Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: po leden 11, 2010 12:43 am Předmět: |
|
|
HDi, 2.1TD a 1.9TD je absolutní nesmysl srovnávat. Zdá se mi, že jsi ještě v 2.1TD nejezdil, možná vezl. Jak je již z mého popisku pod příspěvky vidět, měl jsem 2.1TD (přes rok a půl) a teď mám HDi, tak že si myslím, že tu možnost porovnání určitě mám. HDi má jinou převodovku (jak jsi psal), ale konstrukce motoru je úplně jiná. A co se týče zmíněného kopce, tak bych se skoro i hádal. Neměl jsem možnost srovnat tyto dva motory přímo vedle sebe ve dvou lidech, ale prostě každý motor se chová úplně jinak a kdyby v době kdy jsem kupoval HDi byla v bazarech nějaká pěkná 2.1TD tak bych neváhal a koupil jí znova. HDi jsem měl částečně vyzkoušené už předem, protože jsem jezdil se strejdovo P 307SW s tím samým motorem. Aj auto je skoro stejně těžké, tak že v porovnání s XA HDi to bylo skoro nastejno.
Ale o tom tady teď řeč není. Na spotřebě se tady všichni shodneme -> 6,5 litrů průměrná spotřeba. Brát v úvahu něco z doslechu není moc směrodatné. Ano, i 2.1TD si klidně vezme 8 litrů, ale to jen tehdy, pokud to po dálnici valím kolem 180km/h (také osobní zkušenost) a nebo pokud na tom motoru něco není v pořádku (Lucas, nějaké čidlo, cooler atd.).
Ještě radši dodám, že HDi určitě není špatný motor, ale mě osobně se více zalíbila 2.1TD. A přechod z 1.9TD na 2.1TD je určitě dobrá volba (ale to už jsem psal). _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
€mo
Založen: 3.10.2008 Příspěvky: 62 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po leden 11, 2010 6:38 am Předmět: |
|
|
JiRaY napsal: | No,nevím,mám možnost srovnat dobrou 1,9TD,a dobrou 2,0HDi 110 koní,a až takový rozdíl nevidím,samo že Hdi jede líp,má vyšší maximálku,a lepší zpřevodování,a taky jinou spotřebu,ale narovinu,TD je mi bližší,a myslím si,že kdyby se postavily vedle sebe do kopečka,a v 50ti by se dala u obou podlaha,tak by mezi nima výrazný rozdíl nebyl,obě jedou super,TD je přímější a dravější na zátah,ale potom uvadá,HDi si počká,ale pak mocně zabere,a jede furt,ale že by ta 2,1TD byla až takovej závodák,jako tady píšete,no nevim,nevim.
Jo,a z doslechu od lidí co jí mají jsem pochytil spotřebu kolem 8 litrů pořád. |
No moderator nemoderator, pises si tu len tak z buka do buka... v 2.1TD si evidentne v zivote nesedel... to je uplne jasne... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Váňa
Založen: 13.5.2008 Příspěvky: 63 Bydliště: Luka nad Jihlavou
|
Zaslal: po leden 11, 2010 6:42 am Předmět: |
|
|
Jezdím svižně a spotřeba se mi pohybuje mezi 6,5 až 8 litry. Je to dané opravdu stilem jízdy a trasou. Tady na Vysočině jsou samé kopce a to se taky projeví. A když má auto tak krásný zátah, tak to svádí k tomu, troch to přišlápnout. Spíš bych byl opatrnější při výběru auta z hlediska opatřebení. Tahle motorisace je více náročná na dobré zacházení a záleží, kdo ji opatroval před tebou. Při najetých km (ale skutečných) je to moc důležité. Já jsem koupil auto se serviskou 150 tis. km (ale ani to nemusela být pravda) a rok jsem si hrál s opravou Lucase, známá to bolest. Ale když je vše v cajku, tak to svezení stojí za to. _________________ X2 2,1 TD Break |
|
Návrat nahoru |
|
|
Speeder2
Založen: 10.1.2010 Příspěvky: 11 Bydliště: Zahnašovice
|
Zaslal: po leden 11, 2010 10:06 am Předmět: |
|
|
€mo napsal: |
No moderator nemoderator, pises si tu len tak z buka do buka... v 2.1TD si evidentne v zivote nesedel... to je uplne jasne... |
Souhlas, 2,1td se nedá s 1,9td srovnávat. 2,1 úplně jinak jede, má i o dost větší krouák a ve finále zas nemá o tolik vyšší spotřebu. Kdo v tom neseděl neuvěří.
Například 605 2,1 td má zrychlení 11,3sec , Xantia 1,9td ma 14,1sec.
