Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
laco
Založen: 1.6.2007 Příspěvky: 26
|
Zaslal: čt prosinec 06, 2007 6:19 pm Předmět: sedadla nehreju |
|
|
Citroen xantia 1,9TD
ako skontrolujem ci ide vyhrievanie sedaciek
zda sa mi ze nehreju a to ich mam na 3
ako sa to da odstranit su tam neake rele alebo nieco ine
vdaka |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: čt prosinec 06, 2007 7:04 pm Předmět: |
|
|
Vyhřívání sedaček
Přes pojistku F5 je po zapnutí zapalování (po nastartování?) sepne relé 8308. Relé spíná silový obvod z pojistky F13. Toto napětí jde do ovladačů (8303, 8302) vyhřívání sedaček na pozice v konektorech 4A a zároveò do jednotek, které jsou pod sedačkama (8332, 8331). Obě sedačky jsou zapojené stejně.Na pin č. 2 v jednotce je +12V od relé, pin č. 5 je kostra. Piny 6 a 9 jdou do topných spirál, piny 7 a 8 jsou pro termostat. Piny 1, 3 a 4 jsou ovládací. Toto je vše na str. 523.
Budu popisovat u pravé sedačky, druhá je zapojená stejně.
Začal bych kontrolou pojistek a relé. Po zapnutí zapalování (po nastartování - tohle nevím přesně, je možné, že stačí jenom to zapalování) musí být na ovladači (na pin 4A, růžový drát označený 836 - označení je natištěné na izolaci drátu) + 12 V. Zároveò i v jednotce, která je pod sedačkou - před ní je černý 9 pinový konektor ICA0. V něm na pozici 2A je přivedené napětí + 12 V ( oranžový drát 8360 - 0 v označení je tam proto, že se drát cestou dělí - spojka označená E834, ale to není důležité). Na pozici 3B (žlutý drát M8315) je kostra. Pokud na těchto drátech 936 a 9360 není +12V, hledal bych někde v kabeláži, popřípadě špatné pojistky nebo relé 8308.
Dále za jednotkou pod sedačkou je 4 pinový černý konektor ICR1. Zde bych na pozicích 1 (černý drát) a 4 (žlutý drát) (nezaměnit strany konektoru - toto jsou dráty, které vedou do topení) změřil odpor. Odhadoval bych, že zde žádný odpor nebude - přerušené topení v sedačce. Na stejných drátech, ale na druhé straně konektoru - dráty šedý a černý - bude napětí podle polohy ovladače. Na polohu č. 3 by zde mělo být + 12 V.
Pokud bude topení dobré, zkusil bych ještě proměřit na pinech 2 a 3 - modré dráty změřil termostat. Zde by měl být odpor 0 - sepnutý termostat. Pokud i v tomto (ICR1) konektoru bude vše v pořádku, tak snad už jen ovladač a nebo přerušené dráty.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
DPD
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 100 Bydliště: Kamýk nad Vltavou
|
Zaslal: pá prosinec 07, 2007 9:58 am Předmět: |
|
|
Jen doplním, že ty konektory za ØJ, na kterých se dá změřit, zda jsou přerušené dečky jsou schované v sedadle zezadu na levé straně tam, kde je kloub, co drží opěradlo.
Jinak díky MírovyCB za schémata, která mi poslal. Měřením jsem bohužel dospěl k závěru, že dečky jsou KO, takže nehřeju _________________ XA2 Break, 2.0i 16V, Exclusive, Admiral Blue (KNCB), r.v. 1998
|
|
Návrat nahoru |
|
|
laco
Založen: 1.6.2007 Příspěvky: 26
|
Zaslal: so prosinec 08, 2007 8:30 am Předmět: |
|
|
DPD napsal: | Jen doplním, že ty konektory za ØJ, na kterých se dá změřit, zda jsou přerušené dečky jsou schované v sedadle zezadu na levé straně tam, kde je kloub, co drží opěradlo.
Jinak díky MírovyCB za schémata, která mi poslal. Měřením jsem bohužel dospěl k závěru, že dečky jsou KO, takže nehřeju |
mohol by si mi poslat tu schemu zapojenia lebo ja mam na soferovej strane jeden konektor odpojeny a nikam nepasuje idu odtial 2 droty
dakujem |
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 1.2.2007 Příspěvky: 101 Bydliště: Doksy u Kladna
|
Zaslal: út prosinec 11, 2007 2:24 pm Předmět: |
|
|
kdyz ty 2 draty spojis, rozsviti se ti kontrolka nezapnutych pasu na palubce. Vymyslim jak to zprovoznit, kdyby na to někdo přišel dejte vědět... lbecka@seznam.cz _________________
´97, Break 1.8i
dokonalej kombík v max. výbavě
jen s tou spotřebou bych radši jezdil s V6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
lewkins
Založen: 7.12.2006 Příspěvky: 390 Bydliště: Teplice
|
Zaslal: út prosinec 11, 2007 6:22 pm Předmět: |
|
|
Ja chci taky kaminka pod zadnici... _________________ Xantia 2.0HDI 80kW 6,2l/100km |
|
Návrat nahoru |
|
|
laco
Založen: 1.6.2007 Příspěvky: 26
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 8:46 am Předmět: |
|
|
DPD napsal: | Jen doplním, že ty konektory za ØJ, na kterých se dá změřit, zda jsou přerušené dečky jsou schované v sedadle zezadu na levé straně tam, kde je kloub, co drží opěradlo.
