Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 20. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Historie

* Andre Citroën

Vydáno dne 08. 01. 2004 (6185 přečtení)

André Citroën se narodil v roku 1878 jako páté dítě holandského obchodníka s diamanty.

Jako 23 letý skončil vysokou školu technickou a založil v Paříži závod na výrobu ozubených kol. Na zpracování zubů v podobě písmena V, které zaručovaly tichý chod a snášely velké zatížení, získal licenci z Ruska. Závod, v kterém Citroën zastával funkci technického a obchodního ředitele, byl brzy bez konkurence. Jméno mladého podnikatele se stalo pojmem a dopomohlo mu k místu technického ředitele i v renomované automobilce Mors.

Během světové války Citroën znova dokázal svoje schopnosti, když na nábřeží Javel v Paříži vybudoval fabriku na hromadnou výrobu dělostřeleckých granátů. Mimo to zorganizoval zásobování Paříže uhlím, plynem a potravinami, zavedl potravinové lístky. Mezitím navštívil Ameriku, kde se u Fordu seznámil a americkými metodami výroby automobilů.

V roce 1919 spolu s konstruktérem Julesem Salomonem, tvůrcem úspěšného automobilu Le Zébre, začali v bývalé zbrojovce na Quai de Javel vyrábět automobily. Prvním modelem bol typ A s motorem objemu 1,3 litru a výkonem 7,4 kW (10k). Denní produkce 100 vozidel byla pro tehdejší úroveň výroby automobilů ve Francouzsku něčím neuvěřitelným. O čtyři roky už produkce dosáhla 300 aut denně. V tomto roce Citroën přišel s novým, tentokrát lidovým vozidlem 5CV, nazvaným Tréfle - čtyřlístek.

Jméno Citroën se stalo známým i díky Citroënovu smyslu pro reklamu. Jeho jméno malovali letci na oblohu a v roku 1925, při otevření mezinárodní výstavy v Paříži, rozsvítily se na Eiffelové věži 30 m vysoké písmena Citroën. Zavedl vlastní servis, vlastní pojišovnu a vlastní modré a žluté informační značky. S typem B2 - výkonu 14,8 kW (20k), který měl kolosopásový podvozek, se poprvé podařilo projet africkou Saharu, s typem C4 střední Ázii a nakonec arktickou část Kanady. Svým zákazníkům posílal gramofonové desky s reklamními nahrávkami na jeho automobily.

Hospodářská krize začátkem třicátých let zapříčinila úpadek Citroënu, 60% akcií firmy převzal pneumatikářský koncern Michelin.

Citroën se už nedožil úspěchů z nového revolučního typu 7 s předním náhonem, a u této koncepce zůstala firma věrná až dodnes. Zemřel v roce 1935.

[Akt. známka: 1,83 / Počet hlasů: 18] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
sm
SM ze zadu
zobrazení: 4731
známka: 1.33


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.