Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
fagi
Založen: 18.4.2007 Příspěvky: 15 Bydliště: Sokolov
|
Zaslal: ne červenec 08, 2007 5:52 pm Předmět: postup výměny koulí |
|
|
zdravim lidišky.Mám skromnej dotaz.Nemáte někdo, nebo nevíte kde se dá sehnat přibližnej postup na výměnu koulí? Sem na to antitalent ale s postupem bych to možná zvládl.Díky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kvaxi
Založen: 1.5.2007 Příspěvky: 14
|
Zaslal: po srpen 13, 2007 9:46 am Předmět: |
|
|
videl som na mojej X1 ako sa to robí... je to ve¾mi jednoduché...
Spusti si auto úplne dole, a môžeš odmontováva bez nejakých okolkov..
najprv mi menili zadné... odkrútil to pomocou nástroja na odkrucovanie olej filtrov.. vybral tesnenie, dal nové na gulu a namontoval... to isté spravil aj s prednými... len ten olej čo vytečie musíš utrie lebo to ubližuje laku či čo...
stredný predný som urobil sám tak isto... stredný zadný som mal tak blbo riešené že mi doòho priamo vchádzala hadička a poškodil som ju... takže akurát bacha na tú zadnú... ja som to tam mal strašne zažraté..
Neboj neni to ziadny velký problém... dokonca pri zadnom strednom som naschvá¾ naštartoval aby vytlačilo trochu lhm na zem... totiž tá lhm ve¾a šancí na pohyb.. tzv. občerstvenie sa nemá... takže asi to¾ko...
Ale to som robil len ja... možno som niečo pobabral ale autíčko sa zatial nestazuje... |
|
Návrat nahoru |
|
|
MILIN
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: út srpen 14, 2007 8:44 pm Předmět: |
|
|
Jestli chceš být pořádně ohozený LHM,tak použij výše uvedený způsob.Jinak:nastartované auto zvedni do nejvyšší polohy a pod tlakem JEN TROCHU povol obě zadní koule u kol.Pokud máš protipadací zámky,spus auto až dolů,vypni motor a povol 12ku šroub na regulátoru tlaku.Pokud nemáš protipadačky,vypni motor v horní poloze,povol zase tu 12 a dej páčku do nejnižší polohy.Auto vlastní vahou vytlačí LHM do nádoby.Teď už můžeš dopovolit ty zadní koule.Střední protipadačka-napřed povol převlečnou matici na trubičce a potom teprve kouli.Ostatní už běžně povol.Při montáži dej těsnění do vybrání na tělese,závit koule namaž tukem a rukou dotáhni.Před nastartováním nezapoměò lehce utáhnout 12 na regulátoru tlaku.Jo,poznámka nakonec:pokud na zvedáku,tak jedině s podpěrou kol,ne na zvedáku jako tř.v pneuservise! |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 6:32 am Předmět: |
|
|
Mě vyndával a plnil koule PaM z Brna a ten to dělal tak, že jsem nechal sjet auto úplně dolů vypnul motor a pak od předu jednu po druhé odmontovával. Myslím, že je asi jedno, kterou odmontuješ jako první, ale při dolní poloze tě to určitě neocákne To je blbost, páč ve spodní poloze auta není v systému tlak a veškerá LHM je načerpána do nádržky v motoru. Samozřejmě, že něco vyteče, ale je to zanedbatelné a není to pod tlakem, takže v klidu _________________ Xantia2 1,9 TD berline Gris Graphite
http://www.xantia.estranky.cz
http://www.beaglebuddy.estranky.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 6:46 am Předmět: |
|
|
roliva napsal: | Mě vyndával a plnil koule PaM z Brna a ten to dělal tak, že jsem nechal sjet auto úplně dolů vypnul motor a pak od předu jednu po druhé odmontovával. Myslím, že je asi jedno, kterou odmontuješ jako první, ale při dolní poloze tě to určitě neocákne To je blbost, páč ve spodní poloze auta není v systému tlak a veškerá LHM je načerpána do nádržky v motoru. Samozřejmě, že něco vyteče, ale je to zanedbatelné a není to pod tlakem, takže v klidu |
