Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Golden_cz
Založen: 13.8.2009 Příspěvky: 41 Bydliště: Kněžice
|
Zaslal: čt leden 14, 2010 11:37 pm Předmět: |
|
|
Zdravím mám xantii 1.9td jezdil už někdo na friák s tímhle motorem? _________________ Citroen Xantia 1.9TD VSX /1994 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 7:30 am Předmět: |
|
|
Ahoj , není to tak jednoduchý , chce to přepínání olej - nafta a předehřev. Mrkni sem : http://dieselpower.cz/forum/index.php
do sekce alternativní paliva. _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
radar40
Založen: 14.3.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: PRAHA
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 11:09 am Předmět: |
|
|
BX na repu jsem jezdil stridave 8let a zadny problem,cerpadlo bosch, lucas pry to nema rad. _________________ Citroen Xantia 1,9TD. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alex
Založen: 27.8.2009 Příspěvky: 8
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 2:37 pm Předmět: |
|
|
Sranda je, že bionafta má vyšší mazivost než obyč., takže z hlediska mazivosti by měla vstřikům a čerpadlu spíše prospět. A těsnění na HDi jsou na bionaftu taky stavěná.
To teorie.
Praxe - odvahu tankovat čistou bionaftu nemám . _________________ 2,0HDi 66 kW, 2001. Žádná raketa, ale to pohodlíčko!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
PaM
Založen: 2.4.2007 Příspěvky: 880 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 3:04 pm Předmět: |
|
|
s tou mazivostí je to trochu ošemetné ...
"Bionafta" ( olej 100% rostlinného původu .., ) má řadu nevhodných vlastností, zejména nízkou termicko-oxidační stabilitu.
Přítomnost glycerolu má za následek jeho usazování při skladování a tvorbu viskózních
směsí, které mohou ucpávat palivové filtry. Voda v bionaftě podporuje růst mikroorganismů a
tvorbu kyselých kalů. Za přítomnosti vody probíhá hydrolýza esterů a vzniklé produkty
mohou za určitých podmínek polymerizovat. Při déletrvajícím odstavení vozidla může
docházet k zalepení funkčních součástí palivového příslušenství, vyžadujícímu i výměnu
systému vstřikování paliva. Vzhledem k rychlejšímu znehodnocování motorového oleje je
nutná jeho častější výměna. "Bionafta" působí nepříznivě na těsnicí materiály palivového
příslušenství, na pryžové hadice a na některé barvy a laky
Jodové číslo:
• Při překročení usazování v oblasti vstřikovacího čerpadla a trysek, zpryskyřičnatění oleje v
nádrži, zvýšená polymerizace mazacího oleje a následné škody způsobené nedostatečným
mazáním.
• Vysoké jodové číslo mají oleje, jako sójový, slunečnicový a lněný naopak palmový, olivový
a nafta mají nízké jodové číslo
měl sem doma motor, který někdy v minulosti jezdil na rostlinu ... čerpadlo bylo zalepené sakumprdum nerozpustnou srajdou (polymer) a těsnění okolo hřídelek protíkaly ...
zajímavé čtení:
http://www.timur.cz/olej/energeticky_seminar.pdf
http://www.timur.cz/olej/vyuziti.pdf
třetí strana : Jízda na rostlinný olej -
http://www.petrol.cz/magazin/pm052007/alternativa5_07.pdf
zvláště se zaměřte na polymerizaci a lepivé úsady ... _________________ Plním koule na Citroëny, servis hydropneumatiky ... Tel: 602941954, Brno
Naposledy upravil PaM dne pá leden 15, 2010 3:30 pm, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 3:11 pm Předmět: |
|
|
Ještě doplním PaMa , větší jodové číslo znamená vetší kyselost ( menší Ph ) . Jodové číslo vyjadřuje množství jodu , potřebného k neutralizaci určitého množství nafty . Přesný čísla tady nevysypu , su už dlouho po škole . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
pucholt
Založen: 26.5.2007 Příspěvky: 268 Bydliště: Kopřivnice
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 3:21 pm Předmět: |
|
|
BIO naftu můžeš bez obav nalít jak do klasického Dieslu tak do HDI, nemusíš v tom hledat žádnou záludnost. Je jen potřeba držet se jednoho pravidla - po natankování BIO naftu hned spotřebovat. Takže na Bio naftu můžeš bez problémů jezdit když ji nabereš před dálkovou jízdou a během dvou dnů projedeš. Ne nabrat plnou a jezdit na ni celej měsíc. Bio nafta se totiž začne po pár týdnech stání "rozvrstvovat" na jednotlivé složky. To pak dokáže zasírat trysky a filtry.
