ventilátor-kabinový
Re: ventilátor-kabinový
Ahoj všem,
mám zase takový jeden všetečný dotaz. Ventilátor topí, reaguje na rychlost,ale co mi přijde divné. Dám topení na auto, nastavím klasických 20 stupňů a než se teplota v autě vyrovná (řádně se zahřeje motor), ventilátor chvilku běží a chvilku vypne, cca v pětisekundových intervalech. Až když je v interiéru kolem 20 a motor je teplý tudíž dodává teplý vzduch, situace se ustálí. Do teď jsem si myslel, že je to zapříčiněno, jak termostat blázní z neřešitelné rovnice, když mu zadám vytopit kabinu z mínus 3 na 20 a nemá kde brát teplý vzduch ze studeného motoru. Můj dotaz, mám něco zkontrolovat nebo je tohle běžné? Nerad bych např. propásl nějakou signalizaci budoucí závady. Děkuji
mám zase takový jeden všetečný dotaz. Ventilátor topí, reaguje na rychlost,ale co mi přijde divné. Dám topení na auto, nastavím klasických 20 stupňů a než se teplota v autě vyrovná (řádně se zahřeje motor), ventilátor chvilku běží a chvilku vypne, cca v pětisekundových intervalech. Až když je v interiéru kolem 20 a motor je teplý tudíž dodává teplý vzduch, situace se ustálí. Do teď jsem si myslel, že je to zapříčiněno, jak termostat blázní z neřešitelné rovnice, když mu zadám vytopit kabinu z mínus 3 na 20 a nemá kde brát teplý vzduch ze studeného motoru. Můj dotaz, mám něco zkontrolovat nebo je tohle běžné? Nerad bych např. propásl nějakou signalizaci budoucí závady. Děkuji
Xantia 1,9 TD Berline 1999
Re: ventilátor-kabinový
Čaute lidi , zjistil jsem že mi nejde napětí do ventilátoru , chci se zeptat , dá se natáhnout proud jinudy než přes úpravu spínací skříňky ? nebo musím upravit skřínku podle návodu na stránkách xantie
Xantia 1.9 TD 1997 66kw
Re: ventilátor-kabinový
Já myslím, že se tu v podstatě spínačka vůbec neupravuje ... pouze se přidá relátko napájené odkudkoliv od spínačky po otočení klíče a přes něj pak pustí napětí na ventlilátor ..
Re: ventilátor-kabinový
Tak hoši, problém vyriešený... VENTILÁTOR FOUKÁ
Určite si každý spomenie koľko príspevkov som sem napísal ohľadne môjho haprujúceho ventilátoru.
Po viacnásobnom premeraní tranzistorov som si myslel že sú OK. Skontrolovala sa kabeláž, poistky atď a chyba nikde. Dal som si teda inzerát že kúpim ventilátor, každý však len ponúkal čisto nové...
Tak som sa nas*al a zašiel do obchodu s elektrosúčiastkami a kúpil tranzistory, skrutky a pastu.
Dnes som to rozobral, vymenil, dal späť do auta a div sa svete ventilátor funguje! Všetky polohy tak ako má byť.
Pár postrehov z toho čo som sa tu dočítal, ak bude niekto tiež riešiť problémy:
1) Niekde tu je návod (pár strán dozadu) ako premerať tranzistory či fungujú.
Nie je to pravda ako je to napísané pretože aj mne mali podľa toho fungovať.
2) V návode na výmenu je spomenuté že treba namiesto nitov dať šróby M4 s dĺžkou 10 mm, to nieje
pravda tiež, idú tam dlhšie...
Týmto nechcem nikoho uraziť, len konštatujem moje poznatky.
Tranzistory ma vyšli komplet aj s pastou na cca 10€, za nový pýtali cca 60€ takže sa oplatí ísť najprv do výmeny keď si človek nieje istý či je ventilátor KO.
Foukání zdar!
Určite si každý spomenie koľko príspevkov som sem napísal ohľadne môjho haprujúceho ventilátoru.
Po viacnásobnom premeraní tranzistorov som si myslel že sú OK. Skontrolovala sa kabeláž, poistky atď a chyba nikde. Dal som si teda inzerát že kúpim ventilátor, každý však len ponúkal čisto nové...
Tak som sa nas*al a zašiel do obchodu s elektrosúčiastkami a kúpil tranzistory, skrutky a pastu.
Dnes som to rozobral, vymenil, dal späť do auta a div sa svete ventilátor funguje! Všetky polohy tak ako má byť.
Pár postrehov z toho čo som sa tu dočítal, ak bude niekto tiež riešiť problémy:
1) Niekde tu je návod (pár strán dozadu) ako premerať tranzistory či fungujú.
Nie je to pravda ako je to napísané pretože aj mne mali podľa toho fungovať.
2) V návode na výmenu je spomenuté že treba namiesto nitov dať šróby M4 s dĺžkou 10 mm, to nieje
pravda tiež, idú tam dlhšie...
Týmto nechcem nikoho uraziť, len konštatujem moje poznatky.
