Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 01. 02. 2023  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler www.ocianews.com bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Kontrola tlaku v koulích – protitlakem.

Vydáno dne 25. 02. 2005 (32724 přečtení)

Milan Pitra nám zaslal jak na kontrolu koulí.

Zkoušečka pro měření tlaku v koulích se skládá z těchto částí:
  • - elektromotoru
  • - hydraulického čerpadla
  • - regulátoru tlaku
  • - manometru rozsah 0 – 25 Mpa
  • - nádržky na LHM kapalinu


  • Po našroubování koule na regulátor povolíme odvzdušňovací šroub a spustíme elektromotor. Po utažení odvzdušňovacího šroubu regulátoru sledujeme manometr.
    Ručička manometru rychle stoupne a na okamžik se zastaví na hodnotě tlaku v kouli, potom pozvolna tlak narůstá až do vypnutí ( odcvaknutí ) regulátoru. Například : Pokud je koule naplněná dusíkem na 5,0 MPa ručička manometru rychle stoupne na hodnotu 5,0 MPa a po překonání tlaku membrány v kouli tlak pozvolna narůstá ( membrána se stlačuje, koule se plní kapalinou ) až do vypnutí regulátoru při 17,5 MPa.
    Zkoušku můžeme provést i opačně při vypouštění tlaku (kapaliny) z koule. Pokud teď trošku povolíme odvzdušňovací šroub regulátoru, tlak začne pomalu unikat z koule, ručička manometru pomalu klesá a při dosažení hodnoty tlaku v kouli ( v našem případě 5,0 MPa ) je pokles rychlý až na nulu.

    Zkoušečka může také sloužit k tlakové zkoušce (těsnosti) regulátoru a kontrole jeho spínacího a vypínacího tlaku.
    Tohle vše jde samozřejmě vyzkoušet přímo na vozidle připojením manometru k regulátoru tlaku. Ale na zkoušečce je to pohodlnější, rychlejší a hlavně přístupnější.

    Hydraulické čerpadlo a regulátor jsou z Citroena DS, vyrovnávací nádržka z BX, manometr se dá použít z autogenu z kyslíku a elektromotor je myslím z pračky na 220V.

    Hodně šastných a hlavně měkce najetých kilometrů Vám přeje Milan.

    1 2 3 4







    Související články:
    Výměna tepelné pojistky v regulátoru ventilátoru (30.07.2011)
    Přetěsnění aktuátorů na čerpadle Epic (04.02.2011)
    Výměna táhel řazení (18.02.2009)
    Oprava vložky zámku na X1 (21.01.2009)
    Oprava zadní rolety Xantia Kombi (01.11.2008)
    Výměna gumového kloboučku ("dudlíku") na brzdovém válci (29.04.2008)
    Výměna starých kulek na zadním korektoru (20.11.2007)
    Automatické rozsvícení světel 3 (29.08.2007)
    Oprava šikmo sjetých zadních brzdových destiček (13.04.2007)
    Levné čidlo ABS - EasySenzor (28.02.2007)
    Palubní počítač pro Xantii HDI (12.01.2007)
    Výměna žárovek v přístrojové desce X2 (01.09.2006)
    Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k (19.06.2006)
    Montáž dálkového ovládání jablotron (13.03.2006)
    Výměna skla ve dveřích (05.03.2006)
    Výměna radiátoru topení (02.03.2006)
    Výměna drážkového „ klínového“ řemene u motoru V6 (21.02.2006)
    Automatické rozsvícení světel 2 (15.02.2006)
    Rozebrání dveří (02.02.2006)
    Oprava posilovače řízení (25.01.2006)
    Jak sundat zpětné zrcátko (21.01.2006)
    Automatické rozsvícení světel (19.01.2006)
    Stříkání oleje měrkou či olejovým víčkem (16.01.2006)
    Výměna pylového filtru (25.08.2005)
    Oprava zadního přidřeného stěrače (14.07.2005)
    Měření čidel ABS (29.06.2005)
    Oprava přepínače blinkrů (29.06.2005)
    Výměna LHM kapaliny v praxi (20.06.2005)
    Hydraktiv 2 to je pohodlíčko ! (19.05.2005)
    Seřízení výšky v praxi (15.04.2005)
    Repase alternátoru Valeo (25.03.2005)
    Seřízení lanka ruční brzdy (11.03.2005)
    Seřizování výšky na Activě (10.03.2005)
    Oprava motorku teplotního čidla klimatizace (31.01.2005)
    Výměna teplotního čidla chladící kapaliny (07.11.2004)
    Hydropneumatické odpružení u Citroënů (21.10.2004)
    Výměna tyčky stabilizátoru (20.09.2004)
    Výměna rozvodového řemene (15.09.2004)
    Úprava spínací skřínky (05.08.2004)
    Postup opravy zadního výškového korektoru 2 (07.07.2004)
    Postup opravy zadního výškového korektoru (09.06.2004)
    Výměna plastových táhel korektoru (05.06.2004)
    Oprava signalizace opotřebení brzdových destiček (18.05.2004)
    Výměna motorového oleje (20.02.2004)
    Baterie (05.02.2004)
    Výměna LHM kapaliny (04.02.2004)
    [Akt. známka: 2,36 / Počet hlasů: 25] 1 2 3 4 5
    Celý článek | Autor: Holfi | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

    Náhodný obrázek
    X1 1.8 8V Break - 1
    moje X1
    zobrazení: 4208
    známka: 1.00

    Poslední komentáře
    bez titulku
    " My whatsapp:+8615515395529 Email:ivy@b . . . "
    Rekonstrukce diskuzního fóra
    bez titulku
    "We are Henan Benteng Machine Co.,LTD, prof . . . "
    Rekonstrukce diskuzního fóra
    bez titulku
    "Mě vše funguje"
    Rekonstrukce diskuzního fóra
    bez titulku
    "jj taky jsem si říkal že je to z první . . . "
    Malý kvíz pro naše Xantiaky
    stará parta
    "Zdar "důchodci". jj když si vz . . . "
    Stránky Xantiaclubu nekončí - jedeme dál
    bez titulku
    "Zdravím všechny po letech. Jsem rád, ž . . . "
    Rekonstrukce diskuzního fóra

    Kalendář
    <<  Únor  >>
    PoÚtStČtSoNe
      1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28      

    Inzerce


    Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
    © Xantiaclub.cz
    Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
    Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.