Po označení můžeme demontovat řemen. Povolíme napínací kladku (čtyřhran 9x9 mm
a šroub.), sundáme řemen .
Doporučuji měnit napínací i vodící kladku (doporučuje se měnit o vodní
pupmpa).
Namontujeme zpět nové kladky a napínací necháme povolenou. Nandáme si na
vačková kola označený řemen přesně na označená místa na kolech a
krytu.(je dobré aby řemen někdo nahoře držel sám jsem si ho musel zajistit
špalíky aby mi nespadl- protože mezi vačkovými koly je pnutí a mohl by
přeskočit) pak jsem ho nasadil na vodící kladku(tato strana musí být dobře
napnuta ,žádná vůle) a pak napínací kladku(tato strana musí být volnější
dopne se napínací kladkou) vodní pumpu a naposledy na ozubené kolo
kliky.(musel jsem malinko pootočit aby tam dobře padnul –není vytahaný) pak
jsem napnul napínací kladkou řemen (řemen musí jít silou promáčknout tak
5 mm mezi koly které jsou dále od sebe,nesmí být natežený jako struna ).
Pořádně zkontrolovat zda jsou všechny značky proti sobě jen na kole na klice
malinká odchylka je možná cca 1mm je to tím že nový řemen není tak vytažený.
Po důkladné prohlídce vše utáhnout.a vrátit zpět až na velký kryt který se
sundaval jako první . Pomodlit a nastartovat. Motor naskočí a my kontrolujeme
řemen na kolech vaček jak si sedá a ustálí se , neměl by nikde o nic škrtat.
Je-li vše ok nasadíme kryt ,podběh a kolo.Auto spustíme z heveru, vyndáme
zarážky z pod kola a můžeme vyjet..
Mě stál řemen CONTITECH a kladky 3624Kč.
Na osmi ventilu by to mělo být stejné jako u toho pravého kola vačky na mém
obrázku.( to jest že se označí řemen a kolo proti sobě a o kus dál se udělá
značka buď na ktytu kde není tak na bloku motoru a zase se spočítají
zuby na řemenu které jsou mezi značkami). Kolo vačky se nesmí hnout na osmi
ventilech bývají značky z výroby kolikrát jde i zaaretovat šroubem atd.) pak
je důležité aby když se dává nový řemen byla hodně napnuta strana kde je
vodící kladka.( z kola vačky přes vodící kladku na kolo na klice) Na
druhé straně je napínací kladka proto to tam musí být volnější a pak se to
dopne. Ještě na dieslech se musí zaaretovat čerpadlo nafty:! bude tam tedy o
kolo navíc a prý se blokuje jako první !
Přeji mnoho úspěchů .