Club Citroen Xantia
Dnešní datum: 03. 05. 2024  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Odkazy :: Komentáře :: Xantiaclub na FB  

Hlavní menu
lisanslı canlı bahis, casino siteleri ve güvenilir canlı siteler https://www.hbspc.com/ bulabilirsiniz



Zjištění roku výroby

Zadej čtyřmístné číslo vozu




Datum výroby


Nejčtenější články

Neexistuji vhodna data!



Komentáře

ke článku: Výměna tranzistorů ventilátoru topení X2
ze dne 20.03.2010, autor článku: Holfi

Komentář ze dne: 20.03.2010 23:27:35     Reagovat
Autor: [marian] - Marian (mbkontakt@mybox.cz)
Titulek:
Pekny, diky. Jak se ty problemy projevovaly?

Komentář ze dne: 21.03.2010 10:29:56     Reagovat
Autor: [zombeek] - Lukáš (zombeek@centrum.cz)
Titulek: Jiný typ ventilátoru u X2
Mám X2 s klimou a ventilátor mám jiný (viz http://vp11 .net/zx/_xantia_break/ventilator/IMG_0138_ventilat or_na_svem_miste.JPG). Motor nedrží na jednom šroubku zespoda, ale je uložen ve třech gumových silentblocích, které díky křížovému profilu vystupujícímu z motoru drží na motoru a je potřeba je uvolnit z vnější strany - já použil tupý plochý šroubovák. Zatlačit dovnitř a zapáčit směrem nahoru. Shora jde docela dobře vidět jestli je už guma silentlobku stlačena za úroveò zarážky. Skládání zpátky je jednoduché, jen zatlačit ventilátor zpátky do plastového krytu a silentbloky dotlačit např. šroubovákem na doraz tak až zaběhnout za zarážku.

Komentář ze dne: 11.04.2010 19:29:07     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Ventilátor X1 1.9TD s klimou
U své Xantie kombi (únor 1997) mám podle popisu ten samý ventilátor, jak píše Lukáš. Jak se projevují problémy s tranzistory, co to dělá, nebo nedělá?

Komentář ze dne: 11.04.2010 21:48:23     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek:
Tak dotaz co to dělá, nebo nedělá beru zpět, už jsem si o tom našel pár článků. Vypadá to, že budu mít stejný problém, ještě kouknu na ovladač otáček ventilátoru a pak se uvidí...asi už to dělalo předchozí majitelce, protože nějaký koumák vyříznul díru do plastu před šaltpákou a dal do ní reostat...odporový drát k němu byl zatavený do plastového vedení vzduchu k nohám spolujezdce...už je to naštěstí venku

Komentář ze dne: 12.04.2010 14:46:41     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Tranzistory
Tak kdyby někdo potřeboval, tak nějaké tranzistory na opravu ventilátoru mají třeba tady http://www.pselectronic.cz/k1109-276-bdx66c.html a jsou úplně za hubičku.

Komentář ze dne: 13.04.2010 13:58:52     Reagovat
Autor: [Pucholt] - Tomáš (tomaszalesky@volny.cz)
Titulek: Re: Tranzistory
Otázka nezní kde koupit nejlevněji, ale KTERÉ tranzistory snesou to zatížení a výkyvy teplot v palubní desce obvyklé. Jinak můžeš měnit tranzistory pravidelně co 14 dní...

Komentář ze dne: 14.04.2010 10:52:01     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Tranzistory
Èetl jsem na citroeny.cz a i jinde kde se co dalo a tyhle tranzistory by to měly snést a zároveò jsou za rozumné peníze. Nekupuju věci kvůli ceně, ale kvůli tomu, aby vydržely. Výkonově by měly být OK a teplotně snad taky. Proč vlastně odcházejí původní tranzistory? Nesnesou tu teplotu z topení, nebo jsou poddimenzované?

