Funkce vetraku-sahary
Re: Sahara
Jen upozorňuji pro ty co nepochopili,výměnou relé či podobně neodstraníte v drtivé většině případů příčiny selhání sahar.Ale to jsem už psal,jen se opakuji.Vím je to pohodlnější řešení a za hubču,ale pak takové uvařené či nepoužitelné auto někde na cestách,kdy opravdu už saharám nepomůže ani svěcená voda natož patřičný úder není nic moc.
Pro upřesnění u mě se taky měnili uhlíky +vyčištění a že tam toho bylo...pak nemá elektrika hořet!
Dá se někdy dojet i nouzově s topením a větrákem na max,ale u xantie jsem to nezkoušel,jen u pežouta a tam to stíhalo i při docela vedrech.Záleží na každém co od auta ještě očekává a co do něj chce nacpat.
Pro upřesnění u mě se taky měnili uhlíky +vyčištění a že tam toho bylo...pak nemá elektrika hořet!
Dá se někdy dojet i nouzově s topením a větrákem na max,ale u xantie jsem to nezkoušel,jen u pežouta a tam to stíhalo i při docela vedrech.Záleží na každém co od auta ještě očekává a co do něj chce nacpat.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Sahara
ahoj udelam tu derby-sendovi malou konkurenci mam tu na prodej sahary ze 4 aut
Funkce vetraku-sahary
Cau chlapi,
mam problem. Byl jsem na diagnostice a ta mi nasla : P1519 rizena funkce vetraku chlazeni(integrovana do ridici jednotky motoru ECU)-slucitelnost mezi otackami vetraku a nastavenim. Co to prosim vas je?? Kdyz zapnu klimu,tak mi nejdou a obcas jdou vetraky.Kdyz nejdou,tak se mi nekdy rozblika "stopka",ale nekdy ne.
Problem je nekde v elektronice?Mezi saharama jsem vymenil relatka i prostrikal a napnul kontakty.Ale to nepomohlo:(Nevite,kde mam dal hledat nebo to mam dat rovnou nejakemu elektrikari??Kde ma hledat?Diky za odpovedi, Martin
mam problem. Byl jsem na diagnostice a ta mi nasla : P1519 rizena funkce vetraku chlazeni(integrovana do ridici jednotky motoru ECU)-slucitelnost mezi otackami vetraku a nastavenim. Co to prosim vas je?? Kdyz zapnu klimu,tak mi nejdou a obcas jdou vetraky.Kdyz nejdou,tak se mi nekdy rozblika "stopka",ale nekdy ne.
Problem je nekde v elektronice?Mezi saharama jsem vymenil relatka i prostrikal a napnul kontakty.Ale to nepomohlo:(Nevite,kde mam dal hledat nebo to mam dat rovnou nejakemu elektrikari??Kde ma hledat?Diky za odpovedi, Martin
Re: Funkce vetraku
Abych řek pravdu, tak si nejsem jistý jestli ECU jednotka ovládá krom toho ventilátoru topení v palubní desce i ty 2 ventilátory chladičů pod maskou. Ty ventilátory chladičů jsou tuším ovládané jen pomocí čidla teploty chladící kapaliny. Ale možná mě někdo opraví... Každopádně auta s klimou mají vždy 2 dvourychlostní ventilátory, oba se vždy spouští zároveň. Nejdříve na poloviční rychlost, a pokud i pak teplota jde nahoru jdou oba na max. Pokud ti ventilátory fungují takto a teplota vody je v pořádku tak hledej závadu spíš v tom ventilátoru pod palubní deskou. Klimatizace přepnutá na "AUTO" si reguluje otáčky ventilátoru v palubní desce sama. Takže si zkontroluj spíš ten ventík pod palubní deskou. Pokud nepůjde ovládat tou posuvnou regulací otáček tak budeš mít v háji ty 2 tranzistory co regulují jeho otáčky. V tomto případě se závada projevuje tak, že ventilátor se vůbec netočí na nižších polohách otáček a rozběhne se pouze když posuvný regulátor otáček dáš na MAX. Ty tranzistory se dají sehnat, asi před půl rokem jsem je kupoval v Ostravě asi za 100 Kč/ks. Jinak ta elektronická regulace otáček stojí nová hezkých pár tisíc. Najdeš ji namontovanou na motorku ventilátoru u nohou spolujezdce. Návod na opravu je popsán taky tady na stránkách.
