Funkce vetraku-sahary
Netočí se ventilatory(sahara)
Ahoj,mám takový problém,nejdou mi ventilatory(sahara),potřeboval bych radu jak mám vyzkoušet funkčnost spínacího čidla(hnědé barvy),nebo jestli je někde nějaká řídící jednotka ventilatorů,ty tři relatka vpředu jsem vyčistil i když nebylo od čeho,zkoušel jsem spustit ventilatory tzv.na krátko a oba se točí,taky mi je divný že ani při zapnutí klimatizace se vetilatory neroztočí,bude rád za každou radu,díky předem
Re: Netočí se ventilatory(sahara)
mal som rovnaky problem. teda dva problemy. prvy bol, ze sa vetraky pri zohriati motora nespustili. problem bol, ze bolo vadne cidlo teploty. (myslim ze hende dvojpinove)
druhy problem bol, ze pri vnutornom vetraku je taky skupinovy konektor, ktorym je vetrak napajany. je tam niekolko kablov, z toho dva su silove (su hrube) jeden asi zeleny a druhy cierny. ten ceirny mal spaleny konektor, plast bol nataveny a bolo to vidiet aj z vonku koenktora. vymenil som len ten kovovy pin vo vnutri.
priznaky boli, ze sa vetraky nespustili po zapnuti klimy. nerozbehol sa vnutorny vetrak a nespustilo ani sahary. kedze som to mal spojene este s vadnym cidlom teploty, tak mi chvilu trvalo, kym som nasiel chybu. pomohli tu na poradni a este som nasiel nejaku stranku (niekde v azii), kde boli obrazky toho spaleneho skupinoveho konektoru vnutorneho vetraku.
vyskusaj ci ti ide vnutorny vetrak. ja som na vymenil predne rele (nepomohlo), cidlo teploty (sahary sa spustili po zohriati), oprava toho konektora (spustili sa pri zapnuti klimy)
druhy problem bol, ze pri vnutornom vetraku je taky skupinovy konektor, ktorym je vetrak napajany. je tam niekolko kablov, z toho dva su silove (su hrube) jeden asi zeleny a druhy cierny. ten ceirny mal spaleny konektor, plast bol nataveny a bolo to vidiet aj z vonku koenktora. vymenil som len ten kovovy pin vo vnutri.
priznaky boli, ze sa vetraky nespustili po zapnuti klimy. nerozbehol sa vnutorny vetrak a nespustilo ani sahary. kedze som to mal spojene este s vadnym cidlom teploty, tak mi chvilu trvalo, kym som nasiel chybu. pomohli tu na poradni a este som nasiel nejaku stranku (niekde v azii), kde boli obrazky toho spaleneho skupinoveho konektoru vnutorneho vetraku.
vyskusaj ci ti ide vnutorny vetrak. ja som na vymenil predne rele (nepomohlo), cidlo teploty (sahary sa spustili po zohriati), oprava toho konektora (spustili sa pri zapnuti klimy)
C5 Break, 2.0HDi 100kW, 2007
Re: Netočí se ventilatory(sahara)
Závada vyřešena,sice si nejsem 100% jisty opravou, ale sahara se točí snažil jsem se projít všechny svorkovnice které jsem si myslel že maji spojitost s ventilátorama,našel jsem pod levým světlem asi nějakou řidicí jednotku nebo co a tam si myslim byl špatný kontakt,trochu jsem to rozhýbal(špatný přistup)a ventialtory se točí,tak tomu bude doufam i nadále,takže díky všem i na starém foru
Sahara
Zdravím,
mám problém se saharou. Běží mi pouze jedna, na straně řidiče a vždy jen na vyšší rychlost.
Při zapnutí klimy u studeného motoru se neprve netočí vůbec, po chvíli spíná v intervalech ta na straně šoféra a cca po pěti minutách jede už pořád a naplno. Levá sahara se netočí vůbec a pomalejší chod to asi taky zapomnělo
Ví někdo, čím to může být? Díky za případné rady
Richard
mám problém se saharou. Běží mi pouze jedna, na straně řidiče a vždy jen na vyšší rychlost.
Při zapnutí klimy u studeného motoru se neprve netočí vůbec, po chvíli spíná v intervalech ta na straně šoféra a cca po pěti minutách jede už pořád a naplno. Levá sahara se netočí vůbec a pomalejší chod to asi taky zapomnělo
Ví někdo, čím to může být? Díky za případné rady
Richard
KIA Ceed SW TOP 1.6GDI 2017 koupený jako novátor - moje první nové auto
Re: Sahara
Pokud jsou problémy při klimě a i v momentě,kdy mají sahary chladit motor přirozeně od teploty,čeká tě nejspíš nemilá věc.V lepším případě repase sahar,v horším koupě hodně drahých nových či silně rizikových starších sahar,což je ale nesmysl a nedoporučuji-řešil by jsi to zase.