Komentář ze dne: 14.04.2010 13:47:01     Reagovat
Autor: [Pucholt] - Tomáš (tomaszalesky@volny.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Tranzistory
Já bych řekl, že po 7-10-ti letech je docela normální že tranzistory ukončí svou činnost a odejdou do věčných loviš. Ono úplně stačí, když chcípne jen jeden a ten druhý zvýšenou zátěž nevydrží o moc déle a odebere se záhy za svým druhem. Proto jsou vždy KO oba. Poddimenzované tranzistory vydrží někdy týden, nebo dva, ale spolehlivě skončí tak do měsíce. Nezapomeò že ventilátor spouštíš vlastně klíčkem v zapalování, posuvným regulátorem ovládáš jen jeho otáčky. Proto je důležité zvolit ten správný typ. A někdy ten levnější "neznačkový" vydrží déle...

Komentář ze dne: 08.10.2010 11:12:09     Reagovat
Autor: [herisson] - Michal (herisson@volny.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Tranzistory
já musím říct, že je to pravda.. elektronické součástky maj prostě svou životnost.. já měl přesně tenhel problém, koupil jsem auto a už byl asi jeden v háji a jelo to jen na auto nebo max... nic mezitím.. a v pondělí odešel i druhej tranïák a jel ventilátor na max a jsem páčkou hejbal jak chtěl...
takže jsem to udělal podle návodu a zatím 2 dny a super..
tak uvidíme..

Komentář ze dne: 11.05.2010 07:41:16     Reagovat
Autor: [HonzaBK] - Jan (sustacek@blansko.cz)
Titulek: uhlíky
a ještě taková malá otázečka? z čeho do těch motorků ventilátoru pasují uhlíky? měnil jste je někdo??
D9ky

Komentář ze dne: 13.05.2010 17:55:02     Reagovat
Autor: [Pilot6k] - Radek (pilot@seznam.cz)
Titulek: .. nebo jiný motor...
Mě se stalo to, že komutátor se úúplně ohlodal až na kost.
Prostě se to přestalo točit. Důsledkem různého jiskření mě odešli tranïáky. Nemohl jsem sehnat motorek a ceny náhrad mě vyrážely dech (natož origoš). Tak jsem tam vrazil motorek ze Xary - vrtule stejná, stejnej průměr statoru. Vezme se starý větrák, vytáhne se motor, sejmou se plasty okolo statoru, které je nutné znovu použít kvůli uchycení na silentblokách. Zde je potřebné trošku pilníkem upravit plasty okolo statoru, nacvaknout je na větrák z Xary, smontovat.
Vrtule se musí lehce poklepnout, protože by jinak po zamontování do palubky drhla o luftkanál. Jo ty tranïáky jsem vyměnil a regulaci použil z XA. Všechno funguje.

Komentář ze dne: 14.05.2010 15:36:33     Reagovat
Autor: [renda] - redford (saresare@seznam.cz)
Titulek:
Zdar,
Nefouká mi na čelní sklo , jak bych se dostal snadno zjístit zda klapky otvírají správně přístup vzduchu na čelní sklo ?
všechny funkce jinak po nastavení foukají dostatečně.
Jen ty na sklo jako když by dýchal s posledního ,okna se mlží atd.
Neporadil by mi ,kdo to řešil? Dík renda

Komentář ze dne: 15.05.2010 21:44:57     Reagovat
Autor: [Virgilius.v] - Vítek (virgilius.v@seznam.cz)
Titulek: Díky díky
Provedl jsem opravu dle návodu, a světe div se, fungíruje. Proto děkuji

Komentář ze dne: 05.08.2010 13:12:54     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Pořád nefunguje :-(
Mám X1 Break 1.9TD únor 1997 s klimou a udělal jsem to podle tohoto postupu, ale ventilátor se točí pořád buï jen naplno, nebo vůbec. Občas mi nesepne, jen cvrká relátko v něm, jakoby chtělo sepnout, ale mělo podpětí a neudrželo se sepnuté. Přičítal jsem to chlazení, myslel jsem si, že jsou v háji buï relátka, nebo bitron, nakonec jsem ale měl obě 2 sahary KO a myslel jsem si, že to nějak souvisí spolu, ale chlazení už mi funguje a ventilátor topení pořád nic. Občas během jízdy se ventilátor probudí a rozeběhne se naplno a když ho vypnu a pak hned znovu zapnu tak už většinou nenaběhne, až po dalším nastartování. Už jsem z toho magor, poraïte, čím to může být. Díky Petr

