotu odporu by mělo mít teplotní čidlo? Zkusil bych ho na chvíli nahradit odporem, abych ho mohl potvrdit, nebo vyloučit
Otázka 2. : Totéž bych potřeboval u snímače plynu. Tam je odporů víc a ještě potenciometr, tak bych potřeboval všechny hodnoty a zapojení na konektor. Udělal bych si přípravek, který by simuloval funkci snímače, abych ho mohl vyloučit.
Pokud jsou přidřené vstřiky, dám Xantii sbohem.
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
teplej motor by mělo být cca 200 - 300 Ohm
ale zkusil bych vyměnit ten snímač plynu, jinak by to taky mohlo dělat čerpadlo
Vstřiky bych z toho asi vyloučil...
20° - 2350 -2670 Ohm
25° - 2080 Ohm
30° - 1585 -1790 Ohm
40° - 1085 -1230 Ohm
50° - 763 -857 Ohm
60° - 540 -615 Ohm
80° - 291 Ohm
90° - 215 -245 Ohm
100° - 165 -190 Ohm
ale zkusil bych vyměnit ten snímač plynu, jinak by to taky mohlo dělat čerpadlo
Vstřiky bych z toho asi vyloučil...
20° - 2350 -2670 Ohm
25° - 2080 Ohm
30° - 1585 -1790 Ohm
40° - 1085 -1230 Ohm
50° - 763 -857 Ohm
60° - 540 -615 Ohm
80° - 291 Ohm
90° - 215 -245 Ohm
100° - 165 -190 Ohm
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
Díky moc Pame.
Ještě prosím, mezi kterými piny mají být ty hodnoty? Jsou tam 4 piny. Normální potenciometr má 3, tak z toho nejsem moudrý, jak to zapojit. Abych jen tak zkusil vyměnit snímač - je to dost drahá záležitost, vzhledem k celkovému stavu auta (rozpadající-se hadice, rozpadající-se kabely, tekoucí vstřikovací čerpadlo, koroze brzdových trubek, koroze kastle, nefunkční ABS, nefunkční airbag,...)
Ještě prosím, mezi kterými piny mají být ty hodnoty? Jsou tam 4 piny. Normální potenciometr má 3, tak z toho nejsem moudrý, jak to zapojit. Abych jen tak zkusil vyměnit snímač - je to dost drahá záležitost, vzhledem k celkovému stavu auta (rozpadající-se hadice, rozpadající-se kabely, tekoucí vstřikovací čerpadlo, koroze brzdových trubek, koroze kastle, nefunkční ABS, nefunkční airbag,...)
Re: Nouzový režim X2 2.1 TD
teda nevím, ale myslím že sou tam 3 piny .... https://mlparts.cz/interconnection.tec- ... nt/2685838" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mlparts.cz/interconnection.tec- ... nt/1107477" onclick="window.open(this.href);return false;
podle schema pro chlazení se používá pin 1 a 2 ( ne ten proti kostře, ten je na něco jinýho ...asi pro budíky )
elektr plyn zkus poptat na zkoušku u Pavel Baše Výrava ... určitě nějakej bude mít
https://mlparts.cz/interconnection.tec- ... nt/1107477" onclick="window.open(this.href);return false;
podle schema pro chlazení se používá pin 1 a 2 ( ne ten proti kostře, ten je na něco jinýho ...asi pro budíky )
elektr plyn zkus poptat na zkoušku u Pavel Baše Výrava ... určitě nějakej bude mít