Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: po květen 26, 2008 10:48 pm Předmět: 1,8 16V - chcípá a nejde dočasně nastartovat |
|
|
Prosím o rady a zkušenosti. U Xantie 1,8 16 V, r.v. 96 mi nepravidelně (od jednou za tři měsíce až po tři krát za hodinu) zhasne motor při jízdě na zařazený rychlostní stupeò a pod plynem a to bez předchozího cukání nebo jiných projevů, poté to nejde nastartovat cca 15 min. Nebo taky po nějaké přestávce v jízdě nejde znovu nastartovat.
Diagnostika - vše v pořádku.
Alarm by to být neměl, jelikož při aktivovaném alarmu se při pokusu o startování nerozsvítí palubní deska, ale v mém případě palubka svítí normálně.
Měl jsem zapůjčené dvojité relé (bez krytu), aby bylo vidět spínání nebo nespínání. A ve stavu nenastartovatelném - po otočení klíčku došlo k sepnutí jen jednoho kontaktu (správně by měly na krátko sepnout oba a pak jen jeden). Při startování se druhý zase nesepne. K nastartování auta nedojde ani při ručním sepnutí tohoto kontaktu a naopak když motor normálně běží a ručně dojde k přerušení kontaktu se motor zastaví.
Opravy typu pokus omyl jsou špatně, protože první rada byla krokovací motorek (marná investice), druhá rada byla výměna dotyčného dvojitého relé. Naštěstí se nekoupilo, ale šlo zapůjčit výše uvedené referenční relé, ale tím, že to v dané chvíli nejde nastartovat ani na něj, tak je dvojité relé taky vyločeno jako zdroj problému.
Děkuji všem
HJ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: út květen 27, 2008 7:25 am Předmět: |
|
|
Možná blbej tip, lae co přerušovací ventil paliva při bouračce?..... ( bo jak se to menuje ) _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
carp
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 54 Bydliště: BLATNÁ
|
Zaslal: út květen 27, 2008 10:34 am Předmět: tip |
|
|
Zkusil bych třeba spínací skříòku nebo jít po drátech k čerpadlu. Je slyšet čerpadlo i když nenastartuješ? _________________ carp X1break 1.8 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mixa
Založen: 2.3.2008 Příspěvky: 202 Bydliště: Milotice nad Bečvou
|
Zaslal: út květen 27, 2008 7:43 pm Předmět: |
|
|
Tohle může dělat úplně suverénně immobilisér. Ale 100% ti to neřekne nikdo. _________________ Xantia II 1.8i 16v Break - Euro 3, vyr. 7.12.1999, |
|
Návrat nahoru |
|
|
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: st květen 28, 2008 12:36 pm Předmět: |
|
|
Díky za podněty (doufám, že ne poslední).
Pokusím se na ně odpovědět:
- přerušení přívodu benzínu - vůbec nevím jak je to řešeno, ale předpokládal bych, že při nedostatku benzínu to bude chvíli cukat než to zdechne zcela a to mi nedělá.
- auto nemá kalkulačku a nevím zda předpokládám správně, tak nemá imobilizér. Dodělávaný alarm je jednookruhový a ten to nedělá (viz výše -při aktivovaném alarmu nesvítí kontrolky palubní desky, narozdíl od marných pokusů o start když se "JÍ" nechce.
- když se "JÍ" nechce, tak čerpadlo nenatlakuje benzín, protože se nesepne dvojité relé (viz výše o sledování na referenčním odkrytoveném relé - v poloze klíčku rozsvícené palubky nedejde ke krátkému sepnutí obou relátek - spuštění palivového čerpadla. Při startování se druhé relé taky nepohne a když se mu pomůže prstem, tak to taky nechytne. Pak, po nějakém čase, aniž by se s čímkoliv hýbalo, třepalo vše proběhne jak má a jede se dál.
