Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jiří Výborný
Založen: 12.12.2008 Příspěvky: 5 Bydliště: Sadská
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 1:39 pm Předmět: Hydraulika - čerpadlo ? |
|
|
Ahoj všichni.
Děkuju vám za rady ohledně těžkého řízení, ale bohužel ani po promazání kardanu volantu se to nezlepšilo a volant jde stále ztěžka.
Zkusím popsat potíže podrobněji.
Mám Xantii r.v.1995,najeto 260 000 km, před 2 roky měněn zadní korektor.
Po nastartování motoru trvá hodně dlouho, než se vůz zvedne a když zkouším pohybovat s Xantií nahoru a dolu do různých poloh tak reaguje taky bídně Potom už při jízdě cítím, že jde volantem točit dost ztěžka, jakoby servo řízení málo pomáhalo.
Nechci hned navštívit drahý servis,kde mě kvůli tomu vymění půl auta a nedoplatím se.
Díky za každou radu |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 5:34 pm Předmět: |
|
|
Jak je na tom LHM?? Zelena, hneda nebo dokonce cerna?? Kdy byla naposled menena(overeno) a cisteny filtry v nadrzce?? Jak casto cvaka hydraulickej regulator tlaku?? Neni cerpadlo hlucne(chrceni, vrceni v zatahu)?? Jak dlouho sviti stopka po nastartovani(nizkej tlak hydro)?? Pokud je auto v normalni poloze a nastartovane, za jak dlouho zmeni polohu napr. z normal do zvysene?? Pri otaceni volantem to jde porad stejne ztuha nebo se to jakoby zadrhava?? Se zvysujici se rychlosti jde volant cim dal lehceji nebo porad stejne ztuha??
Strasne moc otazek, ale pri diagnostice takhle na dalku mozna napovi vic. Kazdopadne by to chtelo spis videt. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po prosinec 15, 2008 10:55 pm Předmět: Re: Hydraulika - čerpadlo ? |
|
|
Jiří Výborný napsal: | Ahoj všichni.
Děkuju vám za rady ohledně těžkého řízení, ale bohužel ani po promazání kardanu volantu se to nezlepšilo a volant jde stále ztěžka.
Zkusím popsat potíže podrobněji.
Mám Xantii r.v.1995,najeto 260 000 km, před 2 roky měněn zadní korektor.
Po nastartování motoru trvá hodně dlouho, než se vůz zvedne a když zkouším pohybovat s Xantií nahoru a dolu do různých poloh tak reaguje taky bídně Potom už při jízdě cítím, že jde volantem točit dost ztěžka, jakoby servo řízení málo pomáhalo.
Nechci hned navštívit drahý servis,kde mě kvůli tomu vymění půl auta a nedoplatím se.
Díky za každou radu |
Jsi si jistý, že máš r.v. 95 ? _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří Výborný
Založen: 12.12.2008 Příspěvky: 5 Bydliště: Sadská
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 12:27 pm Předmět: |
|
|
r.výroby Xantie je 1994.Hydr.kapalina byla měněna před 2 roky,je zelená a na měrce je vidět, že ji je v nádržce trochu víc tak doufám,že to nevadí.Ale o čištění filtrů v nádržce nic nevím,tak ty nebyly čištěny 8 roků. Cvakání regulátoru tlaku není slyšet a myslím,že ani čerpadlo není hlučné.Dále po nastrartování trvá asi 10 s,než zhasne stopka a taky stejnou dobu trvá než se auto zvedne z normální polohy do zvýšené.Při točení volantem se řízení spíše zadrhává a lehčeji jde točit při vyšších rychlostech.Dále třeba včera bylo při jízdě řízení v pohodě a dnes se to znova zadrhávalo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 5:58 pm Předmět: |
|
|
Podle toho, co pises, mi to porad pripada na ten kriz...nemuzu si pomoct.
Me STOPka shasne taky tak po 10s a zmena vysky je o neco malo delsi. U stare 1.8i bylo shasnuti STOPky dvakrat delsi. _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: út prosinec 16, 2008 7:12 pm Předmět: |
|
|
Pokud je rok výroby 1994, nemá ještě náhodou kostku? Potom by mohl být problém v ní. Koukni na: http://www.bxclub.com/view.php?cisloclanku=2007031801
Poznáš to podle čerpadla. Jestli má jenom dva vývody, tak tam máš kostku.
Pokud máš ale tři vývody, může být problém v čerpadle. Na prvních Xantiích praskaly přední příruby (byly plastový) na čerpadle a potom je možnost, že si přisává vzduch. Kapalina by v nádržce byla plná bublinek.
Øízení má největší nároky na tlak, na řízení se to projeví nejdřív.
Pokud pomůže zvýšení otáček, může být i problém v samotném čerpadle - nízký tlak.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jiří Výborný
Založen: 12.12.2008 Příspěvky: 5 Bydliště: Sadská
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 5:33 pm Předmět: |
|
|
Tak kamarádi zatím díky za všechny rady, budu z toho vycházet a až to dám do kupy tak tady nechám zprávu čím to bylo |
|
Návrat nahoru |
|
|
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 6:36 pm Předmět: |
|
|
Mě promazání křížového kloubu taky nepomohlo, ale až jsem se nas--l, a vytáhl ven, tak to šlo rozhýbat ve svěráku. Ze začátku to nešlo vůbec, ani přes páku, valil jsem to nějakým odrezovačem a kvedlal s tím, až to bylo pěkně žhavé a tekl pěkný saj--jt, ale nakonec to šlo úplně lehoučko dvěma prsty, a po namontování do auta - paráda. Pak jsem to samo sebou napatlal ještě vazelínou, to je vše, můžeš zkusit. _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
markusantonius
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 13
|
Zaslal: út květen 05, 2009 8:04 pm Předmět: |
|
|
zdravim, tuto samou zavadu mam i ja. Xantii mam tyden a nafouknuti trva pri 20 stupnich zhruba 30s. Ale pri teplote 4 stupne to trva 3 minuty. Abratranec od ktereho sem tuto masinu koupil rikal ze kdyz je mraz tak to trva i 10 minut. Od te doby mam strach ze zimy. Prosím poraďte. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út květen 05, 2009 9:48 pm Předmět: |
|
|
To máš taky nějakou r.v. 93-94 ? _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
markusantonius
Založen: 5.5.2009 Příspěvky: 13
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 9:00 pm Předmět: |
|
|
Presne tak. 93ku |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 9:40 pm Předmět: |
|
|
markusantonius napsal: | Presne tak. 93ku |
Bude to chtít novou LHM, ale jen od Totalu !! Máš starý model s kostkou a ten je na stav LHM moc háklivý. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 9:56 pm Předmět: |
|
|
Mám taký dotaz , plavák ukazovate¾a množstva LHM nemám medzi dvoma riskami v strede, ale úplne hore. Auto som už tak kupoval a odvtedy som s tým nič nerobil. LHM neuniká a auto húpe v poriadku.
Ako moc resp. môže ma na niečo vplyv taká vysoká hladina LHM _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: čt květen 07, 2009 10:46 pm Předmět: |
|
|
Hladina se měří v nejvyšší poloze vozidla. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá květen 08, 2009 8:43 am Předmět: |
|
|
peter7777: A i když ji máš v nejvyšší poloze víc, nic se nestane. Max. ti to vyteče z nádobky ven.
Obecně: Trochu OT: U novějších Xa je kontrolka rozsvícená deset sekund a stejně dlouhou dobu trvá pak zvedání? _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|