Tak tím bych si nebyl tak jistej......i dyš je XA dole, tak brzdí, tzn. že tam tlak je _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 7:59 am Předmět: |
|
|
Buchta napsal: | roliva napsal: | Mě vyndával a plnil koule PaM z Brna a ten to dělal tak, že jsem nechal sjet auto úplně dolů vypnul motor a pak od předu jednu po druhé odmontovával. Myslím, že je asi jedno, kterou odmontuješ jako první, ale při dolní poloze tě to určitě neocákne To je blbost, páč ve spodní poloze auta není v systému tlak a veškerá LHM je načerpána do nádržky v motoru. Samozřejmě, že něco vyteče, ale je to zanedbatelné a není to pod tlakem, takže v klidu |
Tak tím bych si nebyl tak jistej......i dyš je XA dole, tak brzdí, tzn. že tam tlak je |
Mno zrovna moc nebrzdi... Navic brzdovy okruh je oddeleny od podvozku, takze v podvozku tlak neni, jen na prednich brzdach. _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 8:08 am Předmět: |
|
|
DPD napsal: | Buchta napsal: | roliva napsal: | Mě vyndával a plnil koule PaM z Brna a ten to dělal tak, že jsem nechal sjet auto úplně dolů vypnul motor a pak od předu jednu po druhé odmontovával. Myslím, že je asi jedno, kterou odmontuješ jako první, ale při dolní poloze tě to určitě neocákne To je blbost, páč ve spodní poloze auta není v systému tlak a veškerá LHM je načerpána do nádržky v motoru. Samozřejmě, že něco vyteče, ale je to zanedbatelné a není to pod tlakem, takže v klidu |
Tak tím bych si nebyl tak jistej......i dyš je XA dole, tak brzdí, tzn. že tam tlak je |
Mno zrovna moc nebrzdi... Navic brzdovy okruh je oddeleny od podvozku, takze v podvozku tlak neni, jen na prednich brzdach. |
No hádat se samo nechci, ale pan Rada, dyš to spustí ( ale má podloženou XA v provozní vejšce ), povolí šroub na regulátoru, tak pak zkouší zvednout kolo, estli je tlak pryč.....tak nevím _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MILIN
Založen: 14.8.2007 Příspěvky: 28
|
Zaslal: st srpen 15, 2007 8:30 am Předmět: |
|
|
Hádat se s vámi nechci,plním koule, tímto postupem sundavám no a jestli to chcete dělat jinak,váš problém.Od zadních se začíná proto,že povolit se musí pod tlakem,tzn.v horní p.Tlak je samozřejmě i v dolní,proto se povoluje odvzdušòovací šroub na regulátoru. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mevi
Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 11:00 am Předmět: |
|
|
No přišlo mi že když je auto v horni poloze (natlakovanej system) že s koulema ani nehnu a že dou piovolit jen když je system bez tlaku ale je to dobra myšlenka aspon by odpadl strach z toho že překroutim bud uloženi nebo dokonce trubicky na zadni naprave na předku je to jedno tam to de dobře vždycky ale zadek bejva naprd. Příšte zkusim zadek povolit natlakovanej Dik za radu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vlasta Širon
Založen: 29.1.2008 Příspěvky: 42 Bydliště: Øehořov u JIhlavy
|
Zaslal: st prosinec 17, 2008 6:42 pm Předmět: |
|
|
No takhle nějak jsem to četl od PaMa - Auto přizvednout do polohy přez brázdy, potom povolit zadní kule ,potom pustit až dolů, páč jinak jsou hadičky kaput. Kule vytočit až je vozidlo dole , jinak je vyměněno dost LHM a namazanej spodek taky navadí ,ale promázlej úsměv už tak košer není. TO s těma předníma a regulátorem tak nějak sedí. Moc se mi líbila Pamova vychytávka s pet flašou ,jednoduše vyřízlá a dostatečně flexibilní ,pěkně strčená pod kulou ,tak v motorovém prostoru ani kapka LHM vedle . Jednoduché a účinné. JO a ten postup není citát , je to svojmi slovami . _________________ X1 96 1,9turbo dehet ,masařica |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|