Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Laky
Založen: 29.8.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Humpolec
|
Zaslal: út červen 30, 2009 9:15 am Předmět: Přední náprava - divná závada |
|
|
Ahoj chlapi, na mé X1 1,9 TD Hydraktiv II mám závdu, se kterou si nevím rady. Sjíždí se mi špatně přední kola-mám smetené vnější hrany. Mám v pořádku všechny čepy, silenbloky, kulopera, 2x a pokaždé v jiném servisu mi měřili sbíhavost a odklon a všechno je v nejlepším pořádku. Tvrdí mi, že prý je to gumama (Kleber Dynaxer). Mají být nahuštěny na 2,3, ale radeji je právě díky této závadě foukám na 2,5. Auto neplave, nikam netahne, chová se úplně normáně, jen mi přijde, že když někde otáčím, jakoby chtělo každé kolo jet trochu jinam, jakoby se to šaruje (možná si to namlouvám a je to normální). Auto je 100% nebourané. Začal jsem to pozorovat už na podzim, pak jsem přezul na zimu a najezdil 7000km na zimákách a ty se mi sjíždí normálně (navíc nejsou nijak kvalitní). Začínám opravdu věřit, že je to gumama. Už jste se s tím někdo setkal, že by špatné sjíždění bylo v gumách? Přijde mi to jako výmluva opravářů, když nemůžou najít zkutečnou závadu, Ale je mi divný, že zimáky se mi sjíždí normálně. Za rady a odpovědi moc děkuju. Lukáš. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: út červen 30, 2009 9:38 am Předmět: |
|
|
To je jednoduchý v zimě to klouže tak se bojíš do zatáček. Mě se taky sjíždej hrany a obcas nejen hrany ale i bok pneumatiky mit tam nižší profil tak škrtam hlinik o asfalt. Prostě musíš jezdit klidnejc Ne delam si prdelky ale taky me to vydesilo když jsem na gumy koukal a tohle bylo jedinné vysvětleni _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
|
pepí
Založen: 18.6.2008 Příspěvky: 48 Bydliště: vysočina
|
Zaslal: út červen 30, 2009 4:14 pm Předmět: |
|
|
Taky se mi hoblujou přední gumy a venkovní hrany mizí před očima a zimáky v pohodě. Mám daný Michelin energy saver. Náprava je v pořádku a všichni mi řikaji že je to buď gumama nebo stylem průjezdu zatáček. Už to neřešim a jezdim. Jinak foukám předek na 2,6. _________________ Mám Xa II 1.9 td combi |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: út červen 30, 2009 8:56 pm Předmět: |
|
|
Mám ty gumy Kléber Dynaxer HP2,a vinu na sjíždění bych rozhodně v gumách neviděl.To,že ti při plném rejdu jakoby"odskakují",a mají snahu se odírat je asi normální,dělají nám to obě xantie.
Jinak foukám na 2,5 a 2,3 a ok. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st červenec 01, 2009 2:26 pm Předmět: |
|
|
A co takhle nechat zkontrolovat výšku?Jestli je rozhozená,tak seřídit a znovu udělat geometrii.Mě se taky lehce sjíždí kraje.Je to asi normální..
Jinak co jsem tak nějak sám vypozoroval,tak je třeba před geometrií si nechat pořádně prohlédnout spodek,případně vyměnit všechny špatný čepy,silentbloky ap,seřídit výšku auta a pak teprve na laserovku.A to ještě musíš narazit na servis,kde umí dělat geometrii "houpačky". _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Laky
Založen: 29.8.2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Humpolec
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 6:45 am Předmět: |
|
|
Chlapi, moc díky za odpovědi a názory. Je fakt, že to auto docela slušně drží stopu, od toho se odvíjí styl projíždění zatáček. Nenutí mě to prostě brzdit, protože nemám pocit, že ji projíždím velkou rychlostí a že to má snahu uklouznout. Asi tomu nechám volný průběh a budu jezdit na mírně přefouknutých gumách. Výšku, všechny části nápravy a geometrii mám v pořádku, tak nač se trápit. Šasté kilometri s houpačkama. |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: čt červenec 02, 2009 12:43 pm Předmět: geometrie |
|
|
Když ti dělali geometrii měl jsi nastartované auto? Nevim jak je to u xantie s protipadacíma zámkama ale ti co je nemají tak by měli seřizovat geometrii s běžícím motorem v normální jízdní poloze.Většina servisů to neví a musíš jim to říct. _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 7:34 am Předmět: |
|
|
Laky - příště zkus koupit na předek gumy s asymetrickym vzorkem. Ty maj jinou skladbu vzorku na vnější a jinou na vnitřní části pláště. Já auto koupil s gumama Goodyear excellence a ty maj na vnější straně hned dvě nepřerušený "obruče" po celým obvodu kola. Ideální věc na vedení auta v zatáčce.
