Xantiaclub - Vše co jste chtěli vědět, ale báli jste se zeptat
|
|
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mšvícko
Založen: 26.8.2008 Příspěvky: 177 Bydliště: Na Sibiři
|
Zaslal: po říjen 20, 2008 7:06 pm Předmět: |
|
|
mám stále problem sehnat uhlíky do ventilatoru. z té úhlové brusky mě tam nepasují. jsou o 2mm užší _________________ Xantia Break 2,0 16V
Prodej autopotahů, výroba autoklíčů, šití pytlů na řadící páky
www.opravaobuvi.unas.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: po říjen 20, 2008 7:20 pm Předmět: |
|
|
Bezklimové auto má jen přepínač s 5 polohami, z toho 4 aktivní, pak sadu 4 odporů, které se jen přepínají a jsou v sérii s motorem. Nic víc, aspoò podle schématu. Žádné tranzistory (to je specialita klimatizovaných aut, neplést!).
Krabička s odpory vypadá schovaná někde v místech, kudy fouká vzduch (odpory potřebují chladit), vlevo od ventilátoru (podle obrázku), ale více asi poradí ti, kteří to měli rozdělané. Kamarádovi tento odpor taky shořel, měl stejný problém.
Když je napětí na přepínačí, mělo by pak být i na odporech - tam je ale šance, že některý z odporů právě odešel a proto nenaměříš napětí na vrtuli. Pojistka je F20, ale ta bude OK, když je napětí na tom přepínači.
Klimatizované auto je o řád složitější, už jsou tam ty tranzistory (často shořené), ØJ, atd.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: út říjen 21, 2008 1:53 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx:
Pojistky byly první věcí, kterou jsem kontroloval. O těch transistorech jsem nevěděl, že je to jen u klim. Na ty odpory se kouknu, až konečně budu mít čas a koupím ten multimetr a čas auto rozebrat. Mohly by být třeba na tom místě vedle ventilátoru? Je tam taková kruhová zátka do kterých vede svazek drátů.
Omlouvám se, že nedávám vědět, jak je to s tím převodníkem, nemám na to teď vůbec čas... Ještě ani multimetr nemám. Po Brně, Jihlavě a Táboře něco sehnat, to je utrpení... A času míò, než by člověk potřeboval... _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Lesopes
Založen: 19.6.2007 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st říjen 22, 2008 9:01 pm Předmět: |
|
|
Zdravím,
Tranzistory("výkonové pecky") jsou uvnitř té piksly,ve které je ve třech gumách uložený motor.Jinak tady je někde rada na výměnu a jeden stojí necelou stovku.Jsou tam dva stejné,,,a maká to tak že se přes odpory tranzistory otvírají a dávají větší napětí na uhlíky motorku.Pokud jsou v háji jenom odpory,tak to musí alespoò běhat na plný točky. _________________ 1.9 TD combi / 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
mšvícko
Založen: 26.8.2008 Příspěvky: 177 Bydliště: Na Sibiři
|
Zaslal: st říjen 22, 2008 9:09 pm Předmět: |
|
|
mě se stále nadaří ty uhlíky sehnat _________________ Xantia Break 2,0 16V
Prodej autopotahů, výroba autoklíčů, šití pytlů na řadící páky
www.opravaobuvi.unas.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lesopes
Založen: 19.6.2007 Příspěvky: 30 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st říjen 22, 2008 9:41 pm Předmět: |
|
|
ok2ucx napsal: | Bezklimové auto má jen přepínač s 5 polohami, z toho 4 aktivní, pak sadu 4 odporů, které se jen přepínají a jsou v sérii s motorem. Nic víc, aspoò podle schématu. Žádné tranzistory (to je specialita klimatizovaných aut, neplést!).
Krabička s odpory vypadá schovaná někde v místech, kudy fouká vzduch (odpory potřebují chladit), vlevo od ventilátoru (podle obrázku), ale více asi poradí ti, kteří to měli rozdělané. Kamarádovi tento odpor taky shořel, měl stejný problém.
Když je napětí na přepínačí, mělo by pak být i na odporech - tam je ale šance, že některý z odporů právě odešel a proto nenaměříš napětí na vrtuli. Pojistka je F20, ale ta bude OK, když je napětí na tom přepínači.
Klimatizované auto je o řád složitější, už jsou tam ty tranzistory (často shořené), ØJ, atd.
