Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: po leden 18, 2010 10:59 am Předmět: |
|
|
Dobrý.
Ta moje teorie ale není špatná, ale je to podložený fakt.
Během dneška zajistím komentář od odborníka na tribotechniku - třeba uvěříte, třeba ne (to už je ale váš problém....). _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
marian.hutira
Založen: 14.8.2008 Příspěvky: 72 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:47 pm Předmět: |
|
|
Milý luku!
Boli časy, keď moj otec starú oktávku (r.v.1964) zahrieval a až potom sme vyrazili na cestu. Až keď bolo na teplomeri 60 stupòov. Proste sme čakali. To je extrém. Vtedy boli iné motory, iné oleje.
Dnes nám pre zmenu vtåkajú do hláv, že treba hneď naštartova a vyrazi. Aj to je extrém. Sú už iné oleje a aj iné motory. Ale je to aj tak extrém (ekologický, zelený).
Nedávno som na jednom fóre o japonských autách čítal príspevok . Bol to citát z návodu na moderné japonské auto. Písalo sa v òom práve o spôsobe naštartovania a výjazdu. Písalo sa tam, že treba naštartova, počka kým sa mierne zahreje motor a potom vyrazi na cestu. Ale bola tam uvedená výnimka. Pre Nemecko. V Nemecku sa musí naštartova a hneď vyrazi. Kvôli ekológii a hluku. Nie kvôli motoru. Presne si už nepamätám, či to bol nisan, alebo honda, ale to je jedno, ide o princíp.
Takže, nič sa nestane ak si chví¾u motor potočí na vo¾nobeh, kým sa odhrabe a odrosí auto. Motoru to neuškodí. Aj tak ide na mierne zvýšený vo¾nobeh, tak sa ten olej pretlačí kam treba. Ale určite netreba čaka na 60 stupòov ako to robieval moj otec. Nebuďme mantinelisti, nájdime si zlatú strednú cestu. Dlhšie počkám v zime, kratšie v lete.
Marián
luk.zah napsal: | Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč?............
.............. nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.
Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří. |
_________________ Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
marian.hutira
Založen: 14.8.2008 Příspěvky: 72 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:55 pm Předmět: Re: Motor |
|
|
Zdeòku, to je síce pravda čo píšeš, ale cez kanáliky a mazné plochy sa ten hustejší olej aj tažšie dostane. Hlavne preto je ten tlak spočiatku väčší. A motor sa maže nielen cez kanáliky, ale aj rozstrekovaním od k¾ukového mechanizmu. Čo samozrejme ide lepšie s horúcim olejom.
Marián
Zdeněk Švec napsal: | ............... Olejové čerpadlo dává paradoxně při studeném a tím hustším oleji větší tlak. |
_________________ Xantia Break 2.1TD Exclusive 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po leden 18, 2010 9:13 pm Předmět: |
|
|
Alien napsal: | ... Takových hovadin a blitků co jsem se tady na těch dvou stránkách dočetl, to je na mě moc.....
..... Dělejte si každý co chcete,ale hlavně sem nepiště!.....
..... To se vážně nedá číst....
Mimochodem, co s tím teda je, s tím autem? Vyřešilo se to tady? Inu poradna, jak má být.
Čest. |
Pánové Alien tady dlouho nebyl, ale má zase pravdu, pak se divíte, že nějaké téma nejde nalézt. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: po leden 18, 2010 9:35 pm Předmět: |
|
|
Jak jsem slíbil, tak činím.
Prostudujte si vyvolanou diskuzi zde:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?p=30391#30391
Doporučuji hlavně příspěvky od uživatele Pitris - to je odborník co se mazání týče.
Jinak moje příspěvky nejsou vůbec mimo téma. Původní tazatel se zde psal, že se mu porouchal motor a já mu pouze odepsal, že se to mohlo stát proto, že s tím motorem špatně zachází.
Každopádně s touto diskuzí končím - dělejte si všichni co chcete, ale několik minut ohřívat motor na volnoběh je blbost, kterou si sami ničíte svoje ´´milovaná´´ autíčka. _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
RICCI
Založen: 4.9.2008 Příspěvky: 46 Bydliště: Banská Bystrica
|
Zaslal: po leden 18, 2010 10:12 pm Předmět: |
|
|
Tak nevim. Fakt je tak škodlivé nechat běžet motor v zimě delší dobu na volnoběh ??? V zimě xanou nejezdím, protože mám 2 auta a tak ji nechci zasolit Chodím ji však do garáže prostartovat. _________________ tmavá XANTIA BREAK 2.0 HDi 80 kW
Nissan Cherry 1.3 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: po leden 18, 2010 11:00 pm Předmět: Motor |
|
|
Problém nedostatečného tlaku olejového čerpadla v nízkých volnoběžných otáčkách a to nejen u studeného motoru ale i u zahřátého měly některé motory od wv. Pak tady z toho vznikají všeobecné mýty. Motor jede prvních několik sekund na polosucho,než se olej dostane tam kam má tak nastartovat a okamžitě jet asi nebude dobře. Takže aspoò chvilku nechat běžet. Tím že máš auto celou zimu odstavené a máš ho třeba ve vlhké garáži je asi lepší ho jednou za čas nastartovat aby se promazal kvůli korozi uvnitř motoru. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: út leden 19, 2010 11:42 am Předmět: |
|
|
Todle všechno jsou bláboly, dnešní motory musí vydržet hodně a taky hodně vydrží. Jesli někdo tvrdí, že se z motorem špatně zachází, rád bych věděl co tím myslí? Dnes je automobil spotřební zboží které použivá kdejaká bába, hluchá, slepá, kulhavá, která nemá ponětí jak se vlastně správně s motorem zachází, protože ani neví kde ten motor je a stím také dnes počítají výrobci automobilů.
Podle dotazu zakladatele tohoto téma je pravděpodobné, že mu uletěl rozvodový řemen, proč to se ale tady stejně nedozví, zjistí se to po demontáži některých dílů motoru. Tady uvádí, že auto je v servise a ....
Motor 2.1Td je chráněný proti potkání ventilů s písty odlehčením vahadel na vačce, takže škoda by mohla být minimální, dá se to opravit bez demontáže hlavy atd...ale záleží kam dal auto opravit, protože kdo tyto motory nezná a začne běžným postupem jako u 1.9D hlavu dole atd. tak se oprava hodně prodraží....
Co se tíče chodu motoru na volnoběh, nemám todle nějak rád ne z důvodu mazání, dnešní oleje mažou při jakýchkoliv teplotách dobře, ale jde právě o nadměrné opotřebení kladek řemenů, řemenic a hlavně u HDI, atd. které se na volnoběh mohou zbláznit. Je to dáno tím, že motor na volnoběh jde trhaně což je logické, je to vlastně taková malá zbíječka, kdyby šel plynule tak by se obešel bez tlumení na kladkách atd. Převodovce to také nedělá nějak dobře, viz. povolování matek na hřídelích atd... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|