Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 02. 05. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Hydropneumatické odpružení u Citroënů
ze dne 21.10.2004, autor článku: Holfi

Komentář ze dne: 21.10.2004 13:55:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kenědz (alena.vitkova@centrum.cz)
Titulek: Doporučení
Na hydropneumatické odpružení můžu vřele doporučit pana ing. Radu z Prahy-Modřan.Určitě už tu o něm padla několikrat řeč.Troufám si napsat,že je autorem tohoto článku.Mám stejný článek,který mi dal když jsem využil jeho kvalitních služeb.Byl to dobrý nápad ho zveřejnit.

Komentář ze dne: 21.10.2004 14:25:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi (holfi@xantiak.net)
Titulek: Autor
Jestli je autorem článku pan Rada, chtělo by to aby byl pod článkem kontakt na něj. Já jsem ho našel někde ve fóru a protože si myslím, že nám to může pomoct, tak jsem to sem dal. Napište mi kdyžtak někdo kontakt na autora a já bych to tam přidal.

Komentář ze dne: 21.10.2004 15:02:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr (Petr.Kuncik@czech-tv.cz)
Titulek: p. Rada
Už jsem několikrát psal, že autorem tohoto článku je p. Rada. A buïme rádi, že je to machr na ty naše zelené koule!

Komentář ze dne: 22.10.2004 12:18:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (maresjiri@volny.cz)
Titulek:
kontakt na ing. Radu:
Mezihorská 56
Praha4-Modřany
tel: 604 600 791

je to pod sídlištěm Na Beránku

Komentář ze dne: 22.10.2004 12:25:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Zdeněk (alena.vitkova@centrum.cz)
Titulek: Kontakt
Vážení Citroenáři,kontakt na p. Radu je pevná linka 241 767 554 a mobil 604 600 791. Adresu Vám určitě rád řekne.

Komentář ze dne: 23.10.2004 13:50:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: TV shop???
S části souhlas, s částí ne. Vyznívá to pro mne jak reklama na nafukovací postele. Pan Rada si svůj kšeft založil na plnění koulí a přeci nebude sám proti sobě, aby psal v přirovnání k pneumatikám, že guma časem tvrdne a mění své mechanické vlastnosti. Nové pneumatiky sedí jinak než sic nesjeté, ale desetileté. Kohopak baví každý měsíc dofoukávat pneu?? Pakliže je to nutné, svědčí to o vadě. Asi to někudy utíká. A podobné je to s koulemi. Tak jako dobráý pl᚝ na OK disku bez dofoukávání odjezdí sezónu a je skoro jedno, kolik km se najezdí, tak pro tlak v koulích je nepřítel čas. Membrána se s přibývajícími kilometry opotřebovává a také tlumící ventilky už nemusí být to, co byly po novotě a auto se stává nedotlumeným. Když vinou ztvrdlé přeležené membrány foukačky nechodí,pak to pan Rada řeší doporučením podhuštění pneumatik. Pneumatiky se ale hustí optimálně pro životnost pneu a ne podle tlumičů!! Podle typu pneu se ale úměrně musí nastavit charakter podvozku, protože odskok vysoké a nízké pneumatiky má různý zdvih i razanci. Už udělám závěr: Nové je vždy novým (ovšem nezaměnit např s foukačkami tecnosir v zelenooranžové krabici!! které většina prodejců dílů prezentuje jako nové) a foukačky jsou laciným pokusem a náhražkou (4x foukám a jsem na ceně nových) a jak říká jeden náš známý: "Když chceš opici, musíš mít na banány".

