Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Jak již nadpis napovídá, vše ostatní co se nehodí jinam.
sima
Příspěvky: 217
Registrován: ned 26. čer 2011 19:05:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od sima »

Nejsem ropák,ale VIF je profláklý v tom dobrém slova smyslu i tu na xantia clubu,není to nic nového,jen osvědčená značka,lidi co vím ho hodně používali a jen chválili.A co jsem četl loni,tak zimní nafta od benziny VERVA je dobrá.
Subaru Forester 2.0 2002
Saxo 2000 1.1
bývavalo:X2 Berline 1.8 16V-98-LPG
Derby-Senda
Příspěvky: 187
Registrován: ned 10. črc 2011 9:26:23
Bydliště: 239219013
Kontaktovat uživatele:

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od Derby-Senda »

Už 6 let leju do Hdi normální naftu Shell bez aditiv a vše chodí jak má včetně zimních startu i na 3 žhafky v -15 sem nastartoval, minulou zimu auto stálo celí týden i dva týdny venku a krásně startovalo
Xantia Break 2.0HDi 80kw
Subaru Impreza GT 2.0T 155kw
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

Už léta VIF plus obyčejný motorový olej.Teď nedávno jsem někde četl že přidávají i M2T, ale to se mi zdá moc komplikované. Přeci jenom, olej je vždy po ruce, normální servisy vám po výměně, vždy dají něco s sebou na dolévání, a nebo pokud si měníte sami, vždy něco zbyde. Já měl tu výhodu že jsem od kamaráda měl dvousetlitrový sud oleje M6AD a nebylo využtí, tak jsem jím přimazával naftu i LTO, na které jsem jezdil. Každopádně přidávat benzín do čistě v česku prodávané ropy nedoporučuji, jednak česká nafta je z ruské ropy, poměrně dost suchá, s vysokým obsahem síry a už jako taková, několikanásobně více opotřebovává čerpadlo a palivový systém než nafta z ropy BRENT. Přidáním benzínu je pak ještě sušší a to je špatné. Pokud má někdo špatné zimní starty, doporučuji dát motor do pořádku a obnovu kompresních tlaků.
p.s. pokud přimazávat, tak stačí 1dcl oleje na plnou nádrž nafty před tankováním. ;)
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
pepe276
Příspěvky: 153
Registrován: pát 09. zář 2011 15:57:37
Kontaktovat uživatele:

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od pepe276 »

M2T mi nedoporučovali, protože blbě shoří a strašně karbonuje. Maximálně s ním tak vystříkat dutiny u auta, jinak je to hnusnej fujtajbl :-D Každý kdo měl rozebranou nějakou starší Jawu, Čezetu, nebo Pionýra ví, o čem mluvím, jak bylo v motoru všechno černé a zakarbonované. Mogul TS maže o hodně líp a dobře shoří, takže dávat ten- dobrý poměr kvality a ceny. Matzal jsem s ním kdysi svojí Jawu 593(nikasilový válec) a po karbonu ani památky. Ruská ropa je hodně sirnatá a síra dobře maže. Ale má špatné emise, takže se z ropy odstraňuje a nafta je pak "suchá". Stačí aby byla nafta s olejem mezi prsty mastná a klouzala, asi jako kdysi benzín s olejem do dvoutaktů, podle toho namastit. Když jezdím na friťák, leju v chladnu Natural kvůli zředění a když na naftu, leju Mogul TS celý rok, kvůli mazání. Friťák je mastný dost, je v něm glycerin, který se odstraní pomocí louhu a metanolu, až když se z něj dělá MEŘO.
X1 1.9TD Break 66kW, klima, ABS, r.97
Jumpy 1.9TD 68kW, r.97
BX 1.9D 51kW, r.93
marian.hutira
Příspěvky: 38
Registrován: pon 27. čer 2011 9:33:29

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od marian.hutira »

