Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MiraJames
Založen: 28.7.2007 Příspěvky: 22 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: út prosinec 30, 2008 12:15 pm Předmět: Žhaviče na přihřívání vody. |
|
|
Zdravím.Prožívám první zimu s Xantií II HDI Exklusive 80Kw a mám problém s ohřátím motoru.Dlouho trvá než se ohřeje.Kolega mi poradil,a se podívám jestli nemám žhaviče do vody.Mám,ale nejde do nich proud.Nevíte někdo kde je pojistka k těmto žhavičům?Dík-Míra. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pedro
Založen: 13.3.2008 Příspěvky: 85 Bydliště: Trinec
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 7:16 am Předmět: |
|
|
No to mne take zajima.Dnes rano -8C a rucka teplomeru se pohla az po ujeti 6km,a to jsem mel topeni na jednicku.Ani po cca 12 km nebyla plne ohrata ale jen 60C.A to jsem parkoval v garazi kde jsou 4C.Kde ty zhavice jsou a jak to funguje? _________________ X2 HDI 80kW r.99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 9:54 am Předmět: |
|
|
COže?????O žhavičích do vody jsem nikdy neslyšel,xantie mají přihřívač vody,takový malý bufík,ale žhaviče do vody mohla mít tak C5,ale xantie asi nee _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice
Naposledy upravil JiRaY dne čt leden 01, 2009 11:15 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 10:58 am Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | COže?????O žhavičích do vody jsem nikdy neslyšel,xantie mají přihřívač vody,takový malý bufík,ale žhaviče do vody mohla mít tak C5,ale xantie nee |
To, že si o tom nikdy neslyšel neznamená, že to neexistuje
Je to celkem standardní vybava Xantií HDI bez bufika. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jackal
Založen: 29.11.2006 Příspěvky: 81 Bydliště: Kladno
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 12:42 pm Předmět: Přihřívání vody |
|
|
Zdravím pánové.
Tak abych se přiznal tak tohle také slyším prvně. A jelikož jsem majitelem takového vozítka tak mě to více než zajímá. Nemáte někdo dokumentaci,případně rovnou foto kde,co a jak je?V těchto podmínkách se to ohřívá vážně pomalu a tak bych tomu rád pomohl. Nehledě na to že nechci vidět až budou případně dvacítky minus. _________________ Citroen XII 2.0 Hdi 80kW narozená 2001
|
|
Návrat nahoru |
|
|
jack
Založen: 18.12.2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Orlová
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 1:52 pm Předmět: |
|
|
Žádné zázraky od toho elektrického příhřevu nečekejte. Má to výkon jen asi 500W, což je proti bufiku, který má 3000W docela málo. Vím, že mi momentálně vše funguje správně (el.příhřev i termostat) a i tak, teď v těch mrazech ujedu 6-7km, než se teplota dostane na 60°C. A to ani netopím, jinak by to trvalo mnohem déle. _________________ X2 2.0 HDI 80kw break exclusive
ex X1 2.0 8V LPG
Yamaha XJR 1300
|
|
Návrat nahoru |
|
|
azoh
Založen: 10.12.2006 Příspěvky: 19 Bydliště: Jesenice
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 3:14 pm Předmět: |
|
|
Pánové, já mám 2x X1 1,9td a obě po 5 minutách běhu motoru hřejou i při puštěném topení, tak si říkám, jestli nemáte chybu spíš v termostatu, jinak vše nejlepší v novém roce |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 4:37 pm Předmět: |
|
|
hadata už jsou takové td nemužeš srovnávat hdi je to uplně jiná koncepce _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
MiraJames
Založen: 28.7.2007 Příspěvky: 22 Bydliště: Jihlava
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 5:01 pm Předmět: |
|
|
Zdravím všechny Xantiáky a přeji vše nej v roce 2009 .K těm žhavičům.
Jsou zabudovány do topení,když stojíš před otevřeným motorem tak jsou zaním,cca 40cm. od hrany kapoty.Jsou to čtyři gumový kloboučky.Když jej odklopíš,je tam závit od žhavící svíčky.Po nastartování studeného motoru by měl jít do nich proud,což mě bohužel nejde.Když tak to zítra nafotím a pošlu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
kenedz
Založen: 4.7.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Záboří
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 6:44 pm Předmět: |
|
|
Přihřívá to vodu co jde přímo do topení,takže by to po chvilce mělo foukat alespoò vlažné.Jakmile teplota vody dosáhne 60°C,tak se to vypne,ale opravdu nejčastější příčina bývá v nedovřeném termostatu.Zkuste si po těch 6 km sáhnout na hadici,co jde do chladiče,pokud bude teplá je jasno.... U tátového HDi jsme ty žhaviče minulý rok měřili a fungují,ale i s tím to trvá,než se ohřeje.Já je tam nemám,je tam Eberspracher,který si ale dělá stejně co chce,takže mrznu taky HDI=MÁLO NAFTY=MÁLO TEPLA _________________ Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: čt leden 01, 2009 11:14 pm Předmět: |
|
|
Tak too teda zírám
Nikdy jsem o tom neslyšel,při kecání s xantiákama jsme všici došli k názoru,že xantice HDi má buď bufíka,a nebo nemá nic.
