Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mšvícko

Založen: 26.8.2008 Příspěvky: 177 Bydliště: Na Sibiři
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 8:00 pm Předmět: |
|
|
to je jasný, že diesla na volnoběh nezahřeješ. v zimě nastartovat a jet, to je to nejšetrnější k motoru, at benzín, či diesel. nevytáčet motor, jet klidně _________________ Xantia Break 2,0 16V
Prodej autopotahů, výroba autoklíčů, šití pytlů na řadící páky
www.opravaobuvi.unas.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
peter7777
Založen: 28.8.2008 Příspěvky: 507 Bydliště: Jelka, SR
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 8:09 pm Předmět: |
|
|
Tých pár minút na vo¾nobeh neuškodí nijak motoru a hlavne teraz v zime je to aj bezpečnejšie Zatia¾ som mal len diesle a vždy som to robil. Samozrejme ohrieva na mieste napr. 20min. nemá zmysel ,bo sa to aj tak nezohreje tak ako za jazdy.  _________________ XANTIA I 1,9TD Break,
klíma,ABS r.v.96 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
srnec
Založen: 10.11.2009 Příspěvky: 43
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 8:10 pm Předmět: |
|
|
s tím souhlasím mně jen vadí že když hned jedu tak jde všechno ztuha.Než vyjedu čekám tak dvě minuty,auto se zatím zvedne,oškrábu okna,zapřáhnu káru, připoutám se a hurá do práce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
misak-plysak

Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 8:14 pm Předmět: |
|
|
No něco jiného je nastartovat si auto, voškrávat okna a pak jet a něco jiného je nastartovat auto, dojít si dopít kafe, oškrábat okna, dojít se přezout a pak teprva jet... _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá...  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pee
Založen: 9.2.2008 Příspěvky: 27 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 9:01 pm Předmět: |
|
|
Ako nas ucili v skole:
"Motor sa zohrieva vyhradne pomalou jazdou" _________________ Xantia, 1,9TD, 1996 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sima

Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 9:31 pm Předmět: |
|
|
Takže zatímco běží na volnoběh chladí se a zůstavá studený Tak určitě u benzina hřeje topení expresně rychle a vyplatí se než ničit sklo škrábanci a trhat stěrače,nechat námrazu popustit.Diesly neberu-nevlastním,jen vím že hadovi to klasickým topením trvá sakra dlouho. _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
kenedz

Založen: 4.7.2008 Příspěvky: 17 Bydliště: Záboří
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 10:02 pm Předmět: |
|
|
luk.zah napsal: | Zřejmě se to asi mohlo rozbít....
1) Zkus funkci ´´hledat´´ na tomto fóru
2) Můžeš vysvětlit, proč děláš takový kraviny a proč si úmyslně ničíš motor? Proč v zimě v mrazech nastartuješ, necháš to běžet na minimu otáček (volnoběh), kdy je motor nedostatečně mazaný vlivem nízkého tlaku oleje (a to i když ti už nesvítí kontrolka mazání) a jdeš domů na kafe????? Ach jo.... |
To víš že jo,ome si a oškrábej auto,pak do toho vlez a zjisti,že baterka je po smrti a můžeš se vydat pěkně rozehřátý (po tom škrábání) na autobus ,ale výhodu to má,budeš mít čistý vůz na parkovišti
2-3 minuty mu v zimě určitě neublíží.Jak si myslíš,že se to dělá u autobusů,nebo náklaďáků?Když je to bez vzduchu,tak to nějakých pár minut trvá,než se nafouka-zabržděný se nerozjedou.......
Ach jo.... _________________ Xantia Break HDi Exkluzive 140PS r.99-prodáno
Xantia Activa TCT r.96-jen na Xasrazy
Peugeot 406 HDi Prémium pack r.00-plně naložen |
|
Návrat nahoru |
|
 |
sima

