Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
![Obsah fóra Xantiaclub](templates/Glass/images/orange/logo_phpBB.gif) |
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pee
Založen: 9.2.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 4:03 pm Předmět: Nestartovanie za mrazu kvoli preskocenemym rozvodom? (1.9td) |
|
|
Ahojte, kedze su teraz celkom mrazy prestalo mi zrazu startovat auto. Nakolko som mal mrtvu baterku, roztiahli sme ho, naskocilo a do servisu islo po vlastnych. Nechal som vymenit komplet zhavice. Uz tam mi vraveli ze to mali problem nastartovat. Teple mi to u nich ale nastartovalo v pohode. Dnes rano som teda nalozil rodinku do auta a slavnostne som isiel nastartovat . Nakolko ani naznaku zeby sa mu cokolvek chcelo, sme si teda vystupili a sli dom
Po tom co som volal servisakovi, udajne mozu byt preskocene rozvody z toho ze sa roztahovalo auto. Moze byt, alebo mam skusit nieco ine ako nechat rozobrat pol auta kvoli kontrole?
dik _________________ Xantia, 1,9TD, 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
sima
![](images/avatars/1056796753458fe86b5c5a0.jpg)
Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 4:53 pm Předmět: |
|
|
Je to dost zmatený popisek-nestartuje-mrtvá baterka-výměna žhavičů-zase ani neškytne,co takhle se držet základních věcí,jako je stav baterky???Napíšeš,že byla mrtvá,pak znova nenastartuješ a ani nenapíšeš zda jsi ji nabil či vyměnil,či jsi aspon měřil její napětí???Prípadně pak změřit, zda jde šáva přímo na startér(na jeho kontakty).Dále bych mrkl na pojistky,tabulku na tvůj ročník tu myslím najdeš.
Co se týče čerpadla v tom se nevyznám,diesla jsem nikdy neměl,třeba ti poradí dále ně+kdo jiný,ale toto považuji za základ,když napíšeš,že ani neškytlo...
Ale jestliže ani neškytlo,ani nemá snahu se startér zavrtět,nejspíš by to měla být nějaká základní krpa v elektrice-snad.Jestliže si netroufneš na tyto zákl.kontroly tak k elektrikáři,ono v těchto mrazech něco dělat venku nic moc teda.
Jinak roztahovat diesla to je fakt na riziko každého,jak všichni ví silně se to nedoporučuje a co teprve v těchto mrazech
To by mě skřípaly trochu zuby i u mého benzina. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
JiRaY
![](images/avatars/13210199954640400f4066d.gif)
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 6:18 pm Předmět: |
|
|
Mno,v první řadě musíš mít dobitou baterku,v druhé řadě musí mít motor naftu-zkus si před startem dotvrda napumpovat balonkem.
A co to dělá,když to točí?Točí to pořád bez náznaku chytnutí?Nebo co to vlastně dělá
Rozvody to můžou bejt taky,to bys musel nechat oddeklovat motor,a zkusili by aretačníma přípravkama,jestli to sedí na díry.
Taky v případě přeskočených rozvodů by motor klepal,měl traktorový zvuk,a prostě by nešel jako obvykle. _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
misina25
Založen: 5.4.2007 Příspěvky: 116 Bydliště: Bílina
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 9:51 pm Předmět: |
|
|
Zdravím všechny tak mám další starosti stou moji xantušou.V těchto mrazech vubec nechce nastartovat dluho točí a kdzž už chytne to snad jde na tři válce nebo co.Svíčky mám měsíc starý.Dneska jsem vyměnil palivový filtr a přepadové hadičky ale moc tomu nedávám.A ještě mě napadly vstřiky může to mýt taky vliv když už budou špatný?Kolik vlastně stojej nový špičky?Díky za rady. _________________ Xantia 1,9 td kombi r.v97+klima |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne prosinec 20, 2009 10:21 pm Předmět: ... |
|
|
Pokud máš opravdu dobré žhaviče,ale pro jistotu bych je zkontroloval (může odejít i nový,chyba výrobce,špatné relé.dlouho žhavi) Může být i špatně nastavený předvsřik. Pak bych šel dál. |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
stepan
![](images/avatars/24908047847b337db31aec.jpg)
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 10:57 am Předmět: |
|
|
A co nafta? Je tam zimní? Nebo je tam aspoò nějaké aditivům?
Jinak, pokud by rozvody přeskočili o jeden zub ( klika ) dopředu, tak motor bude mít měkčí chod a za studena se motor neudrží na volnoběhu a nebude mít vůbec výkon. Max. rychlost bude cca 120 - 130km/h.
Pokud přeskočí o dva zuby, tak se potkají ventily s pístama. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
pee
Založen: 9.2.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 11:50 am Předmět: |
|
|
Dnes rano som teda opat skusal s nabitou bateriou, po dlhsom toceni 3s naskocilo ale s plnym plynom. Zdalo sa opat ako predtym nez som menil zhavice ako keby to chcelo chytat iba na dva valce. Kym nezacalo kuckat tak isiel biely dym. potom ked chytilo cierny.
Potom ked som chcel o polhodinu odist zase sa nedalo nastartovat ani na viac krat. Cierny dym mi ale nesiel.
K rozvodom: Teply motor chytil dobre v servise, aj pocas jazdy zo servisu sa zdalo vsetko ok. Vykonovo bez problemov.
