Výměna tyčky stabilizátoru

Autor: Holfi <xantiaclub(at)centrum.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 20. 09. 2004

Karel Kohout nám poslal další jednoduchý návod týkající se výměny tyčky stabilizátoru. Jak sám píše "Nejsem spisovatel , ale snad to bude stačit". Je to včetně názorného fota, takže myslím, že se to dá snadno pochopit. Za sebe i ostatní Xantiaky - díky.

Měnil jsem Tyčku stabilizátoru pravého předního kola.
Nářadí se bude lišit dle typu a roku výroby (neorig. díly mají jiné matky atd.), proto jsou možné i jiné velikosti.!


Nářadí: 2x hever, špalek nebo popěru pod vůz(kozu) , lehadlo ,imbus 5,6 , plochý šroubovák, klíče 16,17, golu s nástavci 16,17

  1. Zajistit obě zadní kola proti popojetí vozu.( nedával jsem do servisní polohy) . Zvednout jednu stranu podložit kozou či špalkem, pak zvednout druhou.( Je třeba zvednout obě strany= celou nápravu ,aby se stabilizátor nezatěžoval). Při zatažené ruční brzdě povolíme kolo a sundáme ( na straně kde měníme!). Ručku povolíme. Mimochodem když je celá náprava nahoře a bez tlaku tak jde vše snadno prohýbat čepy, ložisko kola ,silentbloky jakmile jsem měl auto v servisní poloze tak mi stabilizátor necvakal a nic jsem nepoznal.!
  2. Povolíme si čepy tyčky stabilizátoru. Klíčem proti směru hod. a držíme proti imbusem aby se nám neprotáčel. Oba jen povolíme. Pak si druhým heverem přizvedneme stabilizátor tím se čepy uvolní a sundáme matky a vycvakneme čepy.( já měl horní čep pryč i prachovka byla poškozena.)
  3. Nandáme novou tyčku stabilizátor ( neoriginál má jinou velikost matky, v mém případě ale žádná vada). Matky dotáhneme a povolíme 2 hever co podpíral stabilizátor, pak dotáhneme matky a držíme pořád proti imbusem, aby se čep neprotočil, mohla by se poškodit prachovka.
  4. Nasadíme kolo utáhneme ( zase ručka) nastartujem a zvedneme auto do servisní polohy, vyndáme hever a špalek.

 

Celé to trvalo 30 min, a není se čeho bát. Mě stála tyčka 850Kč zn: FEBI. Konečně jízda bez cvakání na každé nerovnosti… (Karlos)