Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
AJM
Založen: 8.1.2007 Příspěvky: 194 Bydliště: Třeboň
|
Zaslal: so březen 24, 2007 9:02 am Předmět: kontrolka hladiny v ostřikovači |
|
|
Ahoj, jak vám chodí ta kontrolka? Je u všech variant výroby zapojená, nebo jen u VSX a EXKL.? U SX se mi nerozsvěcí, tak nevím, zda mám řešit, proč tomu tak je, nebo se na to vykašlat... _________________ Xantia I 18i 8V SX Break Athena 97´pack elecricité, pack froid, pack cuir, pack bois
Xantia I 18i 16V VSX pack electricité, pack froid 97´
Xantia I 18i 8V SX 94´
Xantia II 18i 16V SX pack visibilité, pack look, pack electricité, pack bois 99´ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: so březen 24, 2007 9:51 am Předmět: |
|
|
Osobně si myslím, že kontrolka je zapojená jen u vyšších výbav, jak píšeš VSX a Exclusive, ale ještě záleží na tom, pro kterou zemi bylo auto určený, výbavy se různě lišily, jinak ta kontrolka bliká, nesvítí soustavně. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
DeX
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 93 Bydliště: Louny
|
Zaslal: so březen 24, 2007 12:53 pm Předmět: |
|
|
Osobne si myslim, ze kontrolka byla vazana na osrikovace svetlomentu. Muj Exclusiv ji nema a je z nemec
Ale treba kecam a je to jinak _________________ DeX Exclusivni Xantia break 2.0HDi narozena o vanocich '98
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 1.2.2007 Příspěvky: 101 Bydliště: Doksy u Kladna
|
Zaslal: so březen 24, 2007 7:55 pm Předmět: |
|
|
já ji tam mám a myslím, že i funkční.. určitě nemám výbavu EXKLUSIVE, prý se s tímto motorem nevyráběla.. jinak mám Break, 1/97, 1.8i 8V, 4x el. okna, kůže, vyhř. sedačky, 2x AirBag, ABS, a zatim jsem nepřišel jak se zapínaj ostřiky světel a vyhřívání trysek ostřikovačů, obojí tam mám... _________________
´97, Break 1.8i
dokonalej kombík v max. výbavě
jen s tou spotřebou bych radši jezdil s V6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: so březen 24, 2007 9:01 pm Předmět: |
|
|
Zdravím,
ostřik světel se spíná zároveò s ostřikem předního okna za podmínky, že jsou zapnutá světla.
Trysky jsou trvale napájené z pojisky F2. Jestli je v nich nějaký bimetal, který ohřev spíná při určité teplotě netuším, ale něco tam asi bude, protože si neumím představit, že jsou trysky pořád vyhřívané.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 3:32 pm Předmět: |
|
|
Ahojky,
než ulehnu pod špinavé auto, rád bych se zdejších znalců optal, jak je to se systémem kontroly hladiny ostřikovací kapaliny - zatím jsem zjistil toto (jedná se o X2/1998 Exclusive):
- ve specifikacích na http://service.citroen.com jsem nenašel, že by se tento díl mohl při montáži volit - v náhradních dílech taky nic, ani žádný kloudný obrázek.
Kde je vlastně samotný senzor hladiny (má mít na sobě 3 dráty)?
- kontrolka se po zapnutí zapalování nerozsvítí (ti, co ji mají - má se vůbec rozsvítit?) - podle manuálu to má být oranžová vanička s fontánou úplně vlevo nahoře (u X2).
Pokud tam sensor bude, tak hodlám zkontrolovat:
- pojistku (F2?), ale ta bude asi OK, nic elektrického mi jinak nechybí
- vadná kontrolka (moc se mi do toho nechce, ale jedna jiná už je spálená, tak by to ale bylo o důvod více)
- konektorová závada na čidle
- čidlo samotné?
Pavel
P.S. Nemáte tušení, kde je odvzdušòovací hadička nádobky na kapalinu? Když tam liju kapalinu, tak to zoufale bublá a nechce se jí tam (mimochodem, prý se jí tam vejde 6l ) _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 3:53 pm Předmět: |
|
|
Tuto kontrolku mají pouze auta s ostřikovači světel. Mají také jinou (větší) nádobku na vodu.
Pojistka je to F12, snímač je v nádržce a má tři dráty. Označení na konektoru je 1 - přívod od tlačítka pod volantem a zároveò z jednotky časovače ostřiku světel, 2 - jde od kontrolky a 3 je kostra. Odvzdušnění je zezhora nádržky.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 3:53 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | - kontrolka se po zapnutí zapalování nerozsvítí (ti, co ji mají - má se vůbec rozsvítit?) - podle manuálu to má být oranžová vanička s fontánou úplně vlevo nahoře (u X2). |
Na ostatní dotazy odpovědět neumím, protože sem se v tom ještě nevrtal ale kontrolka mi začne poblikávat teprve až když kapalina dochází. _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: st prosinec 12, 2007 9:13 pm Předmět: |
|
|
Nevím jak je to u xa. ale u xm se rožla krátce při ostřiku, když bylo málo kapaliny a hned nato zhasla.