Založen: 27.11.2006 Příspěvky: 915 Bydliště: Srdce Valašska
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 10:14 pm Předmět: |
|
|
Přesně jak píše Kenedz,některé věci jsou tak nějak logické  _________________ X2 1.816V 98LPG-vzducholoď
Komforák a nikdy jinak
AX-1.0-City-4 kvalt-r.v.92 fr.mini cooper  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Josef 2.
Založen: 9.9.2007 Příspěvky: 1647 Bydliště: Míškovice u Holešova
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 11:34 pm Předmět: |
|
|
luk.zah napsal: | Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.
Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří. |
Měl jsi někdy auto s tlakoměrem oleje?? když tvrdíš že studené čerpadlo málo tlačí.... _________________ Já se z toho zblázním....
Ford Galaxy 1.9Tdi, 6.76543210000111
Xa HDi kombi exclusive 5.99999999999 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 11:50 pm Předmět: Motor |
|
|
Není pravda,že motor je lepší zahřívat jízdou než na volnoběh,motoru víc prospívá,když se zahřívá v co nejmenší zátěží a pomalu (různé druhy materiálů= různá roztažitelnonst) Jízdou bylo potřeba zahřívat jen některé špatně konstruované motory,které na volnoběh nedostatečně promazávaly ale to je konstrukční vada motoru. Olejové čerpadlo dává paradoxně při studeném a tím hustším oleji větší tlak. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mato
Založen: 6.1.2010 Příspěvky: 44 Bydliště: HLOHOVEC
|
Zaslal: po leden 18, 2010 12:38 am Předmět: |
|
|
to je pravda za studena husty a vyssi tlak . otec daroval bx bratovy a ten hned po nastartovani v zime isiel na dialnicu bo bola od domu cca 5km a teraz je ten motor ako olejnicka tecie zo vsetkych spojou kde sa da.a na multykare mam tlakomer oleja, po studenom starte ukazuje4atm. a ked sa zohreje ma stale 2atm. a ak sa zacne prehrievat tak klesne na 1a tu uz polaavujem v zatazi a je to ok _________________ XA1 1.9 TD 292000km a pribuda |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tomc
Založen: 8.2.2008 Příspěvky: 253 Bydliště: Rožnov p.R
|
Zaslal: po leden 18, 2010 6:02 am Předmět: |
|
|
luk.zah napsal: | Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.
Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří. | tak kvizová otazka proč motory v BX najezdily vic KM v pohodě???no proto,že i takoví spěchalci museli počkat než natlakuje :evil:tvá teorie je opravdu špatná  _________________ BX19D Xa 2,0HDI a C5 2,0HDI |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Alien
Založen: 29.1.2007 Příspěvky: 224 Bydliště: Prágl four
|
Zaslal: po leden 18, 2010 8:06 am Předmět: |
|
|
Tak ale já už nemůžu. Přestal jsem tady chodit a jak vidno, udělal jsem dobře. Takových hovadin a blitků co jsem se tady na těch dvou stránkách dočetl, to je na mě moc. Já bych to řekl takto. Dělejte si každý co chcete,ale hlavně sem nepiště! To se vážně nedá číst.
Mimochodem, co s tím teda je, s tím autem? Vyřešilo se to tady? Inu poradna, jak má být.
Závěrem radím. Vyserte se na startování, počkejte na léto a potom startujte. A co dělat v zimě? Jděte na autobus, Zdeněk vás rád nabere a autobus už bude mít vyhřátý.
Čest. _________________ Inu přišel čas na výměnu.
Hádéíí
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mevi

Založen: 21.11.2007 Příspěvky: 217 Bydliště: Litoměřice
|
Zaslal: po leden 18, 2010 9:21 am Předmět: Re: motor |
|
|
Petr Vlasák napsal: | Startuji a točí se rozvodák a motor ne ??Co se mohlo stát?? díky |
No taky sem se tu prokousal těma blabolama a vysledku jsem se nedopátral. Jen jsem se chtěl zeptat jak víš že točí rozvodák... nemyslíš spíš klínák co pohání klimu altík a hydrauliku... _________________ XII 3.0 24v, XII 1.8 16v, XI 2.0i Vše LPG XI 1.8i combi a XII 2,0 16v zatim v benzínu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Petr Vlasák
Založen: 17.6.2007 Příspěvky: 26 Bydliště: ŽACLEØ
|
Zaslal: po leden 18, 2010 9:36 am Předmět: |
|
|
mevi máš pravdu.Jo ta zima leze na mozek.Myslel jsem že vidím i na kladku z rozvodáku.Ale byl to omyl.Dnes si auto odtáhli na dílnu a volali že rozvodák nenašli.Ted se jen klepat,jestli se to nepodkalo.Díky za zájem,i když se to zvrtlo v boj o zahřívání motoru v zimě.Každý at si to dělá po svém,ja nechám auto běžet 5 min na volnoběh než vyjedu a určitě to motoru neškodí.Tak zatím pak napíšu jestli se něco stalo více. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|