Komentář ze dne: 30.08.2010 09:37:18     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Re: Pořád nefunguje :-(
Tak jsme o víkendu s tátou rozebrali půlku přístrojovky abychom přišli na to, proč se pořád točí ventilátor naplno, nebo vůbec. MíraCB mi poradil hledat to ve spínačce a měl pravdu, díky moc Míro:-). Kontakty ve spínačce byly už úplně oprskaný, černý a napůl vyhřátý. Takže vyčistit a znovu sesadit spínačku. Je to pěkná pakárna, kdo to bude dělat tomu přeju pevný nervy. Dělejte to hlavně někde na stole, kde najdete všechny perka, až vám při rozebírání vystřelí a vysypou se z ní skleněný kuličky. Jsou tam 4 planžetová perka, 4 skleněné kuličky a 4 takové měděné "T" kusy na sepnutí kontaktů. Přes ventilátor tečou dost velké proudy, takže jsme ještě přidali relé, podle návodu tady na fóru, tušim, že od MíryCB. Míra sice píše, že je to kvůli vyhřívání zadního okna, ale v mé X1 1.9TD únor 97 už tohle relé vzhřívání je osazené, takže ty kontakty ve spínačce měl na svědomí ventilátor topení. Teï už mi ventilátor sepne kdykoliv chci a ne, že jen cvrká relé(=srší kontakty ve spínačce),

Komentář ze dne: 30.08.2010 09:47:58     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Pořád nefunguje :-(
ale ventilátor pořád běhá jen po nastartování a jen na max nebo vůbec ne. Takže už jsem z toho magor, kde je něco blbě:-(. Jestli někoho něco napadne, tak sem s radou, prosím. Díky moc. Petr

Komentář ze dne: 20.11.2010 22:37:29     Reagovat
Autor: [gerd] - Oldřich (havirov@seznam.cz)
Titulek: Re: Pořád nefunguje :-(
Ještě by to mohla být asi vadná spínací skříòka.

Komentář ze dne: 12.08.2010 20:40:24     Reagovat
Autor: [JonahCB] - jonahCB (555@klikni.cz)
Titulek: Po půl roce ...
Po půl roce ventilátor stále běhá tak jak má.
Otázku na výkonové parametry tranzistoru neřeším. Pokud výrobce usoudil, že ty co tam dává stačí, nevím proč dávat silnější (a více než dvakrát dražší).
Navíc jsem zjistil, že příčinou byl na 99% prakticky neprůchodný pylový filtr, což vedlo ke zvýčeným otáčkám větráku v kombinaci s nedostatkem vzduchu a tudíž velice špatným chlazením tranzistorů. Také to určitě neprospívá uhlíkům a komutátoru.
Z toho si beru ponaučení, že raději každoročně zainvestuji do nového pylového filtru (jako míraCB :) ), než abych se sral s ventilátorem.

Komentář ze dne: 13.01.2011 21:08:25     Reagovat
Autor: [Ubik1253] - Pavel (kral.ubu@centrum.cz)
Titulek: Re: Po půl roce ...
No tak mi vydržely tranzistory (MJ11015) přesně do dneška, zvláštní že odejdou v zimě a ne v létě. Ale každopádně vydržely rok a půl. Podotýkám, že pylový filtr měněný pravidelně každý rok, naposledy před půl rokem. Potvrdila se věc, myslím že řečená někde tady, škodí malé otáčky ventilátoru, bohužel režim "Auto" to tak reguluje. Dnes po nastartování běžel ventilátor cca 20s odhadem na druhý stupeò a pak už jen naplno. Pod tranzistory teplovodivá pasta, místo šroubků duté nýtky. Zítra zkusím druhý pokus, možná svou roli hrál třeba napěový skok při startu, nebo prostě jen špatný tranzistor.