Re: Funkce vetraku
Mne se zda,ze tady bylo receno uz tenkrat,ze pokud okolni teplota klesne pod cca 7 stupnu,tak se ventilatory rozbehnou pri zapnute klime furt.Ale me se bohuzel nerozbehnou ani pri teplote,kdyz se dostane nad 90 stupnu Ventilatory na topeni fungujou spravne,i kdyz je na "auto",tak si pridavaji i ubiraji v zavislosti na vnitrni teplote.Vymena tranzistoru jsou zde http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002 ,ale jestli to bude tim,tezko rict:(
Re: Funkce vetraku
Frantíci pokud vím používali vícero druhů řízení větráků v saharách, to nejzákladnější bylo přes 3pinové čidlo v chladiči, kdy při nižší teplote se rozeběhly větráky na polovinu, při vyšší naplno, pak byla varianta s tímto 3pinovým konektorem, ale navíc s klimou, kdy pouhé zapnutí klimy spustilo větrák a třetí co vím, bylo přes chytrou jednotku, kdy tepelně závislé čidlo řídilo otáčky motorů v závislosti na teplotě a to plynule. Byl bych rád, kdyby někdo hodil do placu schémata zapojení. Já si měnil sahary, tu bez čidla za tu s čidlem a mám klimu. Silový uř mám zapojené, dva plusy, dva mínusy, ale ty ovladáky, zelený, šedý, dva hnědé a černý, bůh ví kam přijdou. už jsem si říkal že to překopu na pouhé ovkádání čidlem a kašlu na to, ale nějak se nedaří, nemyslí mi to
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Funkce vetraku
schéma zapojení sahar je třeba tady viewtopic.php?f=1&t=41
X1 break,r.v. 1995, 2.0 16V
Opel Zafira 1.8 16V,r.v.2003 modrá
Opel Zafira 1.8 16V,r.v.2003 modrá
Re: Funkce vetraku
Podle těch schémat:
Cooling fan control unit, by měla být tedy řídící jednotka sahar, ale na spínání dvoupinovým čidlem čidlem za klecí termostatu, předpokládám že u motoru 1,8 šestnáctiventil, jako má KOVBOJ na Cítově. Ale nikde tam v tom schématu nevidím čidlo v chladiči, 3pinové jako mám já. Předpokládám že taky nemám mít to 3pinové, že tak nějak byly zapojené větráky u mne, ale že po poruše té řídící jednotky byl právě vytažen kablík do kabiny a spínalo se to vypínačem.
Cooling fan control unit, by měla být tedy řídící jednotka sahar, ale na spínání dvoupinovým čidlem čidlem za klecí termostatu, předpokládám že u motoru 1,8 šestnáctiventil, jako má KOVBOJ na Cítově. Ale nikde tam v tom schématu nevidím čidlo v chladiči, 3pinové jako mám já. Předpokládám že taky nemám mít to 3pinové, že tak nějak byly zapojené větráky u mne, ale že po poruše té řídící jednotky byl právě vytažen kablík do kabiny a spínalo se to vypínačem.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Re: Funkce vetraku
Aha tak to jsem špatně pochopil ten původní příspěvek. Takže se vlastně netočí ventilátory chladiče, i když jde teplota vody nad 90°C...vytacyt píše: Ale me se bohuzel nerozbehnou ani pri teplote,kdyz se dostane nad 90 stupnu (
Píšeš že jsi vyměnil relátka - ale zkoušel jsi jestli do nich jde proud? Pojistky jsou ok? Ventilátory jsou jištěné 30A, ale bude tam ještě pojistka řídící jednotky chlazení tuším 5A(?). Změř jestli v patici relátek je vůbec proud. To Tě navede kterým směrem se máš vlastně pustit v hledání závady. Před ventilátorama jsou 3 relátka, horní spíná chlazení celkově a podním jsou další dvě každé pro jeden ventilátor. Když nejdou OBA nespíš bude chyba v tom horním. Buď patice bez proudu, nebo relátko nespíná. Ty 3 relátka nejsou stejné, zaměnitelné jsou jen ty dvě spodní.
Takhle na dálku je to docela těžké radit...napadne mě 6 možností a ono to bude tou sedmou. S multimetrem u auta se hledá mnohem líp. Nemusíš střílet naslepo.