Komentář ze dne: 05.11.2004 17:03:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marshall (keymile@iol.cz)
Titulek: Re: TV shop???
Ing. Rada má pravdu:
- včasné a správné doplòování "koulí" dělá zázraky - důkazem toho je Xantia 1.6i (r.v.1995) mojí dcery, která má původní koule a má najeto přes 190.000 km; za celou dobu byla u ing. Rady již dvakrát a vždy včas na revizi "koulí". Je třeba zde uvést, že u této xantušky se vždy dbalo na proplach a udržování správné výšky LHM v zásobní nádržce. Též se vždy včas zachytily malé úniky a zajistilo se utěsnění. Totéž platí pro údržbu korektorů výšky přední a zadní nápravy - byly vždy včas vyčistěny (bláto) a jejich mechanizmy uvolněny a namazány (= bolestivá místa xantušek - čistit a mazat!)
- nejhorší je jezdit s xantuškou nadále i ve stavu, kdy tlak plynu v "koulích" je pod dolní dovolenou tolerancí. V tomto případě dochází k neúměrnému namáhání membrán v "koulích", což vede k jejich "vytahání", někdy i k protržení. Navíc, v tomto stavu xantuška péruje jako motokára! "Koule" s "vytahanými" membránami i po doplnění plynu pak nemají šanci na dlouhodobé přežití.
- správné naplnění "koulí" zajišuje Ing. Rada jednak odborným postupem před uvolněním koulí a hlavně pak vážením koulí (před a po naplnění plynem); metodika vážení je jeho know-how, což vede k výsledku, že v "koulích" je plynu přesně tolik, kolik tam má být
- tlak v pneumatikách se řídí údaji výrobce; bohužel je jiný při jízdě jen řidičem (nejmenší) a při jízdě s plnou zátěží (nejvyšší). Málokdo na to dbá - asi se je většinou s přehuštěnými pneumatikami nebo s podhuštěnými (jsme lenoši a pneu nekontrolujeme). A to nám asi chtěl Ing. Rada poradit.
- věřte, dobrý člověk ještě žije a to platí i u Ing. Rady; jak jsem zjistil jde především o fandu citroenů s hydraulikou. Sám má jeden jako vlajkovou loï.

Komentář ze dne: 05.11.2004 19:48:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - kamil (nemá)
Titulek: Re: TV shop???
Mozna je prehnane nafukovat a vyfukovat dokola pneumatiky, ale ty zadni jsou pri prazdnem aute fakt prehustene. A to ze pneumatiky maji mit ruzne husteni podle zatizeni vozu to plati u vsech aut. Jeste bych mohl poslat kopii od manualu ke skode 105, kterou jsem vlastnil a tam se doctete totez. Zni to mozna hloupe, ale je to tak. Vase reakce mi zase zavani osobni averzi vuci autorovi clanku.

Komentář ze dne: 26.10.2004 18:35:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiri (frank@centrum.cz)
Titulek:
Zdravim. Taky nazor. Ale hlavne v tom vidim zkusenost cloveka , ktery se tim zabyva dost dlouho a je ochoten se podelit s ostatnimi. Plati prece " na kazdem sprochu pravdy trochu". At nam to jezdi. Jiri

Komentář ze dne: 03.11.2004 21:21:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - 000 (@)
Titulek:
sháním motorek otáček na 1.8 16 v.rok výroby 1996 nabídněte děkuji.

Komentář ze dne: 03.11.2004 21:41:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
moc toho není ,ale poptám se.

Komentář ze dne: 06.11.2004 18:06:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: TV shop??
Ještě pro vysvětlení mého názoru: Vážení koulí abych zjistil množství dusíku je kvůli nepoměru hmotnosti železa a gumy vůči náplni dusíku dost nepoměr a pár kapek oleje uvnitř udělá takový rozdíl že z mého pohledu tím zodpovědně nepoznám nic! Jediné správné měření je protitlakem, ovšem už jsem viděl dost koulí, co při měřeném tlaku 20 bar měli za membránou olej, což je jasný důkaz defektu membrány. Pana Radu osobně neznám, nesoudím, ale viděl jsem po něm i pěknou prasečinu, na každém kole jiný typ koule a převrtané na stejné dírky. Pohledem laika to nic neznamená, pro mne je to prasečina. To ovšem neznamená, že tím chci osočovat dotyčného. Možna to udělal na výslovné přání zákazníka, ale moc mi to nesedí když čtu o tajnostech jaké s tím dělá a o jeho plentičce, za kterou nikdo nesmí. A tam se nechá udělat bez vědomí zákazníka cokoliv. Takže fakt nevím. Názor si proto musí udělat každý sám za sebe.