Komentář ze dne: 08.10.2010 10:59:14     Reagovat
Autor: [herisson] - Michal (herisson@volny.cz)
Titulek: super pomoc;
ahoj, tak jsem včera provedl opravu podle návodu a musím jen zatleskat. tranzistory jsem si nechal poslat poštou z GESu. za 215 Kč.a měl jsem to za 40 minut hotové .-))
takže díky moc, konečně mi to tam nehučí jak u proudovýho motoru.....
díky Holfi.

Komentář ze dne: 20.10.2010 07:47:15     Reagovat
Autor: [HonzaBK] - Jan (sustacek@blansko.cz)
Titulek:
ahoj mám triošku iný problém s topením. Když teï v chladnu ráno nastartuju, tak mě ventilátor topení funguje jen asi 3-5 sekund a pak zdechne, po vypnutí a zapnutí klíčku opět. cca po 10 minutách po zahřátí motoru a po vypnutí klíčkua opětovném zapnutí je vše Ok a vše funguje. Nepomůže ani zapnutí tlačítka klimatizace. jedná se o HDI s přihřívačem Eberspecher, který je ale v současnosti demontován z vozidla. Když je teplo tak není žádný problém. Nemáte ěnkdo schéma. zapojení ventilátoru. Díky

Komentář ze dne: 08.11.2010 17:42:53     Reagovat
Autor: [dřímal] - Kamil (drimal.kamil9@seznam.cz)
Titulek: Opět ventilátor a topení celkově.
Ahoj Citroenáři.
Před dvěma týdny jsem koupil Xantii-1.9TD.rok narození 98(snad).Ventilátor topení se zapínal přidělávaným vypinačem na palubce.Opravil jsem dle vašich návodů přidáním relé-O.K.
jenže nefungovaly klapky rozvodu vzduchu,stále se ofukovalo čelní sklo.Rozdělal jsem ovládací panel a zjistil jsem,že jedno lanko je prasklé(asi klapka vnitřní a venkovní cirkulace)a jedno lanko vyháknuté z plíšku(asi příchytka).Zacvakl jsem lanko pod plíšek,už to trochu chodí.
Ale mám pár dotazů:1)nenašel jsem žádné lanko ke kohoutu topení-jak je to ovládané?
2)Když zapnu teplý vzuch,začne v autě smrdět něco jako spaliny nebo cladící směs.
3)když jsem dělal ten ventilátor,tak jsem zjistil,že jsou krátké uhlíky-nevíte kde bych sehnal nové?
předem děkuji za odpovědi a omlouvám se za otázky(možná jsou hloupé),nemám vůbec zkušenosti s těmito auty.
A Vám to jezdí bez poruch.Ahoj Kamil.

Komentář ze dne: 03.03.2011 19:47:13     Reagovat
Autor: [Patrik.J] - Patrik (patrik-joza@seznam.cz)
Titulek: Jak u X1?
Zdravím, je stejný ventilátor i u X1 rok 1994, bez klimy?
A dám spínač do jaké koliv polohy jde ventilátor vždy naplno, tak si myslím že se jedná o závadu o které se tu píše.
Díky

Komentář ze dne: 17.05.2011 21:31:19     Reagovat
Autor: [psion] - psion (urban.petr@centrum.cz)
Titulek: dotaz
Zdravím,měl bych dotaz na tento příspěvek.Jaká je závada na ventilátoru,myslím jak se projevuje?U mého vozu se běh ventilátoru projevuje také podivně,tedy když nastavím plné otáčky tak se zastaví.Když je o stupeò či dva snížím chvíli se nic neděje a pak se ventilátor opět rozjede.V řežimu AUTO funguje dobře.Jedná se tedy jen o pozici MAX.Týká se to téhle opravy?Xantii mám krátce a ještě jsem nestačil zjistit jaký je způsob regulace.Děkuji za případnou odpověï.S pozdravem

Petr as. psion :-)

Komentář ze dne: 18.05.2011 22:45:33     Reagovat
Autor: [PaM] - Milan (patamatbx@centrum.cz)
Titulek: Re: dotaz
Dělá mi to to samé, ma Max se to hned vypne, jinak to chodí normálně na ostatní polohy. Když byl motorek venku, chodil i na Max, po zamontování z5 zase NE ... ( odpor papírového filtru ??) Vypadá to jako by nějaké tepelná pojistka rozepla a po ochladnutí zase spojila...

