Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat

Obsah fóra Xantiaclub
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

autorádio Pioneer a nějak stále nehraje - VYŘEŠENO
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia audio
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: ne srpen 31, 2008 4:32 pm    Předmět: autorádio Pioneer a nějak stále nehraje - VYØEŠENO Citovat

Ahoj,

Teda nevím, jestli tenhle dotaz už nebyl v elektrice, ale jelikož je tam toho hafo a moc mi toho nenašlo ani přes hledání, ptám se zde...

Koupil jsem si rádio Pioneer DEH-2020MP (4x50W) a k tomu jednopásmové repro Pioneer 170W 17cm (normální odběr podle papírů dělá nějakých 35W). Výškové repro jsem neměl a časem dokoupím (100W špičkový výkon, kolik žerou normálně, to nevím). Zadní repro nemám a nemám to pro to ani připravené (resp. nemám pro to dělané výpně ve dveřích, ale dráty z konektoru vedou. Repro ani rádio v autě při koupi nebyly. Ale teď můj problém.

Zkoušel jsem zapojit rádio jak psal manuál, ale jaksi nehraje. Rádio se pustí v pohodě, ale a chci pustit FM nebo AUX vstup (popř. CD), nehraje do repráků. Všechny funkce jdou v poho(ladění, přehazování skladeb, stanic apod.), ale ne a ne hrát.

A teď specifikace u mé Xanty. Už jsem to tak koupil, tak na mě nekoukejte, jak na barbara. Koukal jsem, že jsou odstřihlé dráty u repro konektoru a v předních dveřích jsou nějak divně nabastlené dráty k objímkám ke klasickým repro vyvedené rovnou z konektoru. Jelikož moc popisovat neumím, nakreslil jsem, jak to ten bláznivej rakušák (popř. zmrdibazarista) odstříhal.



Prostě a sprostě... Do každého pólu u předních repro vedou dva dráty, z toho vždy jeden z dvojice je odstřihlý. Jsou to dráty z té dvojice (na jednom pólu) vždy dále od středu konektoru.

Tuším možná správně, že majitel měl v předních dveřích dvoupásmová repra a v přístrojovce vejšky a dělalo mu to bordel, nebo tak něco, tak prostě ty kabely k vejškám odstřihl. Zkoušel jsem ty kabely různě pospojovat, zda-li nebde hrát alespoò jedna strana, kdyby byly odstříhané ony dvařní repro a ne vejšky, ale neozvalo se ani pípnutí. Pouze, když jsem rádio zapnul ozvalo se z něj sotva slyšitelné puknutí.

A má otázka zní, je možný aby kvůli tomu nefachal zvuk v celém autě? A kde popř. může být problém? Jestli jsem koupil vadné rádio nebo je potřeba něco zapojit nebo tak...

Pokud budete chtít nějaký důkladnější popis něčeho, řekněte, ale prosím, termínům v elektrotechnice moc nerozumím. Jsem strojař.

Díky za každou radu nebo námět. Dát to k autoelektrikáři se mi nechce, protože to bude trvat hodně dlouho a vypláznu mu za to majlant. A peníze jsou potřeba i jinde.
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE



Naposledy upravil Majk.Z dne út září 02, 2008 3:59 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
lewkins



Založen: 7.12.2006
Příspěvky: 390
Bydliště: Teplice

PříspěvekZaslal: ne srpen 31, 2008 7:36 pm    Předmět: Citovat

Pokud v repracich po zapmuti "loupne", budou nejspis vodice k repro natazeny a zapojeny. Pokud nemas merak a nejsi si jisty v elektrice, zkus primo k radiu zapojit pomocnymi vodici repro. Pokud to bude hrat, hledej chybu v kabelazi(pokud jsi si jist funkcnosti reproduktoru). Napada mne jedna vec(kterou jsem jednou resil), ze by mohly bejt vodice mezi radiem a repro nekde zkratovany treba na kostru(nebo mezi sebou). Ocharana zesilovace pak odpoji koncovy stupen a nehraje to.
_________________
Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jk



Založen: 1.12.2006
Příspěvky: 457
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne srpen 31, 2008 7:46 pm    Předmět: Citovat

Zkusil bych nejdřív reproduktory připojit přímo na ISO konektor rádia a tak prověřit, jestli si nezničil koncák. Zarážím mě to "puknutí" v rádiu při prvním zappojení.
_________________
X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.

Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: ne srpen 31, 2008 8:30 pm    Předmět: Citovat

Podle toho co jsi namaloval tak máš odstřihlé ze předku buďto repro dveří nebo jen výškáče. Nejjednoduší hledání je starou 9V nebo stačí i 1.5V baterkou (nic silnějšího nee) a šrtnutím na vývody se ozve zapojený reprák (jasněže při odpojeném rádiu).
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin Mad



Založen: 7.6.2007
Příspěvky: 131
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 5:59 am    Předmět: Citovat

Nechci malovat čerta na zeď, ale "sotva slyšitelné puknutí" se ozve taky když odpálíš pojistku.
Confused
_________________
X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 8:04 am    Předmět: Citovat

Napsal jsem to asi blbě. To puknutí se ozve z repro a ozvalo se asi dvakrát. Jednou při prvním zapnutí a podruhé, když jsem zapojil anténu a pustil rádio. Poté už jsem ho neslyšel.

Což desetiampérová pojistka v rádiu je žiletková a je dobře přístupná. Ale ještě zkusím pořádně zkontrolovat pojistky v autě. Baterkou 1,5V zkusím a někde najdu zkoušečku a zkusím přeměřit. Pak dám další echo. Zatím díky za pomoc.
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
webster



Založen: 30.1.2008
Příspěvky: 121

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 9:55 am    Předmět: Citovat

Než začneš cokoli zapojovat, je potřeba nejdřív prozkoušet kabely. Zvláště, když jsou některý uštíplý. Podle tvého nákresu to vypadá na paralelní zapojení výšky v palubce a středu ve dveřích. Pak by ale vedení na výšku muselo mít v cestě dělící výhybku (u 6 db\oct stačí jen kondík) a výška by musela mít co největší impedanci (při nezapojené splněno).
Určitě projdi všechny kabely na zkrat, ten by znamenal odpojení koncového zesilovače, pak proměřit kam vedou a pak už je to jednoduché.
Pokud by si chtěl něco obšírněji popsat, napiš mi SZ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 11:47 am    Předmět: Citovat

Tak malý update.

Zkoušel jsem ty kabely spojit, když bylo rádio zapnuté. Divné bylo, že když jsem spojil mínusové a plusové zkoušel, který se chytne, vždy chrčely repro ve dveřích. Je jedno, které kabely jsem zkoušel spojit (jestli u levých repro nebo u pravých), chrčely oba dva reproduktory. Nic nehrálo, jen chrčely.


A je dobře nabastlený konektor u reproduktoru, že mínusový kabel (hnědý) vede k užší objímce a plusový (zelený) k objímce širší?

webster: Ano, výšky jsou na středy napojené paralelně, ale nejspíš už to tak je z výroby, jelikož v tom konektoru se nikdo nehrabal, nebo to na to nevypadalo. V přístrojovce mám též originální konektory pro připojení výšek a všechny kabely jsou ve stejném svazku, který vypadá, jako originální.

A promiò, ale jak jsem říkal, těm terminus technicus okolo elektrotechniky moc nerozumím. Embarassed
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
webster



Založen: 30.1.2008
Příspěvky: 121

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 12:31 pm    Předmět: Citovat

A podle barvy nejdou kabely od sebe rozeznat? Neni na tom nic složitého. Když připojíš jeden kabel na rádiu na + výstup a na repro na (+) konektor a druhej na spolecnou zem pro výstup na radiu (GND) s (-) na repro, tak to prostě musí hrát. Být tebou, vyzkouším si to i mimo auto. Je to jednoduchý jako prak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 12:38 pm    Předmět: Citovat

webster:

Právě, že jdou. Mínusové jsou hnědé, plusové jsou zelené. Právě zkoušel jsem propojit zelené se zelenými a hnědé s hnědými a takto jsem vyzkoušel všechny možné kombinace (teda nedělal jsem hnědé se zelenými apod.) a v repro jen chrčelo, ale nevydalo ani kapku nějaké melodie z éteru. Crying or Very sad


Ale nevím, mám pocit, jestli je to vůbec nutné, že ty odstřihlé kabely budou k výškám a ty já tam zatím nemám. Ty dokoupím časem. Jsem se jen ptal, jestli ty odstřihlé kabely můžou dělat neplechu v celém audiosystému.