Jinak díky MírovyCB za schémata, která mi poslal. Měřením jsem bohužel dospěl k závěru, že dečky jsou KO, takže nehřeju |
posli mi tu schemu este raz mal som tam zlu adresu
vdaka |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 11:28 am Předmět: |
|
|
lukas napsal: | kdyz ty 2 draty spojis, rozsviti se ti kontrolka nezapnutych pasu na palubce. Vymyslim jak to zprovoznit, kdyby na to někdo přišel dejte vědět... lbecka@seznam.cz |
Celkem by mě zajímalo, jak jsi na to přišel, že je to kontrolka pásů. Zatím jsem tohle na žádné xantii nenašel.
Jinak nápad by byl, stačí přidat mikrospínač na cívku pásu tak, aby při nezapnutém pásu (na cívce je celý pás) byl tento mikrospínač seplý. Odvinutím (zapnutím) pásu se zmenší průměr cívky a mikrospínač rozepne.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 1.2.2007 Příspěvky: 101 Bydliště: Doksy u Kladna
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 2:17 pm Předmět: |
|
|
miro zkusim, puvodne jsem premyslel nad necim, co bych zabudoval do zámku pásu.... jak jse na to přišel?? doplnil kontrolky do palubky a pak konektor vodivě spojil a bylo to... myslím že origo to řešili právě zámkem, který měl vývod na ten konektor, kterej máme pod sedačkou. _________________
´97, Break 1.8i
dokonalej kombík v max. výbavě
jen s tou spotřebou bych radši jezdil s V6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 3:31 pm Předmět: |
|
|
lukas napsal: | miro zkusim, puvodne jsem premyslel nad necim, co bych zabudoval do zámku pásu.... jak jse na to přišel?? doplnil kontrolky do palubky a pak konektor vodivě spojil a bylo to... myslím že origo to řešili právě zámkem, který měl vývod na ten konektor, kterej máme pod sedačkou. |
Určitě původně je kontakt v zámku, ale zatím jsem neviděl Xantii, která by tuhle kontrolku měla. Proto jsem přemýšlel (v dobách, kdy jsem měl víc chutí do auta něco dodělávat), jak tento zámek kontaktem doplnit. Možnost rozebrání bez destrukce krytu se mi nějak nezdála, tak jsem kouknul na druhou stranu a tohle řešení se mi zdá jako daleko schůdnější a to i proto, že je kolem pásu celkem dost místa cokoli doplnit. Původní zapojení zůstává, akorát dráty vedou na druhou stranu, ne k tunelu, ale ke sloupku.
Jinak, u mé Xantie (1999) bohužel toto nejde, nemám totiž osazený konektor, který je zapojený do přístrojové desky a nějak nevím, kde bych kontakty (vlastní železo strčené do konektoru) hledal.
MíraCB
koukni sem, je tady úplně to samý řešení, takže jsem nepřišel na nic novýho. http://skoda.xf.cz/4.htm _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: st únor 06, 2008 11:47 pm Předmět: |
|
|
Pokud jsem to správně pochopil ten článek o tom favoritu tak když někdo vystoupí tak za sebou musí zapnout bez.pás jinak bude kontrolka pořád svítit a nebo se musí udělat jestě jeden koncovej spínač asi někam pod zadek aby kontrolka věděla že nemá svítit když tam někdo nesedí.
\ No to je ale složitost \ _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
jk
Založen: 1.12.2006 Příspěvky: 457 Bydliště: Vysočina
|
Zaslal: čt únor 07, 2008 12:02 am Předmět: |
|
|
Ne, stačí vypnout zapalování a zhasne. _________________ X2 Berline, HDI 109k,'99 Exclusive. Hydractive II + komfort od I.F.H.S.
Honda CB600F - Hornet 2008, 75kW |
|
Návrat nahoru |
|
|
petr h
Založen: 25.1.2008 Příspěvky: 191 Bydliště: teplice
|
Zaslal: čt únor 07, 2008 9:01 am Předmět: |
|
|
No ale když vypneš zapalování tak sice kontrolka zhasne ale asi moc daleko nedojedeš.Já počítal že to bude na všech sedadlech protože jako dlouholetý řidič už sám sebe nepotřebuju upozornovat na pásy ale spíš vzadu cestující na které nevidim.
To by bylo jednoduší mít tam 5 kontrolek každou na jeden pás a pokud se někdo připoutá tak koncovej spínač sepne nebo rozepne a příslušná kontrolka třeba zhasne _________________ xantia rv.93 1.8i \babička\ |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|