Oprava přepínače blinkrů

Autor: Holfi <xantiaclub(at)centrum.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 29. 06. 2005

Další z návodů od Vás, členů Xantiaclubu, nám zaslal jira.

Důvod opravy: rychlé blikání v nulové poloze, po půlroce již nešlo přepnout.

Demontáž přepínače byla popsána na jiných místech WWW stránek.
Volil jsem variantu bez sundání volantu, jde to,ale musel jsem použít silnější peán na povolení šroubků (pod krytem) z boku.Tuto operaci jsem bohužel nezdokumentoval.

Rozebrání vlastního tělesa přepínače není složité. Do dělící spáry vmáčknout slabý nůž, mírně! páčit, při současném odtlačení zajišovacích, plastových háčků

Příčina závady  


Detail 1-mezera ( nulové polohy) mezi kontakty    


 

Jak je patrné z Det.1 , v nulové poloze,mezi kontakty, lze tušit torzo plastového „výrůstku“,které mělo fixovat jezdec (mosazný hrot v páce přepínače) v rozpojeném stavu.

Absence tohoto výčnělku způsobuje rychlé problikávání blinkrů a při jeho totálním obroušení se přepínač zablokuje.

 

   
Oprava  

Detail 2 –podsunutý textitový pásek  

Oprava není náročná. Jde o to, ustřihnout proužek textitu, nebo jiný vhodný materiál, a podsunout pod kontaktovou dráhu. Přesah zasunutí pod kontakty je cca 3 mm na obě strany.
 Zasunout nejdříve na jednu stranu a pak se vrátit s podsunutím na druhé straně.
 

Vzniklou dutinu mezi páskem a kontakty by bylo asi dobré vyplnit nějakým vhodným (Epoxi ?) materiálem.
Já jsem potřeboval opravit a jet, tak již k tomu nedošlo.S touto úpravou již jezdím 2 měsíce bez problémů.


Výroba pásku
 
Rozměry pásku neuvádím záměrně, protože jsem to ustříhnul od oka a doladil jehlovým pilníkem. Jen bych upozornil, že pásek musí jít zasunout mírně ztuha, pokud nelepíme dutinu.

Poznámky na závěr : - pokud se někdo necítí, jsem ochoten na dodaném přepínači úpravu udělat. Odměnou jest mi úsměv přítele .
- použitý materiál mohu poslat v dopisu. Omezené množství mám.


Zapsal : jira - jirrada(at)seznam.cz