Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.1
Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.1
Koupil jsem Xantii 1.8i 8V, rok 1997, motor LFZ(XU7JP), řídící jednotka Magneti Marelli (IAW 8P.10) po připojení na Diagnostiku Lexia3 mi to opakovaně (i po resetech) hlásí následující chyby:
1. VSTŘIKOVÁNÍ
- Trvalá porucha: Regulace bohatosti směsi
- Dočasná porucha: Ovládání cívky č.1 ???
2. KÓDOVANÉ SPOUŠTĚNÍ MOTORU: Vazba počítač motor
Je nainstalováno LPG - ale zatím na něj nejezdím - snažím se odladit chod motoru na benzín - tak to snad na chyby v diagnostice nemá vliv.
Motor je po repasi: přebroušená hlava - těsnění, ventily atd, nová LAMBDA, nový termostat, čidlo teploty chladící kapaliny se chystám vyměnit.
EDIT:
Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.
Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.
Imobilizér mám klávesový a je funkční.
Můžete mi prosím poradit, co ty chyby znamenají a jaká čidla vyměnit atd., abych je odstranil? Předem dík
1. VSTŘIKOVÁNÍ
- Trvalá porucha: Regulace bohatosti směsi
- Dočasná porucha: Ovládání cívky č.1 ???
2. KÓDOVANÉ SPOUŠTĚNÍ MOTORU: Vazba počítač motor
Je nainstalováno LPG - ale zatím na něj nejezdím - snažím se odladit chod motoru na benzín - tak to snad na chyby v diagnostice nemá vliv.
Motor je po repasi: přebroušená hlava - těsnění, ventily atd, nová LAMBDA, nový termostat, čidlo teploty chladící kapaliny se chystám vyměnit.
EDIT:
Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.
Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.
Imobilizér mám klávesový a je funkční.
Můžete mi prosím poradit, co ty chyby znamenají a jaká čidla vyměnit atd., abych je odstranil? Předem dík
Naposledy upravil(a) freehead dne stř 03. dub 2013 10:49:19, celkem upraveno 1 x.
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Hlavně jestli to má vliv na funkci -Jinak řečeno pokud ti to nedělá žádnou paseku a auto jezdí normálně bez problémů,např.trhavý chod,prodleva či škuby při přidání plynu,kolísající otáčky apod neřešil bych to vůbec.
K té první závadě-regulace bohatosti směsi-to mě kdysi dávno ukázalo taky,každý ti bude radit-krokáč,čidlo,zapal.lišta,regulátor na benz.liště a já nevím co,já problém s autem neměl a nemám,tak jsem to hodil za hlavu.
K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit.Protože neboj se,hlavně na LPG by jsi vadnou cívku poznal,LPG prostě potřebuje 100% zapalování-co nevadí a nespozoruješ na benzín,při provozu na plyn poznáš s jistotou
K té druhé závadě,v tomto se vůbec nevyznám,nemám totiž diag,ale jaký máš imobilizér,klávesový a je funkční či odpojen?Nebo v klíčku?Může to být souvislost s tímto.
K té první závadě-regulace bohatosti směsi-to mě kdysi dávno ukázalo taky,každý ti bude radit-krokáč,čidlo,zapal.lišta,regulátor na benz.liště a já nevím co,já problém s autem neměl a nemám,tak jsem to hodil za hlavu.
K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit.Protože neboj se,hlavně na LPG by jsi vadnou cívku poznal,LPG prostě potřebuje 100% zapalování-co nevadí a nespozoruješ na benzín,při provozu na plyn poznáš s jistotou
K té druhé závadě,v tomto se vůbec nevyznám,nemám totiž diag,ale jaký máš imobilizér,klávesový a je funkční či odpojen?Nebo v klíčku?Může to být souvislost s tímto.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Jako na funkci rostlináře?
Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.
Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.
Imobilizér mám klávesový a je funkční.
Na benzín to jede pěkně, možná že motor nemá při volnoběhu úplně hladký chod, ale není to nic strašného. V kopci to má sílu a pěkně jde do otáček.
Na LPG (nedávno jsem byl u plynaře a mělo by být OK) to jede podstatně hůř, motor pokud je pod cca 2300ot. a pokouším se rozjet - tak začne nejdříve vynechávat(cukat) a pak střelí do sání. Takže pokud se chci rozjet ve městě, musím opatrně se spojkou a držet otáčky. V kopci je oproti benzínu slabší a do otáček jde plynule až od 3500 výš.
Imobilizér mám klávesový a je funkční.
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
To sima:
,,K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit."
Motor LFZ, o kterém je psáno nemá zapalovací lištu! Tu má pouze 16V.
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám.
,,K té možné vadné cívce,že by se to týkalo zapal.lišty?Ta se skládá ze 4 cívek,ale možná jen jedna zahaprovala nic ji není momentálně,opět pokud jezdíš bez problémů a obvzláště později i budeš jezdit na plyn tak to určitě neřešit."