Klidně ti je ukážu, máš to ke mě kousek. _________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
webster
Založen: 30.1.2008 Příspěvky: 121
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 8:15 am Předmět: |
|
|
Mně se taky sjeli vnitřky na starejch zimákách, se kterýma sem xantii koupil. Pak jsemkoupil nový gumy a pro jistotu nechal dělat geo - byla v pořádku. Najel jsem na nich tak 20 tis. a zatím vypadaj ok. V servisu říkali, že bylo špatnýma gumama. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jojo...
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 10:40 am Předmět: |
|
|
Takze som sa konecne dozvedel, preco mam aj ja stale zjazdene kraje gum.. Som rad, ze je to "standard" _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 9:40 pm Předmět: |
|
|
Není to standart _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
bartali
Založen: 22.3.2007 Příspěvky: 135
|
Zaslal: pá červenec 03, 2009 9:46 pm Předmět: |
|
|
no nevím ale to sjíždění gum z jedné strany bych za standard nepovažoval, je fakt že sem tam (poslední dobou častěji) jezdím jak to hovádko ale gumy se mi sjíždí nromálně celé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
jojo...
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 91 Bydliště: Bratislava SR
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 2:23 pm Předmět: |
|
|
Tak ale 2 krat som stym bol na geometrii. Samozrejme nadavali, lebo mi bezal motor. Ale tvrdili, ze je geo v poriadku. A stale mam viac zjazdene gumy z vonku. Ale priznam sa, ze zakruty niekedy rezem trosku viac. Ale tiez si myslim, ze toto asi na to vplyv nema. Dumy mam Pirelli P6000 s asymetrickym dezenom, takze gumami to tiez urcite nebude.. _________________ Citroen Xantia X2 1.9TD automat, r.v.2000, 16"Borbet, CarComputer. |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 4:05 pm Předmět: |
|
|
Tiež sa mi zdá ,že vonkajšia strana pneumatík sa viacej derie vpredu, vzadu sa to zdá by o.k. Uvidíme čo to spravý po geometrii na ktorú sa chystám. Do strán auto neahá aj volant je v poriadku (vodorovne) tak som zvedavý... _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: so červenec 04, 2009 5:33 pm Předmět: |
|
|
jojo... napsal: | Ale priznam sa, ze zakruty niekedy rezem trosku viac. Ale tiez si myslim, ze toto asi na to vplyv nema. Dumy mam Pirelli P6000 s asymetrickym dezenom, takze gumami to tiez urcite nebude.. |
Nic proti, ale věř tomu, že rychlé průjezdy zatáček a pneu na tohle mají velký vliv. Čím měkčí guma, tím víc se budou sjíždět vnější okraje na přední nápravě - u vozidel s předním náhonem. U vozidel se zadním náhonem se to tak bude sjíždět v zadu. Automobily s "předkem" jsou nedotáčivé a tudiž se předek má snahu sunout ze zatáčky ven, pneu se trochu ohne (měkčí více, tvrdší méně) a tím pádem dochází k většímu opotřebení okraje pneu vnějšího kola. U zadního náhonu, vlivem přetáčivosti, zase dochází k opotřebení okraje vnější pneu na zadní nápravě.
U krátké Xantie bude toto mnohem markantnější než u Breaku. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
|