Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 28. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Citroën Xantia, díl 2

Vydáno dne 26. 02. 2004 (34385 přečtení)

Dobrý den přátelé,

   ano, ano, skoro rok s rokem se sešel, uf, tedy měsíc s měsícem a já se konečně odhodlal napsat a vám dát k přečtení, druhý díl mých názorů, vizí a zkušeností s autíčky, které mám čím dál tím více rád. A pravděpodobně nejsem sám a takových je mezi námi povícero a proto jste určitě netrpělivě čekali a stále čekáte na druhý díl, který k vám nyní přichází. Takže na závěr úvodu přeji pěkné počteníčko a příjemnou zábavu.

  V prvním díle jsme se seznámili v podstatě se všemi verzemi Xantií, které kdy opustily výrobní linky. Dnes se zaměříme na popis autíčka, jeho vlastnosti, přednosti,nešvary či klady a zápory. Chtěl bych, aby jste vše brali jako můj osobní názor a zkušenosti s provozem Xantie. Je mi jasné, že každý bude mít na dané téma jiný pohled či názor a já budu rád, když se s námi všemi o něj podělí. Jelikož se jedná v podstatě o dost obsáhlé téma a pravděpodobně se do dnešního dílu nevejde, počítejte, že budou následovat díly další. A jelikož budu používat obrázky, náhledy a další věci i z internetu, omlouvám se tedy všem, kterých se to týká, ale nechci nic a nikoho tímto zneužít či využít. Ale jelikož jste se uvolnili vše dát na internet či zveřejnit, dovolil bych si pár věcí použít. Smyslem, proč jsem se rozhodl psát o Xantiích není jen proto že ji mám, ale chtěl bych ji představit i lidem, kteří ji nemají, neznají a nebo by si ji chtěli pořídit. Tak doufám, že to pochopíte.
 
 Jak již z prvního dílu víme, tak Xantie se vyráběla ve verzích s názvy „Berline“, což je klasický pětidvéřový sedan (hatchback – tzn. způsob otevírání pátých dveří, tedy nahoru i se zadním sklem) a ve verzi Break, což je klasický kombík. Viz následující obrázky. Ještě bych se vrátil k verzi sedan. To že se dveře kufru otevírají celé, tedy i se sklem, považuji za vynikající věc. Když totiž vidím některá auta, která otevírají pouze kufr a po otevření vidím tu malou díru na naložení věcí, tak jsem rád že mám Xantii. Jde prostě o to, že se to auto nakládá lépe a lépe se do něj dávají objemnější předměty. 

verze sedan
 
 
 
 verze kombi
  

  Jak je z přiložených foteček vidět, jsou to prostě krasavice, a si říká kdo chce co chce. Nejvíce se mi na Xantii líbí šípový předek se světlomety (na XM_ácký to sice nemá, ale i tak je to nádhera) a celá zadní část auta i se světlomety. Dále pak její robustnost, když do ni sedáte, víte do čeho lezete a její velikost je odstrašující. Není to prostě motor skoro u nohou, předek kratší pomalu než má řidič nohy. Vnitřní prostor je dostačující a pro nás trochu více prostorově výraznější je v Xantii dostatek místa, jak ve předu tak i vzadu. A jak mi sdělil majitel oktávie, když jsem ho vezl: „ To je první auto, co má ve předu dost místa i pro nohy.“ Pro info má 190cm a něco kolem 120 kg. Ale o interiéru až příště. Jinak musím říci, že nádherný pohled na Xantii je, když jedu v noci a náhodou je další přede mnou. A to jak svítí, to je prostě nádhera. No co vám budu povídat, někdy si toho všimněte. Jo a můj postřeh, kombík se mi líbí čím dál tím víc. Sice jsem žádný neměl, ale Xantiácký break, jak se mu říká, to je opravdu žůžo. Dále je velice pěkné, vidět je to dobře na předchozím snímku, kdy boční lišty navazují na přední a zadní nárazníky a Xantii jako by objímaly a rozpůlily na půl. No ne? Následuje pár foteček.

 
 
 
 
 
 

 Co se týče motorů co se do Xantií dávaly, tak asi u nás, tedy v ČR je nejrozšířenější 1,9TD. Dále se u nás dají vidět 1.6i, 1.8i, 1.8i 16V, 2.0i 16V, 2.1TD a novější typy 2.0 Hdi. Mezi méně časté patří 1.9D, 1.9SD, 2.0 TCT a 3.0 V6 24V. Jak víme motor je na autě v podstatě to nejdůležitější a tak bych chtěl říci pár slov.
 
