Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 11:56 am Předmět: potřebuju radu |
|
|
mam xantii 2.0.16v rv.98 a zacal mi slabe hucet ventilator topeni a jen obcas nevym co stim a jesli to jsou jen uhliky nebo ložiska.jinak jsem s timto vozem spokojen,jen sem se dozvedel že tyto motory jsou poruchove je to pravda nebo ne?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 12:51 pm Předmět: |
|
|
Hm, to je jedna z mála pravidelnějších drobných závad co se na Xantiích občas vyskytuje. Ale neřekl bych že tyto motorky jsou vyloženě poruchové, ne víc než u jiných značek aut. Parkrát jsem jel s VW kterej byl o dost let mladší než Xantia a tak drsně tah drnčely plasty že hčení motorku nebylo ani slyšet. Ale k závadě:
Uhlíky to nebudou, ty se projevují tím, že se motorek někdy nerozběhne. myslím, že tam budeš mít suchá ložiska. Motorek vymontuj, co nejlíp ho a ložiska očisti od prachu a ztuhlých maziv a ložiska znovu napatlej vazelínou. Myslím že ideální je grafitová vazelína na zámky, ale můžeš použít i jinou. Sběrače bych doporučil lehce prostříknout kontaktolem, eventuálně WD40. Myslím, že po téhle údržbě pazvuky zmizí, pokud už není pozdě a ložiska nejsou "vyšmatlaný". K ventilátoru se dostaneš poměrně snadno, odkrytuješ kobereček u nohou spolujezdce, odpojíš zásuvku(-ky) a vytočíš další 3 šrouby co drží motorek na jeho místě. Pokud máš auto s klimatizací pečlivě očisti od prachu taky chladiče tranzistorů z řídící elektroniky u motorku. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 6:25 pm Předmět: |
|
|
pucholt diky jesli to pomuže nekomu tak sem se dozvedel že na ventylator pasujou uhliky z motorky jawa 250 ale jašte jsem to neskoušel |
|
Návrat nahoru |
|
|
Honza Fric
Založen: 9.12.2007 Příspěvky: 5 Bydliště: Pardubice
|
Zaslal: ne březen 23, 2008 8:21 pm Předmět: |
|
|
Auto s tímhle motorem máme třetí rok a ještě jsem si žádný závady nepovšim-teda jestli se za závadu nepovažuje podezřelá nulová spotřeba oleje _________________ Spolumajitel Xa Break 2.0 16v 1997,bývalý majitel BX 14TGE,šastný majitel Suzuki SV 650 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: po březen 24, 2008 9:52 am Předmět: |
|
|
Ja se na to.... Zacal mi taky hucet (lepe receno knourat) motorek ventilatoru. Muze nekdo popsat jak ho bezbolestne vysapat (na X1/95) _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
Henry
Založen: 16.9.2007 Příspěvky: 394 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po březen 24, 2008 10:25 am Předmět: |
|
|
Pavel56 napsal: | Ja se na to.... Zacal mi taky hucet (lepe receno knourat) motorek ventilatoru. Muze nekdo popsat jak ho bezbolestne vysapat (na X1/95) |
U aut s klimou taky kòourá to čidlo v přístrojovce.
Jinak pánové ten motor ventilátoru běží vždycky když nastartujete motor, takže po 10 až 12 letech chodu bez udržby má nárok "kòourat".
Vysápat jde lehce. Pět šroubků na krytu nad nohama spolujezdce, tři šroubky na ventilátoru a jeden konektor a jedna spojka na kabelu.
Určitě to tady někde najdeš popsaný líp. _________________ XI 1.9TD BREAK 1996, klima, KOMFORTi |
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: po březen 24, 2008 3:20 pm Předmět: |
|
|
me hucel moturek a moturkem to nebylo nejaky šikula předemnou tam dal špatne filtr a ten se třepal a vybroval a rezonovaloto.ps.dobra oprava |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po březen 24, 2008 4:35 pm Předmět: |
|
|
hmm,mne zase ten moturek píská-kòučí,není to moc silné,ale zato vytrvalé-vyndal jsem očistil,namazal WD-40,a vydrželo měsíc,a u zase dělá bordel-už to dělá rok,takže abych sháněl jinej _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
Studna
Založen: 6.10.2007 Příspěvky: 207 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: po březen 24, 2008 8:18 pm Předmět: |
|
|
On se dá dát filtr taky nějak naopak?já myslel,že má zvláštní tvar(na jedné straně jakoby do šípu),aby se nadal stranově zaměnit... _________________ Xantia X2 Millésime Break 2,0 HDi 80kW mit bufik
|
|
Návrat nahoru |
|
|
vlastimiln
Založen: 31.8.2007 Příspěvky: 253 Bydliště: Praha 9 - Černý Most
|
Zaslal: čt březen 27, 2008 9:24 am Předmět: |
|
|
Studno, dá Při kontrole kabinového filtru, jsem zjistil, že nějaký doveda z DE ho tam nacpal obráceně. Celý rámeček filtru se deformoval. Prostě tam ten filtr někdo narval silou. No a jedna z paciček, která drží kryt filtru je ulomená. Filtr jsem koupil nový, ale víčko drží jen na 3 pacičkách. A vyndat motorek je záležitost na 25 vteřin. S kontrolou uhlíků, promazáním a zpětnou montáží na 3min 13,2 s. _________________ Xantia Break EXCLUSIVE 2.0 HDi, 109 PS, narozena 09/99, v provozu od 2000
"Jak to má kozy nebo kola, tak s tím budou potíže." |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel56
Založen: 16.2.2007 Příspěvky: 256 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: čt březen 27, 2008 12:27 pm Předmět: |
|
|
Ja delam vse peclive, takze je mi to jasny, budu se s tim babrat 4min 12.7sec _________________ X1 1.9TD liftback |
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 7:49 pm Předmět: |
|
|
netite někdo jaky je konektor a radiu z ovladani volantu iso nebo neco jineho diky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Máca
Založen: 4.3.2007 Příspěvky: 323 Bydliště: Strakonice
|
Zaslal: pá březen 28, 2008 11:24 pm Předmět: |
|
|
nepomucak napsal: | netite někdo jaky je konektor a radiu z ovladani volantu iso nebo neco jineho diky |
jeslti se nepletu jsou tři varianty podle roku výroby... dost se toho napsalo ... tak trochu prohledej forum ... určitě to najdeš _________________ Máca and my white lady X1 1.8 16V r.v. 95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
nepomucak
Založen: 23.3.2008 Příspěvky: 31
|
Zaslal: so březen 29, 2008 7:05 pm Předmět: |
|
|
nevite nekdo nahodou proč u x1 19 td rv.97 co by nohlo stat za touto zavadou:při vypnotem kličku haje radio dobře chyta stanice vyborně a př zapnuti kličku do prvni polohy je vse jinak chytim jen 4 stanice a vse ostatni šumi a dost po nastartovani je to same,po vypnuti kličku zase vše ok.ps:antenu jsem dal novou,vyskousel jsem i odpojit moturky na topeni,plus jem natahnul přimo do baterky a stale to sami.jen když vytahnu pojistku na přistrojovou desku tak je to lepši ale bes toho se jezdit neda tak nevym,dik |
|
Návrat nahoru |
|
|
stepan
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: so březen 29, 2008 11:19 pm Předmět: |
|
|
Pravděpodobně máš špatnou kostru a rádio si bere kostru z antény ze střechy. Skontroluj záporný napájecí kabel pro rádio. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
|
|