Soutěžící Česko aneb body, body, body.

Autor: Holfi <xantiaclub(at)centrum.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 12. 07. 2006

Tak nám zabili Ferdinanda, ech čo to tárám, zavedli nám bodový systém. Česko se stalo ze dne na den jednou velkou soutěžící reality šou. Každý zde sbírá body, tedy přesněji každý řidič. Dokonce i cyklistika byla zařazena mezi elitní sběratele (škoda, že Tour de France se nejede v česku, to by bylo bodů za rychlost). Nezapomeňte, že až pojedete s košíkem hub lesem, jako doping proti únavě si dáte trochu z placatice, za pařezem číhající orgán vyskočí a ....... okamžitě se dostáváte mezi adepty na vítěze, neb Vám bude okamžitě odebráno mnoholi bodů.
Reality šou, kterou nám zde zavedli naši drazí volení se jmenuje silniční Zákon 411/2005 Sb. Je možné opravdu jenom snad v naší Kocourkovské zemi, že po pár dnech účinosti paskvilu zovícího se "zákon", se mnozí politici bijí v prsa, jásají jak že se nám to snížila nehodovost a hlavně úmrtnost na silnicích. Škoda jen, že už neslyší novináře, kteří již po druhém víkendu platnosti zákona hlásí návrat k normálu, tedy počet nehod a co je horší i počet úmrtí.

Asi bych se do nějaké polemiky vůbec nepouštěl, jenže tím čím nás ti naši pomazaní krmí jsou takové nesmysly, že už to není normální a to nemluvím o tom co za blbosti melou policajti, jenže od nich to tak nějak člověk čeká. Na inteligenci se tam narazí málokdy ( i když vyjímky opravdu existují, pár jich znám), jenže u městských je to bohužel ještě mnohem horší a jim se tímto zákonem dostalo pravomocí až moc.

Takže abych se vrátil k tomu, proč jsem začal psát. Jak jsme se mohli dočíst , díky novému zákonu nám klesly nehody. Nikdo se ale nezabýval tím, kolik se najednou vyrojilo policajtů. Kdyby vylezlo to samé množství vloni, k poklesu nehod by došlo zrovna tak. Jenže vloni by na ně nebylo tolik vidět. Nyní se opravdu ukázali a mohou si rozdělit vyšší prémie. Nikoho nezajímá absolutní nesmyslnost rozmístění omezujících značek a nejedná se jenom o rychlost, ale i o dopravní značení. Ke změně tohoto značení je přivede až teprve několik smrtelných dopravních nehod, tak jak nám předvedli při výstavbě plzeňské dálnice. Když se to ale šikovně svede na řidiče s tím, že vše bylo označeno správně, je tu další argument pro represivní zákon 411. Pan ministr dopravy Šimonovský žije zřejmě na jiné planetě. Proč , když už má plná ústa našich zahraničních sousedů, se tam aspoň nezajede podívat jakým stylem jejich policie pracuje a jak uvádějí bodový systém v praxi.

V Rakousku se dali opravdu správným směrem. S nesmyslným šikanováním policie se tam nesetkáte. Mě se třeba líbí , že při opravách dálnic, svedou vše na jednu stranu, rozdělí ji betonovým zátarasem, ale téměř vždy jsou čtyři pruhy, rychlost maximálně omezená na 80 a zákaz předjíždění se tam vyskytne taky minimálně. Nyní zkoušeli vyšší povolenou rychlost na dálnicích a ejhle, nejenom, že je méně nehod, ale dokonce i méně zatěžované životní prostředí.

U nás se na vše jde správně po Kocourkovsku. Sice se snažíme (občas) budovat jakési obchvaty měst, ale pro jistotu tam dáme rychlost 50, přece nemůžeme podporovat nějakou plynulost provozu, že ? Ouřadové zase něco vymysleli, ale asi ani neví co . Bohužel se u nás blbosti meze nekladou.

No a jak se převádí bič na zlotřilé řidiče do praxe ?? Přesně jak se předpovídalo, budou se chytat ti obyčejní řidiči, kteří jezdí na rozhraní sic nikoho neohrožujíc, ale o kilometřík víc.

A tak naše relity šou o sběr bodů může vesele pokračovat. Co na tom, že se sníží plynulost provozu, co na tom, že se časem nehodovost vrátí ke stejným číslům, né-li vyšším, protože s menší rychlostí klesá ostražitot. Co na tom, že se bude víc znečišovat životní prostředí , pár ouředníčků a politiků se bude spokojeně bít v prsa . A žije Kocourkov ! Hrozně rád bych viděl tu bitvu našich politiků o balíček pro "Nejlepšího člověka". Možná by to byla větší komedie, než ona zmiňovaná s Vlastou Burianem.