Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po leden 21, 2008 11:46 pm Předmět: |
|
|
Tady plně souhlasím z Jírou, na poloze tlačítka tak moc nezáleží, pokud nejedeme. Z vlastních zkušeností vím, že některé ventily hydrativu nefungují, v 99% je to pouze cívkou na ventilu. I když se to nezdá a cívka má stejný odpor jako dobrá tak po výměně cívky je to vše OK. První a nejčastější upozornění na tudle závadu bývá i dost časté cvakání cívky (elektroventilu) při nastartovaném stojícím autě.
Závada elektroniky hydrativu se měří běžnou diagnostikou jako např. motor (v kabinové zásuvce) ale třeba špatně funkční cívku to nezjistí, pouze vadnou. Jiné závady v elektronice (nikoliv hydraulice) to odhalí, jako snímač kmitů, polohy volantu, plyn. pedál atd. Vím o čem píši, již jsem několik cívek vyměnil a vždy to pomohlo. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: út leden 22, 2008 11:20 am Předmět: |
|
|
Josefedvojko, díky _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út leden 22, 2008 5:06 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | Tady plně souhlasím z Jírou, na poloze tlačítka tak moc nezáleží, pokud nejedeme. Z vlastních zkušeností vím, že některé ventily hydrativu nefungují, v 99% je to pouze cívkou na ventilu. I když se to nezdá a cívka má stejný odpor jako dobrá tak po výměně cívky je to vše OK. První a nejčastější upozornění na tudle závadu bývá i dost časté cvakání cívky (elektroventilu) při nastartovaném stojícím autě.
Závada elektroniky hydrativu se měří běžnou diagnostikou jako např. motor (v kabinové zásuvce) ale třeba špatně funkční cívku to nezjistí, pouze vadnou. Jiné závady v elektronice (nikoliv hydraulice) to odhalí, jako snímač kmitů, polohy volantu, plyn. pedál atd. Vím o čem píši, již jsem několik cívek vyměnil a vždy to pomohlo. |
nemáš nějaké info(jako nějaký fotky, plánky atd...) ohledně tomu hydrativu a těm cívkám chtěl bych se taky na to podívat vůbec nevím o co tam jde a kde to je. dík za pochopení začátečníka. Píšu od kamaráda internetika dík _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út leden 22, 2008 7:45 pm Předmět: |
|
|
U vozidel z hydroaktivem je pěkně viditelná cívka na ventilu hydrativu (na něm je našroubovaná 7. koule) vepředu u chladiče, cívka je díl do něhož je zacvaklá zásuvka přívodu elektroovládání, při demontáži je nutné sundat hadičku vratu a vyšroubovat průchozí trubku šestihranem (jako matice) na 16ku (myslím) klíč která je součástí trubky, která prochází cívkou. Pozor-ve vnitř je myslím pérečko, jak si vzpomínám. Pozor na utržení, nepoužívat moc násilí, jen pro povolení je nutno více zabrat.
Ventil pracuje na principu el.ventilu, spínací napětí je 12V, který přejde asi po 1 vteřině na proud řídící, který se pohybuje jen kolem 3.5V . a vtomto sníženém napětí ventil z vadnější cívkou nefunguje. Proto cívká často spíná, jak jsem uvedl v předešlém příspěvku. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: út leden 22, 2008 8:14 pm Předmět: |
|
|
Tak mám z auta "kozu" a PC hydroaktivu ve správkárně. Podle pana Schütze ml. je zřejmě špatný hydroventil (repasuje ho za 800,-). Pozná se to prý na osciloskopu No a protože osciluje do záporných hodnot a nikdo s tím nic nedělá, může dojít k odvaření PC (repasuje ho za 1800,-). Tak mám vyděláno... Snad jsem to napsal dobře, elektrice moc nerozumím. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: st leden 23, 2008 1:38 pm Předmět: |
|
|
Josef 2. napsal: | U vozidel z hydroaktivem je pěkně viditelná cívka na ventilu hydrativu (na něm je našroubovaná 7. koule) vepředu u chladiče, cívka je díl do něhož je zacvaklá zásuvka přívodu elektroovládání, při demontáži je nutné sundat hadičku vratu a vyšroubovat průchozí trubku šestihranem (jako matice) na 16ku (myslím) klíč která je součástí trubky, která prochází cívkou. Pozor-ve vnitř je myslím pérečko, jak si vzpomínám. Pozor na utržení, nepoužívat moc násilí, jen pro povolení je nutno více zabrat.
