Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: st leden 06, 2010 9:26 pm Předmět: 1,9TD v mrazu nestartuje-HELP (edit J) |
|
|
ZDRAVIM VSTETKYCH. Mam xa 1.9TD r.v. 96 motor DHX a bezny problem , nestartuje za minusovych teplôt . ma nove funkcne zhavice , palivovy sistem v poriadku, cerpadlo tiez ,tlaky su v norme bateria tiez, vstrekovace po kontrole, mechanik ostal bezradny , pretoze staci naliat za vedro teplej vody na hlavu motora a naskoci na prvy otoc startera ak to neoblejem nenatocim . uz neviem co by to mohlo byt. olej nezerie a voda sa naprehrieva . hlava bola zbrusovana a tesnenie menene cca 50000 km spetne . rozvody tiez nove a v poriadku. som za akukolvek radu. a som si aj vedomi ze uz tu podobne temi boli ale teraz uz si nevedia rady ani ini specialisti a nechcem zas investovat stovky eur do niecoho co mi nezaruci opravu. jar leto jesen jadim bez problemov. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:00 pm Předmět: |
|
|
No pokud nestartuje studena napadaj me vicemene jen dve veci.
- spatne zhavi - coz tvrdis, ze ne
- studeny motor nema z nejkeho duvodu kompresi (nedosedaj ventily nebo tak neco)
Hmmm
Co presne znamena, ze nestartuje... toci ale nedrcne?
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:31 pm Předmět: |
|
|
motor toci z vyfuku zapach nespalenej nafty , mozes tocit do nekonecna, ale to plati len pre teploty pod nulou a aj to len po kapacitu baterie . pretoze tlaky ma ale uz som si neni isty ake? ale ak trochu ohrejes hlavu vodou skoci ako za leta, a hnedma otacky ako ma mat a ziadne sprievodne zvuky ako ked chyba nafta. neviem mozno tie ventyli ale podla mna sa kov pri ochladzovani zmensuje tj. ventil zatvoreny, pretoze som sa stretol z motormi ktore ked sa zohriali zacali rachotit a to bolo dosledkom nulovej vole ventylou . ak by som mal garaz tak to neriesim ale auto stoji pod bytom. jazdim len zopar krat v tyzdni ale zato dlhe useky cca200km a viac . jazda je super. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:34 pm Předmět: Help |
|
|
Ještě může být špatně nastavený předvstřik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:37 pm Předmět: |
|
|
Hlava je hliníková a " smrskne " se vlivem teploty víc , než ventil. Takže vůle se zmenší . Něco podobnýho mi dělalo Saxo 1.5D . Start na dva až tři válce , po ohřátí jel naprosto pravidelně. Byly malé ( 0,05mm ) a nulové vůle na výfukových ventilech . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:40 pm Předmět: |
|
|
prave predvcerom sme ho nadstavili a mozem povedat ze to malo zmysel pretoze mi uplne prestalo auto dymit ked tocim co sice len zriedka na otacky3000 a viac a aj motor si trochu podskocil, ale ten problem zo startom to neodstranilo, rozmyslam ze este by to mohlo byt v zhaveny ale asi tak ze sice prud do zhavicou ide ale nerozzhavy ich , len to neviem ako to zmeram, ale zas by to asi netocilo ani v teple ci sa milim _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:42 pm Předmět: |
|
|
PavelX2 lenze motor hned po odpaleni ide tak ako ma a je velmi tichy neklepe ani nestrpa dym tiez ziadny _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 3:44 pm Předmět: |
|
|
ale aj tak dakujem za radu skusim tie ventyly , zvladam to aj sam . sice to bude musiet pockat bo nemam dielnu. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
filo
Založen: 30.7.2008 Příspěvky: 148
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 5:30 pm Předmět: |
|
|
No zhavicky jsou zkontrolovat i tak, ze se vyndaji, nechaji zapojene a zkusis nazhavit... pak vidis, jestli se rozsviti nebo ne.
Ale pokud pomuze obliti ohlavy teplou vodou, spis bych to sacoval na to, ze v mrazu se hlinikova hlava smrskne, tahla ventilu mene a protoze jsou spatne nastavene vule, ventily zustanou pootevrene a komprese neni.. proste to stiha utikat vyfukem nebo i do sani... nebo to utika nekudy jinudy (pod hlavou?).. Pises, ze hlava byla brousena... jestli neni brousena trochu moc a ta teplotni dilatace nedela pak takovouhle paseku. Hlava je nizsi, tahla ventilu porad stejna atd...
Honza _________________ Xantia X1 Break Turbo D 1997 Praha + Liberec |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 5:35 pm Předmět: |
|
|
takze som bol pri aute a zistil som nemilu vec , este skor ako som nastartoval, som otvoril kapotu a skusil nacerpat palivo balonkom, aj ked uz som to viac krat kontroloval ale teraz som bol prekvapeni islo natahat ako keby nikde nebola nafta , a aby to este nebolo dost zle tak zo vstrekovacieho cerpadla zacal sicat vzduch niekade z vrchu ako je pripojena hadicka zo sania, zrejme nejake tesnenie. zrejme to prepadom vytiahlo vsetku naftu, akurat ze doteraz sa to tak velmi neprejavilo bo uz som to x krat skusal. takze uvidim za kolko mi pretesnia cele cerpadlo a dufam ze tam bol ten kamen urazu. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 6:31 pm Předmět: |
|
|
Že by vzduch? Nejdřív bych vyměnil přepadový hadičky na vstřikovačích. Pak bych zkontroloval celou sací cestu. Čerpadlo bych řešil až na konec. Přetěsnit čerpadlo je otázkou pár korun , pokud si to uděláš sám. Když si ho necháš přetěsnit a nemáš známýho čerpadláře , mohlo by se to docela prodražit. _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 9:15 pm Předmět: |
|
|
hadicky su nove, ale zistil som ze v cerpadle nebola ziadna nafta a ked som zacal pumpovat tak bolo zretelne pocut ako sa zaplna naftou a ze s neho sici vzduch von, len ma hneva ze sa to doteraz naprejavilo, pretoze uz to skusali viaceri a aj ja , ale nik si to nevsimol. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 9:20 pm Předmět: |
|
|
inak kde sa daju kupit a ake tesnenia pre vlastnorucne pretesnenie, myslim ze viem prese aj ktore miesto, bola to najvrchnejsia cast cerpadla , tam kde sa pripaja hadica zo sania, inak mam uz nejakych majstrov ktory robia repas za cca 220eur . ale co konkretne budu robit na tom cerpadle to uz nik nezisti. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: čt leden 07, 2010 10:38 pm Předmět: |
|
|
Jen pro pořádek , je to Bosch nebo Lucas ? Těsnění jsou "O" kroužky a gufero , koupíš je většinou v prodejně ložisek . Nebo hledej na netu . . . _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: pá leden 08, 2010 9:33 am Předmět: |
|
|
JE TO BOSH CERPADLO OVLADANE LANKOM A TAK ISTO AJ SITIC. _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
|
|