Motor LFZ, o kterém je psáno nemá zapalovací lištu! Tu má pouze 16V.
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám.
Xa 18i Break, Xa II 18i16V Millésime
C8 2.2i 16v VSX
C8 2.2i 16v VSX
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Zdravim. 8ventil ma dve civky v jednom pouzdre (2 valce pali soucasne).
Kdysi po instalaci LPG jsem resil podobnou vec.
Na benzin dobre a postupem casu se nedalo na LPG jezdit.
Po vymene civky (pruraz proti kostre) vse v poradku.
Franky
Kdysi po instalaci LPG jsem resil podobnou vec.
Na benzin dobre a postupem casu se nedalo na LPG jezdit.
Po vymene civky (pruraz proti kostre) vse v poradku.
Franky
Xantia Break 1.8/8/LFZ/MM 8P.10/AirBag/ABS/PP/LPG/ET15/15"/zelena/26.7.1995
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Motor LFZ, o kterém je psáno nemá zapalovací lištu! Tu má pouze 16V.
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám. [/quote]
Ano máš samozřejmě pravdu,vím to taky,byl jsem nepozorný,nicméně princip poruchy bude nejspíš stejný...
8V má standardní rozvod kabely ke svíčkám. [/quote]
Ano máš samozřejmě pravdu,vím to taky,byl jsem nepozorný,nicméně princip poruchy bude nejspíš stejný...
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Jen se zeptám, jak vypadají ventilové vůle? 8V motory mají na pytel ventilová sedla a pokud je tam plyn, tak se pěkně vypalují... Pak by to mělo i blbější emise, protože víření směsi ve spalovacím prostoru by bylo mizerné a směs optimálně nezahoří...
Kurňa, to jsem si užil, když jsem dal do Xa 1,6i motor z auta, které jezdilo na LPG... Byť je fakt, že to, co Ti to dělá na plyn, tak mě dělalo na benzín (plus šílená spotřeba - asi 16 - 20 litrů při lehké noze - a chcípalo to), ale po seřízení ventilových vůlí už to bylo cajk.
Změřit ventilové vůle není takový problém u 8V motorů. Seřídit už je o dost horší... Je třeba sundat vačku a do misek dávat seřizovací podložky...
Kurňa, to jsem si užil, když jsem dal do Xa 1,6i motor z auta, které jezdilo na LPG... Byť je fakt, že to, co Ti to dělá na plyn, tak mě dělalo na benzín (plus šílená spotřeba - asi 16 - 20 litrů při lehké noze - a chcípalo to), ale po seřízení ventilových vůlí už to bylo cajk.
Změřit ventilové vůle není takový problém u 8V motorů. Seřídit už je o dost horší... Je třeba sundat vačku a do misek dávat seřizovací podložky...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Ventily i sedla mám cca před 3 měsíci přebroušená - takže vůle nebude optimální, mají se prý zaklepat a v létě mám přijít na doseřízení vůle.
Na LPG mi to žere tak 16-17 litrů. Na benzín nevím, to musím zjistit.
Taky jsem zjistil, že ten dvoucívkový zapalovací modul (nebo jak se tomu nadává) má být k bloku motoru připevněn čtyřmi šrouby - ale mě tam jeden šroub chybí. Ty šrouby zřejmě slouží jako ukostření? - nemůže to mít vliv na funkci jedné z cívek?
Na LPG mi to žere tak 16-17 litrů. Na benzín nevím, to musím zjistit.
Taky jsem zjistil, že ten dvoucívkový zapalovací modul (nebo jak se tomu nadává) má být k bloku motoru připevněn čtyřmi šrouby - ale mě tam jeden šroub chybí. Ty šrouby zřejmě slouží jako ukostření? - nemůže to mít vliv na funkci jedné z cívek?
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
To jsou jen přidržovací šrouby, žádné ukostření v nich není. To tělo cívek je plastové a uvnitř děr pro šrouby taky není žádný kov. Ukostření by mělo být jen přes svíčky, resp. snímač klepání je vyveden z konektoru a ukostřen šroubem přes plech vycházející z těla hned pod cívkami.
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Re: Diagnostika: Regulace bohatosti směsi, Ovládání cívky č.
Právě, že uvnitř děr je kovová vložka, která vystupuje i přes okraj plastu, aby se mohla dotýkat bloku motoru - proto mě napadlo, že je to tam z důvodu ukostření.
Viz foto: http://www.autodilycz.cz/zfw/is_232141_zapalovaci-civka-bosch-bo-0221503025.jpg
Viz foto: http://www.autodilycz.cz/zfw/is_232141_zapalovaci-civka-bosch-bo-0221503025.jpg