Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: ne srpen 31, 2008 4:32 pm Předmět: autorádio Pioneer a nějak stále nehraje - VYØEŠENO |
|
|
Ahoj,
Teda nevím, jestli tenhle dotaz už nebyl v elektrice, ale jelikož je tam toho hafo a moc mi toho nenašlo ani přes hledání, ptám se zde...
Koupil jsem si rádio Pioneer DEH-2020MP (4x50W) a k tomu jednopásmové repro Pioneer 170W 17cm (normální odběr podle papírů dělá nějakých 35W). Výškové repro jsem neměl a časem dokoupím (100W špičkový výkon, kolik žerou normálně, to nevím). Zadní repro nemám a nemám to pro to ani připravené (resp. nemám pro to dělané výpně ve dveřích, ale dráty z konektoru vedou. Repro ani rádio v autě při koupi nebyly. Ale teď můj problém.
Zkoušel jsem zapojit rádio jak psal manuál, ale jaksi nehraje. Rádio se pustí v pohodě, ale a chci pustit FM nebo AUX vstup (popř. CD), nehraje do repráků. Všechny funkce jdou v poho(ladění, přehazování skladeb, stanic apod.), ale ne a ne hrát.
A teď specifikace u mé Xanty. Už jsem to tak koupil, tak na mě nekoukejte, jak na barbara. Koukal jsem, že jsou odstřihlé dráty u repro konektoru a v předních dveřích jsou nějak divně nabastlené dráty k objímkám ke klasickým repro vyvedené rovnou z konektoru. Jelikož moc popisovat neumím, nakreslil jsem, jak to ten bláznivej rakušák (popř. zmrdibazarista) odstříhal.
Prostě a sprostě... Do každého pólu u předních repro vedou dva dráty, z toho vždy jeden z dvojice je odstřihlý. Jsou to dráty z té dvojice (na jednom pólu) vždy dále od středu konektoru.
Tuším možná správně, že majitel měl v předních dveřích dvoupásmová repra a v přístrojovce vejšky a dělalo mu to bordel, nebo tak něco, tak prostě ty kabely k vejškám odstřihl. Zkoušel jsem ty kabely různě pospojovat, zda-li nebde hrát alespoò jedna strana, kdyby byly odstříhané ony dvařní repro a ne vejšky, ale neozvalo se ani pípnutí. Pouze, když jsem rádio zapnul ozvalo se z něj sotva slyšitelné puknutí.
A má otázka zní, je možný aby kvůli tomu nefachal zvuk v celém autě? A kde popř. může být problém? Jestli jsem koupil vadné rádio nebo je potřeba něco zapojit nebo tak...
Pokud budete chtít nějaký důkladnější popis něčeho, řekněte, ale prosím, termínům v elektrotechnice moc nerozumím. Jsem strojař.
Díky za každou radu nebo námět. Dát to k autoelektrikáři se mi nechce, protože to bude trvat hodně dlouho a vypláznu mu za to majlant. A peníze jsou potřeba i jinde. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
Naposledy upravil Majk.Z dne út září 02, 2008 3:59 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: ne srpen 31, 2008 7:36 pm Předmět: |
|
|
Pokud v repracich po zapmuti "loupne", budou nejspis vodice k repro natazeny a zapojeny. Pokud nemas merak a nejsi si jisty v elektrice, zkus primo k radiu zapojit pomocnymi vodici repro. Pokud to bude hrat, hledej chybu v kabelazi(pokud jsi si jist funkcnosti reproduktoru). Napada mne jedna vec(kterou jsem jednou resil), ze by mohly bejt vodice mezi radiem a repro nekde zkratovany treba na kostru(nebo mezi sebou). Ocharana zesilovace pak odpoji koncovy stupen a nehraje to. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: ne srpen 31, 2008 7:46 pm Předmět: |
|
|
Zkusil bych nejdřív reproduktory připojit přímo na ISO konektor rádia a tak prověřit, jestli si nezničil koncák. Zarážím mě to "puknutí" v rádiu při prvním zappojení. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne srpen 31, 2008 8:30 pm Předmět: |
|
|
Podle toho co jsi namaloval tak máš odstřihlé ze předku buďto repro dveří nebo jen výškáče. Nejjednoduší hledání je starou 9V nebo stačí i 1.5V baterkou (nic silnějšího nee) a šrtnutím na vývody se ozve zapojený reprák (jasněže při odpojeném rádiu). _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: po září 01, 2008 5:59 am Předmět: |
|
|
Nechci malovat čerta na zeď, ale "sotva slyšitelné puknutí" se ozve taky když odpálíš pojistku.
