Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mmartin
Založen: 24.1.2007 Příspěvky: 2 Bydliště: Brno
|
Zaslal: st leden 24, 2007 11:14 pm Předmět: Výměna LHM |
|
|
Ahoj chlapi mám takovou prosbu ,asi už se o tom psalo,ale jsem tu novej..potřebuju vyměnit LHM na C Xantia 1,9td r.v.1993-4... špatně mi to brzdí a zatáčí..mužete mi prosím podrobně popsat jak na to(kde jsou ventilky kde co povolit vypustit prostě návod pro blbý) díky MOC za každou radu..a ještě- občas mi to hůř startuje..cca 5x to chytne bez problému a 5x s problémama |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: st leden 24, 2007 11:46 pm Předmět: |
|
|
Ahoj kolego, nemá cenu psát napsané.Otevři si nějaký článek,třeba palubní počítač, a na konci máš seznam článků, O výměně LHM tam jsou hned dva. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
mmartin
Založen: 24.1.2007 Příspěvky: 2 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt leden 25, 2007 12:18 pm Předmět: |
|
|
Ahoj KOLEGO jsi velice laskav ,ale jsem tu nový a myslel jsem ,že jsou tu normální lidi.ale koukám |
|
Návrat nahoru |
|
|
jira
Založen: 16.1.2007 Příspěvky: 306 Bydliště: Vodňany
|
Zaslal: čt leden 25, 2007 2:35 pm Předmět: |
|
|
mmartin napsal: | Ahoj KOLEGO jsi velice laskav ,ale jsem tu nový a myslel jsem ,že jsou tu normální lidi.ale koukám |
Příteli, nevím na co ta arogance, právě proto,že jsi nový,tak jsem ti chtěl pomoci,abyses lépe orientoval, lidi jsou tu fakt dobrý, mně nevyjímaje , ale na to příjdeš také časem. Fakt.
Co se týče tvého dotazu, špatně startuje, tak to je velmi lapidární pojem.Trochu podrobností by neškodilo.
Tak čau chlape. _________________ jira - 1.9 TD 93
C5 2.0 HDI AUTOMAT |
|
Návrat nahoru |
|
|
zeturek
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 25 Bydliště: Břasy
|
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejpi
Založen: 13.3.2007 Příspěvky: 89
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 9:42 am Předmět: |
|
|
Zdravím vás kolegáčci. Využiju tohle pravěký vlákno k dotázku. O víkendu jsem se dožil mírného překvapení, když jsem zjistil, že po dvou letech provozu a cca 25000 km mám z LHM něco co vypadá jako mírně jetej motorovej olej. Měnil jsem to osobně a dával před tím i proplach. No budiž, vyměním to znova.
A dotaz - v jednom z různých postupů bylo psáno, že po vyndání nádobky je záhodno nastartovat a snad dokonce 3 minuty nechat běžet motor, aby se vytlačily zbytky ze systému, serva atd. Ovšem to pojede čerpadlo v podstatě na sucho. Není to poněkud riskantní postup? Není čerpadlo mazaný a chlazený LHM-kou? Co vy na to? Díky za názory. _________________ Citroen Xantia 2, 1.8 16V, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 9:54 am Předmět: |
|
|
Myslím si,že je to velmi riskantní postup,rozhodně bych to nedělal.
Minimálně to brutálně zavzdušníš,a pak budeš mít problémy s znovuuvedením do provozu.
Pokud chceš vytlačit zbytky LHM ze systému,tak bych na to šel jinak,vyčisti si tu bandasku,sítka,atd,nalej novou LHM,zadekluj,připoj sací hadice,ale ty vratkové hadičky bych nechal odpojené,a hodil bych je třeba do nějaké velké PETky,a pak bych to nechal klidně ty tři minuty běžet,a třeba i s autem různě pohýbal hore dole,jestli se ten starej humus nevytlačí ven do flašky. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:22 am Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | Myslím si,že je to velmi riskantní postup,rozhodně bych to nedělal.
Minimálně to brutálně zavzdušníš,a pak budeš mít problémy s znovuuvedením do provozu.