Komentář ze dne: 06.11.2004 20:44:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: Re: TV shop??
Omlouvám se za tón příspěvku, nejde totiž o mne, Radu nebo o jiné servisy. Mojí hlavní myšlenkou bylo, je a bude přístup majitelů těchto skvělých vozů a nelíbí se mi postupná degradace těchto jakýmikoliv náhražkovými opravami, které jsou často některými majiteli vynucovány. A snad ještě více dovozci nežli majiteli.

Komentář ze dne: 08.12.2004 14:34:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš (ales.pakosta@seznam.cz)
Titulek: Re: TV shop??
Nesouhlasím s názorem že jedině správný způsob měření koulí je protitlak. Tlak plynu v uzavřeném prostoru totiž VŽDY A PODSTATNÌ závisí na teplotě - zatímco hmotnost plynu nikoliv. Takže pan Rada může vážit kouli promrzlou jako rampouch nebo rozpálenou jak drajfus stáním auta na slunci, a vždycky dospěje ke srovnatelnému výsledku, zatímco údaj tlakoměru by se musel (dost pracně) přepočítávat na standardní teplotu.
co se toho oleje týče - olej za membránu koule se opravdu může dostat jen při jejím vážném defektu. U demontované koule v normálním stavu může být olej jen ve vstupním hrdle k membráně, odkud se dá před vážením vyfouknout, a pak už je jeho množství konstatntní. Ing. Rada totiž každou kouli váží 3x: napřed po demontáži z auta - s původním množstvím plynu, pak po vypuštění plynu, tím zjistí - srovnáním s nominální hodnotou - v jakém stavu koule byla, a potom naplní kouli předepsaným množstvím plynu a znovu převáží. Tímto postupem eliminuje vliv hmotnosti "pevných" součástí koule, včetně případného zbytku LHM.

Komentář ze dne: 09.11.2004 10:30:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - marsalek (@)
Titulek:
Zdravim Roberta,

a cituji jej:
"Ještě pro vysvětlení mého názoru: Vážení koulí abych zjistil množství dusíku je kvůli nepoměru hmotnosti železa a gumy vůči náplni dusíku dost nepoměr a pár kapek oleje uvnitř udělá takový rozdíl že z mého pohledu tím zodpovědně nepoznám nic!"

Toto je nazor Roberta. Ja pripojim zkusenost: Predni akumulacni koule na me Xantii, HDi, vyr. 6/2000 vazi plna zhruba 120 g, bez dusiku priblizne 100 g.

Muj nazor: I v dilenskych podminkach lze z techto udaju poznat, zda je mnozstvi dusiku dostatecne ci nikoliv.

Hodne zdaru vsem,
Kaja

Komentář ze dne: 09.11.2004 11:17:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re:
... a kolik váží s poškozenou membránou a olejem za ní???

Komentář ze dne: 11.11.2004 21:01:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marsalek (@)
Titulek:
Ahoj Roberte,

mas-li poskozenou membranu a za ni olej, nebude pri vazeni koule co vypoustet, protoze dusik tam uz zadny neni (utece nejpozdeji pri odtlakovani systemu pred demontazi koule).

Potom se hmotnost koule pred a po povoleni napousteciho sroubu rovnaji, coz je pouze krajni pripad pri vazeni zbyleho dusiku v kouli.

Mimo jine: kdyz se odsroubuje napousteci sroub a namisto syciciho dusiku tece olej, je to jeste zretelnejsi znamka vadne koule.

