Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 18. 04. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Články a návody

* Nosiče na tažná zařízení

Vydáno dne 21. 07. 2008 (16209 přečtení)

Takže na přání pár řádků o nosičích kol na tažné zařízení.
Tyto nosiče bych rozdělil do dvou základních skupin a to podle způsobu uložení kol.
V prvním případě jsou to nosiče, na které se kola „věší“ za rám a ve druhém případě se kola „staví“ do žlábků, případně do nějakých drátěných ok, jako je tomu třeba u tuzemského výrobce firmy Wjenzek.

Všechny tyto nosiče jsou uzamykatelné jak k tažnému zařízení, tak jsou uzamykatelná kola v nosiči. Dále je nutno upozornit, že u většiny nosičů kola zakrývají registrační značku a světla automobilu – tudíž je nutnost mít nosič vybavený zadními světly a držákem značky.

U přendavání značky bych se rád zastavil. Když jsou nosiče homologovány pro náš provoz, tak naši zákonodárci poněkud zapomněli upravit tomuto zákon. V podstatě jde o to, že v zákoně je napsáno, že RZ musí být na vozidle umístěna vzadu uprostřed a vepředu uprostřed (za nějakých okolností může být přední na levé straně). Co jsem se dozvěděl u nás na úřadě, tak zadní RZ se prostě sundávat nesmí, ale zároveň pokud máte homologovaný nosič, tak ten nesmí RZ zakrývat. No a když ji zakrývá, tak ji musíte přendat na ten nosič a tak pořád dokola – nesmíte – musíte. Zákazníci to někdy řeší „třetí“ RZ, kterou si udělají, ale to se nesmí. Nicméně jsem ještě neslyšel, že by někdo dostal pokutu za to, že přendal značku z auta na nosič. Sám to také dělám.
I zde platí jako u všech autodoplňků – nehomologované NEBRAT.
Měl jsem možnost vyzkoušet oba systémy upevnění kol a jednoznačně lepší (ale i finančně náročnější) je ta varianta s postaveným kolem ve žlábku. U těchto nosičů je i montáž kol jednodušší. Postavíte kolo do nosiče, za rám upevníte a frčíte. Kdežto u těch nosičů s kolem zavěšeným máte vlastně kola na sobě a musíte je upevnit přiloženým popruhem – takže kola se navzájem dotýkají a mám dojem, že by mohlo dojít i odření jednoho kola o druhé. I u těchto nosičů máte možnost volby materiálu – hliník nebo ocel.

Další veledůležitá věc je sklápění nosičů. U sedanu to takový problém být nemusí, ale do kombíka se bez sklopení nosiče nedostanete. Proto kdo chce koupit nosič na tažné, tak jednoznačně sklopný. Teď máte sedana, ale za rok můžete mít kombíka. (U nosiče na který se kola „věší“ – sklápění není.) Samotná montáž na tažné je většinou jednoduchá záležitost, kterou bez problému zvládne i žena. Jsou systémy, kdy nasadíte nosič, pákou zajistíte a je to. Další jsou třeba systémy, kdy se nasadí nosič na TZ a šroubem zvrchu na kouli se to celé zajistí (rozepře).

Elektrozásuvky jsou u dovozových nosičů (Atera, Thule) většinou 7-mi i 13-ti pólové. U tuzemských výrobců je to v základu 7-mi pólová, ale každý vám klidně namontuje 13-ti pólovou. Existují samozřejmě redukce 7/13.

Sklopné nosiče se vyrábějí v provedení na dvě, nebo tři kola. Většinou konstrukce umožňuje rozšířit počet přepravovaných kol o jedno pomocí adaptéru. Na tuto možnost se raději vždy před koupí u prodejce informujte. Co jsem viděl nosiče přímo na čtyři kola, tak ty sklopné nebyly. Firma Thule navíc dodává nosič na TZ, který je velice univerzální a je to vlastně stavebnice.

Koupíte vlastní nosič, k tomu se nechá dodat nosič kol, koš na zavazadla, přepravní vak, nebo box 350litrů. Cena tohoto kompletu se pohybuje někde mezi 30 a 35 tisíci korunami.
Ceny nosičů kol se pohybují mezi 5 a 15 tisíci. Záleží na výrobci a hlavně na použitém materiálu.

A teď ty nejzásadnější výhody:
Za prvé je to záležitost spotřeby. Při dnešních cenách PHM to není zanedbatelná věc. Kola máte za autem a tak spotřeba nebude taková, jako když jsou na střeše. Také se mi jeví tento způsob přepravy jízdních kol jako bezpečnější, než na střeše - těžiště auta zůstává dole. Dále bych jako výhodu viděl jednoduchou a nenáročnou montáž kol do nosiče – nezvedáte kolo do dvou metrů.

Nevýhoda:
Když takový nosič koupíte a uvidí to někdo z rodiny, nebo soused, tak si pište že to budou chtít půjčovat.


[Akt. známka: 1,47 / Počet hlasů: 19] 1 2 3 4 5
Celý článek | Autor: Kirkiz | Počet komentářů: 27 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek Ukaz("zdroj")!=''): echo '| Zdroj: '.$GLOBALS["clanek"]->Ukaz("zdroj").' '; endif; ?>

Náhodný obrázek
festivalový vůz u Magora
:)
zobrazení: 4168
známka: 1.00


Kalendář
<<  Duben  >>
PoÚtStČtSoNe
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30      

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.