Ventil pracuje na principu el.ventilu, spínací napětí je 12V, který přejde asi po 1 vteřině na proud řídící, který se pohybuje jen kolem 3.5V . a vtomto sníženém napětí ventil z vadnější cívkou nefunguje. Proto cívká často spíná, jak jsem uvedl v předešlém příspěvku. |
Díky. teď jedu na hory a hned jak se vrátim jdu na to. Ještě bych se tě chtěl zeptat: kde jí sehnat? V citroenu nebo se dá normálně koupit? A na kolik vyjde taková sranda? _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Raww
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 192 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: st leden 23, 2008 2:22 pm Předmět: |
|
|
Připojím tři obrázky zadního hydoactiváckýho ventilu, které vznikly poté, co mi hliníkový pláš ohlodala koroze... místo o-kroužku mi bylo vysoustruženo nové hliníkové těsnění...
Celý ventil i s HA koulí:
Jen "cívka" (je zde vidět ta dírka v plášti a nový Al těsnění):
a protikus:
_________________ X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
|
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 11:04 am Předmět: |
|
|
Tak jsem se na to koukal včera. Nastartoval jsem tu svojí XA a když se zvedla do provozní tak jsem otevřel dveře............začalo to cvakat ze předu cca ob 20 s, pérování stejný(dlaní jsem houpal ve předu i v zadu). Pak jsem ty dveře zase zavřel a pořád stejný. Tak jsem ještě to zkusil jednou se zmáčknutým tlačítken vedle fofrklacku(sport režim(přitvrdnutí)) A zase nic. pořád stejný..
Byl jsem z toho znechucen, jel jsem radši domu abych nezačal kopat do auta cca 20km a tam jsem si vzal táty oktávku v kombajnu a to je proti mojí xa luxus na jízdu!!!!!
Už fakt nevím co stím. Když je auto nastartovaný (na místě to zkouším dlaní)tak se krásně houpe ale když jedu tak ty rány z nerovnosti vozovky jsou strašné.Všechny koule nové(3, 4 konforty) Co stím? já už nevím do žádnýho citroenu už nejedu jsem jen normální dělník a ne milionář na ty ceny co tam mají a nikdy nic neudělají(spíš ještě zkurv....) _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
internetik
Založen: 10.3.2007 Příspěvky: 78 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 11:06 am Předmět: |
|
|
Zkusim ty cívky ale ještě je nemám až je někde seženu..
Ale asi to bude poslední zkouška a pak půjde ze skály. _________________ X1 2.0i Hydro je to mrtvice protože pořád leží (Potkan)
Na Comfortech
X1 1,6i dívčí autíčko, pry její mazlík
Nissan Patrol GR 2.8TD, 6 hrnců, |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: st listopad 25, 2009 8:28 am Předmět: |
|
|
Chtěl jsem se pozeptat co jsem si tady i jinde přečetl o hydractive 2 je to samá potíž.Tak se ptám dá se hydractive ůplně vyřadit myslím tím odebrat obě hydroactivní koule z ventilama a jak někdo výše napsal převrtat koule na 1,5mm a dofoukat .Je mi jasné že by tam byly nějaké dodatečné úpravy na trubkách ale teoreticky by to mělo jít nebo se mýlím? _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
kenedz
Založen: 4.7.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Záboří
|
Zaslal: st listopad 25, 2009 7:37 pm Předmět: |
|
|
Dal by si za to zhruba stejné peníze,jako kdyby sis to zpravil.Jednou je to tam uzpůsobené od výroby,tak bych to neměnil.
Co tam máš za problém?? _________________ Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen |
|
Návrat nahoru |
|
|
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: čt listopad 26, 2009 7:13 am Předmět: |
|
|
Padá mi za jízdy zadek a když auto stojí tak taky padne zaleží na tom jestli stojím čumákem z kopce dolů nebo nahoru.Dočetl jsem se že to dělají hydroventily.A asi na to něco pravdy bude protože když jsem odpojil baterku tak 3 dny se auto ani nehlo. _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|