ventilátor-kabinový
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 26. srp 2013 11:24:25
Re: ventilátor-kabinový
Zdravim panove,
Jako novy uzivatel i majitel xantky s nefungujicim vetrakem, bych vas rad poprosil o radu.
Prosel jsem si snad vse o teto zavade a nekolika dalsich, ale k memu problemu.
Nefunguje ventilator.
Pri koupi jsem dostal druhy abych to vymenil. Po odpojeni ventilatoru od patice jsem si promeril kabely.
Kostra je dobra, ale plus tam neni. Chci se zeptat, protoze s elektrikou uz si nekdo hral... a dle meho velice spatne. Chtel jsem udelat Rele u spinacky jak to bylo v navodu, ale nekdo uz spinacku menil a udelal tam jeste par veci tak se nechci odvazit do toho jeste vic dlubat.
Kdyz jsem si natahnul zkousejicich +12V k ventilatoru a zapojil to, tak se ventilator roztocil na nizke otacky, ale nesel regulovat. Kdyz jsem odpojil ovladaci dratek (tusim ze mel barvu fialovou)a pripojil ho na zem, tak se vetrak rozjel na plno. koukal jsem kam ten dratek vede... a vede nekde uplne nahoru do stribrne krabicky ke ktere jsem se uz dal nemohl dostat... je uplne nahore v palubovce. Nad topenim
Ma otazka je takova:
KDE JE PROBLEM
Je +12V natahnuty primo od spinaci skrinky? nebo se nekde prepojuje a vede jeste pres neco...
Muzu si natahnout +12V od baterky a pres rele jej privest k ventilatoru ?
Jak poznam jestli jede klimatizace ? Ma to nejakou ridici jednotku ? Mam takove klasicke soupatko kde jsou napsane stupne a u volanto spinac na klimatizaci. Topeni topi.
Auto je pro mne nove a klimatizace neni naplnena... takze nemuzu ani rict jestli vubec funguje.
Mam X1 1994 2.0 8V s klimatizaci
Jako novy uzivatel i majitel xantky s nefungujicim vetrakem, bych vas rad poprosil o radu.
Prosel jsem si snad vse o teto zavade a nekolika dalsich, ale k memu problemu.
Nefunguje ventilator.
Pri koupi jsem dostal druhy abych to vymenil. Po odpojeni ventilatoru od patice jsem si promeril kabely.
Kostra je dobra, ale plus tam neni. Chci se zeptat, protoze s elektrikou uz si nekdo hral... a dle meho velice spatne. Chtel jsem udelat Rele u spinacky jak to bylo v navodu, ale nekdo uz spinacku menil a udelal tam jeste par veci tak se nechci odvazit do toho jeste vic dlubat.
Kdyz jsem si natahnul zkousejicich +12V k ventilatoru a zapojil to, tak se ventilator roztocil na nizke otacky, ale nesel regulovat. Kdyz jsem odpojil ovladaci dratek (tusim ze mel barvu fialovou)a pripojil ho na zem, tak se vetrak rozjel na plno. koukal jsem kam ten dratek vede... a vede nekde uplne nahoru do stribrne krabicky ke ktere jsem se uz dal nemohl dostat... je uplne nahore v palubovce. Nad topenim
Ma otazka je takova:
KDE JE PROBLEM
Je +12V natahnuty primo od spinaci skrinky? nebo se nekde prepojuje a vede jeste pres neco...
Muzu si natahnout +12V od baterky a pres rele jej privest k ventilatoru ?
Jak poznam jestli jede klimatizace ? Ma to nejakou ridici jednotku ? Mam takove klasicke soupatko kde jsou napsane stupne a u volanto spinac na klimatizaci. Topeni topi.
Auto je pro mne nove a klimatizace neni naplnena... takze nemuzu ani rict jestli vubec funguje.
Mam X1 1994 2.0 8V s klimatizaci
-
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv 26. led 2012 18:49:34
Re: ventilátor-kabinový
Doporucuju stahnout schema pri tehle pokusech. Po studovani schematu ti to ulehci praci.
Re: ventilátor-kabinový
Zdravím
Mám problém s ventilátorem topení a to ten, že se mi vůbec neroztočí na žádné otáčky ani na MAX, tak jsem pročítal forum a myslel jsem si, že je to těma tranzistorama, tak jsem je vyměnil, zapojil ventilátor a zase nic, po dalším pročítání jsem doufal v to že to bude tou tepelnou pojistkou, hledám hledám a nemám , mám tam tu klimatizační jednotku(ten počítaček či co to je), po dalším čtení se dozvídám o úpravě té spínací skříňky, ale do toho jsem se ještě nepouštěl, myslíte si že kdybych jí upravil že by to už mohlo jít?