_________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po září 01, 2008 8:04 am Předmět: |
|
|
Napsal jsem to asi blbě. To puknutí se ozve z repro a ozvalo se asi dvakrát. Jednou při prvním zapnutí a podruhé, když jsem zapojil anténu a pustil rádio. Poté už jsem ho neslyšel.
Což desetiampérová pojistka v rádiu je žiletková a je dobře přístupná. Ale ještě zkusím pořádně zkontrolovat pojistky v autě. Baterkou 1,5V zkusím a někde najdu zkoušečku a zkusím přeměřit. Pak dám další echo. Zatím díky za pomoc. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: po září 01, 2008 9:55 am Předmět: |
|
|
Než začneš cokoli zapojovat, je potřeba nejdřív prozkoušet kabely. Zvláště, když jsou některý uštíplý. Podle tvého nákresu to vypadá na paralelní zapojení výšky v palubce a středu ve dveřích. Pak by ale vedení na výšku muselo mít v cestě dělící výhybku (u 6 db\oct stačí jen kondík) a výška by musela mít co největší impedanci (při nezapojené splněno).
Určitě projdi všechny kabely na zkrat, ten by znamenal odpojení koncového zesilovače, pak proměřit kam vedou a pak už je to jednoduché.
Pokud by si chtěl něco obšírněji popsat, napiš mi SZ. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po září 01, 2008 11:47 am Předmět: |
|
|
Tak malý update.
Zkoušel jsem ty kabely spojit, když bylo rádio zapnuté. Divné bylo, že když jsem spojil mínusové a plusové zkoušel, který se chytne, vždy chrčely repro ve dveřích. Je jedno, které kabely jsem zkoušel spojit (jestli u levých repro nebo u pravých), chrčely oba dva reproduktory. Nic nehrálo, jen chrčely.
A je dobře nabastlený konektor u reproduktoru, že mínusový kabel (hnědý) vede k užší objímce a plusový (zelený) k objímce širší?
webster: Ano, výšky jsou na středy napojené paralelně, ale nejspíš už to tak je z výroby, jelikož v tom konektoru se nikdo nehrabal, nebo to na to nevypadalo. V přístrojovce mám též originální konektory pro připojení výšek a všechny kabely jsou ve stejném svazku, který vypadá, jako originální.
A promiò, ale jak jsem říkal, těm terminus technicus okolo elektrotechniky moc nerozumím. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: po září 01, 2008 12:31 pm Předmět: |
|
|
A podle barvy nejdou kabely od sebe rozeznat? Neni na tom nic složitého. Když připojíš jeden kabel na rádiu na + výstup a na repro na (+) konektor a druhej na spolecnou zem pro výstup na radiu (GND) s (-) na repro, tak to prostě musí hrát. Být tebou, vyzkouším si to i mimo auto. Je to jednoduchý jako prak. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: po září 01, 2008 12:38 pm Předmět: |
|
|
webster:
Právě, že jdou. Mínusové jsou hnědé, plusové jsou zelené. Právě zkoušel jsem propojit zelené se zelenými a hnědé s hnědými a takto jsem vyzkoušel všechny možné kombinace (teda nedělal jsem hnědé se zelenými apod.) a v repro jen chrčelo, ale nevydalo ani kapku nějaké melodie z éteru.