Komentář ze dne: 18.05.2011 12:24:58     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Uhlíky motoru ventilátoru
Ahoj,
mám dotaz: Kde se nechají sehnat uhlíky ventilátoru topení do Xantie s klimou? Nebo z čeho je tam dáváte a jak se vám osvědčily případné náhražky? ty moje melou už z posledního a proto jsem je sháněl a volal všude možně, ale nikde je nemají, jenom v nějakém obchodě měli nějaké větší asi za skoro 300 Kč a musel bych si je upravit na požadovanou velikost. Nakonec jsem tedy zavolal do Citroena a tam mě úplně dostali. Uhlíky se jako náhradní díl vůbec nedodávají, jedině celý motor topení za cca 6 tis. Kč. Hrůza!!! Poraïte, co s tím...
Díky Petr

Komentář ze dne: 18.05.2011 12:25:07     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Uhlíky motoru ventilátoru
Ahoj,
mám dotaz: Kde se nechají sehnat uhlíky ventilátoru topení do Xantie s klimou? Nebo z čeho je tam dáváte a jak se vám osvědčily případné náhražky? ty moje melou už z posledního a proto jsem je sháněl a volal všude možně, ale nikde je nemají, jenom v nějakém obchodě měli nějaké větší asi za skoro 300 Kč a musel bych si je upravit na požadovanou velikost. Nakonec jsem tedy zavolal do Citroena a tam mě úplně dostali. Uhlíky se jako náhradní díl vůbec nedodávají, jedině celý motor topení za cca 6 tis. Kč. Hrůza!!! Poraïte, co s tím...
Díky Petr

Komentář ze dne: 24.05.2011 16:57:20     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Re: Uhlíky motoru ventilátoru
Ahoj,
nikdo ještě nikdy nedával nové uhlíky do ventilátoru topení?! Tomu nevěřím...poraïte, prosím, kde se dají sehnat. Případně z jakého modelu Citroena/Peugeota jsou záměnné.
Díky moc Petr :)

Komentář ze dne: 26.05.2011 09:55:17     Reagovat
Autor: [vrky] - Martin (vrkoslavm@seznam.cz)
Titulek:
Zdravim, já sem je měnil cca před rokem. Jen sem si změřil průřez těch původních a podle toho sem našel na internetu nový.. Musel sem si je maličko upravit šmirglem ale stály asi 20kč a ventilátor jede dál.. Tu stránku kde sem je koupil už si ale bohužel nepamatuju..

Komentář ze dne: 26.05.2011 15:29:06     Reagovat
Autor: [Pepe276] - Petr (pepe276@seznam.cz)
Titulek: Re:
Ahoj,
ono to asi tak dopadne, ze upravím nějaký jiný. Nevíš z čeho byly ty uhlíky cos použil?
Ze zoufalství jsem i sehnal jsem firmu, kde vyrábějí uhlíky a psali mi, že není problém ty uhlíky vyrobit přímo na míru a poslali mi i ceny. Vypadalo to dobře, ale...odběr cca do 10 ks - cena cca 180 Kč/ks, při cca 25 ks je to asi za 80 Kč/ks, při 100 ks asi 70 Kč/ks a od 500 ks výše cca necelých 50 Kč/ks. Těch 50 Kč by šlo, ale tak při odběru 50 ks. 500 ks uhlíků asi fakt nespotřebuju ani za 100 let:-). Nebo že by se nás domluvilo 250 a koupili jsme je?...trochu nereálný:-)...když tak se hlásím jako první zájemce a vezmu si hned 5 párů do 5 aut PSA v okolí, takže zbývá udat už jen 245 párů:-))).
Petr

Komentář ze dne: 04.06.2011 10:48:25     Reagovat
Autor: [vrky] - Martin (vrkoslavm@seznam.cz)
Titulek: Re: Re:
Ahoj, už přesně nevim, ale myslim že byly na nějakou úhlovou brusku.. vyhledal sem si ten rozměr normálně na seznamu..

