Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 06. 05. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Čištění váhy vzduchu u Xantia HDI 110k
ze dne 19.06.2006, autor článku: Knight

Komentář ze dne: 21.06.2006 10:56:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - hicss (tomnikles@volny.cz)
Titulek:
Jistě by nebylo od věci alespoò zevrubně popsat, proč vlastně to čištění a co způsobuje nečistota na receptorech MAF. Myslím, že jsem to popsal v diskuzi celkem detailně a jsou lidé, kteří se nebudou rejpat do ničeho bez zjevného důvodu - přičemž v tomto případě je to zásah rozhodně opodstatněný.
Hezkej den.
Hicss

Komentář ze dne: 22.06.2006 00:32:27     Reagovat
Autor: [brïa] - Brïa
Titulek: Váha vzduchu
Zdravím.
Ohledně váhy vzduchu:
někde jsem o MAP (manifold absolute pressure) četl, snad na http://www.peugeot-club.com/ už to nemůžu najít.
Ve stručnosti váha vzduchu měří množství a teplotu vzduchu nasávaného do motoru a údaje posílá řídící jednotce. Pokud je špinavá dává špatné údaje (informuje že je víc vzduchu), což ovšem řídící jednotka nepozná. Bere její údaj jako realitu a nastaví vstřikování podle těchto falešných hodnot. Motor se chová divně, má vysokou spotřebu, kouří, netáhne. Diagnostika to nepozná a jelikož není znečištění na první pohled patrné závada byla záhadou. Jak jsem se už zmínil, někde to už řešili, možná taky že ani ne Pažouti, není to problém jen HDi, ale všech motorů kde se toto čidlo používá.
Princip je platinový drátek žhavený konstantním proudem u kterého se měří odpor, to zjistí rychlost proudění okolního vzduchu, tj. jeho množství. Dál tam bude čidlo teploty které zjistí teplotu vzduchu. Nečistota na drátku působí jako tepelná izolace a čidlo dává fa

Komentář ze dne: 22.06.2006 00:42:10     Reagovat
Autor: [brïa] - Brïa
Titulek: co se nevešlo
Princip je platinový drátek žhavený konstantním proudem u kterého se měří odpor, to zjistí rychlost proudění okolního vzduchu, tj. jeho množství. Dál tam bude čidlo teploty které zjistí teplotu vzduchu. Nečistota na drátku působí jako tepelná izolace a čidlo dává falešnou informaci. Je dobré používat original vzduchový filtr.
Ještě podotýkám že jsem to v reálu neviděl, snažil jsem se popsat tak jak jsem to pochopil z debat na netu, jsem tak trochu elektronik. Ani Xantii
zatím nemám:-(

Komentář ze dne: 22.06.2006 10:54:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Henry (@)
Titulek: Re: co se nevešlo
Tý Brïo, čistě teoreticky, není to obráceně. Èím víc vzduchu tím víc ochlazovaný drátek, tady je souhlas.:-) Drátek špinavý = izolovaný = méně ochlazovaný = informace jako méně vzduchu, následuje méně nafty. Auto hůř jede, má menší výkon. Já už mám Xantii, ale benzín. :-)

Komentář ze dne: 22.06.2006 16:49:48     Reagovat
Autor: [brïa] - Brïa
Titulek: je to naopak
Jo, asi máš pravdu je to naopak, to snad neva. Trochu mně včera připeklo slunko, nemoh jsem spát, tak jsem to psal. Ještě chci upozornit, že to asi je dost choulostivá a drahá součástka, pozor na mechanické poškození. Taky vyčištěte a prostříkněte přívodní konektor, pro jistotu. A Xantii už čerstvě mám, ale 2,1TD Break. Takže MAP zas neuvidím :-(

Komentář ze dne: 22.06.2006 23:00:50     Reagovat
Autor: [Mamut] - Pavel (mamut@volny.cz)
Titulek: Re: je to naopak
Slušná volba, nemohu než doporučit:-)

Komentář ze dne: 04.07.2006 07:27:41     Reagovat
Autor: [Raww] - Radovan (radovan.grim@centrum.cz)
Titulek: Re: je to naopak
Taky podporuji tvé dobré rozhodnutí pořídit 2,1TD :-D ;-)

Komentář ze dne: 19.07.2006 16:25:50     Reagovat
Autor: [Stefan] - Stefan (pityu@centrum.cz)
Titulek: zatím jsem bez ....
....ztráty bodů, a doufám vydržím ještě chvilku.
Že pan Šimonovský -bez ØP (nikdy nevlastnil )schvaluje vyhlášku se nedivím,ale že se obklopil dalšími co neznají v praxi jízdu po silnici se divím moc... A žije kocourkou... kdo uteče vyhraje .

