Výměna táhel řazení

Autor: MiraCB <braunm(at)seznam.cz>, Téma: Články a návody, Vydáno dne: 18. 02. 2009

Tak se mi jednou stalo, když jsem byl cca 300 km. od domova, že jsem zařadil zpátečku a už jsem jí nevyndal. Øadící páka byla najednou taková nějak volná...







Při pohledu do motoru bylo vše jasné, rozpadl se mi kloub, který je na páce řazení u převodovky. Provizorní oprava byla jasná, pomohla elektrikářská zdrhovací páska. (Od té doby jich několik v autě mám, nevím, kdy se zase budou hodit). Tato provizorní oprava vydržela cestu domu, potom i téměř 14 dní provozu, než jsem se dostal k výměně.



Vyměnil jsem hned všechny tři tyčky najednou, demontáž byla celkem jednoduchá, pomohlo trochu násilí při demontáži původních, drží dost dobře. Pomocí šroubováku jako páčidla se to povedlo. Nejvíc držel zbytek utrženého kloubu, tam jsem musel použít i kleště a násilím vypáčit. Čekal mě pohled na vyrezlou kuličku .



Kuličku je potřeba očistit .

 

Montáž nových tyček je jednoduchá, pouze se rukou nacvaknou, mačká se při tom na vroubkovanou část kloubu. Nové klouby jsou již naplněné vazelínou.



To, v jakém stavu je kloub jde poznat tak, že se vezme rukou za tyčku a ta se musí volně pohybovat po kuličce. Pokud je pohyb pouze v gumě, která spojuje obě dvě části, je potřeba toto řešit a nebo alespoň přibalit do auta zdrhovací pásky.