Přirozeně netvrdím, že máš do Hada lít nějakej topnej olej či podobnej bordel, pokud nemáš důvěru ve kvalitu paliva na určité benzínce, jeď raději jinam. Ale boinafta není problém když ji hned spotřebuješ. _________________ Citroën Xantia 2.0 HDI 2000
Citroën Xantia Break 18i 8V 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: pá leden 15, 2010 3:27 pm Předmět: |
|
|
Mám vlastní zkušenost s provozem na směsnou bionaftu II. gen. ( jen na ní ) s Peugeotem 205 1.8D ( čerpadlo Bosch ) . Za dva roky sem s ním najezdil 50 000km , bral sem jen bionaftu a nikdy sem neměl problém ( i v zimě bez aditiv ) . Samozřejmě proti naftě vyšší spotřeba a nižší výkon . Olej sem měnil po 10 000km , plosyntetiku . Do jednoduchýho motoru bych to klidně dal , do HDI ani náhodou . . . A taky v té době měla bio nižší sazbu DPH , jak ji zvedli , nemělo to smysl . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Bronislav Nátr
Založen: 10.9.2007 Příspěvky: 32 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: so leden 16, 2010 4:19 pm Předmět: |
|
|
jezdim na vyfritovanej olej už několik let nejdřív BX 19 td jsem michal pul
na pul postupně jsem oleje přidával když mrzlo tak 1:10 benzin vpohodě
Ted XA 19 D čerpadlo lucas mam dodělanej předehřev a přepínání nafta olej naprosto v pohodě přes dva roky asi 35000 kilometruzačíná se mi rozpadat celé auto ale motor bez problémů.Že se oběví netěsnost čerpadla a podobně není tím že to dřív neteklo ale tím že nafta se stihla
odpařit olej samozdřejmě ne.Přestavba není složitá ani zváště nákladná.
Citrouškům zdaar a na olej zvláště!!! _________________ Broněk |
|
Návrat nahoru |
|
|
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: so leden 16, 2010 4:41 pm Předmět: |
|
|
Tak to by som sa neodvážil spravi mojej xantuše... Ale nič proti tomu keď to funguje prečo nie?! A vlastne ako sa vraví "kdo maže ten jede"! _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
|
kapitán
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: so leden 16, 2010 5:21 pm Předmět: |
|
|
Nevím jaké kdo máte zkušenosti,já dobré.Před cca 12r roky jsem do seatu ibiza lil jen bionaftu od OMV (výjímečně jinde /soused tvrdil,že si nechal doložit složení-50%NM+50% RO teda prý tenkrát od OMV),jen jednou či dvakrát okusila v mých službách normální.Rozdíl se nekonal a když byla na opravě u "odborníků" s prasklou hlavou (1/2roku)tak i poté jela bez problémů a čistění palivového systému.Spotřeby byla přes sedm a po výměně hlavy šla na pět.Další zkušenost s P405 motor typ 162 (asi bo papír byl A8A)s čerp.Rotodiesel,od jara do podzimu většinou jen čistý olej Lando z Kauflandu,občas doplněný pár litry nafty.rozdíl ve spotřebě jsem nepoznal jen se mi zdálo,že na RO lépe zrychluje a více táhne .