Komentář ze dne: 04.06.2011 11:00:13     Reagovat
Autor: [vrky] - Martin (vrkoslavm@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Myslim že sem to našel tady? http://www.vltava2000.cz/autoelektrika/default.asp ?lngDepartmentID=61

Komentář ze dne: 19.01.2012 22:48:30     Reagovat
Autor: [maX2] - Pavel
Titulek: Re: UHLÍKY!!
Uhlíky jsem musel řešit na zimu, ventilátor nejdřív jen občas neběžel, pak už měl problémy udržet otáčky a než jsem to začal řešit, vzalo to ssebou tranzistory. Uhlíky - tady v Brně na Poděbradové (cca pod veterinou) je firma Trafomot, dělají zakázková trafa, repase elektromotorů (komutátory) a tak. Jeden uhlík mě tam stál 45Kč. Obvyklé rozměry jsou prý 10x8 a 10x9, prodávají jen ten větší, materiál je to až extrémně měkký, takže šmirglovat na nižší rozměr s citem.

Uhlíky jsou prý jiné pro vysokonapěové a nízkonapěové použití. Ty první musí dobře odolávat jiskření (oblouku) a ty druhé musí mít co nejnižší odpor protože nízké napětí znamená vysoké proudy. V praxi to znamená že ty první jsou tvrdší, ty druhé měkčí. Materiál je zřejmě spárovaný s materiálem komutátoru, takže tvrdší uhlíky z 220V přístrojů zřejmě po čase komutátor ostrouhají. Zdá se že to byl i můj případ, jeden uhlík byl naprosto šílený a komutátor už asi kroutí poslední sezonu. Dobrý rozlišovací znak co je to za uhl

Komentář ze dne: 05.10.2011 16:07:02     Reagovat
Autor: [ok2ucx] - ok2ucx (Pavel.Lajsner@gmail.com)
Titulek: Náhradní tranzistory MJ11015
Do vyčerpání zásob mám k dispozici tranzistory MJ11015, tedy přímé vhodné náhrady, viz tento návod.
Cena: 75Kč/ks + poštovné

Pište mi SZ na nick ok2ucx, nebo email na pavel tečka lajsner zavinac gmail tecka com

Komentář ze dne: 05.06.2012 19:13:25     Reagovat
Autor: [radeha] - Radek (radeha@seznam.cz)
Titulek: Re: Náhradní tranzistory MJ11015
Dobrý den, nemáte ještě 2ks tranzistorů?? Díky za odpověï, Havlín Radek

Komentář ze dne: 05.10.2011 16:36:15     Reagovat
Autor: [ok2ucx] - ok2ucx (Pavel.Lajsner@gmail.com)
Titulek: Doplnění návodu výměny tranzistorů.
Součástí opravy by mělo být i vyčištění a promazání ložisek ventilátoru, očištění chladiče - od prachu a staré teplovodivé pasty a její doplnění novou, výměna pylového filtru, atd. Zkrátka zajištění, aby ventilátor pracoval v nominálních podmínkách.

Nejpravděpodobnějším scénářem odchodu těchto tranzistorů je i to, že s věkem ale pomalu roste trvalá zátěž ventilátorem (např. ložiska nekloužou, jak za mlada). => Rostoucí zátěží vzrůstá i proud, co trvale teče tranzistory => s tím úměrně roste i ztrátový výkon, což není nic jiného než teplo. => A s rostoucí provozní teplotou prudce roste i šance na zničení polovodiče. Zkrátka se přehřeje, i když za normálních okolností by to vydržel.

