Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ivon
Založen: 17.7.2007 Příspěvky: 37 Bydliště: Nový Bor
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 10:16 am Předmět: Ruční brzda, tak jak to vlastně je!? |
|
|
Začala zima a jako nadšený zimní závodník, ale čerstvý majitel Xantie, jsem zkusil pár běžných manévrů s tímhle rodinným kočárem a ejhle, jaké bylo zklamání, když jsem v prvním průjezdu zatáčkou zjistil, že u Xantií brzdí ruční brzda PØEDNÍ KOLA!! Je to prosím Vás specifické pro všechny Xantie? Nebo ručka brzdí přední i zadní kola v poměru? Nebo jak to vlastně je?! Poučte neznalého Xantiáka...naposledy jsem tohle viděl u vozu Oltcit Club _________________ Xantia X1 1,8 8V, R19 Cabrio 16V, R5 1,8 Automatic. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Mad
Založen: 7.6.2007 Příspěvky: 131 Bydliště: Pelhřimov
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 10:46 am Předmět: |
|
|
No taky nemám Xantii dlouho, ale tohle už vim jistě. Ručka brzdí předek. Dřív to u francouzů nebylo nic neobvyklýho. To samý měla i Dacie (licenční Renault).
V zatáčce ručkou zadek do smyku nehodíš, ale až ti při rozjezdu na sněhu bude jedno kolo prokluzovat a druhý zbytečně stát na pevnym podkladu, tak budeš za ručku na předních kolech francouze blahořečit.
I když uznávám, že občas na sněhu zablbnout taky nebylo k zahození (moje bejvalá felda by mohla vyprávět) _________________ X2 1,8 16V Break 6/2000 metalíza Modrý Maurícius |
|
Návrat nahoru |
|
|
zeturek
Založen: 28.11.2006 Příspěvky: 25 Bydliště: Břasy
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 11:05 am Předmět: |
|
|
Tady ta ručka má jen samé výhody:za prvé tak skvěle nebrzdí žádná jiná ručka,prostě zadní ručka takhle brzdit nikdy nemůže a za druhé,dnes na totální ledovce jsem se rozjel do mírného kopečka jen za pomocí ručky-vedlejší auto zůstalo viset.Ono sice člověk musí velice s citem na plyn,když použije ručku při rozjezdu,ale ručka opravdu pomůže-neříkám,že vždy,ale někdy stačí pověstný drcáneček a už valíte dál _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomi
Založen: 24.8.2007 Příspěvky: 73 Bydliště: Vrbové pri Piešanoch
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 11:44 am Předmět: |
|
|
sima napsal: | Tady ta ručka má jen samé výhody:za prvé tak skvěle nebrzdí žádná jiná ručka,prostě zadní ručka takhle brzdit nikdy nemůže a za druhé,dnes na totální ledovce jsem se rozjel do mírného kopečka jen za pomocí ručky-vedlejší auto zůstalo viset.Ono sice člověk musí velice s citem na plyn,když použije ručku při rozjezdu,ale ručka opravdu pomůže-neříkám,že vždy,ale někdy stačí pověstný drcáneček a už valíte dál |
jj tak to je, i keď tiež mi občas chýba trošku sa vyblázni, moja bývalá ax tiež niečo pamätá ale službná 206 má ruæku na zadok _________________ >> www.citroenklubpraha.eu <<
|
|
Návrat nahoru |
|
|
martin kučera
Založen: 15.10.2007 Příspěvky: 46
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 1:34 pm Předmět: |
|
|
Když je řeč o brzdách - jakým způsobem lze vůbec Xantii táhnout?
Není to tak dlouho, co jsem málem práskl do popelnic (parkuju z kopce), když jsem chtěl trochu sjet dolů a nechtělo se mi zbytečně startovat. Nožní brzdy ani uk!!
Je jedinou možností tažení chcíplého auta tyč (kterou mimochodem uvádí manuál)? Tu ale moc lidí s sebou nevozí, mě nevyjímaje... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 5:01 pm Předmět: |
|
|
no za 1. musíš mít v pořádku koule všechny protože ty zásobujou tlakem brzdy za 2. musíš mít v pořádku ruční brzdu (to je jeden z důvodů proč je na předek...) já jsem včéra byl nucen jet na laně nešel mi benzín z nádrže do motouru(už vyřešeno) a mám ruplý lanko na ručku na jednom kole takže jsem každou chvíli točil startérem abych aspoò trochu natlakoval okruh a bylo to celkem v poho ale je to řešení na max 10km a na úseku kde víš že nebudeš muset moc brzdit mě vyplivlo autí na nájezdu na dálnici takže jem to musel praktikovat takle k nejbližší čerpačce kam pro mě přijeli kamarádi s podvalem.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
vytacyt
Založen: 30.1.2007 Příspěvky: 232 Bydliště: Pluhův Žďár
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 5:58 pm Předmět: |
|
|
Máca napsal: | no za 1. musíš mít v pořádku koule všechny protože ty zásobujou tlakem brzdy za 2. musíš mít v pořádku ruční brzdu (to je jeden z důvodů proč je na předek...) já jsem včéra byl nucen jet na laně nešel mi benzín z nádrže do motouru(už vyřešeno) a mám ruplý lanko na ručku na jednom kole takže jsem každou chvíli točil startérem abych aspoò trochu natlakoval okruh a bylo to celkem v poho ale je to řešení na max 10km a na úseku kde víš že nebudeš muset moc brzdit mě vyplivlo autí na nájezdu na dálnici takže jem to musel praktikovat takle k nejbližší čerpačce kam pro mě přijeli kamarádi s podvalem.... |