ČERT_z_Bx píše:Už léta VIF plus obyčejný motorový olej.Teď nedávno jsem někde četl že přidávají i M2T, ale to se mi zdá moc komplikované. Přeci jenom, olej je vždy po ruce, normální servisy vám po výměně, vždy dají něco s sebou na dolévání, a nebo pokud si měníte sami, vždy něco zbyde. Já měl tu výhodu že jsem od kamaráda měl dvousetlitrový sud oleje M6AD a nebylo využtí, tak jsem jím přimazával naftu i LTO, na které jsem jezdil. Každopádně přidávat benzín do čistě v česku prodávané ropy nedoporučuji, jednak česká nafta je z ruské ropy, poměrně dost suchá, s vysokým obsahem síry a už jako taková, několikanásobně více opotřebovává čerpadlo a palivový systém než nafta z ropy BRENT. Přidáním benzínu je pak ještě sušší a to je špatné. Pokud má někdo špatné zimní starty, doporučuji dát motor do pořádku a obnovu kompresních tlaků.
p.s. pokud přimazávat, tak stačí 1dcl oleje na plnou nádrž nafty před tankováním. ;)


Motorový olej k aditivácii teda silne nedoporučujem. A už vôbec ak je ešte aj aditivovaný (M6AD už je aditivovaný). Aditíva nie sú určené na spaľovanie ale na stabilizáciu chemických a viskozitných vlastností oleja. Mnohokrát nejde o ideálne tekuté zložky, ale emulzie. Normálne hrozí poškodenie vstrekovačov, pretože to je časť, ktorá prichádza do kontaktu s horiacou zmesou. A to je oveľa vyššia teplota než napr. steny valcov kde sa olej ešte vyskytuje bežne.

Síce surová ropa čerpaná z Ruska obsahuje väčšie množstvo síry, ale táto sa spracovaním v rafinérii odstraňuje a to určite na úroveň požadovanú normou. Síra je problém z hľadiska chemického. Jej spaľovaním vznikne oxid siričitý, ďaľšou reakciou s vodnou parou (vzniká pri spaľovaní tiež) kyselina sírová. Táto potom oveľa rýchlejšie vyčerpá príslušné aditívum v motorovom oleji a mali by ste preto meniť častejšie olej, inak začne motor zvnútra korodovať. Síra, resp. jej chemické zlúčeniny v rope majú však výborné mazacie vlastnosti. Kedysi sa olej menil častejšie a tak tej síry toľko nevadilo, naopak, nafta preto mazala výborne. No dnes sa motorový olej mení po dlhšej dobe, preto sa síra z ropy dôsledne odstraňuje. Tak prosím nestrašte tu ruskou ropou so sírou. Jediný problém tej ropy dnes je práve to, že má po odstránení síry mizerné mazacie schopnosti. Následkom toho tu máme "suchú" naftu a je preto vhodné si ju ešte dodatočne adidtívovať.

Na webe a diskusnom fóre oleje.cz si nájdite tému aditivácie, prípravkov atď. Sú tam skúsenosti s predávanými prípravkami, ale aj s rôznymi obskurnými domácimi receptami. Je to vaša vec. Podľa mňa je benzím núdzové riešenie proti zamŕzaniu. Ohrozíte si mazacie schopnosti nafty. Na mazanie by som 2T olej použil, ale radšej kvalitný. No bude tam potom aj finančná úspora? A je 2T olej odolný proti zamŕzaniu? Čo teda zvolíte? Aby to nemrzlo? Aby to mazalo? Aj to aj to? V lete vám to nezamrzne ani s podivným olejom. Ale čo v zime?

Istota sú napr. VIF a ďalšie k tomu určené predávané prípravky.
Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998
ČERT_z_Bx
Příspěvky: 484
Registrován: ned 26. čer 2011 11:05:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Co do nafty na zimu? Aditiva či benzín?

Příspěvek od ČERT_z_Bx »

marian.hutira<<Motorový olej k aditivácii teda silne nedoporučujem>> Já taky ne, ten decák oleje do nádrže nemá nic společného s protizamrzáním nebo spalovaním, je to jen ochrana čerpadla. A něco to do sebe má, protože čerpadla z německa a třeba z česka, je na nich viditelný rozdíl při stejném nájezdu v opotřebení a pravidelný přídavek oleje do nafty mi byl porazen čerpadláři. Odzkoušeno a funguje. jako Aditivům používám už léta VIF.
Xantia x1, 1.9tD, lahvově zelená, combi, park. asistent, Gprs dozor, tempomat
Odpovědět