Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vinco
Založen: 28.10.2008 Příspěvky: 3
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 12:15 am Předmět: OPRAVA SERVA |
|
|
TECIE SERVO PIESTNICA POTREBUJEM ZOHNAT TESNIACU SADU XANTIA rv98 1.9turboD VOPRED VDAKA |
|
Návrat nahoru |
|
|
azoh
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 19 Bydliště: Jesenice
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 9:05 am Předmět: |
|
|
Bob promptně dodá |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kaspřik
Založen: 21.5.2007 Příspěvky: 218 Bydliště: Tanvald-Sudety
|
|
Návrat nahoru |
|
|
vinco
Založen: 28.10.2008 Příspěvky: 3
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 12:17 pm Předmět: |
|
|
vdaka za odkaz ale neviem to tam najst |
|
Návrat nahoru |
|
|
dolph
Založen: 6.3.2008 Příspěvky: 313 Bydliště: F-M
|
Zaslal: út říjen 28, 2008 12:58 pm Předmět: |
|
|
tak mu zavolej,dá se s ním normálně mluvit.... _________________ pneuservis,opravy a plnění klimatizací.739 079 629
X1 1,9td break-jedna z mála v plné palbě |
|
Návrat nahoru |
|
|
vinco
Založen: 28.10.2008 Příspěvky: 3
|
Zaslal: st listopad 12, 2008 11:09 pm Předmět: |
|
|
Bob promptně dodal vdaka |
|
Návrat nahoru |
|
|
zvěřiňák
Založen: 13.10.2007 Příspěvky: 10 Bydliště: Roztoky u Jilemnice
|
Zaslal: ne listopad 16, 2008 2:36 pm Předmět: Oprava serva |
|
|
Protože jsem nedávno přetěsòoval servo, chtěl bych se podělit o pár poznatků, třeba se to někomu bude hodit. Nechci zakládat nové téma, tak to píšu sem.
Vycházel jsem, samozřejmě, z článku tady: http://www.xantiaclub.cz/view.php?nazevclanku=&cisloclanku=2006012501. Po marných pokusech povolit trubičky jsem zvolil trochu jiný postup. Výsledek vypadá takto:
Vyšrouboval jsem jenom jednu trubku, tu přívodní, která přivádí tlakovou LHM. Je to systém Citroen , takže jde povolit bez problémů (klíč č.12). Ta druhá je vratná trubička, která pokračuje zasunutím do hadičky. Tam se jenom sundá ta origo hadicová spona a při zpětné montáži se nahradí šroubovací sponou. Pracovní válec posilovače je uchycen na tělesu řízení jedním šroubem (torx č.55). Je tam ještě vložená podložka mezi pracovní válec a těleso řízení. Píst válce je přišroubován k řízení taky jedním šroubem (oříšek č.18). Tyto dva spoje jdou povolit úplně snadno. Na konci válce je manžeta a má dole čudlíček, kde je zasunuta vratná trubička, kterou je nutno při montáži zase zasunout zpátky. Posilovač je k tělesu řízení přišroubován dvěma šrouby, není vidět co jsou zač. Jsou to imbusy č.6 a je potřeba z nich nejdřív vyšourat bordel, aby tam ten imbus vůbec šel zastrčit.
Tenhle postup se mi zdál vhodnější než který popisuje výše zmiòovaný článek. Takhle člověk nic nemorduje (trubičky) a povolit jde všechno dobře a vyndat ven taky. A když už jsem měl posilovač venku, vyndal jsem ven i konec hřídele volantu s napůl zarezlým křížovým kloubem a v dílně pořádně vyčistil a namazal. Tam se nejdřív musí v kabině nad pedálama úplně vyšroubovat povolený šroub a celá spodní část hřídele volantu jde bez problému vysunout dolů.
Při zpětné montáži se taky nevyskytl žádný problém. Nějak řešit nasazení hřídele volantu na tisícihran posilovače do stejné polohy jak byl před demontáží nemá cenu. Lepší je nastrčit ho tam, přišroubovat, sundat volant a doladit polohu z kabiny.
Je to poměrně jednoduché. Nejdřív se sundá airbag vyšroubováním dvou šroubů na spodku ramene volantu. Je na to potřeba dlouhý torx č.30. Nechtěl jsem riskovat pecku čenichovku tím deklem na volantu, tak jsem radši baterku odpojil. Pak odpojíme airbag a vyšroubujem středovou matku, která drží volant. Je to oříšek č.21 (pokud máte dlouhý oříšek na starý svíčky, tak je to přesně on). Odpojíme kabel k ovládání radia a můžem ladit polohu volantu.
Nejdřív srovnáme kola do přímého směru. Potom zkontrolujem ten kroužek, co do něj vedou kabely. Na obě strany má mít dvě a půl otáčky. To je důležité, aby byl uprostřed možných otáček volantu. Pak srovnáme značky na kroužku proti sobě, nasadíme volant, zapojíme ovládání radia, zašroubujem středovou matku a vyrazíme na zkušební jízdu po rovné silnici. Doladíme případné odchylky v poloze volantu, přiděláme airbag a je hotovo.
Na závěr ještě objednací číslo těsnící sady posilovače a cenová relace:
_________________ Xantia I, 2.0i break, automat, klima, 97 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mvikym
Založen: 31.7.2009 Příspěvky: 35 Bydliště: šumperk
|
Zaslal: čt leden 14, 2010 8:52 pm Předmět: |
|
|
zdravím ¨...
opravoval jsem servo a po oprave jde na jednu stranu vcelku dobře a na druhou nejde. tipnul bych to, že při neopatrné montáži jsem nejspíš zničil nějaký ten O kroužek na na hřídelce serva. jinak nevím čím to. díky _________________ X1 Break 2,1TD 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|