Takze nadale zastavam nazor, ze i v dilenskych podminkach lze z techto udaju poznat, zda je mnozstvi dusiku dostatecne ci nikoliv.

Kaja

Komentář ze dne: 14.11.2004 11:07:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Martin (mmuf@email.cz)
Titulek: srovnání pneu - membrána
Jen bych dodal, že stárnutí pneumatiky a membrány koule probíhá podstatně jinak. Stárnutí pneu je z největší části otázkou působení kyslíku - tedy oxidace gumy. U gumové membrány v kouli by se kyslík vůbec neměl objevit (z jedné strany netečný dusík, z druhé strany LHM).

S panem Radou zkušenost nemám, nicméně mám pocit, že je odborník.

U svého CX jsem si nechal kontrolovat koule (někde u Třebíče) - tlak dusíku byl zjištěn měřením pomocí protitlaku. U plnění jsem být taky nesměl..

Komentář ze dne: 14.11.2004 21:55:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: ??
asi jsem šlápl do hovna, už krom ptákovin ze mne nevypadne ani hoří =o))

A co takhle zajíc...

Ve vlčí hospodě sedí vlci a chlastaj pivo do toho nějakej rum a dobře se baví. Najednou se rozletí lítačky, do hospody vtrhne zajíc a řve: "Kdo je tu frajer, a vstane!" Všichni sedí. "Tak mi všichni dáte kačku!" Všichni vlci dají kačku. Druhy den jsou zase vlci v hospodě a vtrhne tam zajíc. "Kdo je tu frajer, a vstane!" Zase nikdo "Tak mi dáte všichni kačku!" Všichni vlci dají kačku a když zajíc odejde, jeden z nich ze zvedne a povídá: "Chlapi, je nás víc a jsme vlci, příště se všichni zvednem!" Vlci souhlasí... Další den zase vtrhne do hospody zajíc a zařve: "Kdo je tu frajer, a se zvedne!" Všichni vlci se zvednou. Najednou se rozletí lítačky do hospody vtrhne medvěd a zařve: "Frajeri to maj za bura, ostatní za kačku!"


Komentář ze dne: 14.11.2004 22:13:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: Re: ??
Hodně blbý den....
Žena vítá muže doma: ½Pepo, pojedeme do restaurace, dneska je desáté výročí naší svatby.½ ½Ale nemám oblek.½ ½Půjčila jsem od souseda.½ ½Nemáme peníze.½ ½Naspořila jsem peníze½ ½No dobrá, pojedeme.½ Přišli do restaurace. Vrchní na Pepu hned: ½Nazdar Pepo!½ ½Ticho, já jsem s manželkou.½ ½Pepo, tequilu jako vždycky?½ ½Ticho, já jsem s manželkou.½ Na scéně striptýz, striptérka sundala všechno a povídá: ½No pánové, kdopak je tady ten fajnovej chlapec?½ Všichni v restauraci se ozvou: ½Pepa!½ Manželka vstává a jde naštvaná pryč z restaurace, chytí taxík, manžel vskočí do taxíku za ní a ona začíná nadávát: ½Já myslela, že jsi normální chlap a ty jsi takové hovado!½ Taxikář se ozve: ½Teda Pepo, ty sis dneska našel pěkně protivnou kurvu!½

Komentář ze dne: 14.11.2004 22:17:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (voldan@c-box.cz)
Titulek: Re: Re: ??
I to se může přihodit
Střetnou se dvě ukecané sousedky. Jedna se ptá: ½Dobrý den, kde máte manžela, dlouho jsem ho neviděla.½ ½V nemocnici... měl něco na kolenách.½ ½Ekzém?½ Paní Trnková se pousměje a říká: ½Ne, sekretářku.½

Komentář ze dne: 17.11.2004 08:33:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří (jiva@bxclub.com)
Titulek: Re: ??
A on má pan Rada všechny naše koule zvážené na gram, aby při prvním vážení zjistil kolik gramů ubylo? Èi jsou koule jednotlivých výrobců na gram stejné? Asi taky šlapu ... Jó, tu Roberte nejsi bůh jako u nás na klubu, tu si to musíš znovu vybojovat! :-))) Ale pokud budu chtít doplnit kouli, neboj, přijedu do Holetína - tam vidím, co děláš... I když - nová je nová!

