Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Petr Vlasák
Založen: 17.6.2007 Příspěvky: 26 Bydliště: ŽACLEØ
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 12:29 pm Předmět: motor |
|
|
zdravim nevim zda se to dá najít ve foru,je tady toho moc. 2.1 td 98 rv. rano jsem nastartoval nechal běžet a šel domů jako vždy v zimě.Jenže po příchodu motor nešel ???? Startuji a točí se rozvodák a motor ne ??Co se mohlo stát?? díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 12:58 pm Předmět: |
|
|
uvolnena napinacia kladka? _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 12:58 pm Předmět: |
|
|
Zřejmě se to asi mohlo rozbít....
1) Zkus funkci ´´hledat´´ na tomto fóru
2) Můžeš vysvětlit, proč děláš takový kraviny a proč si úmyslně ničíš motor? Proč v zimě v mrazech nastartuješ, necháš to běžet na minimu otáček (volnoběh), kdy je motor nedostatečně mazaný vlivem nízkého tlaku oleje (a to i když ti už nesvítí kontrolka mazání) a jdeš domů na kafe????? Ach jo.... _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 2:05 pm Předmět: Motor |
|
|
Nemáš to spíš tak že startuješ motor se točí a rozvoďák stojí? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Vlasák
Založen: 17.6.2007 Příspěvky: 26 Bydliště: ŽACLEØ
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 2:54 pm Předmět: motor |
|
|
tak nechat zahrat motor na volnoběh je u dieslu snad normální. Rozvodák se točí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 3:34 pm Předmět: Motor |
|
|
Měl si sundaný kryt rozvoďáku? Nechápu co by mělo točit rozvoďákem,když motor stojí. Startér točí setrvákem který je našroubovaný na klikové hřídeli. To by musela být snad prasklá klika. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Vlasák
Založen: 17.6.2007 Příspěvky: 26 Bydliště: ŽACLEØ
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 5:25 pm Předmět: |
|
|
to si taky myslim,to by bylo na mašli.A nebo se točíi motor ale bez komprese a to je blbost.Kam by se stratila?? Žádný unik oleje není |
|
Návrat nahoru |
|
|
kirkiz
Založen: 11.6.2007 Příspěvky: 223
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 5:27 pm Předmět: Re: motor |
|
|
Petr Vlasák napsal: | tak nechat zahrat motor na volnoběh je u dieslu snad normální. Rozvodák se točí. |
Tohle je sice převzato od VW, ale obecně by to asi platilo u všech motorů.
116 Rozjezd a jízda
• Během startování motoru úplně sešlápněte spojkový pedál - startér pak otáčí
pouze motorem.
• Po nastartování motoru okamžitě uvolněte klíč ve spínací skříòce, jinak by
mohlo dojít k poškození startéru.
Po nastartování studeného motoru může krátkodobě dojít k zesílení hlučnosti
motoru, nebo se v hydraulickém vymezování vůle ventilů musí nejprve vytvořit
tlak oleje. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat.
Když motor nenastartuje ...
Jako pomoc při startování můžete použít akumulátor jiného vozidla ⇒ strana 232.
Roztahovat lze pouze vozidla s mechanickou převodovkou. Vzdálenost, po kterou
je vozidlo roztahováno, přitom nesmí překročit 50 m ⇒ strana 236.
POZOR!
• Motor nikdy nenechávejte v chodu v nevětraných nebo v uzavřených
prostorech. Výfukové plyny motoru obsahují mimo jiné jedovatý plyn - oxid
uhelnatý, který je bez barvy a zápachu - nebezpečí ohrožení života! Oxid
uhelnatý může vyvolat bezvědomí a být příčinou smrti.
• Vozidlo smotorem v chodu nenechávejte nikdy bez dozoru.
Upozornění!
• Startér smí být uváděn do chodu (pozice klíče ve spínací skříòce ) pouze
tehdy, je-li motor v klidu. Pokud se startér ihned po vypnutí motoru uvede do
chodu, může se startér nebo motor poškodit.
• Dokud teplota motoru nedosáhne provozní hodnoty, vyhýbejte se jízdě na plný
plyn s vysokými otáčkami a s vysokým zatížením motoru - nebezpečí poškození
motoru!
• Vozidla s katalyzátorem nestartujte roztahováním na úseku delším než 50 m.
Mohlo by dojít k vniknutí nespáleného paliva do katalyzátoru a tam k jeho vznícení,
což by vedlo k přehřátí a zničení katalyzátoru.
Životní prostředí
Motor nezahřívejte na místě. Ihned po nastartování vyjeďte. Tím se motor rychleji
zahřeje na provozní teplotu a sníží se tak produkce škodlivin do ovzduší.
Zážehové motory
Zážehové motory jsou vybaveny vícebodovým vstřikovacím systémem, který
zajišuje tvorbu optimální směsi paliva se vzduchem.
• Před startováním a ani během startování motoru nepřidávejte plyn.