Pokud chceš vytlačit zbytky LHM ze systému,tak bych na to šel jinak,vyčisti si tu bandasku,sítka,atd,nalej novou LHM,zadekluj,připoj sací hadice,ale ty vratkové hadičky bych nechal odpojené,a hodil bych je třeba do nějaké velké PETky,a pak bych to nechal klidně ty tři minuty běžet,a třeba i s autem různě pohýbal hore dole,jestli se ten starej humus nevytlačí ven do flašky. |
normálně to pus uplně dolu a chvíli počkej s natočeným motorem, pak vypus tlak z centrální koule na reguláku a nech to povolené ( šroub s hlavou na 12 klíč) , odsaj nebo vyndej nádobku s LHM, pak nastartuj na cca 10 sekund vyháže ti to zbytek kapaliny z hadice a čerpadla do vratek, něco si tam pod ně dej ... poper se s volantem, plnej levej-pravej tak 2x, to ti vytlačí kapalinu z pístu řízení. Ta trocha co takto zbyde v hadičkách bych neřešil... nezaškodí vyčistit korektory, tam se ten humus usazuje a žádnej proplach to odtama nedostane . Až naliješ novou, nech povolenej ten odvzdušòovák na chvíli, pak utáhni a povol několikrát po sobě, nakonec utáhni a auto dej nahoru do max. a pak dolu do min. a vypni. Vypus tlak z centrálky. Počkej 10 minut, vyprchají bublinky z kapaliny v nádobce. Pak auto nastartuj a zase do max. a odvzdušnit brzdy( až poteče čistá zelená), HOTOVO. Čeká se proto, aby sis nenatáhl bublinky vzduchu s novou ( napěněnou) kapalinou do brzd.
Pokud to uděláš jak psal JiRaY, tak za 3 minuty ti to vytlačí přes okruh serva všechnu novou kapalinu ven _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejpi
Založen: 13.3.2007 Příspěvky: 89
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:48 am Předmět: |
|
|
Díky za podrobnej návod Milane. Mám pocit, že když jsem ti v sobotu volal kvůli těm brzdám tak jsem tě otituloval jako Pavla viď ? Ta tvoje zkratka je hrozně zavádějící . Těch 10 vteřin nasucho to bych bral. 3 minuty mi přišly šílený. Nepřijde ti divný, že to LHM tak brzo zhnědlo? Možná tomu pomohly zbytky proplachu, co já vím. Tak já se do toho směle pustím. _________________ Citroen Xantia 2, 1.8 16V, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 10:59 am Předmět: |
|
|
Achaa,sypu si popel na hlavu,jsem blbec
Takže nechat jen chviličku.Ale přísahám,že jsem to četl jako regulérní návod na odflusnutí staré LHM z okruhu od jednoho BXáka,je to už nějakou dobu,z mé palice to nevzešlo,jen se mi to celkem líbilo jako elegantní řešení _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejpi
Založen: 13.3.2007 Příspěvky: 89
|
Zaslal: po listopad 23, 2009 12:25 pm Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | Achaa,sypu si popel na hlavu,jsem blbec
Takže nechat jen chviličku.Ale přísahám,že jsem to četl jako regulérní návod na odflusnutí staré LHM z okruhu od jednoho BXáka,je to už nějakou dobu,z mé palice to nevzešlo,jen se mi to celkem líbilo jako elegantní řešení |
To si nemusíš nic sypat. Já jsem tenhle postup použil posledně taky a je myslím v pořádku. Jenom ty vratky jsem netýral tři minuty, ale nechal jsem to běžet jen dokud z toho nepřestal téct bordel a nezačala čistá LHM. Ale to je pár vteřin, ono to z tý hadice docela valí. Myslím že tři minuty by ani zdaleka nebyly potřeba a bylo by to venku všechno.
Ale chápal bych to jako doplòkový "dovyčištění" systému. PaM těch 10 vteřin jistě myslel po vyhození nádobky a před nalitím nové LHM. Tak se z toho dostane maximum co jde a nemíchá se to s novou. _________________ Citroen Xantia 2, 1.8 16V, 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
michal
Založen: 9.5.2007 Příspěvky: 182 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá listopad 27, 2009 9:41 pm Předmět: |
|
|
chystam se na vyměnu lhm zítra před dvouma měsicema jsem tam daval proplach tak tedka tam jdu davat LHm akorad nevim proč mi vytekla ven je ji tam akorad jak mám byt a když budu hybat stím posilovačem aby to vyteklo tak asi motor zapnutej že? _________________ Citroen Xantia break 1,8 16V 99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|