Komentář ze dne: 17.11.2004 13:29:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Holfi (@)
Titulek: Konec neplodné diskuze
Vůbec nejde o to jestli je Robert bůh či nikoli. Na těhle stránkách je bůh každý, kdo se snaží nějak poradit, pomoct nebo se jinak podílí na soužití Xantiaků. Osobně považuji metodu vážení za trochu zcestnou, ale nevím jakým stylem, to p.Rada dělá neb k němu nejezdím. Tam kam jezdím to dělají klasickým měřením protitlaků a samozřejmě mohu být při všech úkonech, které se týkají mého auta (mimochodem i servisy si vybírám podle toho, jestli tam mohu být nebo ne).
Od Roberta jako odborníka (za kterého ho považuji) bych čekal argumenty, proč toto ne a proč toto ano. Nakonec se z toho stala celkem neplodná diskuze, když Karel Maršálek v domění, že odpovídá laikovi (alespoò si to ze stylu jakým psal, myslím), napsal že zvážením se to dá poznat. Ano, možná že pro hrubou orientaci se to tak poznat dá (rozhodně například pokud je prasklá membrána, tak koule váží jednou tolik, protože je plná oleje :o), ale snížený tlak v kouli asi těžko.
Na závěr bych chtěl říct, pokud se Robert už nechce nijak plodně podílet, je mi to líto, ale nedá se nic dělat, Na druhou stranu to neznamená, že sem musí posílat nějaké ftípky. Nechtěl jsem do toho nijak vstupovat, ale jako tvůrce stránek nemusím zase přihlížet tomu co se tu najednou děje. Mohl bych to samozřejmě smáznout, ale pro obrázek z celé diskuze to zde prozatím nechám.

Komentář ze dne: 08.12.2004 14:45:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš (ales.pakosta@seznam.cz)
Titulek: Re: Konec neplodné diskuze
Stando, můj názor na metodiku Ing. Rady si můžeš přečíst o něco výše. Podstatnou nevýhodou tlakoměrných metod je opravdu významný vliv teploty na tlak plynu. A že při plnění koulí plynem zákazníka někdo nechce - to je snad i otázka bezpečnosti práce - vždy existuje riziko roztržení tlakové nádoby, nebo třeba postříkání zákazníka olejem. Jinak s tebou souhlasím - na vtípky a se založí jiné fórum.

Komentář ze dne: 18.11.2004 08:57:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (marsalek@email.cz)
Titulek:
Ahoj vsichni,

"A on má pan Rada všechny naše koule zvážené na gram, aby při prvním vážení zjistil kolik gramů ubylo? Èi jsou koule jednotlivých výrobců na gram stejné?"

Rada zvazi kouli pred vypustenim a po vypusteni dusiku. Objem koule je znamy parametr, predepsany tlak (vc. tolerance) taky, a odtud se da ze stavove rovnice plynu spocitat, kolik gramu dusiku tam ma byt. Tlak v kouli je linearne zavisly na hmotnosti dusiku v kouli.

Zustanme ale u veci.

1. Zatim zde nikdo nezminil moznost uniku dusiku z koule okolo "plniciho" sroubu. Ten je, pokud vim, utesnen taky gumou, resp. gumovym o-krouzkem.

2. Tady v Nemecku se uz taky doplnuji koule. Povetsinou skrz namontovany napousteci ventil (10 EUR). Jak tesni tyto ventilky?