Pavel |
Pavle, já mám klimu,ale kouknul jsem do knížky a v té odporové krabičce je zřejmě v serii s odpory ještě tepelná pojistka (96*C).Nevím jestli se to dá rozebrat ale propojením č.drátu 802 a 8021 na konektoru byse to mělo točit naplno. JK _________________ 1.9 TD combi / 1997 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Citroenovej Luboš
Založen: 5.8.2008 Příspěvky: 3 Bydliště: MØÍČNÁ
|
Zaslal: pá říjen 24, 2008 4:02 pm Předmět: |
|
|
U mojí XANTIE (rv 93;1.8i;bez klima)jsou odpory na takovým držáku v krabici co je v ventilátor.Od ventilátoru vedou k němu 2 dráty bílý a černý.Od "krabičky na středovém panelu" k němu vedou asi 4 dráty-podle rychlostí.Je to takový kruhový držák asi 20 cm od motoru ventilátoru směrem ke středu vozu. Je upevněný na bajonet.Na tomto držáku jsou odporové dráty a tepelná pojistka je to ze vnitř-ochlazováno proudícím vzduchem. Já měl tu pojistku jednou k.o. Je tavná asi na 98 st. C.Jako nouzi jsem ji nahradil drátkem-asi na 1/2 roku.Dá se koupit v Karlíně v GM Elektric. _________________ Citroenovej Luboš
xantia 1,8i,8v,rv 93 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Majk.Z
Založen: 20.7.2008 Příspěvky: 366 Bydliště: Tábor
|
Zaslal: pá říjen 31, 2008 4:15 pm Předmět: |
|
|
Tak to nakonec bylo tou odporovou skříní... Jsem se v tom nějak nevyznal, abych určil, co je tepelná pojistka a co další věci, tak jsem koupil na vrakáči starší odporovou skříòku. Byla to teda na X2, tak jsem ji musel droblě upravit, aby se mi tam vůbec vešla.
Mějte se. _________________
X1 1,6i r.v. 93 BLANC MEIJE
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Andrej Dospel
Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 10
|
Zaslal: út březen 03, 2009 8:15 pm Předmět: |
|
|
Mam podobny problem ,tiez som zistil ze k tym posuvnym packam na ventilator neprichadza napatie.kde je chyba,ventilator mi ide len na zakladne otcky,vsetko som prekontroloval,ze by ta spinacka?Uz sa mi par krat stalo ze sa nedalo zapnut ohrev zadneho okna. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Andrej Dospel
Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 10
|
Zaslal: út březen 03, 2009 9:06 pm Předmět: |
|
|
Mam tomu rozumiet tak,ze na ovladaci bezec nad popolnikom prichadza elektrika az po nastartovani auta?Ked neprichadza tak to asi bude ta spinacka vsak?Po otoceni klucika ide stava len na ventilator ktory sa vrti len v zakladnych otackach.Uz som vyskusal aj iny ventilator z vrakoviska aj iny ovladac s packami bez vysledku.Ventilator bez len na zaklad.Ale neviem ci ma prichadzat plus pol aj k tym packam,je tam len minus.Tak sa asi pustim do tej spinacky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mšvícko
Založen: 26.8.2008 Příspěvky: 177 Bydliště: Na Sibiři
|
Zaslal: út březen 03, 2009 9:16 pm Předmět: |
|
|
až nastartuješ, zkus zahejbat klíček ve spínačce, jestli se ventilator rozjede, nebo zastaví. podle toho to poznáš. ale bacha. nezlom si tam klíček _________________ Xantia Break 2,0 16V
Prodej autopotahů, výroba autoklíčů, šití pytlů na řadící páky
www.opravaobuvi.unas.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Andrej Dospel
Založen: 27.2.2009 Příspěvky: 10
|
Zaslal: út březen 03, 2009 9:23 pm Předmět: |
|
|
To uz som skusal a nic.Viem vsak s istotou ze k riadiacim packam nepride ani po nastartovani napatie,teda plus pol.Asi tam kamen urazu a ten plus pol asi ma prist po nastartovani zo spinacky,aspon tak dedukujem,este vymenim tlacitko na ohrev zadneho okna,ak ani to nepojde tak je to jasne.Da sa zohnat spinacka od Valeo za 3000sk. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dude
Založen: 10.1.2009 Příspěvky: 120 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: st červenec 29, 2009 4:53 pm Předmět: |
|
|
Ahoj,
může mi někdo - kdo si měnil tranzistory - říct, jakou pájkou to dělal?
Odvrtání nýtů šlo v poho (to sem čekal jako problém) ale nemůžu odpájet ty starý tranzistory. Mám klasickou el. pájku a neprohřeju to.
Snad mi pomůže známej...a vůbec doufám, že to ty tranzistory budou. Jde mi jen rychlost MAX, tak to za těch 180Kč za tranzistory zkusim.
Díky _________________ Xantia Combi - Opera - 2.0 16V LPG, 7/99 |
|
Návrat nahoru |
|
|
ok2ucx
Založen: 22.2.2007 Příspěvky: 455 Bydliště: Zubří, východní Morava (Valašské království)
|
Zaslal: st červenec 29, 2009 7:01 pm Předmět: |
|
|
Dude napsal: | může mi někdo - kdo si měnil tranzistory - říct, jakou pájkou to dělal?
Odvrtání nýtů šlo v poho (to sem čekal jako problém) ale nemůžu odpájet ty starý tranzistory. Mám klasickou el. pájku a neprohřeju to. |
Klasický trik je, přidat cínu na plošky. Tím se výrazně zlepší přenos tepla na pájený spoj.
Pokud je "klasická" pájka ta trafopájka s drátovým hrotem, lze ji i krátkodobě přetížit - použitím kratšího měděného drátu patřičného průměru, je to už dávno, nevzpomínám, zda-li jsem používal průměr 1mm nebo 1.5mm, ale asi tak - pak více hřeje.
Pavel _________________ Volvo S60 T5 Volvo V70 D5 VW Brouk 66 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|