Nejdřív ale prohlédni,proměř či zkušebně vyměň relátka sahar,schované v plastovém "trojuhelníku" zepředu nad maskou.V případě funkčnosti relátek doporučuji ponechat původní,jsou totiž snad nerozebíratelné a lépe zalisovány proti vodě.Nové nechat v autě,můžou se hodit.Taky bude nejspíš silně spečená a vypálená přívodní patice k relátkům,je hned za relátky.I když jsem však toto rozchodil,musel ještě tehdy Josef2 dělat repas motorů sahar,práce to je nevděčná,demontáž je o ruce a to měl na to spešl klíček atd..Ty motory tam za ty léta dostaly hodně zabrat,je to celé zaneřáděné bordelem,taky samotný motor bude nejspíš opotřebován a pak to háže velké zatížení,načež ve finiši odchází zmíněná elektrika.
Nevím kdo ti to udělá za přiměřenou cenu a kdo se na to ještě vůbec dá,nejlépe asi zkusit sám,nevím snad je tu i tom článek či určitě ve starém foru nějaké rady.
Jo pokud budeš mít spečenou patici,je lepší sehnat starší,ale dobrou.
Nejdřív ale prohlédni,proměř či zkušebně vyměň relátka sahar,schované v plastovém "trojuhelníku" zepředu nad maskou.V případě funkčnosti relátek doporučuji ponechat původní,jsou totiž snad nerozebíratelné a lépe zalisovány proti vodě.Nové nechat v autě,můžou se hodit.Taky bude nejspíš silně spečená a vypálená přívodní patice k relátkům,je hned za relátky.I když jsem však toto rozchodil,musel ještě tehdy Josef2 dělat repas motorů sahar,práce to je nevděčná,demontáž je o ruce a to měl na to spešl klíček atd..Ty motory tam za ty léta dostaly hodně zabrat,je to celé zaneřáděné bordelem,taky samotný motor bude nejspíš opotřebován a pak to háže velké zatížení,načež ve finiši odchází zmíněná elektrika.
Nevím kdo ti to udělá za přiměřenou cenu a kdo se na to ještě vůbec dá,nejlépe asi zkusit sám,nevím snad je tu i tom článek či určitě ve starém foru nějaké rady.
Jo pokud budeš mít spečenou patici,je lepší sehnat starší,ale dobrou.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
-
- Příspěvky: 187
- Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
- Bydliště: 239219013
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara
První co bych udělal je kontrola relátek a očištění jejich kontaktů mezi saharama pokud to nepomuže jako mě měl sem totiž zaoxidované kontakty přimo na motorech ventilátoru a kdyby nic motory do sahar mám doma plně fuknční neni problém to odzkoušet přimo na baterii
Jinak řešilo se to už mnohokrád stačilo hledat ve staré poradně zbytečné téma
Jinak řešilo se to už mnohokrád stačilo hledat ve staré poradně zbytečné téma
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
Re: Sahara
Ještě by možná nebylo od věci zkouknout ty velké pojistky v motorovém prostoru. Mě to třeba vykazovalo to samé a nakonec jsem zjistil, že mi tam chyběla jedna pojistka. U Tebe se třebas mohla přepálit. Zkoukl bych toto a pak řešil dál
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima
Re: Sahara
Ano opomněl jsem pojistku,tu jsem taky vyměnil.Ale stejně všechny tyto příznaky-pálí se pojistka či relátka či patice nejsou většinou příčinou samotného problému i když jasně i já jsem zkoušel jednodušší cestu a ne hned demontáž a repas motorků sahar.Nakonec stejně nebylo zbytí..
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Sahara
Ja som mal ten isty problem, ze mi isla len lava (strana vodica) sahara na vyssiu rychlost. Motor sa neustale prehrieval, ked som mal zapnutu klimu. Vcera som to riesil a mal som spalene to lave prepinacie rele (pri pohlade zpredu) medzi saharami. Bolo tam original 25A rele, mal som nahodou doma to iste ale 40A. Po vycisteni patice a nahodeni noveho rele uz idu sahary ako maju. Uz sa neprehrieva, skusal som vcera pri 38 stupnovej horucave. Pekne drzalo teplotu okolo 90 stupnov.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 27. čer 2011 22:31:42
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara
p. Schutz ml. Sobín, Praha západ. Kontakt najdeš na starém fóru. Před létem jsem řešil výměnu uhlíků u obou sahar a od té doby je to O.K. Předtím mi šla také jen jedna - na straně řidiče.