3. Jak lze zmerit tlak v kouli tim, ze z opacne strany membrany pustime protitlak? 3b) Presneji, jak poznam, ze velikost aplikovaneho protitlaku (tu mohu zmerit) je stejna jako tlaku za membranou?
Zde se otevira otazka: 3c) Pri jake poloze membrany se meri tlak v kouli?

Kaja

Komentář ze dne: 20.11.2004 02:46:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ivan (sluber@volny.cz)
Titulek: Koule
K práci pana Rady stručně: už nikdy jeho plentičku a váhu jako od hokynáře-nakoukl jsem za plentičku!!!
Copak nám ty naši mazlíci nestojí za těch pár korun navíc? Vždy si to snad zaslouží.
Koule se dají sehnat výměnou za repasované asi 500kč za kus, což si myslým není tak hrozné,hlavně mají vyměněný ventilek což je podle mne velmi důležité a to p. Rada neudělá.
U Patery v Radotíně stojí fungl nová italská 950kč.Sám je mám a super.
Můj názor je že plnění je pouze nekvalitní náhražka.

Komentář ze dne: 08.12.2004 15:33:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Aleš (ales.pakosta@seznam.cz)
Titulek: Re: Koule
Ivane,

ta váha jako od hokynáře se zcela běžně vyskytuje v technické praxi všude kde je třeba vážení v mezích dílenských podmínek. Rozlišovací schopnost této váhy je pokud vím asi tak 0,5 gramu, což při hmotnosti dusíku v kouli kolem 20 gramů odpovídá možné chybě 1,25%. To je v technické praxi výsledek lepší než přijatelný. A ta páně Radova plentička? Inu, kromě technických důvodů (postříkání zákazníka :-) je zcela pochopitelné, že pokud Ing. Rada používá své původní technické řešení, nechce je vystavovat na odiv českým i zahraničním šikulům. To není podle mě důvod k jakékoliv nedůvěře. A navíc si myslím, že nákup tzv. repasovaných koulí je ještě více riskantní, tam už vůbec nevíš, co v koulích je. A použití doplòovaných koulí je podobná věc jako použití protektorovaných pneumatik. Někdo se nad nimi jen ušklíbne (hlavně majitelé pneuservisů, kteří by ti samozřejmě radši prodali gumy nové) a jiný, včetně mne, najede na protektorech spokojeně a bezpečně tisíce km. A každý má možnost si vybrat podle své chuti, kapsy nebo obojího.

Komentář ze dne: 10.12.2004 00:17:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jiri.bx (jiri.bx@seznam.cz)
Titulek: Plnění koulí
Náhodou jsem zabrousil na tuto stránku. Málokdy mě něco vyprovokuje ktomu, abych se také k tomu vyjadřoval. Dovolím si tady prezentovat svůj názor a pokud někdo chce se mnou o tom polemizovat, tak prosím jedině na můj mail. Koule jsem začal plnit v roce 1973 a dovolím si se s vámi podělit o své zkušenosti a názory. Průměrně z koule unikne asi 10% dusíku za rok. Tedy průměrně za dva roky by se měl tlak doplnit, nebo koule vyměnit za novou. Co je lepší? Je to asi podobné jako když jeden tvrdí, že nedofukuje své Michelinky, že vydrží i rok a pak si koupí nové. Jeho názor mu asi nevyvrátíte. Bude tvrdit, že nové je nejlepší. Èasto se při nízkém tlaku dusíku v zanedbané kouli (hluboko pod přípustnou mez) dostane nad membránu až 50 ccm LHM, aniž by se membrána poškodila. Nejenom z tohoto důvodu nelze vážením jednoznačně zjistit tlak dusíku v kouli. Při tlaku pod 20 atp je vždy třeba preventivně zbývající dusík s případnou LHM napřed úplně vypustit. Tlak v koulích lze jednoznačně určit pouze protitakem kapaliny, nebo při použití doplòovacích ventilků méně přesně podle průběhu tlaku dusíku při doplòování. Membrána se nejčastěji poškodí tím, že se v mnoho let nedoplòované kouli, ve které zbylo méně než 25% dusíku prořízne o horní plechový výlisek, který okraje membrány k horní polokouli zevnitř přitlačuje.