Jinak ostřikovač světel má svoje relé u pojistek v motorprostoru a bývá často vytáhnuté pro velkou spotřebu kapaliny. _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
omnimor
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 24 Bydliště: Kingdom of Kačenka
|
Zaslal: čt prosinec 13, 2007 6:06 am Předmět: |
|
|
U mého auta snímač nebyl, ale ostatní instalace ano (dráty a dokonce osazená žárovka). Stačilo na konektor zapojit vlastnoručně vyrobený kousek elektroniky a fachá to. Bohužel to už nějaký pátek je a nevím nevím jestli bych někde našel schéma... _________________ Xantia 1,8/8v SX nonHA, nar. 26.10.1994
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: čt prosinec 13, 2007 12:17 pm Předmět: |
|
|
omnimor napsal: | U mého auta snímač nebyl, ale ostatní instalace ano (dráty a dokonce osazená žárovka). Stačilo na konektor zapojit vlastnoručně vyrobený kousek elektroniky a fachá to. Bohužel to už nějaký pátek je a nevím nevím jestli bych někde našel schéma... |
Když bude mít někdo přípravu hotovou, tak já mám v hlavě (vlastně i ověřené, že funguje ) jednoduchý a levný obvod, můžu myšlenku věnovat
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: čt prosinec 13, 2007 12:33 pm Předmět: |
|
|
Nic proti domácím udělátkám , ale kolik stojí a jaké číslo má originální čidlo? Já ho nenašel, kdyby byl za pár rozumných peněz, možná bych investoval...
Ale Míro, ten obvod, jestli ho jednoduše z hlavy můžeš dát na papír nebo do JPG, by možná uvítalo vícero lidiček. Pod auta jsem ještě hlavu nestrkal, takž nevím zda-li přípravu mám, ale možná že jo, neb v roce 1995 ještě na drátech moc nešetřili a svazky vypadají kompletní, všude koukají volné dráty a konektory k výbavě, na které se už šetřilo (mlhovky atp.)
Pavel
MíraCB napsal: | omnimor napsal: | U mého auta snímač nebyl, ale ostatní instalace ano (dráty a dokonce osazená žárovka). Stačilo na konektor zapojit vlastnoručně vyrobený kousek elektroniky a fachá to. Bohužel to už nějaký pátek je a nevím nevím jestli bych někde našel schéma... |
Když bude mít někdo přípravu hotovou, tak já mám v hlavě (vlastně i ověřené, že funguje ) jednoduchý a levný obvod, můžu myšlenku věnovat
MíraCB |
_________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mamut
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 309 Bydliště: Praha Kadlín
|
Zaslal: čt prosinec 13, 2007 1:36 pm Předmět: |
|
|
643453 SNÍMAČ HLADINY 837,70Kč _________________ Break V6 3,0 750 Virago |
|
Návrat nahoru |
|
|
MíraCB
Založen: 25.11.2006 Příspěvky: 397 Bydliště: České Budějovice
|
Zaslal: čt prosinec 13, 2007 1:53 pm Předmět: |
|
|
[quote="ok2ucx"]Nic proti domácím udělátkám , ale kolik stojí a jaké číslo má originální čidlo? Já ho nenašel, kdyby byl za pár rozumných peněz, možná bych investoval...
Objednací číslo snímače hladiny je 6434 53 a cena 837,76 Kč s DPH
Jinak, hlídání je velmi jednoduché, je využitý výkonový FET tranzistor IRLZ34N a jeden odpor cca 1200 k Ohmů. (cena tranzistoru cca 30 Kč), jako sonda dva kusy nerez drátů.
Nemám vyřešenou mechanickou úpravu (přidělání a utěsnění) k nádržce kapaliny, ale zapojení mi na stole gunguje.
Někomu, kdo sem umí přidávat obrázky klidně pošlu fotku zapojení.
MíraCB _________________ Xantia II. Break, 1,9 TD |
|
Návrat nahoru |
|
|
lukas
Založen: 1.2.2007 Příspěvky: 101 Bydliště: Doksy u Kladna
|
Zaslal: pá prosinec 14, 2007 12:28 am Předmět: |
|
|
no upřesnění ohledně origo funkčnosti:
jak jsem psal, mám ostřikovače světel ale bohužel nafungují, nádržku mám na víc než 5l, minimálně poslední 1l se po ostříknutí kontrolka rozsvítí a zhruba tu samou dobu jako potřebují stěrače na autom. doběh svítí a pak se postupně zhasíná (asi 1 vteřinu). I když je nádržka prázdná, po nastartování nesvítí, nebliká a ani nenadává jako u novějších aut, rozsvítí se pouze po zapnutí ostřikovačů... Z praxe by mohla svítit na trochu míò kapaliny než 1l, ale alespoò je dost času koupit si náplò levně v autodílech bo v Tescu než u pumpy jo a dost možná to svítí tak brzo právě kvůli ostřiku světel... jen frantík ví, jak se mu tam co chtělo dát... _________________
´97, Break 1.8i
dokonalej kombík v max. výbavě
jen s tou spotřebou bych radši jezdil s V6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|