motor hned nechcípne
motor hned nechcípne
Po vypnutí motoru klíčkem motor ještě cca 3 sekundy běží, než opravdu zhasne. Je to nepříjemné, jsem zvyklý parkovat na rychlosti (ruční brzdu používám minimálně) a teď musím čekat, než se dotočí motor, abych mohl opustit auto. Nevěřili byste, jak dlouhé mohou být 3 vteřiny.
Vstřikovací čerpadlo mám Lucas, jinak mě nenapadá, čím by to mohlo být. Má někdo nějakou radu? Díky za každý tip.
Vstřikovací čerpadlo mám Lucas, jinak mě nenapadá, čím by to mohlo být. Má někdo nějakou radu? Díky za každý tip.
Re: motor hned nechcípne
Aha Měl jsem za to, že aktuátory se přetěsňují, když padá nafta. Ale já jsem na balónek ještě nesáhl.
Re: motor hned nechcípne
No, já mám za to, že některý z aktuátorů má na starosti přísun a stop nafty ..... kdyby sis prohlídnul obrázky u toho článku, tady: http://www.xantiaclub.cz/navody/Aktuatory/aktuatory.jpg přečteš zelenou barvou šipka .. to co tě trápí ....
Re: motor hned nechcípne
Díky moc, z původního odkazu pod návodem se mi to zobrazilo tak, že to nešlo přečíst
Re: motor hned nechcípne
Dovolím si ještě jednu, možná hloupou otázku.
Nemám vytápěnou garáž, tak bych raději přetěsnění aktuátorů nechal na jaro.
Kdybych do přívodu paliva vřadil ještě jeden elektromagnetický ventil, který by "nahradil" onen netěsnící, hrozí nějaké další poškození něčeho, například vstřikovacího čerpadla?
Díky za to, že se mnou máš trpělivost.
Nemám vytápěnou garáž, tak bych raději přetěsnění aktuátorů nechal na jaro.
Kdybych do přívodu paliva vřadil ještě jeden elektromagnetický ventil, který by "nahradil" onen netěsnící, hrozí nějaké další poškození něčeho, například vstřikovacího čerpadla?
Díky za to, že se mnou máš trpělivost.
Re: motor hned nechcípne
Dovolil bycj si sem přidat i svoji otázku...
Mě se pro změnu stalo to, že mi nejspíš čerpadlo začalo přisávat vzduch. To mám zatím rozebreané na ponku.
Ovšem povedlo se mi sehnat jiné funkční čerpadlo za 500,- (pětset) kč. Namontoval jsem jej a auto jede úplně v pohodě, ovšem 2 s po startu se mi rozsvítí kontrolka diag. motoru a při chcípání taky trvá cca 2 s, než motor zdechne. Lexie na mě vyplivla, že trvalá porucha - stopventil a přes test akčních členů stopventil motor vůbec nechcípne. Když jsem stopventil proměřoval (dle autodat mezi piny 12 a 13 na konektoru čerpadla odpor 25 až 35 ohm), měl cca 30 ohm. Což by ukazovalo, že cívka v aktuátoru je zdravá, ale pak proč svítí ta oranžová mrcha. Jiné závady v paměti závad nejsou, ale zas mi je divné, že kdyby to byl třeba ten netěsnící o-kroužek, tak by nesvítila kontrolka diag v podstatě hned od začátku startu motoru... Kdyby se s tím už někdo setkal...
Mě se pro změnu stalo to, že mi nejspíš čerpadlo začalo přisávat vzduch. To mám zatím rozebreané na ponku.
Ovšem povedlo se mi sehnat jiné funkční čerpadlo za 500,- (pětset) kč. Namontoval jsem jej a auto jede úplně v pohodě, ovšem 2 s po startu se mi rozsvítí kontrolka diag. motoru a při chcípání taky trvá cca 2 s, než motor zdechne. Lexie na mě vyplivla, že trvalá porucha - stopventil a přes test akčních členů stopventil motor vůbec nechcípne. Když jsem stopventil proměřoval (dle autodat mezi piny 12 a 13 na konektoru čerpadla odpor 25 až 35 ohm), měl cca 30 ohm. Což by ukazovalo, že cívka v aktuátoru je zdravá, ale pak proč svítí ta oranžová mrcha. Jiné závady v paměti závad nejsou, ale zas mi je divné, že kdyby to byl třeba ten netěsnící o-kroužek, tak by nesvítila kontrolka diag v podstatě hned od začátku startu motoru... Kdyby se s tím už někdo setkal...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Re: motor hned nechcípne
Mě to dělá úplně totéž. Vysledoval jsem, že když jedu delší trasu, motor chcípne hned. Při následném startu se kontrolka nerozsvítí. Když jezdím kratší úseky, motor chcípe déle a při následném startu se rozsvítí kontrolka. Můj soukromý tip je ten, že tím, že netěsní aktuátor, který vypíná palivo, dostanou se do válce zbytky nespáleného paliva, které se následně při startu vyženou výfukem ven a zblbnou příslušné čidlo, které hlídá kvalitu spalin.
Re: motor hned nechcípne
2.1TD nemá lambda sondu ani jiné čidlo, které hlídá spaliny.
Jo, tak já, když jsem tyhle problémy četl, tak se nikdy nikdo nezmiňoval, že by se rozsvítila kontrolka, proto jsem si myslel, že jsem zas se svým problémem "unikát".
Mě nechcípne hned pokaždé, po dlouhé či krátké trase, je to jedno. Dobrý, alespoň už vím, tak přemýšlím, jestli to urobím sám nebo to někomu na urobení dám...
Jo, tak já, když jsem tyhle problémy četl, tak se nikdy nikdo nezmiňoval, že by se rozsvítila kontrolka, proto jsem si myslel, že jsem zas se svým problémem "unikát".
Mě nechcípne hned pokaždé, po dlouhé či krátké trase, je to jedno. Dobrý, alespoň už vím, tak přemýšlím, jestli to urobím sám nebo to někomu na urobení dám...
Dnes:
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
CéPátá Berla 2.0 HDi/80kW 01'
XeMo Berla 2,1TD 99'
Re: motor hned nechcípne
To, že kontrolku rozsvěcí čidlo, které hlídá kvalitu spalin mi napsal někdo zde na fóru. Co teda vlastně hlídá ono čidlo u 2,1 TD?