Tož tak.

Pavel

Komentář ze dne: 25.10.2011 21:53:43     Reagovat
Autor: [mate26] - Martin (mvronka@seznam.cz)
Titulek:
Chci se zeptat jestli může i toto být závadou uvedených trenzistorů. Jen tak si jedu a z ničeho nic mi začne ventilátor foukat na max. pouším se ho ztlumit, ale ventilátor na toto nereaguje. Další den vše ok. Další jízda opět veltilátor na plno po chvilce jde regulovat a po dalším nastartování nejede vůbec. Tento stav přetrvává už třetí den. Ventilátor nespíná a nereaguje ani na změnu rychlosti. Díky za odpověï

Komentář ze dne: 28.10.2011 12:16:06     Reagovat
Autor: [Jaroslav] - Jaroslav (jaroslav.peler@seznam.cz)
Titulek: oprava vent.topení Xantia
Díky za článek k opravě ventilátoru topení. Dnes jsem opravil , cena za dva tranzistory 206,.Kč. Funguje to.....

Komentář ze dne: 13.11.2011 23:24:20     Reagovat
Autor: [judaz] - Zdeněk (judaz@seznam.cz)
Titulek: nedostatečný ofuk čelního skla
Ahoj, mám Xantia X2 Break, HDi, 80 kw a mám problém s tím, že ventilátor v poloze na čelní sklo fouká strašně málo. V ostatních polohách fouká dostatečně.
Jen ta poloha na sklo jako když by dýchal s posledního ,okna se mlží atd.
Neporadil by mi ,kdo to řešil? Dík Zdeněk

Komentář ze dne: 06.01.2012 15:22:31     Reagovat
Autor: [pavka] - Pavel (pavkakral@seznam.cz)
Titulek: Díky,díky
Tak jsem měl stejný problém a díky tomuto článku vyřešeno a maká to.Tak ještě aby to nějakou dobu vydrželo.Jen jsem musel dát šroubky M4x16 protože desítka byla krátká.Trvalo mi to malinko déle,neb ruce mé nemohly dostat nové tranzistory na své místo. pavka

Komentář ze dne: 11.02.2012 08:31:43     Reagovat
Autor: [falenacik] - Maria (falenacik@azet.sk)
Titulek: ventilator ide stale naplno
Ahojte. Mam podobný problém, ale mne ide ventilátor stále na plný výkon (xantia 1,9 TD, combi, r.v.1996 - máj), na ovladač vôbec nereaguje. Je to urcite porucha tranzistora? nemôže to by niečím iným? Môj servis-man mi povedal, že nevie zohna súčiastku na opravu, tak tu bádam na internete a h¾adám. Nevedel by mi niekto poradi nejaký dobrý servis na citroeny na Slovensku? To Brno je pre mòa dos ïaleko. Budem ve¾mi vïačná, ak mi niekto poradí. Ïakujem

Komentář ze dne: 11.02.2012 10:47:41     Reagovat
Autor: [falenacik] - Maria (falenacik@azet.sk)
Titulek:
Dobry den, nevedel by mi niekto poveda, či bude velky rozdiel medzi X1 a X2 vo vymene tranzistorov? prípadne celého ovládacieho prvku ventilátora? Ja mám X1 a ten perfektný podrobný návod je na X2. Ïakujem

Komentář ze dne: 14.02.2012 16:44:54     Reagovat
Autor: [frenk] - Jiri (frank@centrum.cz)
Titulek:
Moduly rizeni otacek ventilatoru jsou u X1 a X2 stejne.

Komentář ze dne: 26.02.2012 21:07:12     Reagovat
Autor: [buty] - jiří (butyna@seznam.cz)
Titulek: Ventilátor běží, ale nefouká
Zdravím Vás všechny. Je to cca 2 dna co jsem si pořídil xantii. No hned první problémek. Zapnu ventilátor, ten sice běží tak jak má, ale na plné otáčky fouká tak jako že ne, jako když jen dýchá zlehounka. To samé dýchání je při každém stupni otáček. Nevíte mi někdo poradit co by to mohlo být?? Jestli pylový filtr nebo něco jiného?? Předem děkuji.