Komentář ze dne: 19.07.2006 17:01:03     Reagovat
Autor: [Hony] - Jan (jan.ceska@atlas.cz)
Titulek: drahá zkušenost
Také jsem (na základě článku www.citroeny) pročistil tech. benzínem - podotýkám velmi šetrně - váhu vzduchu.
To byla potom paráda - auto jelo znatelně lépe! ... ale asi po měsíci začal chod motoru blbnout. Padaly otáčky, vynechával výkon. Po připojení na diag. - jasné - vadná váha vzduchu (vadná informace).
Když jsem nyní podívám na ty drátky /čidlo váhy vzd./, jsou načernalé.
Pokud to vyčistím, jede to tak tři dny OK, pak se to začne projevovat znovu.
Údajně (info od technika BOSCH) je na nich spec. povrch. úprava - a tu jsem tím tech. benzínem zničil.....

Komentář ze dne: 28.07.2006 23:39:04     Reagovat
Autor: [Knight] - Michal (michal.knight@seznam.cz)
Titulek: Re: drahá zkušenost
Musím přiznat, že něco takového slyším poprvé. Zatím ani na citroeny.cz, ani zde o žádném takovém problému nikdo nepsal. Specifikoval daný technik o jakou povrchovou úpravu se má jednat?

Nechci to zlehčovat, ale: "Jak by asi ta vrstva reagovala na stání v koloně, za trabantem?"

Pokud se někdo setkáte se stejným problémem dejte prosím vědět díky,

Komentář ze dne: 31.07.2006 14:25:47     Reagovat
Autor: [Hony] - Jan (jan.ceska@atlas.cz)
Titulek: Re: drahá zkušenost
.... odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil.... - tedy vážně - je to vážné!
Po těch potížích jsem zakoupil novou váhu vzhuch a je to (chováním motoru) lautr úplně to samé! Poněkud drahé laborování... Pro jistotu jsem znovu pročistil kontakty, nechám smazat pamě. Na konec týdne jsem objednán do servisu Citroen OL, tak jsem zvědav, co se dovím a hlavně jestli auto bude konečně zase jezdit jak má.
Dám samozřejmě vědět. Tak mi držte palec.



Komentář ze dne: 04.09.2006 22:07:46     Reagovat
Autor: [Hony] - Jan (jan.ceska@atlas.cz)
Titulek: Re: Re: drahá zkušenost
V servisu jsem byl - a ačkoliv nemohu mít nejmenší výhradu k jejich přístupu a snaze - auto stále není v optimálním stavu.
Jako závadu zjistili, že dříve uzavřený vratný ventil výf. plynu (moc mi to někdy kouřilo) byl "natvrdo" uzavřen kusem mosaz. či měï. plechu v BOSCHservisu, oprava nebyla provedena správně, protože byla ponechána aktivní klapka přívěry vzduchu. Ta je umístěná za "váhou vzduchu" a vlnovcovou trubkou. Doposud mi nebylo jasné, k čemu ta přívěra je. Byl jsem poučen (a myslím si, že je to naprosto věrohodné), že když počítač otevře zpětný ventil výf. plynů, přivře tato klapka přívod vzduchu do turba.
Motor má nyní trochu "ostřejší" zvuk, volnoběžné otáčky jsou více stabilní a řekl bych, že auto opravdu jede o něco lépe.
... ale když ho to popadne, tak (pochopitelně v nejnepříhodnějším místě) chcípne, nebo cítím, jak při jízdě nachvíli vynechá. Někdy takhle zablbne několikrát za den, někdy zase nezdím čtyři dny bez problémů.

V serv

Komentář ze dne: 06.09.2006 12:17:05     Reagovat
Autor: [marsalek] - Karel (marsalek@email.cz)
Titulek:
Ahoj Honzo,

muzes popsat, jak se auto chova, kdyz se ta klapka v sacim potrubi pridira? Jak ne/reaguje na plyn, jak dlouho se vzpamatovava, ...

Diky
Kaja

Komentář ze dne: 07.09.2006 23:12:24     Reagovat
Autor: [Hony] - Jan (jan.ceska@atlas.cz)
Titulek: Re: klapka přívěry sání
Tedy já jsem neměl klapku sání "přidřenou" - ona správně reagovala přivřením sac. kanálu v závislosti na pootevření obtokového kanálku výfuku. Motor tak teoreticky asi dostane přibližně stejnou porci plnění.
Mě se ale zasekával ten obtok ventil RBG - a potom se mi kouřilo z výfuku jak z komína parní mašiny. Výkonem to bylo znát - motor byl "přidušený" - obdoba u benzínu by byla asi příliš bohatá směs.
Proto mi to "natvrdo" v BOSCHservisu zaslepili. Klapka vzduchu však reagovala poslušně dál. V Citr-servisu mi to ošetřili tak, že stáhli podtlak. hadičku z příslušného selenoidu (je zhruba pod tou klapkou nad komorou termostatu - jestli se teï nepletu) a ten její konec zacpali trnem. Motor (když neblbne) jde lepší do otáček - zvláště vyšších 3-3,5 tis. Má to taky trochu jiný zvuk.

Náhodný obrázek
Nové logo
Je to foceno asi v 23,00 hodin a poměrně z dálky, ale myslím si, že to přesto vypadá dobře
zobrazení: 6138
známka: 2.25


Kalendář
<<  Květen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.