Mimochodem, měl jsem rozlámanou vrtuli, tak jsem sehnal z vrakače jiný ventilátor, přehodil rotor, ale tam je ta vrtule obráceně, zkoušel jsem jí sundat(vypáčit), ale nešlo, tak jsem to ještě zkoušel nahřát horkovzduškou jestli se trochu neroztáhne, ale taky bezúspěšně, nevíte jak na to?
PS: Konektor spálený nemám, nemám multimetr takže nemůžu zjistit zda tam jde či nejde nějaké napětí do toho konektoru
Edit: Ventilátor ale funguje, když ho připojím na 12V baterku, tak se roztočí.
Mám problém s ventilátorem topení a to ten, že se mi vůbec neroztočí na žádné otáčky ani na MAX, tak jsem pročítal forum a myslel jsem si, že je to těma tranzistorama, tak jsem je vyměnil, zapojil ventilátor a zase nic, po dalším pročítání jsem doufal v to že to bude tou tepelnou pojistkou, hledám hledám a nemám , mám tam tu klimatizační jednotku(ten počítaček či co to je), po dalším čtení se dozvídám o úpravě té spínací skříňky, ale do toho jsem se ještě nepouštěl, myslíte si že kdybych jí upravil že by to už mohlo jít?
Mimochodem, měl jsem rozlámanou vrtuli, tak jsem sehnal z vrakače jiný ventilátor, přehodil rotor, ale tam je ta vrtule obráceně, zkoušel jsem jí sundat(vypáčit), ale nešlo, tak jsem to ještě zkoušel nahřát horkovzduškou jestli se trochu neroztáhne, ale taky bezúspěšně, nevíte jak na to?
PS: Konektor spálený nemám, nemám multimetr takže nemůžu zjistit zda tam jde či nejde nějaké napětí do toho konektoru
Edit: Ventilátor ale funguje, když ho připojím na 12V baterku, tak se roztočí.
xantia break X1 1.8i 8v r.97
Re: ventilátor-kabinový
Roztočí se po připojení na baterku spolehlivě ihned,vrtule jede na max a pokaždé?Zkoušel jsi to víckrát,nebo jen jednou?Jinak já taky myslel,že ventoš jen opravím,ale byl totálně vydřený komutátor,nenávratně,takže jsem koupil nový za cirka 2000kč a mám klid.Jak tak vidím,možná tak dopadneš taky
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: ventilátor-kabinový
víckrát, mám v podstatě dva, jak jsem koupil další z vrakáče kvůli vrtule a točí se oba
xantia break X1 1.8i 8v r.97
Re: ventilátor-kabinový
pri tychto nasich autach, je investicia 200kč do obyčajného jednoduchého multimetra, viac ako nutné (teda pokial nebudete behat s kazdou drobnostou k autoelektrikarovi).
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Re: ventilátor-kabinový
Nevíte náhodou kde se nachází relé ventilátoru?
xantia break X1 1.8i 8v r.97
Re: ventilátor-kabinový
Jaké relé ventilátoru ???
X1 nemá na spínání ventilátoru relé, jde to rovnou přes spínačku, kterou to vypálí ...
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501
Pokud myslíš relé max rychlosti, tak to je přímo ve ventilátoru na desce u tranzistorů.
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002
X1 nemá na spínání ventilátoru relé, jde to rovnou přes spínačku, kterou to vypálí ...
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501
Pokud myslíš relé max rychlosti, tak to je přímo ve ventilátoru na desce u tranzistorů.
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002
Re: ventilátor-kabinový
PaM píše:Jaké relé ventilátoru ???
X1 nemá na spínání ventilátoru relé, jde to rovnou přes spínačku, kterou to vypálí ...
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501
Pokud myslíš relé max rychlosti, tak to je přímo ve ventilátoru na desce u tranzistorů.
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002
Aha, díky, tak to asi budu muset upravit tu spínačku..jaké relé mám použít? Spínací nebo přepínací nebo jaké?..nikde jsem se to tam nedočet
xantia break X1 1.8i 8v r.97
Re: ventilátor-kabinový
roberto01 píše:Aha, díky, tak to asi budu muset upravit tu spínačku..jaké relé mám použít? Spínací nebo přepínací nebo jaké?..nikde jsem se to tam nedočet
Tak si četl špatně, všechno tam je .... je potřeba pročíst i komentáře....
http://www.xantiaclub.cz/comment.php?ak ... 2004080501