Komentář ze dne: 26.02.2012 21:19:31     Reagovat
Autor: [buty] - jiří (b)
Titulek: Re: Ventilátor běží, ale nefouká
v

Komentář ze dne: 21.05.2013 15:16:01     Reagovat
Autor: [milhaus87] - Miloš (milosmiloserkar@seznam.cz)
Titulek: dotaz
Ahoj jsem čerstvym majitel tohoto velice pohodlneho auto,všimnul jsem si že vyšší verze Citroen XM ma digiklimu a digi ukazatele teploty topeni-panel,nevite nekde jestli je možne tento panel z XMka nabastlit do xantie?Bylo by to zajimave nemyslite?dik za odpoved

Komentář ze dne: 21.05.2013 22:40:28     Reagovat
Autor: [sima] - Radek (simcik73@seznam.cz)
Titulek: Re: dotaz
Proč to píšeš do boha tady?Jak jsi tu vůbec dokráčel...zkus to tam kde dotaz patří.

Komentář ze dne: 18.06.2013 09:32:11     Reagovat
Autor: [Rorschach] - Rorschach (zdenek.homolka@centrum.cz)
Titulek:
Jak se tedy projevují vadné tranzistory?

Komentář ze dne: 04.07.2013 14:34:53     Reagovat
Autor: [sima] - Radek (simcik73@seznam.cz)
Titulek: Re:
Tak jak je to zde na těchto stránkách tisíckrát popsáno,přesně takto,hodně zdaru při hledání a čtení pravidel a zásad chování těchto stránek-nic ve zlém,ale upřímnost je nejlepší.

Komentář ze dne: 12.11.2015 14:53:00     Reagovat
Autor: [tiem] - Michal (tiem24@centrum.cz)
Titulek:
Hojte všeci:)

Ty hovada to mají dobře vymyšlené....
4roky zpět jsem koupil ventilátor valeo +- 4000,- klimu již nepoužívám a ventilátor pouze v zimě.Přes léto zavírám klapu.

Po 4 letech jsou v háji trandy páč ložiska se už zadírají a jdou ztuha.Bohužel to nelze rozebrat a namazat popř.vyměnit ložiska.Akorát nastříkat silikonovým olejem, protočit a trochu povolit.
Na ventilátoru nápis made in France a uvnitř made in china, to jsem se zasmál:)
Asi nikdo nemá tip jak s tím vyjeb.t co?Ono to asi rozebrat půjde ale musí se to nějak vyřezat a nevím jestli to půjde pak dát dohromady...
Jediná možnost je to po každý zimě alespoò prostříkat.

Tož takové mé zkušenosti jsou:)

Komentář ze dne: 25.11.2015 10:58:33     Reagovat
Autor: [HonzaBK] - Jan (sustacek@blansko.cz)
Titulek:
hezký popis, mě by spíš zajímalo, co mám udělat, když se m ev zimě nechce spustit ventilátor vůbec a někdy se spustí až je voda na 60 stupních a někdy se pustí sám a někdy musím vypnout a zapnout klíček zapalování. Mám se podívat na uhlíky, nebo něco na tom spoji u ventilátoru, nebo něajký čidlo nebo elektronika v topení?? Samozřejmě že v létě a v teple (v garáži) to je vše OK!!, takže ani nevím jak to zkoušet.
Díky
Honza

Náhodný obrázek
RomanJC
RomanJC
zobrazení: 6566
známka: 2.00


Kalendář
<<  Květen  >>
PoÚtStČtSoNe
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31   

Inzerce


Vytvořeno za pomoci phpRS(c)2002
© Xantiaclub.cz
Obsah serveru Xantiaclub.cz je chráněn autorským zákonem.
Publikování nebo šíření jeho obsahu v jakékoliv podobě, bez písemného souhlasu autorů, je nezákonné.