A ono ty žhaviče,to bych do toho neřek.Připadá mi to jako supr řešení,jelikož máme bufíka,a nefunkčního,zprovozòovat se nám ho nechce,protože oprava je velmi nákladná,navíc to znamená zvýšení spotřeby v zimě o cca litr na 100km navíc,což je pro nás šetřílky hodně moc.
No,ale žhaviče do vody bych si dal líbit,to jsou stejné jako naftové?
Zajímalo by mně,jak si je tam lze dodělat,a jestli vůbec. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: pá leden 02, 2009 6:46 am Předmět: |
|
|
zdravím je to jak vajíčko které má dva vyvody a dá se rozmontovat.otec si tento přihřívač montnul do své XA.po předelaní na karmu se teplo hodně stracelo ve směšovači lpg.dal to do hadice k radiatoru a přes relé zapojil do časového okruhu rozmražování okna a zrcátek.tak že to samo vypne _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
|
xantiak
Založen: 28.3.2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: pá leden 02, 2009 7:28 am Předmět: |
|
|
Ten příhřev "žhavičema" má každé HDi co nemá bufík. Funguje to tak, že když je okolní teplota pod 10°C a teplota motoru je pod 60°C, tak asi minutu po nastartování (jde slyšet cvaknout relé) je tento příhřev sepnut do té doby, než jedna z těchto hodnot se zvýší čili teplota venku vzroste nad 10°C nebo motoru nad 60°C. Těm co HDI hůř topí nebo se nazahřeje pořádně, tak bych první zkontroloval termostat než tohle to. Samo při mrazu -15°C je jasný, že motoru aby se ohřál bude trvat maličko dýl, já měl teplotu morou dnes po rovince na 89°C cca až po 12km, termostat mám novej měsíc, okolní teplota byla -9°C.
Dále jsou tam podmínky, které musí být splněný, aby se příhřev spustil a to:
Engine operating for 60 seconds.
Engine speed greater than 700 rpm.
Battery voltage greater than 12 volts (positive electrical balance).
Coolant temperature above - 40°C.
Výkon to má buď 400W nebo 800W, funguje to ve dvouch režimech podle teploty. Jsou tam čtyři svíčky po 200W.
Ten příhřev u HDiček co nemaj bufet je na stěně přepážky motoru a kabiny.
_________________ * Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER *
****** ******
*** Diag - Lexia3/PP2000 **** |
|
Návrat nahoru |
|
|
Luboš.H
Založen: 2.8.2007 Příspěvky: 220 Bydliště: okr.Třebíč
|
Zaslal: pá leden 02, 2009 7:25 pm Předmět: |
|
|
Tak já nemám bufík a el.příhřev taky ne. Mám tam výměník ze kterého vedou 2 hadice na vodu, z jedné strany je napojen do sání a z druhé do výfuku. Předpokládám že funguje když je v činnosti EGR. Ale o el.příhřevu taky uvažuju-topnou spirálu 220V, jen vědět kam by se dala zabudovat. Teď v zimě začne pořádně topit až tak po 15km. _________________ BX 19TZD
X2 2,0HDi break Millésime
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: so leden 03, 2009 8:21 pm Předmět: |
|
|
Něco málo se ohledně 230V příhřevu se diskutuje taky zde:
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=4&t=15345
Jsou tam linky na různé výrobce, ale zdá se zatím nikdo, kdo by měl tohle udělátko v autě + praktické zkušenosti.
Na 230V příhřev bych se dal přemluvit u obou aktuálních aut, u Xantie i V70. K tomu časový spínač, v 5:00 zapnout, v 7:30 vyhřáto.
Pavel
P.S. A ten obrázek motoru tady výše ve vláknu = to je skutečně moderní HDi od žabožroutů? Takový hokej v hadičkách, trubičkách, drátech a rourách? Osobně jsem ještě HDi blíže nezkoumal a docela jsem čekal, že 2.1TD je vrcholem složitosti a chaosu, a že HDi (= jako nový motor) bude trošku učesané. Ale vidím, že ne _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|