Ale nevím, mám pocit, jestli je to vůbec nutné, že ty odstřihlé kabely budou k výškám a ty já tam zatím nemám. Ty dokoupím časem. Jsem se jen ptal, jestli ty odstřihlé kabely můžou dělat neplechu v celém audiosystému.
Ale ještě zkusím kouknout do průchodek u dveří. Prý se tam často kabely taky přestřihly samy od sebe, ale pak mi je divné to chrčení z repro.
I když nerad, zkusím to dát autoelektrikáři. Na elektrotechniku jsem fakt levej. Kua, to bude vypláznutých peněz...
Ale kdyby někdo na něco ještě přišel, a dá prosím vědět.
Tady hážu shéma připojení autorádia k ISO do auta:
_________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po září 01, 2008 11:11 pm Předmět: |
|
|
webster napsal: | Než začneš cokoli zapojovat, je potřeba nejdřív prozkoušet kabely. Zvláště, když jsou některý uštíplý. Podle tvého nákresu to vypadá na paralelní zapojení výšky v palubce a středu ve dveřích. Pak by ale vedení na výšku muselo mít v cestě dělící výhybku (u 6 db\oct stačí jen kondík) a výška by musela mít co největší impedanci (při nezapojené splněno).
Určitě projdi všechny kabely na zkrat, ten by znamenal odpojení koncového zesilovače, pak proměřit kam vedou a pak už je to jednoduché.
Pokud by si chtěl něco obšírněji popsat, napiš mi SZ. |
Kondík je součástí origo. výškového repro. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út září 02, 2008 7:48 am Předmět: |
|
|
Nejjednodušší a nejlevnější zkouška je 9V baterie a špendlík.
Už to tady někdo psal.
Odpoj autorádio - vem 9V baterii a připoj na dráty k repro - ve kterém lupne je připojený - potom lehce zapíchni do reproduktoru špendlík ( skrz mřížku) a podle jeho pohybu poznáš polaritu přívodů. Za 15min. máš otestováno - potom už zbývá jen rádio. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út září 02, 2008 3:58 pm Předmět: |
|
|
Tak lidi...
Už jsem to vyřešil a řešení je jednodušší, než si kdo z nás myslel.
To, že jsou přestříhané nějaké dráty, tak to taky mělo svůj podíl na problému. Přestříhané mínusové dráty vedly do repro ve dveřích a plusové do repro do přístrojovky.
Ale proč jsem na to nemohl přijít hned... Ve dveřích řidiče upevòují reproduktor 4 šrouby. A ten nejhořejší šroub se asi dotýkal kostry nebo co, prostě to zkratovalo. A tak nehrály žádné repráky. Tak jsem prostě ten vrchní šroub odšrouboval a repro mi drží na třech. A hraje to jedna radost.
Díky všem za názory a připomínky. Mějte se. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: út září 02, 2008 5:05 pm Předmět: |
|
|
Na koši repráku zem nemá co dělat, ale hlavne, že to hraje.
Jestli někdo budete zkoušet zapojení repro baterií, určitě nepoužívejte 9V, baterie 1,5 stačí. U bežně používaných repro je úroveò na vstupu kolem 2V. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út září 02, 2008 7:48 pm Předmět: |
|
|
webster napsal: | Na koši repráku zem nemá co dělat, ale hlavne, že to hraje.
Jestli někdo budete zkoušet zapojení repro baterií, určitě nepoužívejte 9V, baterie 1,5 stačí. U bežně používaných repro je úroveò na vstupu kolem 2V. |
Kdyby jsi znal Ohmuv zakon, tak by jsi takovy blabol nanapsal.
Pri 45W a 4 Ohm repro je na " vstupu repro" bezne 12V.
Ta 9V baterie kdyz podrzi 9V, ( vetsinou spadne tak na 7,5 az 8V) tak zatizi repro jen 25W. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|