To si myslim,ze je trochu nevyhoda xantie,kdyz ji tahnes.Prave,ze brzdy moc nebrzdi pokud nejsou natlakovany a pokud nemas v cajku rucku a nebo tyc,tak je to v haji.A kdyz mas auto pustene dolu,tak se ani na podval nedostanes,pokud nemaji rameno..Nebo jak se to praktikuje??Mel bych jeste vozit s sebou spaliky,abych pak auto vyheveroval a dal je na dosedaci mista na naprave a tim se auto zvedlo????? _________________ Xantypa 2,0HDI(80kW) |
|
Návrat nahoru |
|
|
hombok
Založen: 16.8.2007 Příspěvky: 135 Bydliště: U Olomouce
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 6:08 pm Předmět: |
|
|
Ahoj všem. Jen z mé zkušenosti, pokud se chcete někdo vyblbnout s ručkou na Xantii, tak to funguje jedině na zpátečku, doporučuji vyzkoušet . _________________ X1 2.0i VSX 94 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 6:23 pm Předmět: |
|
|
Máca napsal: | no za 1. musíš mít v pořádku koule všechny protože ty zásobujou tlakem brzdy |
No tak tohle je blbost, na brždění jde tlak ze zadního okruhu a to jen na brždění zadní nápravy. Tím je v normální situaci vyřešen zátěžový regulátor brzdného účinku zadní nápravy. Předek je zásobován přímo od akukoule. Když mi rupne klíòák nebo trubka mezi zadním korektorem a regulátorem tlaku, tak dobrý koule jsou mi prd platný.
Máca napsal: | za 2. musíš mít v pořádku ruční brzdu (to je jeden z důvodů proč je na předek ) |
Chlapi, asi víte víc než francouz konstruktér, kerej to tak vymyslel. Ručka na předek je jen z důvodu, aby se nápravy nedostaly do štorcu při stání a poklesu auta.
Ne nadarmo je v návodu napsáno, že se tahá na tyči a jen na krátkou vzdálenost a nikdy, když je auto v dolní servisní poloze Jinak vždy na podvalu. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 6:55 pm Předmět: |
|
|
Mamut nechtěl jsem se rozepisovat přesně jaká koule dodává tlak do brzd a možná jsem způsobil malinko zmatek je to jak píšeš to je fakt ale taky člověk respektive majitel xantie musí usoudit jestli je auto v tažitelném stavu.... a to s tou ručkou vím proč je na předek ale dejme tomu že tohle mohl taky být jeden z důvodů bo možná vedejší účinek hlavního důvodu jinak dík za upřesnění.... příště budu důslednější.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 6:56 pm Předmět: |
|
|
hombok napsal: | Ahoj všem. Jen z mé zkušenosti, pokud se chcete někdo vyblbnout s ručkou na Xantii, tak to funguje jedině na zpátečku, doporučuji vyzkoušet . |
jooo smyčíčky pozádu alá kobra 11 to jo to jde krááásně _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivon
Založen: 17.7.2007 Příspěvky: 37 Bydliště: Nový Bor
|
Zaslal: pá listopad 30, 2007 7:54 pm Předmět: |
|
|
Chlapí Xantiáci! Díky všem za rozvitou debatu. Teď už je mi to jasný... jako ten Oltcit... :=D I když známý, co má Picasso se tomu nestačil divit...taky to netušil.
No, k tomu blbnutí na sněhu...co na to říct... je to škoda! Chápu, že Vám ostatním to spíše vyhovuje, hlavně co se jedná toho přibržďování při prokluzu. Já se však chystám na novou výuku divoké jízdy na sněhu...! Všiml jsem si, že na méně než 50% zadních zimákách je Xantie šeredně přetáčivá a zadek jde do správného "driftu", takže budu pilovat tento styl. Už aby ještě u nás přibyl nový snížek... To víte po letech tajných závodů v zimě se přece nevzdám... No a k té jízdě pozpátku...asi podobný stav jako u všech předních pohonů...když se vhodně přidá plyn...nepotřebujete k tomu ručku na předek
Přeji hodně srandy v zimě ... a hlavně opatrně a některé věci opravdu raději nezkoušejte, pokud máte mazlíky rádi... vím o čem mluvím a kolik mně to stálo disků a plechů...ještě, že před lety se bylo na čem učit _________________ Xantia X1 1,8 8V, R19 Cabrio 16V, R5 1,8 Automatic. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: so prosinec 01, 2007 12:48 am Předmět: |
|
|
Proto mám tažnou tyč-skvělá věc opravdu.Já nepsal důvody proč je ruční brzda vpředu,ale proč mě vyhovuje.No když jsme u toho už,chtěl bych konečně vidět mamute kde to kdo napsal,nebo jestli je to jen doměnka někoho.Já tomu totiž nevěřím tomu s těma nápravama,kor když francouz neudělal tuhle věc na prvním i nehydraulickém autě...Ale jinak je mě to celkem jedno,prostě je vpředu a hotovo,jen jsem chtěl vědět,zda je tento konkrétní důvod vyřešení ručky"dopředu"někde popsán. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: so prosinec 01, 2007 5:15 am Předmět: |
|
|
Ivon napsal: | Chápu, že Vám ostatním to spíše vyhovuje, .... |
mě to třeba nevyhovuje ale je to pro mně dost malá "daò" za ta všechna pozitiva, která je schopna mi xantie nabídnout.... _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|