Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
vlado
Založen: 13.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: ne prosinec 13, 2009 5:57 pm Předmět: Kontrolka chodu motora |
|
|
Prosím Vás o radu. Mám Xantiu 2,0 hdi 80 kw.Trápi ma rozsvietenie kontrolky chodu motora (autodiagnostiky) pri zaažení, kedy otáčky motora na dlhšie presiahnu 2,500 otáčok, alebo ak pri jazde do kopca pri otáčkach cca 2000 otáčok za minútu na 5. rýchlostnom stupni auto prejde do núdzového režimu, vypne turbo a nejde otáčky vyhna nad 2000.
Bol som na diagnostike nieko¾kokrát, nič nezistili. Čo som videl, vypísalo tam tlak turba je príliš nízky. Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní je auto v poriadku, samozrejme dovtedy kým ho nepritlačím. Poraďte mi prosím Vás. Môže to by tzv. váha vzduchu?, prepad paliva?alebo nebodaj vstrekovače? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne prosinec 13, 2009 6:55 pm Předmět: Kontrolka chodu motora |
|
|
Do turba vede táhlo z podtlakového ventilu které zavírá a otevírá průchod výfukových plynů mimo turbínu. Pokud to při vyšším tlaku neotevře,motor se spustí do náhradního režimu a mělo by to psát vysoký tlak turba. Pokud je průchod pořád otevřený tak by měl být malý tlak,ale to by asi špatně táhlo i v nízkých otáčkách. Tak jestli nebude problém tam,těžko říct |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlado
Založen: 13.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 8:49 am Předmět: |
|
|
Ide teda o vadný SNIMAČ TLAKU VZDUCHU - MAP SENZOR, alebo vadnú váhu vzduchu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 11:58 am Předmět: Kontrolka chodu motora |
|
|
Když otevřeš kapotu,tak v pravo na vačce je vyvěva z ní vede hadička do dvou el. ventilů jsou myslím na přepážce vlevo,jeden je pro reciklator výfukových plynů a druhý pro regulátor turba. Tak běž po těch podtlakových hadičkačkách jestli nejsou někde poškozené nebo vysunuté. Pokud budou v pořádku zkus při nastartovaném motoru vytáhnout tu hadičku z vyvěvy jestli v ní je podtlak třeba prstem mělo by ti ho to přísát. Pokud bude tohle všechno fungovat tak na těle turba je páčka a kulaté táhlo které vede do membrány která zavírá obtokový ventil v těle turba,tak zkus jestli to chodí. Při vypnutém motoru by měl být otevřený a po nastartování a přidání plynu by se měl zavřít tak vlez pod auto řekni někomu a ti nastartuje motor a přidá plyn mělo by se to táhlo pohnout a zavřít ventil. Pokud to nechodí tak ti výfukové plyny jdou přes ten obtokový ventil a ne přes turbínu proto máš malý tlak turba. Je to otázka pár minut,tak to omrkni a uvidíš. |
|
Návrat nahoru |
|
|
vlado
Založen: 13.12.2009 Příspěvky: 3
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 2:04 pm Předmět: |
|
|
Ïakujem ve¾mi pekne, určite to vyskúšam. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: po prosinec 14, 2009 2:48 pm Předmět: Kontrolka chodu motora |
|
|
Ještě když budeš vlezený pod autem zkontroluj jestli nemáš někde prasklou,nebo vysunutou hadici mezi turbem a chladičem vzduchu. A změřil bych tlak turba. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|