Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 29. 03. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Demontáž zadních brzdových destiček a brzdiče

Vydáno dne 08. 07. 2004 (17885 přečtení)

Vlastyk poslal další zajímavý postup:

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenost při demontáži zadních brzdových destiček a popsat zhruba návod jak jsem tuto práci prováděl.Co mě k tomu vedlo,při jízdě vzad se mi zadní část auta zvedala,nevěnoval jsem tomu moc pozornosti,domníval jsem se, že je to normální chování vozu s hydraulickým pérováním až jsem jednoho dne potřeboval v garáži auto popotlačit a vida šlo to velmi ztuha,takže chtě nechtě jsem do toho musel jít.

Postup:

Zvednout,vyheverovat auto to je snad každému jasné,povolit a sundat kolo to doufám taky.
Povolil jsem 5 šroubek,který drží krycí plech , přítlačné pero a destičky 

Pak mě čekalo překvapení,destičky se ani nehly,bylo to pod tím plechem docela dost zaoxidované.

Zkoušel jsem je vyčistit,poklepat ale nic nepomohlo akorát se mi podařilo vytahnout plechy,které jsou mezi destičkou a přítlačným válečkem.

Nezbylo nic jiného než rozpůlit celý brzdič.Trubičku s přívodem LHM jsem nepovoloval jen vycvak z plastové příchytky aby s brzdičem byla lepší manipulace a vycvaknout kabel od čidla ABS povolil jsem 2šrouby-16 klíč(šly docela ztuha) ale povolil jsem je,brzdič se rozdělil,začalo z něho kapat trochu LHM ale nebylo to tak hrozné,takže jsem nic neucpával.

 

Destičky šly velice těžce vyndat,zadek asi vůbec nebrzdil,protože to bylo vše hrozně zkorodované destičky se ani nehnuly a proto nebyly ani moc sjeté,musel jsem použít páčení šroubovákem i na kladivo přišla řada ale podařilo se,vše jsem řádně očistil,lehce opiloval boky destiček sešrouboval jsem brzdič, lehce nasunul destičky zajistil přítlačným perkem,prostrčil 5 šroubek,krycí plech,utáhnul,zacvaknul trubičku LHM,kabel čidla ABS,nastartoval a za pomoci druhé osoby sešlápnout pedál brzdy a odvzdušnit.Práce cca 2 hodiny,druhá strana protože už člověk ví jak na to 45min.

Musím dodat,že je to dělané na Xantii Break r.v. 10.96

Co na závěr,na psaní moc nejsem, doufám že jste tento postup pochopili alespoň  podle obrázků,doporučil bych každému majiteli Xantie s tímto tipem brzdiče alespon 1 ročně toto čištění provést,jinak Vás čeká ta samá práce.

Vlastyk


Související články:
Výměna předních brzdových kotoučů a destiček (07.07.2004)
[Akt. známka: 1,50 / Počet hlasů: 30] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 13 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
Obsah krabice
Dva příčníky - přední a zadní, čtyři patky, sada klíčů. Návod nevidíte, je to jeden list papíru, montáž je triviální
zobrazení: 5754
známka: 1.33


Kalendář
<<  Březen  >>
PoÚtStČtSoNe
    1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.