Je rychlejší i když je těžší o 200kg. _________________ Xantia 1,9TD 96 Hydractiv, Bleu Buckingham na patnáctkách alu exclusive |
|
Návrat nahoru |
|
|
Reki
Založen: 7.10.2009 Příspěvky: 17 Bydliště: Praha-Nusle
|
Zaslal: po leden 11, 2010 4:42 pm Předmět: |
|
|
prvni auto a rovnou terno, jezdi paradne, lehce pres 7 litru, nalozenej jak blazen a s vozejkem 80kou po dalnici 160 kilaku za 7.3 litru, kdyz jsem zlej tak i prazdnej za 7.5! _________________ 2.1 TD BREAK, r.v. 96 - Xena |
|
Návrat nahoru |
|
|
desertwolf
Založen: 6.9.2009 Příspěvky: 6
|
Zaslal: po leden 11, 2010 8:47 pm Předmět: |
|
|
tak já s 2,1TD jezdím teď v zimě za 8,5l a šlapu na to vlastně pořád. _________________ Xantia I, 2,1TD, r.v. 1996, hydroaktiv 2 |
|
Návrat nahoru |
|
|
JiRaY
Založen: 26.4.2007 Příspěvky: 1227 Bydliště: Praha,ale jinak bydlím v Xantii:-)
|
Zaslal: po leden 11, 2010 10:01 pm Předmět: |
|
|
€mo napsal: | No moderator nemoderator, pises si tu len tak z buka do buka... v 2.1TD si evidentne v zivote nesedel... to je uplne jasne... |
Ano,v 2,1TD jsem v životě neseděl,a nijak mně to netočí
Já to psal ze svého pohledu,mám možnost srovnat jen ty auta co mám v podpisu.
z podobných hodnot kroutáku a výkonu jsem si odvodil že by to mohlo být podobné jako HDi 80kw.
No,a co do toho taháš moderátora? Myslím že to nic neznamená ani nemění na meritu věci _________________ Citroen Xantia TurboD 96"
Citroen Xantia 2.0 HDI Exclusive 109k 99"
Citroen BX TurboD 92",voňafka:-)
HDi-Hodně dobrá investice |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út leden 12, 2010 12:59 am Předmět: |
|
|
V tom případě bych doporučoval jednu věc. Když já osobně něčemu nerozumím, nebo jsem neměl čest to vidět atp., tak o tom nepíšu Ono stačí se podívat na označení těchto motorů. Tzn. že TD není vysokotlak jako HDi nebo že 2.1TD má narozdíl od HDi 12 ventilů. A hned je jasné, že každý motor je úplně jiný, i když mají stejný výkon a krouák.
TD -> Turbo Diesel; HDi -> High pressure Direct injection _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 12, 2010 8:48 am Předmět: |
|
|
Když už tady probíráme spotřebu , za kolik jezdíte po městě s HDI 80kW ?
Jinak opravdu záleží na technickým stavu motoru. Měl sem dvě BX TZD . První s čerpadlem Lucas a horším turbem ( tlačilo až od vyšších otáček ) a druhý s čerpadlem Bosch , který jelo krásně odspodu. První bralo 6l/100km a druhý 5,5l/100km při stejným ježdění ( po městě ) . Rozdíl byl hlavně v tom , že sem u druhýho řadil nahoru dřív. _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út leden 12, 2010 11:22 am Předmět: |
|
|
Já jezdím něco kolem těch + - 5,5 litru. Jezdím převážně couračky po městě, občas kousek dál. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
PavelX2
Založen: 26.11.2009 Příspěvky: 172 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út leden 12, 2010 11:40 am Předmět: |
|
|
To je moc pěkná spotřeba . Auto mám jen krátce , stačil sem vyjet jen jednu nádrž a vzalo si to 6,6l/100km . . . Jenže na tuhle spotřebu bude mít vliv i častej běh motoru na místě v rámci zkoumání a oprav . . . Tak su zvědavej , kolik si to vezme při normálním provozu. _________________ X2 1999 HDI 80kW Exclusive . . . repasuju alternátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: út leden 12, 2010 11:44 am Předmět: |
|
|
Já ho taky nemám moc dlouho, ale ta spotřeba se pohybuje, jak jsem psal, něco kolem těch 5,5 litru.. Ale teď to bude asi víc, kolem těch 6, protože je zima a tak.. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
krok
Založen: 17.6.2008 Příspěvky: 11 Bydliště: Kromeriz
|
Zaslal: út leden 12, 2010 1:23 pm Předmět: |
|
|
Za těch 20 měsíců, co ji mám, je průměrná spotřeba 5,8. Maximum bylo 6,8 a minimum 5,2. Přes 80% je to dálnice. _________________ X2 HDi 80kW Berline 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
|
šedivák
Založen: 29.11.2006 Příspěvky: 48 Bydliště: N. Borek
|
|
Návrat nahoru |
|
|
zico
Založen: 21.2.2009 Příspěvky: 21 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: st leden 13, 2010 12:48 am Předmět: |
|
|
Tak uz ked sa prebera aj spotreba u 2,0 HDi 80kw, tak tam je to oproti 2,1 TD samozrejme nizsie, podla mojich skusenosti asi o liter. Ine je sprevodovanie: na 2,1 TD ides 130-kou na 3000 ot/min a 2,0 HDi toci 130-ku len ca.2600 otackami ..
Na nasom HaDovI je teda nejakych 5,7l zmiesany rezim.
>
A tiez by som sa prihovaral za to, aby ludia zvazovali formulaciu svojich prispevkov, ak su v danej problematike len teoretikmi.
Mne tiez minule nejaky panko na temu okolo powerboxov (mam s tym druhy voz a spolu asi 240tis.km odjazdenych) poslal len link na "zarucene" info a v zivote zrejme powerbox nevidel ..
> _________________ X2 2,0 HDi 80kW ´2000
C5 2,2 HDi Exclusive AT ´2003
predtym:
X2 2,1 TD SX ´1998
BX 1,4i RE ´1989 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|