Tranzistory ma vyšli komplet aj s pastou na cca 10€, za nový pýtali cca 60€ takže sa oplatí ísť najprv do výmeny keď si človek nieje istý či je ventilátor KO.
Foukání zdar!
Xantia X2 Berline (1999)►HDi 8OkW►Hermes Red►15" Activa Venise
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor-kabinový
kdo nevěří ať tam běží...
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Re: ventilátor-kabinový
Ahoj,
větrák mně přestal fungovat úplně. Ze dne na den. Tady jsem to všechno pročetl a zaměřil se na tranzistory. Povedlo se mi sehnat celou novou regulační jednotku za dobrý peníz, tak jsem jí tam dal. A ventilátor stále nic. Ani v jedné poloze. Na konektoru je vše proměřeno a je to v normě. Tak se chci zeptat, jak se poznají špatné uhlíky nebo špatný rotor (stator)?
větrák mně přestal fungovat úplně. Ze dne na den. Tady jsem to všechno pročetl a zaměřil se na tranzistory. Povedlo se mi sehnat celou novou regulační jednotku za dobrý peníz, tak jsem jí tam dal. A ventilátor stále nic. Ani v jedné poloze. Na konektoru je vše proměřeno a je to v normě. Tak se chci zeptat, jak se poznají špatné uhlíky nebo špatný rotor (stator)?
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň
Re: ventilátor-kabinový
Uhlíky jsou špatné,když jsou maj prostě velký úbytek matrjoše,to poznáš okem,žádná věda,pružinky jsou už téměř nadoraz už jsou roztáhlé a nepruží.. a stator by byl vydřený.Pokud je vydřený stator-drážky v něm apod jedině nový ventoš a máš klid,dnes už to nestojí až takový majlant jako dřív,taky jsem byl nucen dát nový cirka za dvojku a mám klid.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
- milda67
- Příspěvky: 159
- Registrován: úte 21. čer 2011 21:47:42
- Bydliště: 314039702
- Kontaktovat uživatele:
Re: ventilátor-kabinový
aby jsi rozbil stator muselo by se uplně rozsypat ložisko a pak ti to rotor,který tam kvedlá, vydře. Pravděpodobnější je rozbitej rotor, vydřená kotva,většinou se to stane,že uhlíky dojdou a ta pružinka vydře drážky,nebo tu kotvu uplně rozbije.
Xa X2, 2,0 16V 1999
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Xa X2 2,0 HDi, 80kw, 2000
C5 Break 2,2 HDi Exclusive 2004
Re: ventilátor-kabinový
No jak, vyndám, rozdělám, kouknu a vidím ...kejkl píše:Ahoj,
větrák mně přestal fungovat úplně. Tak se chci zeptat, jak se poznají špatné uhlíky nebo špatný rotor (stator)?
Re: ventilátor-kabinový
Nejdříve poděkuji sima, milda67 za praktické rady a PaM za takové to duševní povzbuzení
Uhlíky, rotor, stator jsou v pořádku. Nová je i celá regulační jednotka. Takže ventilátor je v perfektním stavu.
Můj problém byl někde jinde. Stále jsem proměřoval ten velký konektor do ventilátoru - v klidu(zapnutý klíček) 12,5V, po nastartování 13,9 - 14,1V. Přesto se ventilátor ani nehnul. Jen když jsem se soustředil, tak v něm při zapnutí do nějaké polohy šoupátka ovládání maličko škublo. Jenom tak lehounce. Druhý den se na chvilku roztočil. Hrozně pomalu a při tom šlo do ventilátoru jen necelých 8V.
Natáhnul jsem do něj + přímo z baterie a překvapení.....reagoval na všechny polohy šoupátka a běžel jako v roce 1996
Prostě do ventilátoru šťáva šla, ale jakmile se měl zapnout, tak spínačka(kontakty v ní) ten velký proud už nezvládla.
Takže mě teď čeká tohle:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501" onclick="window.open(this.href);return false;
Uhlíky, rotor, stator jsou v pořádku. Nová je i celá regulační jednotka. Takže ventilátor je v perfektním stavu.
Můj problém byl někde jinde. Stále jsem proměřoval ten velký konektor do ventilátoru - v klidu(zapnutý klíček) 12,5V, po nastartování 13,9 - 14,1V. Přesto se ventilátor ani nehnul. Jen když jsem se soustředil, tak v něm při zapnutí do nějaké polohy šoupátka ovládání maličko škublo. Jenom tak lehounce. Druhý den se na chvilku roztočil. Hrozně pomalu a při tom šlo do ventilátoru jen necelých 8V.
Natáhnul jsem do něj + přímo z baterie a překvapení.....reagoval na všechny polohy šoupátka a běžel jako v roce 1996
Prostě do ventilátoru šťáva šla, ale jakmile se měl zapnout, tak spínačka(kontakty v ní) ten velký proud už nezvládla.
Takže mě teď čeká tohle:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2004080501" onclick="window.open(this.href);return false;
X1, Berline 2.0 16V 97kw, r.v.96, ABS, aut. klima, 2x airbag, Hydraktiv 2, Plzeň