Ale ještě zkusím kouknout do průchodek u dveří. Prý se tam často kabely taky přestřihly samy od sebe, ale pak mi je divné to chrčení z repro.

I když nerad, zkusím to dát autoelektrikáři. Na elektrotechniku jsem fakt levej. Kua, to bude vypláznutých peněz... Evil or Very Mad

Ale kdyby někdo na něco ještě přišel, a dá prosím vědět.



Tady hážu shéma připojení autorádia k ISO do auta:


_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Josef 2.



Založen: 9.9.2007
Příspěvky: 1647
Bydliště: Míškovice u Holešova

PříspěvekZaslal: po září 01, 2008 11:11 pm    Předmět: Citovat

webster napsal:
Než začneš cokoli zapojovat, je potřeba nejdřív prozkoušet kabely. Zvláště, když jsou některý uštíplý. Podle tvého nákresu to vypadá na paralelní zapojení výšky v palubce a středu ve dveřích. Pak by ale vedení na výšku muselo mít v cestě dělící výhybku (u 6 db\oct stačí jen kondík) a výška by musela mít co největší impedanci (při nezapojené splněno).
Určitě projdi všechny kabely na zkrat, ten by znamenal odpojení koncového zesilovače, pak proměřit kam vedou a pak už je to jednoduché.
Pokud by si chtěl něco obšírněji popsat, napiš mi SZ.


Kondík je součástí origo. výškového repro.
_________________
Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: út září 02, 2008 7:48 am    Předmět: Citovat

Nejjednodušší a nejlevnější zkouška je 9V baterie a špendlík. Shocked
Už to tady někdo psal.
Odpoj autorádio - vem 9V baterii a připoj na dráty k repro - ve kterém lupne je připojený - potom lehce zapíchni do reproduktoru špendlík ( skrz mřížku) a podle jeho pohybu poznáš polaritu přívodů. Za 15min. máš otestováno - potom už zbývá jen rádio. Crying or Very sad
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Majk.Z



Založen: 20.7.2008
Příspěvky: 366
Bydliště: Tábor

PříspěvekZaslal: út září 02, 2008 3:58 pm    Předmět: Citovat

Tak lidi...

Už jsem to vyřešil a řešení je jednodušší, než si kdo z nás myslel.

To, že jsou přestříhané nějaké dráty, tak to taky mělo svůj podíl na problému. Přestříhané mínusové dráty vedly do repro ve dveřích a plusové do repro do přístrojovky.

Ale proč jsem na to nemohl přijít hned... Ve dveřích řidiče upevòují reproduktor 4 šrouby. A ten nejhořejší šroub se asi dotýkal kostry nebo co, prostě to zkratovalo. A tak nehrály žádné repráky. Tak jsem prostě ten vrchní šroub odšrouboval a repro mi drží na třech. A hraje to jedna radost.


Díky všem za názory a připomínky. Mějte se.
_________________


X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
webster



Založen: 30.1.2008
Příspěvky: 121

PříspěvekZaslal: út září 02, 2008 5:05 pm    Předmět: Citovat

Na koši repráku zem nemá co dělat, ale hlavne, že to hraje.
Jestli někdo budete zkoušet zapojení repro baterií, určitě nepoužívejte 9V, baterie 1,5 stačí. U bežně používaných repro je úroveò na vstupu kolem 2V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Henry



Založen: 16.9.2007
Příspěvky: 394
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: út září 02, 2008 7:48 pm    Předmět: Citovat

webster napsal:
Na koši repráku zem nemá co dělat, ale hlavne, že to hraje.
Jestli někdo budete zkoušet zapojení repro baterií, určitě nepoužívejte 9V, baterie 1,5 stačí. U bežně používaných repro je úroveò na vstupu kolem 2V.

Kdyby jsi znal Ohmuv zakon, tak by jsi takovy blabol nanapsal. Wink
Pri 45W a 4 Ohm repro je na " vstupu repro" bezne 12V.
Ta 9V baterie kdyz podrzi 9V, ( vetsinou spadne tak na 7,5 az 8V) tak zatizi repro jen 25W.
_________________
XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Xantiaclub :: Xantia audio Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com - Glass Template Created by DoubleJ(Jan Jaap)