Komentář ze dne: 23.02.2005 11:50:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@)
Titulek: plnění koulí
p.ing Rada nenapsal hlavní příčinu ztráty tlaku v pneumatických blocích tj.originální označení koulí.ztráta plynu je způsobena průnikem molekul plynu přez membránu která je uvnitř koule. čím je tato membrána poréznější tím rychleji znovu doplněný plyn (přebublá)do lhm. proto doplněná koule obvykle má velmi krátkou životnost

Komentář ze dne: 23.02.2005 12:01:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@)
Titulek: plnění koulí
výlisek v horní polokouli má způsobit proražení membrány při nárazu kola na velkou nerovnost . toto má ochránit pístnici a celý systém hydrauliky před poškozením.můžete polemizovat jak je to možné ale toto je oficiální odkaz citroen.

Komentář ze dne: 23.02.2005 12:38:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technikexpert (@)
Titulek: plnění koulí
ještě jedna reakce.při vší uctě p.ing to nemůže myslet upřímě.pokud mám vadný klasický tlumič pérování bez diskuze ho nahradím novým! to samé mám udělat s koulemi!

Komentář ze dne: 23.02.2005 13:36:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@)
Titulek: plnění koulí
dále k p.ing Radovi.nastavení výšky vozidla lze změnit jen mechanicky, objímkami na stabilisátorech a tím k jinému nastavení korektorů výšek!! nezvednutí či poklesnutí karoserie karoserie je způsobeno nepohyblivostí mechanismu od stabilisátoru ke korektoru výšky,nebo závadou korektoru viz dobrý článek o vyčištění korektoru.koule na výšku vozu nemají vliv. pouze na kvalitu pružení a tlumení. PØÍPADNÉ DOTAZY NA TEL.776102997. tato reakce je na uváděné polopravdy umyslné či neůmyslné.

Komentář ze dne: 24.02.2005 11:38:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - technik expert (@)
Titulek: opravdu k zasmání
dnes mám více času ,tak jsem si pozorněji přečetl článek o odpružení citroenů, ale co jsem se nedověděl.např.tlak v pneumatikách se měří pohledem-podle toho jak je pneu rozpláclá. dale dále hydroaktiv , závada - tuhé - měkké pérování v závislosti na chodu motoru. poloha vozu je asi uprostřed zdvihu karoserie- pro nastavení výšky jsou na vozu referenční body a výška se musí vypočítat podle zvolených ráfků a pneumatik podle vzorce.atd. je to ůsměvné.

Komentář ze dne: 24.02.2005 12:37:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zo (@)
Titulek: mé zkušenosti
Zařadil sem se mezi Xantiáky asi tak před měsícem a první, co jsem udělal bylo to, že jsem si zajel nechat změřit tlak v koulích protitlakem. K mému úžasu ( r.v. 3/2000 ) byl ve všech koulích max. 1/3 tlak. Byl jsem upozorněn na tuto zkutečnost a rizika plnění, přesto jsem si nechal všech 6 koulí dopustit a ještě znovu překontrolovat. Po třech dnech praskla membrána u obou zadních tlumičových koulí ( nebylo v nich před napuštěním ani 8 barů z 30), takže se to dalo očekávat. Byl jsem u kompletního dopouštění a montáží, jinak bych jel jinam......Zatím vše funguje k mé spokojenosti.

Náhodný obrázek
1,9 TD BREAK klima
to je dupa....
zobrazení: 5016
známka: 1.00


Kalendář
<<  Květen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.