• Pokud motor do 10 s nenastartuje, startování přerušte a asi po 30 s ho
opakujte.
• Nestartuje-li motor ani při druhém pokusu o nastartování, je možné, že došlo
k přepálení pojistky elektrického palivového čerpadla. Pojistku zkontrolujte, popř.
vyměòte ⇒ strana 237.
• Požádejte o pomoc v nejbližším odborném servisu.
Po nastartování velmi horkého motoru je vhodné mírně přidat plyn.
Vznětové motory
Žhavicí zařízení
Vznětové motory jsou vybavené žhavením, jehož doba se automaticky řídí podle
teploty chladicí kapaliny a vnější teploty.
Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolní světlo žhavení .
Během žhavení nezapínejte žádné elektrické spotřebiče, aby nedocházelo ke
zbytečnému zatěžování akumulátoru.
• Motor startujte bezprostředně po zhasnutí kontrolního světla žhavení .
• U zahřátého motoru, resp. při teplotách nad +5 °C, se kontrolní světlo rozsvítí
asi na sekundu. To znamená, že motor můžete startovat okamžitě.
• Pokud motor do 10 s nenastartuje, startování přerušte a po asi 30 s ho opakujte.
Naposledy upravil kirkiz dne ne leden 17, 2010 5:46 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Petr Vlasák
Založen: 17.6.2007 Příspěvky: 26 Bydliště: ŽACLEØ
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 5:31 pm Předmět: |
|
|
o vznětech nepíšou ohřát za jízdy ...Ale jinak díky za zájem |
|
Návrat nahoru |
|
|
misak-plysak
Založen: 15.4.2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Vlašim
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 5:51 pm Předmět: |
|
|
Nepíšou, ale to ví snad každý, že vznětové motory se hřejou déle než benzíny. Tzn. že nastartovat diesela a čekat až se ohřeje je nesmysl. _________________ XANTIA HDi Break Hydractive Exclusive - Xantie roku 2010
XANTIA 2.1TD Break Hydractive 136PS - mrtvá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
MacoLM
Založen: 17.11.2007 Příspěvky: 163 Bydliště: Martin / Slovensko
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 6:16 pm Předmět: |
|
|
no ja tiez nastartujema potom idem skrabat okna, poometat sneh a tak... zatial sa trosicku ohreje a premaze a aj rozbehne hydraulika... ale zas nenecha nastartovane auto a nejdem domov na kavu... _________________ X2 1.9TD rv. 1999 Break
klima, abs, 4xabg |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zdeněk Švec
Založen: 7.2.2009 Příspěvky: 96 Bydliště: Kvasice,krajina 450
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 6:41 pm Předmět: Motor |
|
|
Když už sem cpete nesmysly na které se vás nikdo neptal tak si to aspoò pořádně přečtěte. To nastartovat a jet tam bylo kvůli ekologii a ne kvůli životnosti motoru. Když mám zamrzlé auto tak si ho taky nastartuju ráno předem nemusím pak škrábat námrazu a sednu do vytopeného auta. Komprese může unikat nedovřenýma ventilama kdyby se neotáčela vačka. Sundal bych kryt rozvoďáku a ventilové víko a mrkl na to. |
|
Návrat nahoru |
|
|
luk.zah
Založen: 6.2.2008 Příspěvky: 93
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 7:08 pm Předmět: |
|
|
Milý Zdeòku Šveci!
Mlč, když tomu nerozumíš!
Dieslové motory předně (ale i benzíny) se nemají nechávat zahřívat v zimě ve volnoběžných otáčkách. A víš proč? Nevíš!
Při teplotách pod bodem mrazu je běžný olej (stejně tu většinou používáte 10W, někdy 5w) viskoznější (rozuměj hustčí) a při volnoběžných otáčkách nemá olejové čerpadlo takový výkon, aby dostatečně prohánělo hustej studenej olej motorem, takže motor není mazán tak, jak má být i když kontrolka tlaku oleje nesvítí. Motor je tak daleko víc opotřebovávaný a na jeho životnosti se to taky značně podepíše.
Takže tohle je ten hlavní důvod, proč se to nemá dělat. Ekologie je v tomto až druhořadá.
Jinak tazatel psal, že má problém s motorem. Ten problém taky možná vznikl proto, že s tím motorem dělá co nemá (zahřívání na volnoběh) a tak si myslím, že toto sem maximálně patří. _________________ Xantia Berline, 1.8i 16v, r.v. 1997
|
|
Návrat nahoru |
|
|
srnec
Založen: 10.11.2009 Příspěvky: 43
|
Zaslal: ne leden 17, 2010 7:34 pm Předmět: |
|
|
já to taky nechávám běžet když ráno čistím okna.auto se zahřeje a jde pak točit líp volantem.ale jak tady čtu radši už budu po ráno posilovat s volantem než si kurvit motor .díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
roliva
Založen: 14.5.2007 Příspěvky: 573 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|