zadní ostřikovač a stěrač
zadní ostřikovač a stěrač
nemá někdo vypreparovaný schéma zapojení od ostřikovačů a stěračů?? Narazil jsem na záhadu v elektrice, přední stěrače a ostřikovače plní všechny funkce jak mají, od zadních mi to vyhazovalo pojistku. První diagnóza byla přidřený zadní motorek, takže jsem ho rozebral , vyčistil, namazal, odzkoušel. Funguje správně, dokonce i po montáži na auto .Problém nastane, pokud se snažím ostříknout zadní okno, to vyrazí pojistku, ale motorek cyklus vykoná. Do podběhu jestli jsou dva motorky na ostřikovače jsem se ještě nedostal. Při pokusu o ostříknutí se viditelně sníží napětí, při delším podržení jde ven i 20A pojistka.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: zadní ostřikovač a stěrač
no motorcek je iba jeden. je dvojpolovy a prepinacom na packe prepinas +/- a tym menis smer otacania motorceka.
novy motorcek som kupil za 10€ (nejaka nahrada...funguje druhy rok uz).
skusil by som ho vybrat. staci dvihnut auto do servisnej, lanut si pod predok, a k motorceku sa dostanes odspodu. nemusis vyberat cely plastovy podbeh. potom ho vyskusas na 12 voltoch do oboch smerov (prepolovanim), ci je funkcny. ak ano, tak budes hladat po scheme:-) myslim ze je tam prepinacie rele na polaritu.
novy motorcek som kupil za 10€ (nejaka nahrada...funguje druhy rok uz).
skusil by som ho vybrat. staci dvihnut auto do servisnej, lanut si pod predok, a k motorceku sa dostanes odspodu. nemusis vyberat cely plastovy podbeh. potom ho vyskusas na 12 voltoch do oboch smerov (prepolovanim), ci je funkcny. ak ano, tak budes hladat po scheme:-) myslim ze je tam prepinacie rele na polaritu.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Re: zadní ostřikovač a stěrač
Takže nejspíše bude závada někde kolem toho relé na změnu polarity, přední-jedna polarita-funguje, zadní-druhá polarita, převrácená-lítá pojistka
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: zadní ostřikovač a stěrač
Zkus jestli nemáš ucpanou trysku toho zadního ostřikovače.
Re: zadní ostřikovač a stěrač
Ucpaná tryska by nebyla příčinou velkého proudového odběru a následného vyražení 20Ampérové pojistky, mselo by něco zastavit motorek aby to vyrazilo pojistku, třeba led, ale ten teď v létě nehrozí.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: zadní ostřikovač a stěrač
Máš ji v S.Z.
Jinak celý den jsem strávil na elektrice, hrůza, nejhorší je že jsem kromě vadného lucase nic nenašel, i po výměně to vyhazuje pojistku
Jinak celý den jsem strávil na elektrice, hrůza, nejhorší je že jsem kromě vadného lucase nic nenašel, i po výměně to vyhazuje pojistku
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: zadní ostřikovač a stěrač
mohol by byt problem v ovladacej packe? v prepinaci? ked som si vlani opravoval packu smeroviek, tak som si vsimol, ze to spracovanie nie je nic moc.
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Re: zadní ostřikovač a stěrač
To jsem si taky myslel, koupil a dal jsem jinou. Zrada je v obvodech cyklovače stěračů. Už jsem to vyčetl ze schémat, která mi poslytl Míra CB
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Zadní stěrač - tepelná ochrana
Ahoj,
narazil jsem při opravě zadřeného motůrku stěračů(Valeo) u mé Xantie Break 2.1TD 1998 na malý problém a nikde tu nenašel řešení. Po dlouhém hledání, proč mi nechodí motůrek, i když je celý rozebraný, vyčištěný a promazaný a elektricky je OK, jsem zjistil, že je zrada v součástce vevnitř v motůrku na tišťáku za jedním uhlíkem. Je to nějaká tepelná ochrana - bimetalové čidlo velké cca 20x7x5mm, které bylo vevnitř rozpadlé. Neví někdo, při jaké teplotě má rozepnout? Nahradím ho nějakým z těchto čidel http://www.ges.cz/cz/elektronicke-souca ... %20045%20R ...ale kterým? Mám koupit na 60 stupňů, nebo méně/více?
Nebo napadá někoho nějaké lepší řešení?
Díky moc za rady
Petr
narazil jsem při opravě zadřeného motůrku stěračů(Valeo) u mé Xantie Break 2.1TD 1998 na malý problém a nikde tu nenašel řešení. Po dlouhém hledání, proč mi nechodí motůrek, i když je celý rozebraný, vyčištěný a promazaný a elektricky je OK, jsem zjistil, že je zrada v součástce vevnitř v motůrku na tišťáku za jedním uhlíkem. Je to nějaká tepelná ochrana - bimetalové čidlo velké cca 20x7x5mm, které bylo vevnitř rozpadlé. Neví někdo, při jaké teplotě má rozepnout? Nahradím ho nějakým z těchto čidel http://www.ges.cz/cz/elektronicke-souca ... %20045%20R ...ale kterým? Mám koupit na 60 stupňů, nebo méně/více?
Nebo napadá někoho nějaké lepší řešení?
Díky moc za rady
Petr
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93