Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.1

centrál, dálkové ovlďádání, rádia, alarmy...
freehead
Příspěvky: 7
Registrován: úte 02. dub 2013 7:15:02

Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.1

Příspěvek od freehead »

Koupil jsem Xantii 1.8i 8V, rok 1997, motor LFZ(XU7JP), řídící jednotka Magneti Marelli (IAW 8P.10) po připojení na Diagnostiku Lexia3 mi to opakovaně (i po resetech) hlásí následující chyby:

1. VSTŘIKOVÁNÍ
- Trvalá porucha: Regulace bohatosti směsi
- Dočasná porucha: Ovládání cívky č.1 ???
2. KÓDOVANÉ SPOUŠTĚNÍ MOTORU: Vazba počítač motor


Je nainstalováno LPG - ale zatím na něj nejezdím - snažím se odladit chod motoru na benzín - tak to snad na chyby v diagnostice nemá vliv.
Motor je po repasi: přebroušená hlava - těsnění, ventily atd, nová LAMBDA, nový termostat, čidlo teploty chladící kapaliny se chystám vyměnit.

EDIT:

Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.

Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.

Imobilizér mám klávesový a je funkční.

Můžete mi prosím poradit, co ty chyby znamenají a jaká čidla vyměnit atd., abych je odstranil? Předem dík :)
Naposledy upravil(a) freehead dne stř 03. dub 2013 10:49:19, celkem upraveno 1 x.
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od sima »

Hlavně jestli to má vliv na funkci :) -Jinak řečeno pokud ti to nedělá žádnou paseku a auto jezdí normálně bez problémů,např.trhavý chod,prodleva či škuby při přidání plynu,kolísající otáčky apod neřešil bych to vůbec.
K té první závadě-regulace bohatosti směsi-to mě kdysi dávno ukázalo taky,každý ti bude radit-krokáč,čidlo,zapal.lišta,regulátor na benz.liště a já nevím co,já problém s autem neměl a nemám,tak jsem to hodil za hlavu.
K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit.Protože neboj se,hlavně na LPG by jsi vadnou cívku poznal,LPG prostě potřebuje 100% zapalování-co nevadí a nespozoruješ na benzín,při provozu na plyn poznáš s jistotou :)
K té druhé závadě,v tomto se vůbec nevyznám,nemám totiž diag,ale jaký máš imobilizér,klávesový a je funkční či odpojen?Nebo v klíčku?Může to být souvislost s tímto.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
freehead
Příspěvky: 7
Registrován: úte 02. dub 2013 7:15:02

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od freehead »

Jako na funkci rostlináře? :)

Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.

Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.

Imobilizér mám klávesový a je funkční.
ajm
Příspěvky: 57
Registrován: ned 26. čer 2011 15:06:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od ajm »

To sima:
,,K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit."

Motor LFZ, o kterém je psáno nemá zapalovací lištu! Tu má pouze 16V.
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám. ;)
Xa 18i Break, Xa II 18i16V Millésime
C8 2.2i 16v VSX
Uživatelský avatar
Franky
Příspěvky: 34
Registrován: stř 10. srp 2011 19:31:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od Franky »

Zdravim. 8ventil ma dve civky v jednom pouzdre (2 valce pali soucasne).
Kdysi po instalaci LPG jsem resil podobnou vec.
Na benzin dobre a postupem casu se nedalo na LPG jezdit.
Po vymene civky (pruraz proti kostre) vse v poradku.
Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od sima »

Motor LFZ, o kterém je psáno nemá zapalovací lištu! Tu má pouze 16V.
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám. ;)
[/quote]
Ano máš samozřejmě pravdu,vím to taky,byl jsem nepozorný,nicméně princip poruchy bude nejspíš stejný...
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od Majk.Z »

Jen se zeptám, jak vypadají ventilové vůle? 8V motory mají na pytel ventilová sedla a pokud je tam plyn, tak se pěkně vypalují... Pak by to mělo i blbější emise, protože víření směsi ve spalovacím prostoru by bylo mizerné a směs optimálně nezahoří...

Kurňa, to jsem si užil, když jsem dal do Xa 1,6i motor z auta, které jezdilo na LPG... Byť je fakt, že to, co Ti to dělá na plyn, tak mě dělalo na benzín (plus šílená spotřeba - asi 16 - 20 litrů při lehké noze - a chcípalo to), ale po seřízení ventilových vůlí už to bylo cajk.

Změřit ventilové vůle není takový problém u 8V motorů. :-) Seřídit už je o dost horší... Je třeba sundat vačku a do misek dávat seřizovací podložky...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
freehead
Příspěvky: 7
Registrován: úte 02. dub 2013 7:15:02

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od freehead »

Ventily i sedla mám cca před 3 měsíci přebroušená - takže vůle nebude optimální, mají se prý zaklepat a v létě mám přijít na doseřízení vůle.

Na LPG mi to žere tak 16-17 litrů. Na benzín nevím, to musím zjistit.

Taky jsem zjistil, že ten dvoucívkový zapalovací modul (nebo jak se tomu nadává) má být k bloku motoru připevněn čtyřmi šrouby - ale mě tam jeden šroub chybí. Ty šrouby zřejmě slouží jako ukostření? - nemůže to mít vliv na funkci jedné z cívek?
Majk.Z
Příspěvky: 82
Registrován: sob 30. črc 2011 15:48:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od Majk.Z »

To jsou jen přidržovací šrouby, žádné ukostření v nich není. To tělo cívek je plastové a uvnitř děr pro šrouby taky není žádný kov. Ukostření by mělo být jen přes svíčky, resp. snímač klepání je vyveden z konektoru a ukostřen šroubem přes plech vycházející z těla hned pod cívkami.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
freehead
Příspěvky: 7
Registrován: úte 02. dub 2013 7:15:02

Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.

Příspěvek od freehead »

Právě, že uvnitř děr je kovová vložka, která vystupuje i přes okraj plastu, aby se mohla dotýkat bloku motoru - proto mě napadlo, že je to tam z důvodu ukostření.

Viz foto: http://www.autodilycz.cz/zfw/is_232141_zapalovaci-civka-bosch-bo-0221503025.jpg
Odpovědět