 Co se týče naftových motorů a zvláště 1.9TD a 2.1TD, tak ty bych považoval za to nejlepší co se do Xantií montovalo. Jsou to neuvěřitelné a spolehlivé držáky s přijatelnou spotřebou a také výkonem. A pokud se o tento motor dobře staráte a dopřáváte mu to co potřebuje, je prakticky nezničitelný a vydrží déle než auto samotné. A nebo už to auto mít prostě nebudete. Novou verzi Hdi s přímím vysokotlakým vstřikováním považuji za novinku a neměl jsem možnost ji vyzkoušel, ale předpokládám, že to bude také velice kvalitní a vynikající motůrek. Holt si musíme přiznat, že Frantíci prostě nafáky umí a jak víme, tyto motory se dodávali i do Peugeotů a ty současné se dávají do Korejců a snad i Japonců. V tomto si myslím, že spolupráce s Peugeotem a spojení se do koncernu PSA Citroenu vůbec neuškodilo. Jen kdyby mohl více zachovávat klasickou podobu citroenů a dodávat svou technologii. Ale jak víme doba je jiná, trh s auty veliký a konkurence je šílená. Takže se není čemu divit. Následuje pár snímků jednotlivých motorů, které se mi podařilo sehnat.

1.8i 8V

 
 
 1.8i 16V
 
 
 
 2.0i 16V
 
 
 
 1.9 TD
 
 
 
2,1 TD

 

2.0 Hdi – prd tam je vidět
 
 
 
 3.0i 6V 24V
 

  K benzínovým motorům bych řekl, že patří do klasiky a určitě jsou také spolehlivé. Jediný nešvar, a to si musíme přiznat, že u benzíňáků a to zejména u starších 1.8i_ček, dochází k přirozenému spalování motorového oleje, čímž nechci říci, že je to závada. Ale je to prostě fakt. Musím tedy budoucí a současné majitele upozornit, aby se u těchto motorů věnovali častým kontrolám hladiny oleje. Neříkám, že je to pravidlo u každého vozu, ale má zkušenost je taková. Pokud tedy u vás dojde k náhlému úbytku motorového oleje, doporučuji nechat zkontrolovat a vyměnit gufera (těsnění) u ventilů a další věci, tak aby docházelo k co nejmenšímu úbytku.
 
 Ke spolehlivosti Xantií vůbec, bych chtěl ještě říci, že jelikož se jedná o ojetá vozítka, tak je potřeba počítat s tím, že u auta nastane období, kdy se tzv. vše začne jaksi kazit. A když už začne, tak pořádně. Proto bych chtěl upozornit, že takovému období dochází dle mě, při ujetí kolem 130 – 150 tis. km. Toto je období, když už si auto zaslouží dost velkou pozornost a někdy i dost penízek. Nemusím ovšem říkat, že se to týká v podstatě všech aut. Ale jak víme, tak se většinou Xantie prodávají v rozmezí těchto km a je tedy potřeba se na toto připravit. Ale to nejdůležitější je, že pokud se budete chovat k autu slušně, starat se o něj, tak toto období přelétnete a ani nebudete vědět jak. Jak já říkám, není to jen o tom, do toho hopnout a lítat s tím dokud to jede a čekat, že mě to bude vozit a já od toho budu lít maximálně benzin, nebo naftu. Tak o tom Xantie není a vlastně v podstatě žádné ojeté starší auto.
 
 Na závěr tohoto dílu bych chtěl říci, že vše záleží na majiteli onoho vozu a potom na vás, jak se k tomuto vozítku budete chovat. A pokud už dojde k nutným opravám, vězte, že když se auti dá do kupy, tak bude dál sloužit a jezdit k vaší spokojenosti.
 
 …… pokračování příště
 
 Alien


Související články:
Hydropneumatické odpružení - prostě HYDRA (15.01.2008)
Citroen Xantia, díl 5 (20.02.2006)
Jdeme kupovat Xantii (02.08.2004)
Citroën Xantia Coupe (01.04.2004)
Citoen Xantia, díl 4 (23.03.2004)
Citroën Xantia, díl 3 (03.03.2004)
Citroen Xantia, díl 1. (12.02.2004)
[Akt. známka: 1,67 / Počet hlasů: 33] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Alien | Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
loketní opěrka
loketní opěrka
zobrazení: 6385
známka: 2.06


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.