Nafta: klasicka agip bez aditiva
Starter je OK. _________________ Xantia, 1,9TD, 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
kapitán
![](images/avatars/14119624304a1c0fb62cb47.jpg)
Založen: 9.5.2009 Příspěvky: 243 Bydliště: Jindřichův Hradec
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 2:07 pm Předmět: |
|
|
Já bych doporučil kontrolu žhaviček ,poté vstřiků.A v neposlední řadě ještě tlaky v jednotlivýcg válcích.
Bílý dým znaméná nespálená či nedokonale spálená nafta a černý hodně nafty _________________ současnost
Xantie 18,i 16V rv 1998
minulost
P-405GRD break (papírově1,8TD)
Citroen BX14RE
Š105M
Seat Ibiza 1,8GLD
F125P 1300 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 3:03 pm Předmět: |
|
|
Jako první bych změřil vůle na ventilech. ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 3:57 pm Předmět: |
|
|
K tomu roztahovani... existuje protinazor, ze je jedno, jestli studenym motorem pootoci starter nebo kola pri roztazeni nebo spusteni z kopce.
Zni to celkem logicky. Starter otoci klikou, ta rozvodovym remenem, cerpadlem a vsim dalsim a vackou. Kdyz to pustim z kopce tak stejnou praci vykonaji kola.
Z jakeho duvodu by melo byt pri pusteni z kopce nebo roztazeni vyssi riziko preskoceni rozvodaku nez pri normalnim startu pres starter?
(pochopitelne za predpokladu, ze clovek co to pousti je aspon primerene citlivy, nenarve tam jednicku a nepusti spojku naraz, kdyz uz to vali zkopce 60).
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
JiRaY
![](images/avatars/13210199954640400f4066d.gif)
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 5:53 pm Předmět: |
|
|
Ne,že přes spojku to bývá brutálnější,navíc ne každý má v levé noze cit,a co když ti jen ujede mokrá podrážka,tobě podklouzne pedál,a rozvody můžou skočit. ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice ![Smile](images/smiles/icon_smile.gif) |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
stepan
![](images/avatars/24908047847b337db31aec.jpg)
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 6:35 pm Předmět: |
|
|
Přednostně bych zkontroloval rozvody, a teprve potom žhavící svíčky nebo rele žhavení. Vstřikovací soustava nemůže jen tak náhle odejít kvůli mrazům.
Já když jsem dělal rozvody na svém autě a přesadil jsem to o jeden zub, tak jsem pořádně ani nemohl nastartovat auto, jedině s plným plynem a taky se mi valil od vejfuku kouř.
K tomu startováni roztahováním!
Já jsem zkoušel svojí xantu roztahovat ( respektive z kopce - měl jsem vybitou baterku ) a pokuď jsem nesimuloval startování klíčkem, tak se mi ten motor nechtěl chytat. Podotýkam, že motor už byl teplej. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
pee
Založen: 9.2.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po prosinec 21, 2009 7:44 pm Předmět: |
|
|
stepan napsal: | Přednostně bych zkontroloval rozvody, a teprve potom žhavící svíčky nebo rele žhavení. Vstřikovací soustava nemůže jen tak náhle odejít kvůli mrazům.
Já když jsem dělal rozvody na svém autě a přesadil jsem to o jeden zub, tak jsem pořádně ani nemohl nastartovat auto, jedině s plným plynem a taky se mi valil od vejfuku kouř.
K tomu startováni roztahováním!
Já jsem zkoušel svojí xantu roztahovat ( respektive z kopce - měl jsem vybitou baterku ) a pokuď jsem nesimuloval startování klíčkem, tak se mi ten motor nechtěl chytat. Podotýkam, že motor už byl teplej. |
A teply motor ti isiel nastartovat s tym posunutym rozvodom? _________________ Xantia, 1,9TD, 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
stepan
![](images/avatars/24908047847b337db31aec.jpg)
Založen: 13.2.2008 Příspěvky: 135 Bydliště: ŠkodaBurg
|
Zaslal: út prosinec 22, 2009 9:21 am Předmět: |
|
|
Teplý motor šel nastartovat, ale jedině s plynem na podlaze a musel jsem plynem udržovat otáčky cca 1500rpm, jinak by mi to chcíplo. Nedokázalo to udržet volnoběh. _________________ Lada 2103 - 1608 DOHC - 73,5 kW - Incredibile macchina
Lada SAMARA 1,3 LS - Zachránila mi život
Citroen XANTIA 1,9 TD - Zaoceánska LOÏ COMFORTI
Opravují a seřizují motory PSA |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
pee
Založen: 9.2.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út prosinec 22, 2009 10:32 am Předmět: |
|
|
stepan napsal: | Teplý motor šel nastartovat, ale jedině s plynem na podlaze a musel jsem plynem udržovat otáčky cca 1500rpm, jinak by mi to chcíplo. Nedokázalo to udržet volnoběh. |
Mne siel teply (resp. 20stupnov) motor nastartovat uplne v pohode, ako vzdy predtym. Tak to asi nastastie nebude rozvodmi.
Nemohlo by to byt nastavenim cerpadla a predstihu v zime? Neviem ako to funguje na xantii, ale na starom dieslovom golfe mam mechanicku packu. _________________ Xantia, 1,9TD, 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
![](templates/Glass/images/red/spacer.gif) |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|