Co jsem porůznu vyčetl,tak HDi,CRDi,CDI ,prostě comonraily nejezdí na RO.Výjimku prý tvoří TDi-PD od VW!? _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: so leden 16, 2010 6:59 pm Předmět: |
|
|
na cisty fritovaci olej z kauflandu sme jazdili na taxiku felicia 1.9D. islo to v pohode. nebol ziadny rozdiel. trochu tazsi studeny start ale inak super. az raz odislo BOSH cerpadlo. ale nemuselo to byt koli oleju. auto malo uz 200000km. zvykli sme to miesat 1:1 s naftou. ono usetrilo sa kopec penazi na palive. ked ten olej na liter stal polovicu ako nafta. _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 11:33 am Předmět: |
|
|
U diesela 200tis km je dobře zajetý motor (při slušném zacházení). _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 6:38 pm Předmět: |
|
|
Zdravím vás. Přidám taky pár info.
Bionafta: Co jsem měl předtím 2.1TD (Lucas Epic) tak si jí občas půjčoval táta do práce a tankoval do ní u něj v práci nějakou naftu doplněnou o bio. Tak že nafta s 30% přísadou bio, jak už tady bylo napsáno. Čerpadlo Lucas, na bio najezdila snad asi 10 plných nádrží a žádný problém. Rozdíl ve spotřebě jsem nepoznal a na výkonu taky ne. Teď mám HDi a opět si ho táta půjčoval a na tu samou naftu vyjezdil asi taky 10 nádrží, i já jsem na to jezdil a žádný problém. Krom toho tu naftu lejou u něj v práci do Iveca, který maj CR motory a jezděj na to pořád a problémy s tím nemají (krom toho že Iveco je prostě Iveco).
Trafo-olej: Jednu dobu měl táta možnost lékařského a trafo oleje. Lil to do starého Escorta 1.8D s naftou v poměru 1:1. Najezdil na to snad 30,000km a auto bez problémů, nežralo to, úbytek výkonu taky nebyl.
M2T: Loni, když jsem měl ještě 2.1TD (Lucas Epic) tak jsem dostal doporučení přilejt do nafty litr oleje M2T na celou nádrž, aby se trochu promázlo čerpadlo. Spotřebu jsem nesledoval, ale zdálo se mi, že malinko poklesl výkon. Ale zase naopak mi přišlo, že motor je o trochu tišší a parádně si chrochtal. Tak že to asi na škodu moc nebylo, pokud se to nepřehání a dá se to třeba jednou za rok, nebo já nevím kdy..
Aditiva: Když jsem pořídil HDi, tak jsem do něj hned ze začátku začal lejt Super Diesel Aditiv http://www.super-aditiv.cz/super-diesel-aditiv.html aby se motor trochu "pročistil" protože auto nějakou dobu stálo.. Øekl bych, že se malinko zvedl výkon a celkově to líp jelo. S aditivama jsem jezdil asi 4000km. Akorát teď na to trochu zapomínám.. Nebo spíš jsem líný před tankováním otevřít kufr, vyndat plechovku, nadávkovat 6 víček...
Nafta: Naftu beru u nás v ČSAD a troufl bych si říct, že je to snad ještě lepší nafta než normálně u pumpy a HDi si v pohodě chrochtá. Ono taky ani nemůžou lejt nějaký sračky do těch nových autobusů Mercedesů.. A jinak NEdoporučuji tankovat naftu u LUK oilu. U 2.1TD jsem natankoval plnou nádrž, auto moc nejelo a rozdíl v ujetých km na normální naftu a LUK naftu bylo přes 100km!! (na plnou nádrž LUK nafty jsem ujel o 100km míò..) _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 8:41 pm Předmět: |
|
|
od nafty zalezi vela, uz sa mi stalo ze som v rakusku na shell pumpe natankoval naftu a pri preventyvnej vymene filtra som mal vo fyltri mosadzne piliny a v nafte plavalo nieco ako drobne kvapky vody ci cohosi podobneho. to bol bordel a potom sa clovek cuduj co to raz startuje a druhy krat nie a nie.zavret ich vsetkych co dovolia predaj takeho bordelu. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|