Stránka 1 z 2

úpravy 1.9 td

Napsal: sob 29. říj 2011 16:54:03
od vláďa
Zdravim chci se zeptat jestli mate nekdo zkusenosto s výměnou trysek za větší na x1 1.9 td kvůli zvýšení výkonu nebo jiné úpravy díky za odpovědi

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 10:51:20
od ČERT_z_Bx
Za větší??? Tam se snad ani jiné trysky nedělaly. nepočítalo se s přestavbou tohoto typu motoru na vyšší výkony. Tento typ motoru má standartně 66Kw a to všude kde byl použitý, ve všech vozidlech od citroenů a Peugeotů. Zřejmě máš na mysli to co funguje u motorů VW, dvaapůlek, kdy prostou výměnou pětikanálkových vstřiků za sedmikanálkové jde výkon nahoru.Jedinou cestou tady k lepšímu výkonu bude repas motoru, navýšením komprese, znovunastavení čerpadla a trysek. Můj pokus s tryskami, kdy jsem je nastavil na vyšší tlak vedl k situaci, kdy motor jede svižně, ale za cenu horších startů. Mám za to, že čipování na motorech PSA je možné až od 2.1 kdy ti výkon 80kw po čipnutí jde na nějakých asi 100 až 110Kw. :mrgreen:

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 13:37:54
od vláďa
Můj plán je intercooler přetěsnit motor .spojku sachs,nechat si prohlídnout vstřikovače a turbo.výfuk trubku až na konec( to je u nafty osvědčené) sání a ještě všechny trubky k ic a k sání v kovu.nejde mi o to aby auto mělo 300 koní jen chci aby jelo líp když šlápnu na plyn.stejně víc jak 130 nejezdím

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 16:58:59
od Derby-Senda
Do 130 nechápu na co zvyšovat výkon neměl sem problém na rovinkách atakovat 180km/h a motor se mi zdá živější než hdi spíš dobrej olej fitr vzduchu a výfuk momentálně mi rupnul a auto jede v nízkých huř pokud je motor dobře seřízenej jede dobře

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 18:08:35
od Kapitán
Já bych to řekl takhle-nevymýšlej blbosti a buď rád že jezdíš za míň než v benzínu,nebo pokud chceš rychlost a výkon tak ji prodej a kup benzín 1,8 nebo 2,0 -šestnáctiventily .
Nebo jak je výše -dej ji kvalitví servis či údržbu!

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 20:31:10
od vláďa
Já vim že musí být kvalitní údržba budu měnit ic tak chci koupit celohliníkový spojku kvalitní otevřené sání mám už hotové a myslím že je to znát.Jen mě zajímali jiné možnosti toho motoru a myslim že jich je dost

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: ned 30. říj 2011 21:55:10
od Mgy
No nevím, kolik půjde vymáčknout navíc z tohodle motoru, ale o moc to asi bez kompletní přestavby motoru nepůjde (jiný vačky atd...). Trochu se zajímám o úpravy turbobenzínů, ale v naftě se moc nevyznám. Možná by ti pomohlo trochu zvýšit plnící tlak turba manual boost controlerem přpojeným na podtlakovou hadičku wastegate, ale jestli to má mechanicky řízený množství paliva, tak by sis pak musel nějak nastavit odpovídající množství nafty. Nevím totiž jestli má 1.9 TurboD vůbec nějakou váhu vzduchu (poradí snad ostatní) a jestli jo, tak předpokládám, že bude mít nějakou variantu fuel cutu, to znamená, že bys musel plnící tlak nastavovat opatrně abys ani při plným plynu nepřekročil max. průtok vzduchu. Projevuje se to náhlou ztrátou výkonu pod plným plynem. Nutnost při nastavování je pak mít budík plnícího tlaku turba. To by ti mohlo o pár koní zvednout výkon, ale žádnej zázrak od toho nečekej.

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: pon 31. říj 2011 9:56:18
od Maska 3.0
1.9 TD není vhodný na nějaké zvedání výkonu. Na solidní jěždění jeho výkon a krouťák určitě stačí. Peníze bych určitě investoval do toho, aby byl v dobrém stavu a užíval si poměrně nízké spotřeby. Podle mě je jeho hlavní výhoda, že není přetechnizovaný jako moterní turbodiesly. Nech 1.9 v klidu dýchat, "z vrány kanárka stejně neuděláš". Pokud se chceš pořádně povozit když na to šlápneš, kup si Xantii 3.0. ;)

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: pon 31. říj 2011 10:01:25
od ČERT_z_Bx
vláďa píše:Já vim že musí být kvalitní údržba budu měnit ic tak chci koupit celohliníkový spojku kvalitní otevřené sání mám už hotové a myslím že je to znát.Jen mě zajímali jiné možnosti toho motoru a myslim že jich je dost

No moc jich asi nebude a ty co jsou, jsou bohužel pouze mechanické, žádná elektronická, Vychází to z toho, že motor a distribuce paliva je pouze mechanická záležitost. Chybí ti tam váha vzduchu, map senzor, elektronicky řizené čerpadlo, snímač polohy kliky, vačky, elelktronické řízení turba. Kolik máš najeto po G.O. motoru?? Myslím celkové G.O. Určitě je motor původní a teď si představ, že tyhle motory trpěly na praskání hlav, které způsobuje právě plníci tlak turba. Aby jsi zvedl výkon o pouhé 4KW, musel bys jej celý generálkovat, přebrus kliky, leštění ojnic na zvýšení tuhosti a dovážení, přebrus válcú, k tomu nové písty, kroužky, celková G.O. hlavy (rovnání-tlaková zkouška-rentgenování-převodítkování-nové ventily-leštění kanálků-úprava vačky ),repase a přestavění čerpadla, nové vstřiky ,nemluvě o turbu (přeuložení, nové vyvážení a jiné nastavení samoregulace), výměně řemenice za dvouhmotnou, odlehčení od klimy a dalších věcech. Ty budeš mít na motoru za dobu jeho provozu nalítáno minimálně 150 ale spíše 200 tisíc. To už nepíšu o tom kolik to stojí, o možnosti že celý motor předěláš a za měsíc klekne, protože všecny komponenty jsou za dobu provozu už zvyklé na nějaký stupeň namáhání a ty ho zvětšíš. Jinak řečeno, obrovská investice, nepřiměřená k ceně vozu a výsledek nejistý. A ta hliníková spojka?? Myslím že plastové vedení vzduchu je ideální, nemá tlakové výkyvy, zrovna tak jako kovové, ale na rozdíl od kovu, špatně vede teplo do přenášeného média, což třeba hliník ano. lepší cesta a levnější by byla tu jednadevítku prodat a koupit dvajedničku, kde ti za 3tisíce zvednou čipováním výkon a je klid.
edit. Maska psal současně co já, a i on ti to vymlouvá, tudíž názor má asi taky shodný s mým :mrgreen:

Re: úpravy 1.9 td

Napsal: pon 31. říj 2011 14:08:46
od vláďa
Proto jsem založil tohle téma zajímaly mě názory jiných a co se týče úprav mám alespoň jasno.Ale co chci tak to je to ic ten budu stejně měnit takže když dám celohliníkový tak se prd stane a tu spojku Sachs tam chci dát protože je asi nejkvalitnější.A diky za názory :D