Dík za další náměty anebo kontakty s kým to zkonzultovat (nejlépe OVA a okolí) |
|
Návrat nahoru |
|
|
sima
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: st květen 28, 2008 2:20 pm Předmět: |
|
|
Já nevím,ale co tak spíš teda špatné relé anebo to už začíná fakt někde od spínačky,to je taky možné.Zkusil bych koupit relé anebo je od jiného xantiáka zapůjčit,a vyřadíš další neznámou. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st květen 28, 2008 3:29 pm Předmět: |
|
|
Krásná závada, nejlépe prozkoumat všechny konektory kolem sání a nejčastěji to dělá konektor snímače otáček. Ony se ty spoje někdy umí krásně zaoxidovat a máš práci na týden. Když je budeš všechny prohlížet tak je zrovna prostříkni nějakým kontaktolem. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: st květen 28, 2008 4:44 pm Předmět: |
|
|
Na mé bývalé (2.0 8V) jsem měl něco podobného.Ztrácelo se mi někde plusko pro počítač.Nakonec jsem našel totálně prooxidovaný drát ve svazku,který vede od pojistek za baterkou,do podběhu,pak pod chladičem k počítači.Asi byla narušena izolace při bouračce,kterou měla holka za sebou. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: čt květen 29, 2008 7:53 am Předmět: |
|
|
sima napsal: | Já nevím,ale co tak spíš teda špatné relé anebo to už začíná fakt někde od spínačky,to je taky možné.Zkusil bych koupit relé anebo je od jiného xantiáka zapůjčit,a vyřadíš další neznámou. |
Vždy píšu, že jsem měl půjčené relé - odkrytované - aby bylo vidět co se děje když to nejede.
A když se "JÍ" nechce, tak se "JÍ" nechce ani na půjčené relé. |
|
Návrat nahoru |
|
|
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: čt květen 29, 2008 8:02 am Předmět: |
|
|
jack napsal: | Na mé bývalé (2.0 8V) jsem měl něco podobného.Ztrácelo se mi někde plusko pro počítač.Nakonec jsem našel totálně prooxidovaný drát ve svazku,který vede od pojistek za baterkou,do podběhu,pak pod chladičem k počítači.Asi byla narušena izolace při bouračce,kterou měla holka za sebou. |
No, jestli je některý drát napíchlý - což nemusí být třeba ani vidět - a pod tím zcela zoxidované, tak mně jeb.. a nalezení je čistě náhodné. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Buchta
Založen: 26.11.2006 Příspěvky: 868 Bydliště: Praha 3
|
Zaslal: čt květen 29, 2008 8:47 am Předmět: |
|
|
Jj zrezlej kábl, to znám z BX, taky stejná příhoda, ale natrefil sem na PANA elektrikáře, kerej něco někde změřil, pak chyt kábl, zatách a kábl rupnul, páč držel jen na bužírce. Mno tak ho napojil rychlospojkou a bylo spraveno. Držím palec v hledání, no u XA bude asi těch káblů víc..... _________________ X2 Break 1,8i 16V, B.J. 1998, KOMFORTi
červená je červená i dyš už to není co to bejvalo, číňani krpatý
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: čt květen 29, 2008 11:13 am Předmět: |
|
|
Jó,hledání,to byla lahůdka z pramene.Všechny dráty z toho husího krku ven a samozřejmě to bylo v tom nejnepřístupnějším místě.Snad to nebude tvůj případ. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
HJ
Založen: 26.5.2008 Příspěvky: 7
|
Zaslal: po červen 02, 2008 8:41 pm Předmět: |
|
|
Buchta napsal: | Možná blbej tip, lae co přerušovací ventil paliva při bouračce?..... ( bo jak se to menuje ) |
Jó, tak už to vím, ten to taky nedělá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
carp
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 54 Bydliště: BLATNÁ
|
Zaslal: út červen 03, 2008 4:12 pm Předmět: |
|
|
Když Ti to nesepne dvojrelé, ani to půjčené, zkus zjistit, zda jde napětí na vstupu do relé. Když Ti bude fungovat, proměř a zjisti proud na relé, až nastane závada, udělej to samé. Kde se neukáže proud, jdi po kabelu dokud nenajdeš příčinu výpadku. Takhle bych to zkusil já. Ještě jeden tip, zkus kouknout na pojistku a vyměnit ji za jinou(stejné hodnoty ). _________________ carp X1break 1.8 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|